Mikä on paras elokuva minkä olet eläessäsi nähnyt elokuvateatterissa?
Mietin omaa vastaustani jonkun aikaa koska on vaikea valita kaikista loistavista, mutta olisi hieno kuulla mikä on sinun paras elokuvakokemus elokuvateatterissa?
Kommentit (97)
Nunnia ja konnia, tyhmästä nimestään huolimatta oli loistava komedia, ja olen katsonut sen lukemattomia kertoja. En tosin viime vuosina, en tiedä olisiko se ikääntynyt huonosti. Maggie Smith "ylinunnana" ja Whoopie Goldberg nunnakokelaana ainakin toimivat tänä päivänäkin.
Midnight in Paris on myös sellainen mitä katson uudelleen ja uudelleen. Ei minua edes kiinnosta varsinaisesti se pääpariskunnan oikuttelu, nautin 20-luvun Pariisista ja taiteesta.
Ihan viimeisimpänä Avengers Endgame. Luojan kiitos sitä ei suomennettu Loppupeliksi!
Kala nimeltä Wanda.
Täpötäysi katsomo repesi nauruun kerta toisensa jälkeen ja tuntui että elokuvateatterin katto nousi välillä ilmaan. Ihan mahtava kokemus.
En voi vastata oikein tähän, kun ole lapsuuden jälkeen ollut elovateatterissa kuin yhden kerran koulun kanssa. Pelottaa ne paikat ja se ihmismäärä ja en kehtaa ja oikein halua yksin mennä.
Bambi
Tuulen viemää
...ja ehdottomasti paras The Sound of music!
Ilmestyskirja. Nyt. (1979)
Armeija-aikana 1985 sen "sotkussa" näin.
(Maailman paras elokuva "2001: Avaruusseikkailu" (1968) pitäisi ehdottomasti nähdä elokuvateatterissa. AIKUISEEN makuun tehtyjä tieteisleffoja ei kovin monta ole.)
Ogniem i Mieczem (tulella ja miekalla)
Interstellar, tähän vertautuu kaikki. Ad Astra jäi tästä aika kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tornia.
Minä voin taas vastata tähän LOTR: Kuninkaan paluu
Huima, huima trilogian päätös.
They don't make stories and movies like that anymore.
Minusta taas Sormuksen ritarit oli ehdottomasti paras Jacksonin trilogiasta. Vanhana Tolkien-fanina olin etukäteen skeptinen, mutta heti kun näin Konnun, hobitit, haltiat, Morian ja muut Keski-Maan ihmeet valkokankaalla, olin aivan myyty.
Mutta valitettavasti filmatisointien taso alkoi mielestäni laskea, kun Jackson intoutui leikkimään yhä enemmän ja enemmän efekteillä ja tekemään tarinaan muutoksia, jotka olivat alkuperäistarinan hengen vastaisia (esimerkiksi haltiat Helmin syvänteellä).
Jos ei ole lukenut kirjoja tai ole niissä mitenkään erityisesti kiinni, niin sitten toki ymmärrän, miksi Jacksonin versio Kuninkaan paluusta säväyttää trilogian päätöksenä. Mutta kaltaiselleni kirjanatsille se näyttäytyi liikaa Hollywood-sentimentalismin kyllästämänä fan fictionina.
Sormusten ritareiden leffatulkinta kuitenkin säväyttää edelleen ja on kahdessa jälkimmäisessä osassakin hyvät hetkensä.
Blade Runner
Dracula (Francis Ford Coppolan ohjaama)
Viattomuuden aika
Matrix
Kotimainen elokuva Kuutamosonaatti.
Paras elokuva on The Matrix (jatkot olivat heikkoja toteutuksia).
Mutta elokuvateatterissa omaan arvoonsa pääsi Avatar 3D (huom! BR Avatar 3D on toteutettu eri tavalla joten ei pääse samaan "laatuun").
TSH Kuninkaan paluu, Batmanin Yön ritari ja Bohemian Rhapsody... Tuo jälkimmäinen ihan siitä syystä, kuinka hyvin Rami Malek eläytyi Freddien rooliin.
Hieno tarina teillä