Kukaan kokeillut suomalaisen gynen kehittämää Nomai-kuukuppia?
Itselläni vanha Lunette joka alkaa olla jo vähän tummunut ja jotenkin löysempi materiaaliltaan ennen. Uuden hankinta voisi olla jo tarpeen. Huomasin mainoksen suomalaisen gynekologin kehittämästä uudesta kupista https://www.nomaicup.com/kuukuppi/ . Onko kukaan kokeillut, että onko mukava ja toimiva?
Kommentit (23)
Kysynpä tässä samalla, että kun kuppi pitää asentaa mahdollisimman alas, niin miten ihmeessä tuo antenni EI tule vehkeestä ulos, ja hankaa ?
En ole kokeillut, mutta seuraavaksi aion ostaa tuon (siihen tosin menee varmaan jtn 5 vuotta). Kiva tukea suomalaista ja tuo näyttäisi olevan vähän eri näköinen kuin muut. Liekö sitten parempi?
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä tässä samalla, että kun kuppi pitää asentaa mahdollisimman alas, niin miten ihmeessä tuo antenni EI tule vehkeestä ulos, ja hankaa ?
Ei sillä oikeastaan ole mitään väliä missä kohtaa se on. Kunhan se ei tunnu ikävälle. Ja kupista voi leikata sitä antennia ihan saksilla joko kokonaan pois tai osittain 👍
Lunettekin on suomalainen.
Ja sitä "antennia" voi lyhentää saksilla.
Nomai on toiminut mulla ihan hyvin. Pärjään isolla kupilla hyvin superrunsaina vuotopäivinä. Kuppi on helpottanut mm. matkustamista. Pystyin istumaan autossa viisi tuntia ilman pelkoa läpivuodosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä oikeastaan ole mitään väliä missä kohtaa se on. Kunhan se ei tunnu ikävälle. Ja kupista voi leikata sitä antennia ihan saksilla joko kokonaan pois tai osittain 👍
No asennusohjeissa on nimen omaan että se pitää ola asennettuna OIKEIN ja silloin se ei tunnu miltään. Tosiasia nyt kuitenkin on että sitä ei niin monella eri tavalla voi asentaa, että jossain vaiheessa ei olisi edes vahingossa asentanut sitä OIKEIN. Minulla kyseinen kapistus kuitenkin tuntuu, ihan sama miten sen olisin sinne laittanut. Olisi hyä että tuotteiden mainonnassa ei annettaisi harhaanjohtavaa tietoa siitä miten tuote sopii ihan kaikille. Itselläni on myös aika avonainen suuaukko, joten tämä voi olla se ongelman ydin. Itse sisävehe kyllä pitää sisällään vaikka kilonpainoista tavaraa, eli lihakset ovat kunnossa, ja puristusvoima. Kupit kuitenkin tuntuvat suuaukolla todellaikäviltä, ja olen saanut siitä hankaamisesta jopa ihan tulehdusenkin. Tästä olisi hyvä mainita tuotesivuilla, ja painottaa sitä että vaikka laitetta käyttäisi kuinka OIKEIN, niin silti voi näin käydä, eli vastuu pitää olla myyjällä, eikä vain väittää ettei kaikki osaa käyttää laitetta IKEIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No asennusohjeissa on nimen omaan että se pitää ola asennettuna OIKEIN ja silloin se ei tunnu miltään. Tosiasia nyt kuitenkin on että sitä ei niin monella eri tavalla voi asentaa, että jossain vaiheessa ei olisi edes vahingossa asentanut sitä OIKEIN. Minulla kyseinen kapistus kuitenkin tuntuu, ihan sama miten sen olisin sinne laittanut. Olisi hyä että tuotteiden mainonnassa ei annettaisi harhaanjohtavaa tietoa siitä miten tuote sopii ihan kaikille. Itselläni on myös aika avonainen suuaukko, joten tämä voi olla se ongelman ydin. Itse sisävehe kyllä pitää sisällään vaikka kilonpainoista tavaraa, eli lihakset ovat kunnossa, ja puristusvoima. Kupit kuitenkin tuntuvat suuaukolla todellaikäviltä, ja olen saanut siitä hankaamisesta jopa ihan tulehdusenkin. Tästä olisi hyvä mainita tuotesivuilla, ja painottaa sitä että vaikka laitetta käyttäisi kuinka OIKEIN, niin silti voi näin käydä, eli vastuu pitää olla myyjällä, eikä vain väittää ettei kaikki osaa käyttää laitetta IKEIN.
Lisään että yhdestä kupistani on leikattu antenni pois, ja silti se painaa.
Vierailija kirjoitti:
Nomai on toiminut mulla ihan hyvin. Pärjään isolla kupilla hyvin superrunsaina vuotopäivinä. Kuppi on helpottanut mm. matkustamista. Pystyin istumaan autossa viisi tuntia ilman pelkoa läpivuodosta.
Kiitos, minullakin tosi runsas vuoto pari ekaa päivää ja vetoisuutta tarvitsee. Kiva kuulla että toimii, taidan laittaa tilaukseen :)
t. ap
Mulla on toimineet hyvin melunan shorty -kupit. Kaikki muut kupit ovat olleet liian pitkiä ja hanganneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan varmasti totta, että ihan kaikille ei sovi kupit.
Mutta se oikein asentaminen on aika yksilöllistä, riippuu omasta anatomiasta. Jos itse jätän kupin siihen alas, se tuntuu todella inhottavalta, painaa virtsaputkea mistä tulee vihlaisuja, koko ajan tuntuu että siellä on vierasesine jne. Sen sijaan syvemmällä emättimessä mulla ei ole juurikaan tuntoa, joten sinne kun asettaa niin ei tunnu missään ja toimii. Tämän takia omassa kupissani on täysi antenni, kun tosiaan asennan sen sinne ylös asti ja on aika syvä emätin vielä. Juuri ja juuri yletyn antennista kupin ulos nyppäämään esim. yön jälkeen, jolloin kuppi kiipeää automaattisesti ihan ylös, kohdunnapukan ympärille.
Vierailija kirjoitti:
En ole kokeillut, mutta seuraavaksi aion ostaa tuon (siihen tosin menee varmaan jtn 5 vuotta). Kiva tukea suomalaista ja tuo näyttäisi olevan vähän eri näköinen kuin muut. Liekö sitten parempi?
Suunnittelun idea kai on ollut, että pitäisi mahdollismiman vähän painaa niitä emättimen alaosan herkimpiä paikkoja, joista osallle tulee kipuja jos kuppi painaa sinne. Siksi tuo kuppi on vain ylhäältä leveä ja alaosasta normikuppeja pidempään kapea.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toimineet hyvin melunan shorty -kupit. Kaikki muut kupit ovat olleet liian pitkiä ja hanganneet.
Kiitos. Googletan ja ehkä ostan myös. Haluaisin ehdottomasti käyttää kuppia mieluiten, mutta tähän mennessä ei ole onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan varmasti totta, että ihan kaikille ei sovi kupit.
Mutta se oikein asentaminen on aika yksilöllistä, riippuu omasta anatomiasta. Jos itse jätän kupin siihen alas, se tuntuu todella inhottavalta, painaa virtsaputkea mistä tulee vihlaisuja, koko ajan tuntuu että siellä on vierasesine jne. Sen sijaan syvemmällä emättimessä mulla ei ole juurikaan tuntoa, joten sinne kun asettaa niin ei tunnu missään ja toimii. Tämän takia omassa kupissani on täysi antenni, kun tosiaan asennan sen sinne ylös asti ja on aika syvä emätin vielä. Juuri ja juuri yletyn antennista kupin ulos nyppäämään esim. yön jälkeen, jolloin kuppi kiipeää automaattisesti ihan ylös, kohdunnapukan ympärille.
Ylivuodot selitetään kuitenkin saina sillä että kuppia ei saa laittaa liian ylös. Minulla käy niin että jos tungen sen ylös asti, niin kuppi ei pidä kunnolla.
Tilasin tuon isoimman version. Tuun sit kertoo arvioni kuukauden päästä!
Kiitos sille joka vinkkasit tästä uudesta merkistä. Vanhaa Lunettea en enää tahtonut saada sisälle (vaihdevuosien kynnys) ja tämä solahti kuin veitsi sulaan voihin. Lisäksi ei paina virtsarakkoa yhtään. Vieläkö saadaan tän päivän kokemus mahdollisista ohivuodoista joita mulla nykyään jatkuvasti on. Johtuen anatomian muuttumisesta, sekin vissiin keski-iän iloja. Kuppia käyttänyt yli 15v.
Miksi, oi miksi kuppeihin laitetaan kohotekstiä ulkopuolelle? Tässäkin kupissa on ja se raapii ikävästi limakalvoja, kun kupin laittaa sisälle.
Mä hankin tuon isoimman, kun mulla tosi runsaat kuukautiset ja isompikin lunette pitää tyhjätä 1-2h/välein ja silti tulee ohivuotoja. Siis toivon, että nomailla voisin olla suht turvallisin mielin edes sen 2h... mutta: nomai on niin paljon pehmeämpää materiaalia, että minulla se falskasi koko kuukautisten ajan. Periaatteessa tilavuutta riitti, mutta pehmeä materiaali jousti niin paljon, että housut oli veressä.
Ekoina päivinä ajattelin ongelman olevan vain runsaat kuukautiset, mutta tuo jatkui ihan koko kuukautisten ajan. Tuonhan saisi palauttaa, kun mulla se ei vaan toimi, mutta kannatan nyt suomalaista yrittäjää sen verran, että en palauta, vaikka tuote kohdallani olikin suuri pettymys.
Vaikuttaa olevan sama ongelma kuin 18, onneksi on Thinxit vara varmuudeksi. Mutta muuten on niin miellyttävä käyttää että taidan tilata lisää Thinxejä. T. 16
Mulla oli ensin lunette ja sen kanssa jatkuva virtsaamisen tunne eli painoi ikävästi. Onneksi kuulin nomaista ja sen kanssa ei muuta ongelmaa kuin se, että meinaan unohtaa sen sisälle..se sujahtaa helposti oikealle paikalle. Väri m-koossa on myös miinusta (väritön) mutta siihen on kuulema tulossa muutos ja kohta kaikkia kokoja saa kaikissa väreissä. Sitä odottelen.
Kiinnostaisi tuo isoin kuppi. Voisi olla hyvä runsaaseen vuotoon. En ole tästä kuppimerkistä ennen kuullutkaan.