Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: inhotuimmat ruoka-aineet

Vierailija
20.09.2019 |

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006244247.html

En tajua? Voiko suomalaiset olla näin nirsoja? Laitan selleriä joka päivä kahdesti smoothien sekaan eikä edes maistu. Raakana se on paras dippikasvis ikinä!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun listani on aivan eri

1. läski, ihra ja taliruuat

2. veriruuat

3.  maksa, munuaiset yms sisäelinruuat

Vierailija
2/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. veriruuat

Nää on kaikki mun herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. veriruuat

Ilmankos oletkin niin huonokuntoinen ja huonoihoinen.

Vierailija
4/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ilmoittavat yleensä myös inhokeikseen homejuustot ja vuohenjuuston. Samoin sienet.

Jos nyt oikein miettii tuota listaa, niin kaikki nuo on sellaisia, joiden maku voi olla voimakas. En itsekään välitä erityisesti anjoviksesta, mutta oikein yhdisteltynä nuo kaikki ovat ihan ok. Oliivien kanssa taitaa olla myös niin, että monesti Suomessa on tarjolla niitä halvimpia värjättyjä purkkioliiveja, ei ole ihme, jos ei maistu.

Vierailija
5/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homejuustot ja vuohenjuusto herkkua mutta vuohenjuusto vaatii kypsennyksen niin että lisään sitä loppuvaiheessa bolognesekastikkeeseen ja pitsanpäälle siivutan sitä ennen kuin laitan uuniin. Sopii todella hyvin tomaattiruokiin. 

Vierailija
6/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eniten näistä:

1) Anjovis

2) Selleri

3) Korianteri

4) Silli

5) Oliivit

Vierailija
7/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan oliiveja ja selleriä (sekä varsi- että juuriselleriä), nuo muut on minullekin yök. Korianteriinhan liittyy sellainen, että tietyn geenivariaation omaavat maistavat sen maun aina saippuaisena ja vastenmielisenä, kuulun itse näihin.

Omat inhokkini:

- Kalkkuna

- Turska ja seiti

- Kokolihapihvit (sitkeitä ja inhottavia)

- Ruusukaali

- Puolukat ja herukat sellaisenaan (liian happamia)

Vierailija
8/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka sipuli ohueksi siivutettuna hampurilaisten väliin ja leivän päälle aivan ihanaa. 

Sipulissa on runsaasti kversetiini-flavonoidia, joka tukee kehon immuunipuolustusta ja ehkäisee virusten ja bakteerien hyökkäyksiä. Sipulin sanotaan myös tasapainottavan kolesterolitasoja elimistössä, kun sitä syödään runsaan kasvispainotteisen ruokavalion osana.

https://kotiliesi.fi/ruoka/ideoita-ruoanlaittoon/tunnetko-sipulin-terve…

Tavallista sipulia ja punasipulia on aina kaapissa ja laitan joka ruokaan. Ei ole flunssia ollenkaan. Halpa terveyspommi. 

Vierailija
9/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan oliiveja ja selleriä (sekä varsi- että juuriselleriä), nuo muut on minullekin yök. Korianteriinhan liittyy sellainen, että tietyn geenivariaation omaavat maistavat sen maun aina saippuaisena ja vastenmielisenä, kuulun itse näihin.

Omat inhokkini:

- Kalkkuna

- Turska ja seiti

- Ruusukaali

Nää taas on kaikki mun lemppareita!

Vierailija
10/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitä että lampaan sanotaan maistuvan villalta. Oikein tehtynä ihan parasta.

Vierailija
11/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat inhokkini:

- Kalkkuna

- Turska ja seiti

- Ruusukaali

Itse kalastettu turska

Vierailija
12/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homejuustot ja vuohenjuusto herkkua mutta vuohenjuusto vaatii kypsennyksen niin että lisään sitä loppuvaiheessa bolognesekastikkeeseen ja pitsanpäälle siivutan sitä ennen kuin laitan uuniin. Sopii todella hyvin tomaattiruokiin. 

Vuohenjuusto on ihanaa kylmänä leivän päälle tai salaattiin siivutettuna.

Vierailija
13/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tosi nirso ja huono kokkaaja saa ruuasta kuin ruuasta pahanmakuista. Kaikkea en osaa itsekkään tehdä mutta omat suosikki ruokani osaan tai olen opetellut tekemään hyvänmakuisia. 

Ainoa on kannannugetit mihinkä en koske pitkällä tikullakaan. Teurasjäte ruokia en syö vaikka olisi kuinka kova nälkä. Makkarat katson sisällysluettelon että ovat laadukkaammasta päästä ja mitään halpoja en osta. 

Vierailija
14/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään eniten näistä:

1) Anjovis

2) Selleri

3) Korianteri

4) Silli

5) Oliivit

Varsinkin hiukan korianterin lehteä mausteeksi salaattiin. Voi että tulee hyvää. Sitä salaattia sitten itse tehtyihin hampurilaisiin, pitaleipiin, ja tortilloihin.

Minulla kasvaa selleriä ehkä 30 puskaa. On maailman helpoin kasvatettava. Vettä vaatii että tulee mureaksi. Itse  hoidan asian niin että "valeistutan " laatikkon ja vien pimeään niin varsi vaalenee ja pehmenee sitten pakastimeen. Pitääkin alkaa korjata pois että ei palennu.

Vierailija
15/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maksa

2. Riista

3. Halloumi

Vierailija
16/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaostoksilla minulla on suurennuslasi taskussa jos ostan tuotteita mitkä eivät ole entuudestaan tuttuja ja sisällusluettelo määrää mitän ostan ja mikä jää hyllyyn. 

Vierailija
17/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttäviä syötäviä kasviksia ei länsimaissa ole. Amen.

Vierailija
18/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän anjovista enemmänkin mausteena. En ole ajatellutkaan sitä sellaisenaan syödä. Antaa mukavan suolasen maun ruokiin.

Vierailija
19/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villiriisi on kaikkein parasta jos tykkää riisiruuista. Teen siitä risototkin. 

Vierailija
20/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksetuksia:

Riista ja poro

Merilevä

Nyhtis, Härkis ym yliprosessoidut paskat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi