Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehesi käytöksessä jotain outoa? Lue Why does he do that? täältä ilmaiseksi:

Vierailija
20.09.2019 |

https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that.pdf
Luin kirjan, ja löysin sanat miehen käytökselle. Henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Aiemmin mies oli saanut manipuloitua ajatuksiani niin, että minussa on vika, ja se mitä koen, ei ole väkivaltaa. Kirjassa on siis purettu erilaisia tapausesimerkkejä erityypisistä väkivallantekijöistä, sekä kuinka asiaa lähdetään purkamaan. Pariterapia ei välttämättä ole se ratkaisu, kun väkivallan tekijä pystyy manipuloimaan omiin tarkotuksiinsa terapeutin!
(Kiitos sille joka linkkasi tämän kirjan johonkin toiseen keskusteluun, nyt minä laitan hyvän kiertämään!)
Jos siis koet, että miehesi käytöksessä on jotain kummallista, jolle et löydä sanoja, lue tuo kirja, edes alun tyyppiesimerkit eri väkivallan muodoista. Väkivalta tuntui mielestäni rajulta ilmaisulta, ja ajattelin että ei minun parisuhteessani sellaista ole, joten olin vältellyt aiheesta lukemista. Nyt kirjan luettua tiedän toisin.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kaikki osaavat englantia niin hyvin, että olenkin miettinyt että mihin enää tarvitaan kielenkääntäjiä mm kirjojen suomennokset tai televio-ohjelmien suomennokset.

Kun englanti näin hyvin taipuu kaikilta niin puhutaan enkkua kaikkialla.

Vierailija
2/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kaikki osaavat englantia niin hyvin, että olenkin miettinyt että mihin enää tarvitaan kielenkääntäjiä mm kirjojen suomennokset tai televio-ohjelmien suomennokset.

Kun englanti näin hyvin taipuu kaikilta niin puhutaan enkkua kaikkialla.

Yritin etsiä, että löytyykö kyseistä opusta suomeksi, mutta valitettavasti ei löydy. Tätä on helppo lukea salassa, niinkuin minä tein. Incognito ikkunaan kännykkään auki opus, ja äkkiä pois jos epäilee että mies tulee kurkkimaan mitä tekee. Alussa on sisällysluettelo, jonka siniseksi maalatuista linkeistä pääsee nopeasti siihen kappaleeseen, johon on jäänyt viimeksi. Kirjan lopussa on myös sanahaku.

Vaatii valitettavasti sen, että osaa englantia tarpeeksi sujuvasti. Itse tarkistelin joitain termejä googlen avulla, mutta muuten sujui, ja tuli kyllä se pääsanoma selväksi!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa on alussa heti sarja ajatuksia ja kysymyksiä joita on saattanut pyöritellä omassa päässään, ja joiden pitäisi olla varoitusmerkkejä (silloin varsinkin kannattaa lukea tuo kirja!). Käännän tuossa nämä (anteeksi käännöksen huonoa tasoa, mutta tulee pääpiirteittäin ilmi asia):

-Mies vaikuttaa olevan, kuin kaksi ihmistä, kuin Jekyl ja Hyde.

-Hän ei tarkoittanut loukata minua, hän vain menetti malttinsa.

-Kaikki muut pitävät hänestä, joten en tiedä mikä minussa saa hänet hermostumaan.

-Hän on ihana kun on selvänä, mutta kännissä minun pitää varoa häntä.

-Hän on pelästyttänyt minut muutamat kerrat, mutta on hyvä isä lapsille, eikä koskaan koskisi heihin.

-Hän loukkaa minua nimittelemällä, ja tunnin päästä haluaa seksiä. En tajua.

-Hän sekoittaa ajatuksiani.

-Hän todella ymmärtää minua.

-Miksi hän tekee niin?

Ap

Vierailija
4/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. sivulta 224 alkaa tekstit näihin eri tyyppisiin väkivallantekijöihin. Kannattaa myös lukea sitä ennen olevat myytit väkivallantekijöistä! Esim. hänellä oli vaikea lapsuus yms.

Tässä tiivistelmät eri tyypeistä, mutta parhaiten näihin sukeltaa lukemalla kirjan! En näiden tiivistelmien perusteella  osaisi laittaa miestäni mihinkään kategoriaan. Vaan kirjaa lukemalla löydän paremmin esimerkkejä tyyppien käytöksestä, ja mihin kategorioihin näistä mieheni kuuluu. Siis pelottavan osuvia esimerkkejä on löytynyt pitkin kirjan lukua.

-Vaativa mies: olet hänelle lähinnä palvelija, joka on velkaa. Jos mies on joskus tehnyt jotain puolestasi, niin muistuttelee tästä ja laajentelee sinun "velkaantumista" hänelle.

-Herra-aina-oikeassa: löytää sinusta vikoja, ja muuttelee totuutta itselleen sopivaksi. Hänen mielipiteillään on ainoastaan väliä.

-Vesikiduttaja: passiivisagressiivinen ja piilotteleva tyyli väkivallalle, niin että siitä on hankala laittaa miestä tilille. Muuntelee totuutta, ja yrittää saada sinut tuntemaan itsesi syylliseksi ja hulluksi.

-Kenraali: yrittää ottaa vallan naisen elämän joka osa-alueesta. Naisen kuuluu raportoida joka tekemisensä miehelleen, ja mitään ei tehdä ilman hänen lupaansa.

-Herra herkkä: käyttää psykologista sanastoa peittämään tekojaan. Vain hänen tunteillaan on väliä, ja syyllistää sinua asioista.

-Pelimies: pyörittää naisia. Vetoaa seksiriippuvuuteen.

-Rambo: mahcoileva "tosimies", joka lopulta kääntää aggressionsa myös sinuun.

-Uhri: vetoaa uhrimentaliteetilla, hänellä on ollut niin rankkaa, että "saa" kohdella sinua väärin. Tosiasiassa vääristelee tapahtumia, ja oikea uhri ei tekisi samaa toiselle mitä itse koki.

-T*erro*risti: pitää sinut "ruodussa" uhkailemalla. Kokee tämän oikeutenaan, että naisen pitää "tietää paikkansa".

Ap

Vierailija
5/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sellainen kirja kuin kaikki vika on miehissä? Jos ei ole niin jonkun naisen pitää kirjoittaa sellainen. Vaikka tuntuu hieman kohtuuttomalta syyttää miehiä kaikesta. Kuitenkin jonkun on oltava syyllinen. Miksei sitten vaikka reiskan?

Vierailija
6/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sellainen kirja kuin kaikki vika on miehissä? Jos ei ole niin jonkun naisen pitää kirjoittaa sellainen. Vaikka tuntuu hieman kohtuuttomalta syyttää miehiä kaikesta. Kuitenkin jonkun on oltava syyllinen. Miksei sitten vaikka reiskan?

Tätä nyt ei tässä haettu, ja sinun kommenttisikin sisältää kirjassa mainittuja taktiikoita, kuinka sekoittaa vastapuolen pää, muunnella sanomaa ja hiljentää hänet.

Kirjassa on myös hyvin tuotu ilmi, että väkivallan tekijä ei aina ole mies, nainenkin on väkivallan tekijä. Ja väkivaltaa ei tapahdu pelkästään heterosuhteissa. Mutta dialogiksi tuossa on valittu nainen uhrina ja mies väkivallantekijänä, koska näin se _usein_ on (ei siis aina!). Siihen on selitetty myös syyt yhteiskunnassa, kuinka poikia koulutetaan ympäristön asenteilla tähän käytökseen, ja miksi jotkut liittoutuvat väkivallantekijän kanssa yms. Hyvin kattava kirja, ja sitä pystyy myös hyödyntämään muihinkin kuin parisuhdekuvioihin. Löysin myös entisiä naispuolisia "ystäviäni" teksteistä, sekä entisiä työ"kavereita".

Ap

Vierailija
7/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa kirjan lukuun kunnolla aikaa. Minulla taisi mennä n.20h, mutta luin todella ajatuksen kanssa, ja jäin välillä pohtimaan mitkä asiat täsmää minun mieheeni, sekä entisiä tilanteita mitä on tullut vastaan. Tuo aika tuntuu todella pitkältä, mutta se oli sen arvoista! Lukemista on jopa hankala jättää kesken, kun siellä on niin osuvia asioita. Vihdoinkin löysin sanoja näille tapahtumille! Kun ymmärrän ja osaan selittää, niin pystyn myös vähitellen taistelemaan tätä kuviota vastaan.

Aion lukea opuksen kyllä useampaan kertaan, mutta nyt pitää kyllä pitää pieni pohtimistauko. Tämä oikeasti mullisti minun elämäni.

Ap

Vierailija
8/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no minä olen pitänyt sen ohjeen elämässäni, että jos toinen saa sinulle pahan olon, välttele häntä. Puolisoksi en kelpuuttaisi ihmistä joka haukkuu ulkonäköäni, älykkyyttäni tms. Tykkään keskustella vaikeistakin asioista, mutta haukkumista en siedä. Se, joka ei jaksa kirjaa lukea, voisi opetella ymmärtämään sen, ettei kannata roikkua ihmisessä, joka ei arvosta sinua.

Vierailija
9/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no minä olen pitänyt sen ohjeen elämässäni, että jos toinen saa sinulle pahan olon, välttele häntä. Puolisoksi en kelpuuttaisi ihmistä joka haukkuu ulkonäköäni, älykkyyttäni tms. Tykkään keskustella vaikeistakin asioista, mutta haukkumista en siedä. Se, joka ei jaksa kirjaa lukea, voisi opetella ymmärtämään sen, ettei kannata roikkua ihmisessä, joka ei arvosta sinua.

Helpommin sanottu kuin tehty. Ei ole vain mustaa ja valkoista, vaan on myös harmaata sillä välillä. Ihmiset eivät ole vain täysin läpeensä hyviä ja pahoja. Se on myös yksi asia, mikä estää hakemasta apua. Häpeä. Nainen häpeää sitä, kuinka on saattanut itsensä sellaiseen tilanteeseen, ja on sellaisen miehen kanssa. Joten häpeä voi myös estää sen, että näkee tilanteen kirkkaasti.

Ongelma tässä onkin juuri kuin sammakolla kattilassa, joka hiljalleen keitetään kuoliaaksi. Sammakko ei sitä hoksaa, koska asia tapahtuu niin hitaasti (vai mitenkä se vertaus nyt menikään). Aluksi mies on mukava, eikä tietenkään tuo kaikkia nuita negatiivisia asioita ilmi. Ja vaikka jotain merkkejä olisikin ilmassa, niin yleensä ihmiset ajattelee toisista hyvää, joten ne pystyy neutralisoimaan mielessään, että "no sillä nyt oli huono päivä" tms.

Kyse on manipulaatiosta. Mies on enimmäkseen ihana. Aluksi. Kun ongelmia alkaa tulla, niitä ei ole jatkuvasti. Mies selittää ne parhain päin. Varsinkin tuo mainittu Herra Herkkä osaa kiertää omat ongelmansa psykologisten ilmiöiden taakse, ja välttää vastuun ottoa. Ja kun niitä ongelmia alkaa tulla jatkuvasti, niin niihin vastapainoksi on myös sitä hyvää. Mies saattaa hyvitellä tekojaan. Ja tosiaan kaasuvalottaa tekojaan niin, että nainen ajattelee muistavansa väärin, olevansa hullu, tai ottaa syyt omille niskoilleen. Kun sitä hyvääkin on, niin nainen ajattelee, että ei mies ole tyypillinen väkivallantekijä, joten se mitä hän on kokenut, ei voi olla väkivaltaa. Kirjassa nämä asiat ja myytit on tosi hyvin selitetty. Vastuu väkivallasta on aina miehellä. Taustalla saattaa olla miehellä itsellään väkivaltainen lapsuus, tai miehellä voi olla alkoholiongelma, mutta nämä ei ole mitään lieventäviä seikkoja että naisen tarvitsisi sen takia väkivaltaa sietää, tai koittaa miestä ymmärtää.

Ap

Vierailija
10/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saattanut linkittää kirjan johonkin ketjuun joskus. Jos näin on, olen todella hyvilläni, että ainakin yksi ihminen on lukenut ja sisäistänyt. Tuo Lundy Bancroftin kirja on todellakin paras, perusteellisin ja asiapitoisin, mitä aiheesta on kirjoitettu. Paljon tsemppiä joko tuohon ongelmalliseen yhteiseloon tai siitä selviämiseen, missä vaiheessa lienetkään menossa!

Vierailija
11/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla on jatkuvasti niin paljon aloituksia joiden tekijöille tekisi mieli vaan tyrkätä tämä kirja käteen, koska aloittajien kuvaamat manipulaatiotaktiikat ja niiden tavoitteet on tämän lukemisen jälkeen niin ilmeisiä.

Vierailija
12/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saattanut linkittää kirjan johonkin ketjuun joskus. Jos näin on, olen todella hyvilläni, että ainakin yksi ihminen on lukenut ja sisäistänyt. Tuo Lundy Bancroftin kirja on todellakin paras, perusteellisin ja asiapitoisin, mitä aiheesta on kirjoitettu. Paljon tsemppiä joko tuohon ongelmalliseen yhteiseloon tai siitä selviämiseen, missä vaiheessa lienetkään menossa!

Jos se sinä olit, niin todella iso kiitos!! Mielestäni kaikkien pitäisi lukea tämä kirja. Varsinkin sellaisten, jotka herkästi alistuvat/kynnysmattoilevat. Tuo kannattaa ihan tosissaan lukea alusta loppuun, vaikka tuntuisikin ettei kaikki koske itseä. Minäkin aluksi ajattelin niin, mutta nyt kirjan luettua olen ihan päinvastaista mieltä. Kirjan lopussa varsinkin on kuinka ongelmaa lähtä purkamaan, ja minunkin ajatukseni pariterapiasta nyt muuttui, kun tiedän sen vaaranpaikat.

Kiitos sinulle! Olen yhä parisuhteessa, mutta nyt vasta lähden työstämään asioita, kun minulla on sanat tälle kaikelle ja ilmiölle. Sekä toimintaohjeet kuinka edetä, kuinka mies voi puolustella yms. Ja kun tiedän että ongelma on miehen arvoissa, ja vaikka näyttää että mies tekee muutoksia, niin todellisuus voi olla eri.

Ap

Vierailija
13/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla on jatkuvasti niin paljon aloituksia joiden tekijöille tekisi mieli vaan tyrkätä tämä kirja käteen, koska aloittajien kuvaamat manipulaatiotaktiikat ja niiden tavoitteet on tämän lukemisen jälkeen niin ilmeisiä.

Tämä pitäisi ihan tosissaan linkittää melko useaan sellaiseen aloitukseen. Olen itsekin tehnyt vaikka mitä aloituksia, mutta tämä kirja ei ole tullut niissä vastauksissa vastaan. Mutta niissä aloituksissani on juurikin selitetty nuita yhteenottoja, joille olen löytänyt sitten vastauksia tuosta kirjasta. Se on melkein pelottavaa, miten tarkasti eri tilanteita on saanut tuon kirjan avulla purettua. Kun itselle on jäänyt kumma tunne että jotain on väärin, eikä oikein ole osannut selittää että mikä, niin tuolta löysin sanat ja selitykset. Ja kun jotain yksittäisiä tapauksia on saattanut selittää, niin siinä ei ole se koko konteksti tullut ilmi, jolloin jonkun ulkopuolisen on ollut helppo sanoa että eihän tuossa mitään ole. Paitsi että olen monesti saanut täältä sen vakiovastauksen JSSAP, ihan tunteella tarkoitettuna (ei sarkasmina niinkuin jotkut sitä välillä heittelee, plus täällä uskaltaa paljon vapaammin anonyyminä purkaa tilannetta). :D Mies on saanut minut manipuloitua niin, että olen ihan liian usein ottanut syyt niskoilleni, vaan en enää.

Ap

Vierailija
14/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se sinä olit, niin todella iso kiitos!! Mielestäni kaikkien pitäisi lukea tämä kirja. Varsinkin sellaisten, jotka herkästi alistuvat/kynnysmattoilevat. Tuo kannattaa ihan tosissaan lukea alusta loppuun, vaikka tuntuisikin ettei kaikki koske itseä. Minäkin aluksi ajattelin niin, mutta nyt kirjan luettua olen ihan päinvastaista mieltä. Kirjan lopussa varsinkin on kuinka ongelmaa lähtä purkamaan, ja minunkin ajatukseni pariterapiasta nyt muuttui, kun tiedän sen vaaranpaikat.

Kiitos sinulle! Olen yhä parisuhteessa, mutta nyt vasta lähden työstämään asioita, kun minulla on sanat tälle kaikelle ja ilmiölle. Sekä toimintaohjeet kuinka edetä, kuinka mies voi puolustella yms. Ja kun tiedän että ongelma on miehen arvoissa, ja vaikka näyttää että mies tekee muutoksia, niin todellisuus voi olla eri.

Ap

Kyllä, kirja on todella joka hetken arvoinen! Ja pariterapia ei todellakaan sovi kaikille pareille, mutta siitä ei vaan puhuta. Joskus se on vasta-aiheista ja siitä on merkittävästi haittaa, eikä sitä pidä silloin myöskään missään tapauksessa suositella. Kunpa siellä terapiakentässäkin ymmärrettäisiin ja sisäistettäisiin tämä asia ja otettaisiin vastuuta.

Olen itsekin vasta matkalla, onnea ja tsemppiä meille. <3

Vierailija
15/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käyttäytyi todella oudosti. Siivosi ja tiskasi pyytämättä. Lisäksi epäilen että sillä on toinen nainen. Kävi keskellä viikkoa suihkussa ilman mitään syytä.

Vierailija
16/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä, kirja on todella joka hetken arvoinen! Ja pariterapia ei todellakaan sovi kaikille pareille, mutta siitä ei vaan puhuta. Joskus se on vasta-aiheista ja siitä on merkittävästi haittaa, eikä sitä pidä silloin myöskään missään tapauksessa suositella. Kunpa siellä terapiakentässäkin ymmärrettäisiin ja sisäistettäisiin tämä asia ja otettaisiin vastuuta.

Olen itsekin vasta matkalla, onnea ja tsemppiä meille. <3

Minäkin luulin että pariterapiassa saisin miehenkin kohtaamaan omia ongelmiaan, vaan nyt tiedän myös pelätä sitä, että se olisi vain yksi keino luistaa vastuuta omasta käytöksestään. Pahimmassa tapauksessa taas yksi tapa syyllistää minua terapeutin voimalla. Kerään kyllä ainakin omia voimiani, ennen kuin mihinkään pariterapiaan lähden (jos miestä edes koskaan sellaiseen saan).

Sinullakin on matka vielä kesken. Voimia meille kaikille, jotka joudumme tätä tietä käymään! Se on pitkä ja raskas tie. Vaan onneksi voi aina palata tuon kirjan pariin ja muistuttaa itseään että ei ole hullu, ja on ihan oikeasti kokenut väkivaltaa, ihan sama mitä mies sanoo.

Ap

Vierailija
17/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni käyttäytyi todella oudosti. Siivosi ja tiskasi pyytämättä. Lisäksi epäilen että sillä on toinen nainen. Kävi keskellä viikkoa suihkussa ilman mitään syytä.

No heh heh.

Ap

Vierailija
18/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea suhtautua positiivisesti kirjaa, joka sukupuoluttaa varsinkin henkisen ja tunteiden tasolla olevan pahoinpitelyn. Sellainen pahoinpitely tulee harvoin esiin, ja sukupuolistereotypioiden vuoksi ajatellaan, että se ei ole yhtä vakavaa kun sitä tehdään miehiä kohtaan. Esim. Jos mies valittaa, että vaimo nalkuttaa ihmisten reaktio on yleensä että miehessä on jotain vikaa -- ei, että tämä on miehen tapa yrittää kommunikoida, että hänen vaimonsa on verbaalisesti tai tunteellisesti pahoinpitelevä. Naisilla on keskiarvoisesti paremmat sosiaaliset taidot kuin miehillä, mikä tarkoittaa, että miehet ovat tällaisissa tilanteissa alakynnessä, samoin kuin fyysisesti pienemmät naiset fyysisessä väkivallassa.

Varmasti hyvää tarkoittava opus ja ihanaa, että jotkut ovat löytäneet apua tästä! Mutta minusta vahvistaa sukupuolistereotypioita.

Vierailija
19/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea suhtautua positiivisesti kirjaa, joka sukupuoluttaa varsinkin henkisen ja tunteiden tasolla olevan pahoinpitelyn. Sellainen pahoinpitely tulee harvoin esiin, ja sukupuolistereotypioiden vuoksi ajatellaan, että se ei ole yhtä vakavaa kun sitä tehdään miehiä kohtaan. Esim. Jos mies valittaa, että vaimo nalkuttaa ihmisten reaktio on yleensä että miehessä on jotain vikaa -- ei, että tämä on miehen tapa yrittää kommunikoida, että hänen vaimonsa on verbaalisesti tai tunteellisesti pahoinpitelevä. Naisilla on keskiarvoisesti paremmat sosiaaliset taidot kuin miehillä, mikä tarkoittaa, että miehet ovat tällaisissa tilanteissa alakynnessä, samoin kuin fyysisesti pienemmät naiset fyysisessä väkivallassa.

Varmasti hyvää tarkoittava opus ja ihanaa, että jotkut ovat löytäneet apua tästä! Mutta minusta vahvistaa sukupuolistereotypioita.

No se on kyllä totta, että kyllähän väkivaltaa saa osakseen ihan sukupuolesta riippumatta. Se tehtiin heti kirjan alusta selväksi. Dialogin kannalta se oli helpompi rakentaa niin, että pahoinpitelijä on mies, ja uhri nainen, ja pitää tämä sama asetelma läpi kirjan. Näkisin että tästä kirjasta hyötyy myös mies, joka saa osakseen henkistä (tai fyysistä) väkivaltaa naiseltaan. Kirjassa on selitetty yhteiskunnallista näkökulmaa, miksi niin usein nainen on se uhri, ja selitetty kuinka rakenteet ja populaarikulttuuri naistahalventavaa käytöstä kannustaa. Se että naiset useimmiten ovat uhreja, ei poista sitä faktaa että myös miehet on uhreja ja muissakin kuin heterosuhteissa on uhreja. Itsein löysin kirjasta esimerkkejä myös parisuhteen ulkopuolelta, kaveri- ja työsuhteista. Se että kirja stereotypisoi pahoinpitelijän ja uhrin noin, ei mielestäni poista sitä sen informatiivisuutta ja apua mitä se antaa. Tietty se osaltaan kertoo tästä yhteiskunnasta, kuinka tiukassa ajatukset millaisia naisten ja miesten kuuluu olla, on.

Henkisestä väkivallasta on muuten kauhean hankala löytää kirjoja! Yritin etsiä kirjastostamme aiheesta, ja ei tullut kuin muutamaa opusta! Ja koko parisuhdeväkivallasta oli yllättävän vähän tarjolla. Se oli aika yllättävä huomata, kun aloin tämän luettua kaipaamaan lisää luettavaa.

Ap

Vierailija
20/89 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjassa käsitellään tätä aihetta ja kirjoittajan, joka on parisuhdeväkivallan asiantuntija, havaintojen ja kokemuksen mukaan vakavimmat ja pitkäkestoisimmat ongelmat tällä alueella kohdistuvat naisiin. Mielenkiintoinen muuten tuo näkemyksesi siitä, että miehet olisivat alakynnessä naisten kanssa sosiaalisesti. Kirjan näkemys ei oikein tue sitä, lähinnä päinvastoin. Minusta se näyttää pikemminkin miehiä palvelevalta harhalta, koska se saa miehet näyttämään lähtökohtaisesti uhreilta parisuhteessa.

Mutta kyllä, nainenkin voi olla henkisellä puolella pahoinpitelevä, eikä kirja tätä kiistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän