Sitten kun teillä on menkat, tunnetteko kuinja se veri "lössähtää" siihen siteeseen....
Jonka ootte pistäny varmuuden vuoks alkkareihin ennen vuotoa, tai jos ei nii "lössähtäis" lakanal?
Tosin yks verinen tippa patjas, mut eipä mua haitannu.
Tällä keskustelulla tarkoitan niitä joilla on RUNSAAT MENKAT en NIUKKOJA JA NORMAALIA VUOTOA. Tai no miksei normi vuotoakin osaks, mut nyt tarkoitan runsasta vuotoa jota ei ole tyyliin tippa kaks.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viime menkkojen aikana heräsin aamuyöstä noin neljän aikaan, kun lössähti side täyteen verta, olin edellisen siteen vaihtanut puolenyön maissa. Ei muuta kuin sängystä ylös kuin taskurapu takapuoli pystyssä, ei auta jäädä istuksimaan sängyn laidalle.. ja näille kuukuppihulluille, en enää opettele viisikymppisenä kupin käyttöä, lusin nämä menkat loppuun asti siteillä.
TÄMÄ! Tosin olen 30 mutta ei kiinnostele läträtä verikuppien kanssa.
Mulla runsaat ja käytän lasten vaippoja. Just tein aloituksen aiheesta että ekat menkat kun hain suosiolla lastenvaippoja ja olisinpa heti tajunnut. Kuiva olo ja tulee sikana halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä heräsin joka yö näihin lösähdyksiin, onneksi tulin hankkineeksi kuukupin, loppui heräilyt
Tämän takia siirryin tamponeihin... oli kamalaa herätä viikon ajan monta kertaa yössä inhottavan hautuvaan tunteeseen, lässähdyksiin ja siihen miten verta valui ties missä. Olin ihan kehäraakki kuukautisten jälkeen... ja sama rumba uudestaan 3 vko kuluttua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viime menkkojen aikana heräsin aamuyöstä noin neljän aikaan, kun lössähti side täyteen verta, olin edellisen siteen vaihtanut puolenyön maissa. Ei muuta kuin sängystä ylös kuin taskurapu takapuoli pystyssä, ei auta jäädä istuksimaan sängyn laidalle.. ja näille kuukuppihulluille, en enää opettele viisikymppisenä kupin käyttöä, lusin nämä menkat loppuun asti siteillä.
Siis viisikymppisenä menkat!!?? Ei enää voi olla siinä iässä. Vaihdevuodet on jo menny.
Mulla tuli viimeiset kuukautiset 57-vuotiaana.
Mulla tuntuu sellanen tietty tunne, mitä on tosi vaikee kuvailla, ennen kun alkaa. Tavallaan tuntuu, että jotain kerääntyy sisällä kohti haaroväliä. Yleensä aamulla. Ja se ensimmäinen tursaus on sellainen klöntti. Yleensä kerkeän hyvin pöntölle. Sitten loppuajan menkkoja ei tunnu muuten miltään, mutta normaalia useammin täytyy käydä pissalla.
Gynekologi selitti, miten vuotoa vähentävä lääke toimii: käytännössä riittää, että ulos tulee vain kohdun limakalvo. Kaikki hyytynyt veri ja kirkas vuoto on peräisin verisuonista, jotka ovat olleet kiinni limakalvossa ja ovat nyt auki. Lääke sulkee hanat kiinni.
Keltarauhashormonilla voi säätää kuukautiset tasaisiksi, jolloin ei tule valtavia tulvakuukautisia.
Minulle ei käy valitettavasti ehkäisypillerit. Minipillereitä kokeillut ja niitäkin kovasti mainostettiin, että kuukautiset jäävät pois kokonaan (terkkari)
No kuinkas kävikään: söin pillereitä 2v ja kuukautiset kestivät, joka kk tarkalleen 14pv!!
Nykyään luotan tamponiin ja pieni side alushousuihin. Mielestäni ne pienet tamponit ovat hyviä, ei tunnu käytössä vastenmielisestä.
Istun tässä Tenat päällä. :D Runsasta vuotoa on, ja se on epäsäännöllistäkin- juuri oli melkein puolen vuoden tauko menkoissa, nyt on vuotanut pari viikkoa putkeen. Ensin tuntui että menkat eivät ala kunnolla, sitten sain ison orgasmin, ja ulos tuli jotakin, mitä veikkaan kohdun limakalvoksi (repaleinen hyytymä, isohko). Tämän jälkeen vuoto alkoi kunnolla, ja vajaan viikon verran "hulahti" kerralla tosi paljon verta pitkin päivää ja yötäkin. Nyt on jo siedettävää, onneksi.
Tenat ovat superkätevät yöllä, kun supertamponi voi tulla täyteen parissa tunnissa, eikä edes side sen kanssa pidättele noita hulahduksia tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis viisikymppisenä menkat!!?? Ei enää voi olla siinä iässä. Vaihdevuodet on jo menny.
Minulla ainakin on säännölliset menkat ja olen 50 v. Välillä vähän yski systeemi mutta nyt on taas säännölliset runsaat menkat.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli kai vitsi ettei 5kymppisellä voi olla menkkoja? Kun Suomessa vaihdevuodet alkaa keskimäärin 51v.
Itse olen 5kymppinen ja yhä on menkat mutta kierto heittelee eli ei ole enää aina tasan 28pv.
Aina ennen oli niukat menkat mutta nyt viimeiset pari vuotta todella runsaat. Joten todellakin tunnen kun lösähtää. Kuukuppia en edes harkitse kun tamponikin tuntuu pahalta.
Minä täytän ensi kuussa 56 ja podin kuukautiset viime viikolla. Kaikki lakanat menivät pyykkiin ja petauspatja. Pitänee kokeilla noita lastenvaippoja, koska siteet menevät kurttuun ja päästävät vuodon ohi ja mikään ei riitä, heh.
Kuukuppi ei sovellu anatomian takia, en vain ylety saamaan sitä paikalleen ja pois. Eikä toisaalta kipujen takia tee mieli mitään ylimääräistä tunkea särkevään värkkiin.
Orgasmi helpottaa ja sitäpä harrastinkin sitten kolmena päivänä. Ja Buranaa.
Sanoisin pikemminkin että ryöpsähtää tai pulppuaa. Mutta tunnen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli viimeiset kuukautiset 57-vuotiaana.
Ja minulla on kuukautiset yhtä säännöllisen epäsäännölliset kuin aina, olen 55. Mummoni synnytti viimeisen kerran 52-vuotiaana vuonna 1953.
Fertiliteetin kesto on yksilöllistä ja osin periytyvää.
Tupakointi varhentaa vaihdevuosia ja ikääntymistä. En ole polttanut.
Jollekin on nyt vaihdevuosien käsite epäselvä. Naisen katsotaan olevan vaihdevuosissa kun kuukautiset ovat olleet vuoden pois.
Vaihdevuosia ei siis ikä määritä vaan se, toimivatko munasarjat.
Minä ostin reippaana päälle nelikymppisenä kuukupin, mutta kaappiin se uhkaa jäädä. Se vain tuntuu työpaikan vessassa niin hankalalta. Ensin jahtaat käsi rannetta myöten veressä sitä liukasta tappia ympäri tavaraa, sitten maanittelet arvon kuppia ulos hiki otsalla, kunnes se jättimäisen, ympäri toimistoa kaikuvan maiskahduksen saattelemana lopulta suvaitsee suostua yhteistyöhön. Siinä vaiheessa verisessä kädessä on ääriään myöten täynnä oleva verinen kuppi, joka pitää kaataa pönttöön, kipittää housut nilkoissa ja mahdollisesti alapää hulahdellen lavuaarille huuhtelemaan kuppi, jonka jälkeen käsi on taas tungettava sinne veriseen toosaan että saa kupin paikoilleen. Ja missäs välissä ja millä käsiparilla se pyhin pesaistaan? Lopuksi jynssäät neuroottisesti veriroiskeita pöntöstä, lavuaarista, seinistä, lattiasta... Ja parin tunnin päästä uudestaan. Ei ei, kyllä siteissä on puolensa, niin vihreänä kuin itseäni pidänkin.
Onneksi oon käynyt armeijan, niin ei tarvi huolehtia menkoista.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin reippaana päälle nelikymppisenä kuukupin, mutta kaappiin se uhkaa jäädä. Se vain tuntuu työpaikan vessassa niin hankalalta. Ensin jahtaat käsi rannetta myöten veressä sitä liukasta tappia ympäri tavaraa, sitten maanittelet arvon kuppia ulos hiki otsalla, kunnes se jättimäisen, ympäri toimistoa kaikuvan maiskahduksen saattelemana lopulta suvaitsee suostua yhteistyöhön. Siinä vaiheessa verisessä kädessä on ääriään myöten täynnä oleva verinen kuppi, joka pitää kaataa pönttöön, kipittää housut nilkoissa ja mahdollisesti alapää hulahdellen lavuaarille huuhtelemaan kuppi, jonka jälkeen käsi on taas tungettava sinne veriseen toosaan että saa kupin paikoilleen. Ja missäs välissä ja millä käsiparilla se pyhin pesaistaan? Lopuksi jynssäät neuroottisesti veriroiskeita pöntöstä, lavuaarista, seinistä, lattiasta... Ja parin tunnin päästä uudestaan. Ei ei, kyllä siteissä on puolensa, niin vihreänä kuin itseäni pidänkin.
Reps 😂
En kyl koskaan yöllä herännyt, mutta kyllähän sitä muutamaksi sekunniksi vähän niinkuin pysähtyi kun tunsi hyytymän lähtevän liikkeelle ja sit ajatus et vessaan.
Pillereiden kanssa väheni onneksi vuoto sen verran ettei enää hyytymiä.