Sitten kun teillä on menkat, tunnetteko kuinja se veri "lössähtää" siihen siteeseen....
Jonka ootte pistäny varmuuden vuoks alkkareihin ennen vuotoa, tai jos ei nii "lössähtäis" lakanal?
Tosin yks verinen tippa patjas, mut eipä mua haitannu.
Tällä keskustelulla tarkoitan niitä joilla on RUNSAAT MENKAT en NIUKKOJA JA NORMAALIA VUOTOA. Tai no miksei normi vuotoakin osaks, mut nyt tarkoitan runsasta vuotoa jota ei ole tyyliin tippa kaks.
Kommentit (110)
Hyytymät tuntuvat tuolta. Jännä juttu sekin, että herään menkkojen alkamiseen. Sellaiseen lievään kosteaan tunteeseen v-aukolla.
Siteet on kivoja. Olen vaihtanut vuodon niukistuttua lähes kokonaan siteisiin. Ennen käytin tamponeja ja kuppia.
Tuo oli kai vitsi ettei 5kymppisellä voi olla menkkoja? Kun Suomessa vaihdevuodet alkaa keskimäärin 51v.
Itse olen 5kymppinen ja yhä on menkat mutta kierto heittelee eli ei ole enää aina tasan 28pv.
Aina ennen oli niukat menkat mutta nyt viimeiset pari vuotta todella runsaat. Joten todellakin tunnen kun lösähtää. Kuukuppia en edes harkitse kun tamponikin tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykypäivänä kukaan käyttäisi enää siteitä?
Koska kaikki eivät pidä kupista eikä tamponeista, ja varsinkin nuorille se on paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viime menkkojen aikana heräsin aamuyöstä noin neljän aikaan, kun lössähti side täyteen verta, olin edellisen siteen vaihtanut puolenyön maissa. Ei muuta kuin sängystä ylös kuin taskurapu takapuoli pystyssä, ei auta jäädä istuksimaan sängyn laidalle.. ja näille kuukuppihulluille, en enää opettele viisikymppisenä kupin käyttöä, lusin nämä menkat loppuun asti siteillä.
Siis viisikymppisenä menkat!!?? Ei enää voi olla siinä iässä. Vaihdevuodet on jo menny.
Siis ootko oikeasti noin tietämätön?
Katso vaikka Wikipediasta:
"Menopaussi eli viimeiset kuukautiset tulevat suomalaisella naisella keskimäärin 51 vuoden iässä, mutta se vaihtelee yksilöllisesti 45–55 vuoden välillä. Kriteerinä pidetään, että vaihdevuosi-ikäisellä naisella kuukautiset ovat olleet pois yli vuoden.
Vaihdevuodet jaotellaan premenopaussiin, perimenopaussiin ja postmenopaussiin.
Premenopaussi alkaa yleensä 41–48 vuoden välillä, ja sen kesto voi vaihdella parista vuodesta kymmeneen vuoteen.
Perimenopaussi kestää noin 1–2 vuotta, yleensä noin 48–54-vuotiaana. Naisen viimeiset kuukautiset tulevat perimenopaussin aikana.
Postmenopaussin aikana, noin 52–60-vuotiaana naishormonien tuotanto loppuu käytännössä lähes kokonaan.
Vaihdevuosioireet kestävät joskus vain muutamia kuukausia ja joskus ne kestävät koko loppuelämän"
Näin viisikymppisenä sanoisin että se side on mukavin. Siis värkki on jotenkin arka ja kaikkien muiden käyttäminen on vähän kivuliasta.
Tamponista hulahtaa komeammin läpi kuin siteestä, siis valuu jo nilkkoja pitkin, side tuntuu vähän helpottavan.
Kupinkin kanssa on päässyt monesti holahtamaan lattialle, kun on ihan täynnä hyytymää jne.
Voi että olen onnellinen että olen nyt kai päässyt siitä 21 päivän, tai viime vuotena välillä 14 päivän tai alle, kierrosta, eli nyt on puolen vuoden aikana kai jäänyt jo ehkä parit menkat välistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli kai vitsi ettei 5kymppisellä voi olla menkkoja? Kun Suomessa vaihdevuodet alkaa keskimäärin 51v.
Itse olen 5kymppinen ja yhä on menkat mutta kierto heittelee eli ei ole enää aina tasan 28pv.
Aina ennen oli niukat menkat mutta nyt viimeiset pari vuotta todella runsaat. Joten todellakin tunnen kun lösähtää. Kuukuppia en edes harkitse kun tamponikin tuntuu pahalta.
Vitsi varmaan. Tai joku pölö mies eksynyt väärään ketjuun. Jos nainen ja tosissaan, niin vähän sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Esim. koska TSS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viime menkkojen aikana heräsin aamuyöstä noin neljän aikaan, kun lössähti side täyteen verta, olin edellisen siteen vaihtanut puolenyön maissa. Ei muuta kuin sängystä ylös kuin taskurapu takapuoli pystyssä, ei auta jäädä istuksimaan sängyn laidalle.. ja näille kuukuppihulluille, en enää opettele viisikymppisenä kupin käyttöä, lusin nämä menkat loppuun asti siteillä.
Siis viisikymppisenä menkat!!?? Ei enää voi olla siinä iässä. Vaihdevuodet on jo menny.
Vaihdevuosien lasketaan alkavan siitä kun menkat ovat olleet vuoden poissa. Jos vaihdevuodet alkaa keskimäärin 51-vuotiaana, niin ainakin puolella 50-vuotiaista on kuukautiset edelleen ja vaihdevuodet ovat vielä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen jonka emätin kramppailee jos sinne laitetaan side tai kuukuppi ja joka käyttää tamponeita vain ja ainoastaan jos menen uimaan. Tunnen sen tamponin koko ajan, ja jos en poista sitä parin tunnin jälkeen, tulee alavatsani kipeämmäksi ja kipeämmäksi. Tamponin poiston jälkeen ei särje. Ja erotan kuukautissäryn tuosta tamponin särystä.
Miehen kanssa ei ongelmia, hän saa laittaa melaansa sinne ihan hyvin, ei "kramppaa" kuin juuri oikealla lailla, joten vulvodyniasta herjaajat voivat mennä kuuseen.
UPS, tuli kirjoitusmoka, en siis käytä siteitä sisäisesti, piti sanomani tamponi, mutta näköjään kirjoitinkin side.
Ja kyllä, minulla on runsaat kuukautiset parina ensimmäisenä päivänä, joten se valahdus on tuttu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsi varmaan. Tai joku pölö mies eksynyt väärään ketjuun. Jos nainen ja tosissaan, niin vähän sääliksi käy.
Mitä säälittävää on henkilön tekstissä? Kun ei halua opetella tamponin käyttöä enää tai kuukuppia kun oletettavasti kuukautiset loppuvat lähivuosina tai vaikka seuraavassa kuussa kuka sen tietää?
Ei tarvitse jos ei halua. Siinä ei ole mitään säälittävää. Jos tamponi tuntuu epämukavalta, on säälittävää että ei sitä käytä? Outo näkökulma sinulla.
Kuukautiset yleensä runsastuvat menopaussin lähestyessä, ovulaatiota ei enää välttämättä joka kuukausi tapahdu, ja niin hormonitoiminta muuttuu niin että limakalvo jatkaa kasvuaan kunnes irtoaa omaan paksuuteensa. Tästä johtuu runsastuvat kuukautiset, myös kierto pitenee kun ovulaatio ei ole enää tahdistamassa kiertoa. Lopulta elimistö laittaa pillit pussiin, tai siis lopettaa limakalvon paksuuntamisen kun hormonien määrät tippuvat tarpeeksi ja kaikki munasolut ovat kuolleet.
Ihanan inhorealistinen aloitus. Siteiden kanssa todella lössähdyksen tuntee! Kuppi pidättelee sentään siteen kaverina hetken pidempään lössähdyksiä. Eikä ole sitä valahduksen tunnetta.
Tuli aloituksesta mieleen videot, joissa miehet hämmentyneinä ja epäuskoisina hihitellen lukevat naisten kirjoittamia menkkatviittejä. Luulevat kai niitä vitseiksi... Mutta erittäin samaistuttavia ne tviitit ovat, etenkin runsasmenkkaisille.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan inhorealistinen aloitus. Siteiden kanssa todella lössähdyksen tuntee! Kuppi pidättelee sentään siteen kaverina hetken pidempään lössähdyksiä. Eikä ole sitä valahduksen tunnetta.
Tuli aloituksesta mieleen videot, joissa miehet hämmentyneinä ja epäuskoisina hihitellen lukevat naisten kirjoittamia menkkatviittejä. Luulevat kai niitä vitseiksi... Mutta erittäin samaistuttavia ne tviitit ovat, etenkin runsasmenkkaisille.
Ihan nainen olen, ja varmaan huomaatkin jo aiheesta ja aloituksestani. Entä tiedä kiten tää keskustleu ois sit pitäny tehdä ja muotoilla. Mut joo, jos miehet tietäis miltä tuntuu kun on runsaat menkat, ja vielä bonuksena maha todella sutjakkaasti ja hyvin toimivampi (ripuli siis), kovat kivut (saa popsia särkylääkkeitä, tms), ja mitä kelläkin naisella sitten niin miehet ois varmaa vetäny ittes... en viitti sanoo minne.
Ei koska on kuppi. Vituttaa kun hommasin sen vasta niin myöhään kun jotenki ärsytti koko kuppi? Elämänlaatu parani huomattavasti, side on kupin kanssa ihan varmuudeksi mutta lähes aina turhaan.
Kyllähän sen tuntee, ainakin jos tulee oikein iso hyytymä. Käytän enimmäkseen siteitä, koska ne ovat helppoja ja mukavia. On mulla kuukuppikin, mutta menin ostamaan väärän kokoisen, joten käytän sitä lähinnä jos iskee joku tappovuoto. Pienempi koko olisi ollut parempi, mutta runsaalle vuosille kehotettiin ottamaan isompi. Kyllä sitä voi käyttää, mutta se tuntuu vähän ikävältä, vaikka olisi hyvin paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä säälittävää on henkilön tekstissä? Kun ei halua opetella tamponin käyttöä enää tai kuukuppia kun oletettavasti kuukautiset loppuvat lähivuosina tai vaikka seuraavassa kuussa kuka sen tietää?
Ei tarvitse jos ei halua. Siinä ei ole mitään säälittävää. Jos tamponi tuntuu epämukavalta, on säälittävää että ei sitä käytä? Outo näkökulma sinulla.
Kuukautiset yleensä runsastuvat menopaussin lähestyessä, ovulaatiota ei enää välttämättä joka kuukausi tapahdu, ja niin hormonitoiminta muuttuu niin että limakalvo jatkaa kasvuaan kunnes irtoaa omaan paksuuteensa. Tästä johtuu runsastuvat kuukautiset, myös kierto pitenee kun ovulaatio ei ole enää tahdistamassa kiertoa. Lopulta elimistö laittaa pillit pussiin, tai siis lopettaa limakalvon paksuuntamisen kun hormonien määrät tippuvat tarpeeksi ja kaikki munasolut ovat kuolleet.
Kommentti koski tuon vastaajan myös kommentoimaa "ei kai viiskymppisillä ole menkkoja". Ja sillä säälillä tarkoitin että jos nainen niin voi olla ikävä yllätys kun käy viittäkymppiä ja homma vaan pahenee.
Joo, tunnen hyi😂 mutta toisaalta se on hauskaakin
Mä heräsin joka yö näihin lösähdyksiin, onneksi tulin hankkineeksi kuukupin, loppui heräilyt
Sisään laitettavat suojat pahentaa mulla kramppeja.
Muistan kyllä kun joskus 12-vuotiaana tuli ekan kerran sellainen tosi iso hyytymä ja pelästyin kuollakseni! Luulin, että joku sisäelin on vahingossa luiskahtanut ulos :D
Sellainen jonka emätin kramppailee jos sinne laitetaan side tai kuukuppi ja joka käyttää tamponeita vain ja ainoastaan jos menen uimaan. Tunnen sen tamponin koko ajan, ja jos en poista sitä parin tunnin jälkeen, tulee alavatsani kipeämmäksi ja kipeämmäksi. Tamponin poiston jälkeen ei särje. Ja erotan kuukautissäryn tuosta tamponin särystä.
Miehen kanssa ei ongelmia, hän saa laittaa melaansa sinne ihan hyvin, ei "kramppaa" kuin juuri oikealla lailla, joten vulvodyniasta herjaajat voivat mennä kuuseen.