Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sitten kun teillä on menkat, tunnetteko kuinja se veri "lössähtää" siihen siteeseen....

Vierailija
20.09.2019 |

Jonka ootte pistäny varmuuden vuoks alkkareihin ennen vuotoa, tai jos ei nii "lössähtäis" lakanal?
Tosin yks verinen tippa patjas, mut eipä mua haitannu.

Tällä keskustelulla tarkoitan niitä joilla on RUNSAAT MENKAT en NIUKKOJA JA NORMAALIA VUOTOA. Tai no miksei normi vuotoakin osaks, mut nyt tarkoitan runsasta vuotoa jota ei ole tyyliin tippa kaks.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Viime menkkojen aikana heräsin aamuyöstä noin neljän aikaan, kun lössähti side täyteen verta, olin edellisen siteen vaihtanut puolenyön maissa. Ei muuta kuin sängystä ylös kuin taskurapu takapuoli pystyssä, ei auta jäädä istuksimaan sängyn laidalle.. ja näille kuukuppihulluille, en enää opettele viisikymppisenä kupin käyttöä, lusin nämä menkat loppuun asti siteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä, joskus herään siihen yöllä.

Vierailija
4/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Viime menkkojen aikana heräsin aamuyöstä noin neljän aikaan, kun lössähti side täyteen verta, olin edellisen siteen vaihtanut puolenyön maissa. Ei muuta kuin sängystä ylös kuin taskurapu takapuoli pystyssä, ei auta jäädä istuksimaan sängyn laidalle.. ja näille kuukuppihulluille, en enää opettele viisikymppisenä kupin käyttöä, lusin nämä menkat loppuun asti siteillä.

Huhuiletko sinä kuukuppihulluja? Täältä tullaan!

Minä löysin kuukupin harmikseni vasta 49-vuotiaana. Opettelin käyttämään sitä ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen jo melkein kuusi vuotta varsinkin sinä vuonna, kun vuoto oli jostain syystä erittäin runsasta. Ei lössähtele enää. :)

Vierailija
5/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kierukka ja todella niukat menkat, mutta aiemmin aivan järkyttävän runsaat. Todellakin sen tunsi aina, kun sellainen limainen hyllyvä klöntsä valahti. Siinäpä sitten vaappuu vessaan ja yrittää selvitä siitä verisestä limaläjästä sotkematta itseään, vaatteitaan tai paikkoja. Kuukuppi auttoi tähän ongelmaan, joskin tulvi sekin yli, jos ei rampannut tyhjäämässä. Mutta monta vuotta meni pelkillä siteillä, ja todella paljon rajoitti elämää, kun joka neljäs viikko piti suunnitella niin, että vessa on aina heti lähettyvillä. En päässyt aina edes kouluun/kauppaan/minnekään. :/

Vierailija
6/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuiletko sinä kuukuppihulluja? Täältä tullaan!

Minä löysin kuukupin harmikseni vasta 49-vuotiaana. Opettelin käyttämään sitä ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen jo melkein kuusi vuotta varsinkin sinä vuonna, kun vuoto oli jostain syystä erittäin runsasta. Ei lössähtele enää. :)

Parasta kupissa on just toi ettei enää lössähtele :)

Vierailija
7/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo on syy sille että en ikinä käytä siteitä. Vastenmielistä. En käytä kuukuppiakaan, vaan tamponeja. Aina ja kaikissa tilanteissa.

Vierailija
8/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä yksi syy, miksi en voisi kuvitellakaan käyttäväni siteitä.

T. Kuukuppihullu

Vierailija
9/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tunnen.

Pari eka päivää on niin runsaat menkat että kun otan tamppoonin ulos niin sieltä lössähtää sellainen satsi että se tahrii tullessan jopa wc:n seinät. Upeeta!

Vierailija
10/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pillereitä oli runsaat menkat, ja sen aina tunsi kun oikein valahti verta ja klimppejä. :X Sittemmin keksin kuukupin(+side sen kaverina), ja se hieman helpotti, kun ei tarvinnut olla jatkuvasti vessassa, ja vähensi ohivuotoja. Ja pillereiden kanssa ei ole edes käyttöä juuri kupille, kun on niin niukat. Ennen se, että istuin koulussa oppitunnin ajan paikoillaan puhtaalla siteellä, niin tunnin lopuksi noustessani kaikki valahti kerralla housuun ja yleensä tulvi yli. :/ Vessassa sai juosta ihan koko ajan.

Joten vastaan kyllä.

Vierailija
11/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo on syy sille että en ikinä käytä siteitä. Vastenmielistä. En käytä kuukuppiakaan, vaan tamponeja. Aina ja kaikissa tilanteissa.

En käytä itse tamponeita, paitsi jos meen matkalle tai uimaan. Siteissä ei ole mitään noloa, vikaa eikä mitään vastenmielisyyttä. Ainakaan tietääkseni mikään tutkimus ei ole väittänyt muuta,

Vierailija
12/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis viisikymppisenä menkat!!??  Ei enää voi olla siinä iässä. Vaihdevuodet on jo menny.

Vierailija
13/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana tuon kyllä huomasi. Kirjaimellisesti pelkäsin kuukautisia, kun piti käydä koulussa, hengata kavereiden kanssa ja muutenkin jatkaa elämää normaalisti samaan aikaan kun haarovälissä lorisi. Kotoa pois muuttaessa tajusin kokeilla tamponeja, ja sille tielle jäin. Toki joutuu ramppaamaan usein niitä vaihtamassa, mutta välttyy siltä jatkuvalta märän läntin ja limaisuuden tunteelta.

Vierailija
14/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis viisikymppisenä menkat!!??  Ei enää voi olla siinä iässä. Vaihdevuodet on jo menny.

En ole ap, mutta kommentoin silti.

Kuukautiseni olivat säännölliset suunnilleen 55-vuotispäivääni saakka. Nyt niitä ei ole näkynyt muutamaan kuukauteen. Mitään vaihdevuosioireita ei ole ollut. Meitä on niin moneksi.

Vierailija
15/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyseinen kommentoija, mutta menkat voivat ihan hyvin ihmisestä riippuen jopa olla vielä 53-vuotiaana, ja loppua vasta sitten. Ja lueppas ja googlaileppas enemmän, kun äö:si ei näköjään muuten siihen kykene ennenkuin joku huomauttaa asiasta.

Vierailija
16/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tuo on pääsyy miksi en koskaan ole siteitä käyttänyt kuin tamponin tai kupin lisävarmistuksena runsaimpina päivinä. 12-vuotiaana mulla alkoi menkat ekan kerran, ja heti runsaana. Oli sietämätön tunne kun tunsi miten vuotoköntti valuu ja saa pelätä meneekö ohi siteestä vai ei. Vaadin heti äidiltäni tamponit ja sainkin onneksi. Ei tulisi mieleenkään käyttää sidettä kuin ihan viimeisinä tiputtelupäivinä. Nykyisin käytän kuukuppia.

Vierailija
17/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tunsin kun käytin vielä siteitä. Vihasin sitä eniten, kokoajan tuntui että valuu ohi jostain. Nyt kun on kuukuppi en enää tunne menkkoja ollenkaan :)

Vierailija
18/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykypäivänä kukaan käyttäisi enää siteitä?

Vierailija
19/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun on ollut pitkällään jonkin aikaa ja varsinkin aamulla pissalla käydessä.

Vierailija
20/110 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykypäivänä kukaan käyttäisi enää siteitä?

Koska mä en halua käyttää tampooneja tai kuukuppia.