Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työnantajan antaa aikaa rukoilulle kesken työpäivän?

Vierailija
19.09.2019 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006243919.html

Miksei työnantaja saa edellyttää, että kaikki noudattavat samoja sääntöjä?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä asenteita taas. Minä olen asiantuntijatyössä, enkä ymmärrä miten joku voi vetää herneen nenään siitä, että joku haluaa pitää jonkun pikkutauon keskellä päivää, omalla ajalla, eli tunnit tehdään myöhemmin sisään. Esim. meillä on savuton työpaikka, eli jos haluaa polttaa, pitää poistua työpaikan alueelta. Eli tupakoitsijat leimaavat itsensä ulos kun menevät tupakalle ja takaisin sisään kun palaavat. Ei mitään ongelmaa. Samalla lailla voisi järjestää rukoustauot... itse asiassa todennäköisesti hoidetaankin juuri samalla lailla, meidän yksikössä ei vaan ole rukoilevia. Ja todellakin pystyy järkkäämään joka viikko oman menon keskelle päivää, jos on hyvä syy. Kesken kokouksen ei tietenkään lähdetä, ei tupakalle eikä rukoilemaan, vaan odotetaan sopivaa hetkeä. Kaikesta saa tehtyä hankalaa, jos niin haluaa.

Vierailija
62/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen esimiehenä alaisilleni sanonut, että kunhan työt tulee hyvin hoidettua, en nillitä joutavista. Ja mulla on upea tiimi. Paiskivat hommia tosissaan kun tarvitaan, ja kun on helpompia hetkiä, otetaan rennommin. Istutaan vaikka yhdessä kahvilla kauemmin kuin 10 min, tupakanpolttajat saa savunsa käydä vetämässä, ihastellaan lastenlapsista otettuja kuvia tai katotaan vaikka söpöjä kissavideoita. Niin siinä kohden, jos meillä olisi töissä joku joka haluais rukoustaukonsa pitää, niin siitä vaan. Ketä nyt haluaisikaan rukoilla. Ukko Ylijumalaa tai ketä vaan.

Se mikä toimii sinun nyrkkipajallasi ei toimi isommissa yrityksissä.

Nyrkkipajani on isohkon firman yksikkö ja minulla on vajaa 20 alaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ei tarvitse antaa. Lakisääteisillä tauoilla saa tehdä mitä haluaa, vaikka rukoilla. Mutta jos se ei riitä niin ei tarvitse. Tässä tapauksessa ongelma oli siinä, että rukousinnosta kuultuaan työnantaja perui palkkaamisen ja niin ei saa tehdä, koska uskonnon perusteella ei saa syrjiä.

Mutta siis perusteltiinhan oikeuden ratkaisussa työntekijän puolelle asettumista sillä, että hän halusi ekstrataukoja??? 😕

Vierailija
64/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jos erehdyksessä on ollut pakko piipahtaa nurkan takana kaupassa 10 minuuttia niin kyllä satikutia kyllä heti tulee.

Vedetäänkö myös lanssiajossa auto parkkiin jos kerran niin suoraan sanottuna tekopyhää pitää esittää.

Vierailija
65/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä asenteita taas. Minä olen asiantuntijatyössä, enkä ymmärrä miten joku voi vetää herneen nenään siitä, että joku haluaa pitää jonkun pikkutauon keskellä päivää, omalla ajalla, eli tunnit tehdään myöhemmin sisään. Esim. meillä on savuton työpaikka, eli jos haluaa polttaa, pitää poistua työpaikan alueelta. Eli tupakoitsijat leimaavat itsensä ulos kun menevät tupakalle ja takaisin sisään kun palaavat. Ei mitään ongelmaa. Samalla lailla voisi järjestää rukoustauot... itse asiassa todennäköisesti hoidetaankin juuri samalla lailla, meidän yksikössä ei vaan ole rukoilevia. Ja todellakin pystyy järkkäämään joka viikko oman menon keskelle päivää, jos on hyvä syy. Kesken kokouksen ei tietenkään lähdetä, ei tupakalle eikä rukoilemaan, vaan odotetaan sopivaa hetkeä. Kaikesta saa tehtyä hankalaa, jos niin haluaa.

Haluaisitko odottaa apteekissa, ja kuinka paljon kauemmin, kun olemme rukoilemassa?

Vierailija
66/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti täällä perusduunarit toivoo äärimmäisen tiukkaa työpaikkakulttuuria.. ajatelkaa vähän pellet. Omaa oksaanne sahaatte lopulta.

Ei, vaan muodostamme mielipiteemme sen pohjalta, millainen työkulttuuri NYT JO ON. Tämä ei veisi sitä yhtään oikeudenmukaisempaan suuntaan, vaan epäoikeudenmukaisempaan suuntaan. Samat säännöt kaikille on oikeudenmukainen tapa toimia. Ei TODELLAKAAN pidä antaa millekään uskontopelleille helpompia oloja, jos kaikki eivät saa. JA mitä ILOA olisi täysin turhan takia pidentää työpäiväänsä vakituisesti palkattomalla vapaalla?

Mikä sä oot määrittelemään sen, mikä kenellekin tuo iloa? Tai mikä on "helpotusta"? Uskonnollinen saa voimaa uskostaan ja uskonnollisista tavoistaan. Ja iloa. Sekö sulle on myrkkyä? Että erilainen kuin sinä kokee iloa ja voimaantuu? Kuule, se sama on sinunkin ulottuvillasi, turha kadehtia.

En itse ole m uslimi, mutta minulla on oma vakaumukseni. Ja empatiakykyä älytä näitä asioita. Ei ole minulta pois muiden tavat. En pelkää erilaisuutta enkä koe epävarmuutta muiden tapojen suhteen. Kukaan kun ei ole vaatimassa niitä minulta...

Joo, muita ei tarvitse kiinnostaa sinun vakaumuksesi. Sinulla ei ole mitään oikeutta vaati erityiskohtelua vakaumuksesi takia. Eikö äiti kasvattanut ottamaan toisia huomioon? Nyt olisi jo korkea aika opetella, jos olet jo aikuinen.

Kun on töissä, kaikille samat säännöton reilua, ei sellainen, että sinua kumarrellaan, koska olet niin spesial.

Äiti kasvatti nimen omaan niin, että erilaisista tavoista ei ole mitään haittaa. Äiti opetti, että omat kuplansa kannattaa puhkaista ba oppia ajattelemaan asioita laajemmin. Siksi mua ei haittaisi yhtään kenekään rukoilu, mikäli vaan työt tulisi asiallisesti tehtyä.

Vierailija
67/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen esimiehenä alaisilleni sanonut, että kunhan työt tulee hyvin hoidettua, en nillitä joutavista. Ja mulla on upea tiimi. Paiskivat hommia tosissaan kun tarvitaan, ja kun on helpompia hetkiä, otetaan rennommin. Istutaan vaikka yhdessä kahvilla kauemmin kuin 10 min, tupakanpolttajat saa savunsa käydä vetämässä, ihastellaan lastenlapsista otettuja kuvia tai katotaan vaikka söpöjä kissavideoita. Niin siinä kohden, jos meillä olisi töissä joku joka haluais rukoustaukonsa pitää, niin siitä vaan. Ketä nyt haluaisikaan rukoilla. Ukko Ylijumalaa tai ketä vaan.

Niin varmaan juu.

Vierailija
68/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko odottaa apteekissa, ja kuinka paljon kauemmin, kun olemme rukoilemassa?

Kaikki yhtä aikaa vai? Ettekö osaa järjestellä vuoroja?

Vierailija
69/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kaikki työntekijät hyppisivät rukoilemassa kukin missäkin siivouskomerossa joka tunti? Vaikea uskoa et tiimityö onnistuisi kovin hyvin.

Vierailija
70/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan juu.

Mikä sua kiristää/hiertää? Kerro, katsotaan voisiko sua auttaa.

Vierailija
71/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8 muslimityökaveria. Kukaan ei tee rukoilusta numeroa, en tiedä milloin käyvät. Tupakoitsijat notkuvat ulkona varmasti tunnin joka päivästä. Itse tuhlaan aika netissä. Meillä ei leimata eikä kytätä työaikaa eli sen kun teemme mitä haluamme. Niin kauan kun työt on tehty - ja ne on, meillä on paras tulos firmassa - ketään ei kiinnosta.

Vierailija
72/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin myös hyödyntää erillisiä rukoilutaukoja. Saako luterilaisetkin sellaisia?

Mä en kuulu mihinkään uskontoon enkä polta. Millä perusteella saisin ekstrataukoja, koska niitä tulen vaatimaan jos joku saa uskonnon perusteella tahtonsa läpi.

Keksisinkö oman uskonnon? Pitäisikö alkaa tupakointi? Meditointitauko? Jooga-aika perjantaisin? Puoli tuntia aikaisemmin kotiin joka päivä ja perjantaisin tunnin?

Saako rukoushetkiä tehdä sisään, voisin käyttää salille tai elokuviin keskellä päivää.

Vierailija
73/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mulla on ollut kokemusta m-henkilöistä työkavereina, niin useimmat on ahkeria tyyppejä jotka hoitaa hommansa. Toisin kuin vaikka mamma-Marjatta, joka käyttää aikaansa valittamiseen, juoruiluun ja huonon ilmapiirin luomiseen.

Vierailija
74/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit pitää saada paaston loppumisjuhla palkallisena vapaana jne. Kun annat pikkusormen, niin...

Ja tämähän pitää sitten olla tasa-arvon nimissä vapaapäivä kaikille työntekijöille uskonnosta riippumatta. Saavatpa nääs muslimitkin ja jehovat sun muut pitää luterilaisetkin juhlapyhät vapaina, vaikkei se heidän vakaumukseensa kuulukaan.

Mulle kyllä kelpaa ylimääräiset vapaat ja tauot ihan millä tahansa perusteella, vaikka muuten en uskonnoista perusta tuon taivaallista.

Vierailija
75/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä suojatyöpaikka velvoittaa pitämään tuollaista kpäätä hetkeäkään parin varoituksen jälkeen töissä?

Yksityinen vammaisten palvelutalo

Vierailija
76/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät isänmaalliset ymmärrä isänmaan ja uskonnon kunnioittamista? Eikö juuri heidän pitäisi ymmärtää, että joku haluaa noudattaa uskontoaan?

Vierailija
77/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan juu.

Mikä sua kiristää/hiertää? Kerro, katsotaan voisiko sua auttaa.

Valeita keksivä työtön av mamma.

Vierailija
78/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät isänmaalliset ymmärrä isänmaan ja uskonnon kunnioittamista? Eikö juuri heidän pitäisi ymmärtää, että joku haluaa noudattaa uskontoaan?

Kyllä minun puolestani ne pyllistelijät voivat lähteä omaan isänmaahansa rukoilemaan.

T: Isänmaallinen

Vierailija
79/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se rukoilu hoidetaan omalla ajalla (esim. lounastauolla), niin ei haittaa minua. Jos taas käytetään työaikaa, niin ei pidä sallia. Kuten ei tupakointiakaan työajalla.

Vierailija
80/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tehdään asiakaspalvelua, tauot tulee tietysti suunnitella niin, että ne eivät ole päällekkäin. Mitä se minulle kuuluu, poistuuko yksi henkilökunnasta rukoilemaan, polttamaan vai ripuloimaan? Ja tässä tapauksessa ei edes ollut kyseessä mikään asiakaspalvelutyö, vaan asiantuntijatehtävät, joissa ajankäyttöä muutenkin voi säädellä hyvinkin vapaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän