Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työnantajan antaa aikaa rukoilulle kesken työpäivän?

Vierailija
19.09.2019 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006243919.html

Miksei työnantaja saa edellyttää, että kaikki noudattavat samoja sääntöjä?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollisista syistä myös nähty fyysistä työtä tekeviä koko työpäivän ilman ruokaa ja juomaa. Ei edes vettä.

Vierailija
42/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on työntekijä, joka rukoilee aina ruokarukouksen, kun alkaa syömään. Ei ole tullut kenellekään mieleen, ettei saisi tehdä niin tai että se pitäisi kieltää.

Onko hän vaatinut ylimääräistä ruokarukoustaukoa normaalin ruokatauon lisäksi?

Sanottiinko tuossa jutussa, että työntekijä vaati ylimääräisiä taukoja rukouksia varten?

Sanotttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voitaisiin ottaa myös tupakanpolttajilta ne ylimääräiset tauot pois.

Vierailija
44/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko niitten jumala kello kourassa vahtimassa taivaassaan että rukoilu

tapahtuu sekunnilleen määrättyyn aikaan?

Ja jos rukoilija työnsä vuoksi vähän joustaa rukousaikataulussaan niin

tuleeko siitä kuoleman jälkeen seurauksia?

Pääseekö paratiisiin ollenkaan vai joutuuko työnsä vuoksi käristymään

helvetissä koko ikuisuuden?

Jääkö ilman neitsyitä sitten?

Voisiko joku imaami vastata rehellisesti?

Ei tarvii olla imaami että voi vastata. Ei ole kello kourassa. Ei suutu, voi joustaa.

Asioista ei tekemällä tarvitsisi tehdä ongelmia.

Vierailija
45/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnollisista syistä myös nähty fyysistä työtä tekeviä koko työpäivän ilman ruokaa ja juomaa. Ei edes vettä.

So? He tulee pääsemään taivaaseen, toisin kuin sinä.

Vierailija
46/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti täällä perusduunarit toivoo äärimmäisen tiukkaa työpaikkakulttuuria.. ajatelkaa vähän pellet. Omaa oksaanne sahaatte lopulta.

Ei, vaan muodostamme mielipiteemme sen pohjalta, millainen työkulttuuri NYT JO ON. Tämä ei veisi sitä yhtään oikeudenmukaisempaan suuntaan, vaan epäoikeudenmukaisempaan suuntaan. Samat säännöt kaikille on oikeudenmukainen tapa toimia. Ei TODELLAKAAN pidä antaa millekään uskontopelleille helpompia oloja, jos kaikki eivät saa. JA mitä ILOA olisi täysin turhan takia pidentää työpäiväänsä vakituisesti palkattomalla vapaalla?

Vierailija
47/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voitaisiin ottaa myös tupakanpolttajilta ne ylimääräiset tauot pois.

Meillä otettiin. Tosin aikaisemminkaan ei sanonut polttaa kuin tauoilla. Perusteltiin yhdenvertaisuudella, ettei tulisi taukoja toisille enemmän. Sitten otettiin kaikilta pois, savuton työpaikka.

Tätä rukoilutaukoa, ylimääräistä taukoa siis, on vaikea myydä muille työntekijöille. Saati sitten jotain tunnin vapaata perjantaisin.

Yhdenvertaisuus ei ainakaan toteudu.

Vierailija
48/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä uskonnonvapaus ja syrjimättömyys tarkoittaa sitä, että ihminen voi tulla valituksi uskonnollisesta taustasta huolimatta. Mutta on jo aivan toinen asia, saako työpaikalla rukoilla tai muuten harjoittaa vakaumustaan. Minusta se on täysin työnantajan päätettävissä (kuten esim. tupakkatauotkin ym.).

Juuri näin!! Miten voi olla, että pitäisi sallia uskonnonharjoittaminen työpäivän keskellä extratauoilla???!!!???

Vierailija
49/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti täällä perusduunarit toivoo äärimmäisen tiukkaa työpaikkakulttuuria.. ajatelkaa vähän pellet. Omaa oksaanne sahaatte lopulta.

Ei, vaan muodostamme mielipiteemme sen pohjalta, millainen työkulttuuri NYT JO ON. Tämä ei veisi sitä yhtään oikeudenmukaisempaan suuntaan, vaan epäoikeudenmukaisempaan suuntaan. Samat säännöt kaikille on oikeudenmukainen tapa toimia. Ei TODELLAKAAN pidä antaa millekään uskontopelleille helpompia oloja, jos kaikki eivät saa. JA mitä ILOA olisi täysin turhan takia pidentää työpäiväänsä vakituisesti palkattomalla vapaalla?

Mikä sä oot määrittelemään sen, mikä kenellekin tuo iloa? Tai mikä on "helpotusta"? Uskonnollinen saa voimaa uskostaan ja uskonnollisista tavoistaan. Ja iloa. Sekö sulle on myrkkyä? Että erilainen kuin sinä kokee iloa ja voimaantuu? Kuule, se sama on sinunkin ulottuvillasi, turha kadehtia.

En itse ole m uslimi, mutta minulla on oma vakaumukseni. Ja empatiakykyä älytä näitä asioita. Ei ole minulta pois muiden tavat. En pelkää erilaisuutta enkä koe epävarmuutta muiden tapojen suhteen. Kukaan kun ei ole vaatimassa niitä minulta...

Vierailija
50/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin nyt omalta kantilta.. jos olisin päivän neuvottelussa jonkun yrityksen kanssa, ja yhtäkkiä pitäisi pitää ylimääräinen tauko jotta joku pääsee rukoileman matolleen..No joo. Sietäis olla aika hyvä diili tarjolla 🤔

Mikä minä oikeesti muuteen tekisin sillä aikaa??

Kokousten aikana ko. tyyppi lupasi olla paikalla. Luitko edes sitä artikkelia, josta tämä kouhkaaminen alkoi?

Höpö höpö, siinähän lupailee. Muiden on sitten mietittävä, etteivät laita kokouksia tahallaan hänen rukoushetkiensä päälle, etteivät vain vaikuta v*ttuilevan. Tai ainakin kilteimmät joutuisivat miettimään. Ihan p*skaa.

Vierailija
51/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sä oot määrittelemään sen, mikä kenellekin tuo iloa? Tai mikä on "helpotusta"? Uskonnollinen saa voimaa uskostaan ja uskonnollisista tavoistaan. Ja iloa. Sekö sulle on myrkkyä? Että erilainen kuin sinä kokee iloa ja voimaantuu? Kuule, se sama on sinunkin ulottuvillasi, turha kadehtia.

En itse ole m uslimi, mutta minulla on oma vakaumukseni. Ja empatiakykyä älytä näitä asioita. Ei ole minulta pois muiden tavat. En pelkää erilaisuutta enkä koe epävarmuutta muiden tapojen suhteen. Kukaan kun ei ole vaatimassa niitä minulta...

Joo, muita ei tarvitse kiinnostaa sinun vakaumuksesi. Sinulla ei ole mitään oikeutta vaati erityiskohtelua vakaumuksesi takia. Eikö äiti kasvattanut ottamaan toisia huomioon? Nyt olisi jo korkea aika opetella, jos olet jo aikuinen.

Kun on töissä, kaikille samat säännöton reilua, ei sellainen, että sinua kumarrellaan, koska olet niin spesial.

Vierailija
52/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taidat olla vähän tyhmä tai yksinkertainen, jos sinusta tässä on siitä kyse, mikä tuo kellekin iloa. Iloa ei tuo se, että joku saa erivapauksia. Hän voi iloita ja hihhuloida niin paljon kuin huvittaa omalla ajallaan, ei töissä. Niin me kaikki muutkin teemme. Koska olemme aikuisia, emme keha.reita tai lapsia.

Vierailija
53/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen esimiehenä alaisilleni sanonut, että kunhan työt tulee hyvin hoidettua, en nillitä joutavista. Ja mulla on upea tiimi. Paiskivat hommia tosissaan kun tarvitaan, ja kun on helpompia hetkiä, otetaan rennommin. Istutaan vaikka yhdessä kahvilla kauemmin kuin 10 min, tupakanpolttajat saa savunsa käydä vetämässä, ihastellaan lastenlapsista otettuja kuvia tai katotaan vaikka söpöjä kissavideoita. Niin siinä kohden, jos meillä olisi töissä joku joka haluais rukoustaukonsa pitää, niin siitä vaan. Ketä nyt haluaisikaan rukoilla. Ukko Ylijumalaa tai ketä vaan.

Vierailija
54/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä työntekijä kesken päivän mielivaltaisesti ottaa omaa aikaa ja viettää rukousmatollaan rukoushetkiä. Tähän päälle menee työaikana suihkuun ja jopa saunomaan sekä pitää käytävillä marathonpuheluita toisella äidinkielellään. Ja tulee töihin omilla ajoillaan, välillä useamman tunnin myöhässä. Työnantaja neuvoton kun suojatyöpaikka kyseessä

Vierailija
55/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä tässä sitäpaitsiolet kannattamassa uskonnon mukaisia erivapauksia, niin sinä se tässä nimenomaan epävarma olet. Et uskalla laittaa rajoja, vaan olet joku mususlimin k*rpää miellyttämisenkiimoissasi imevä ääliö.

Wow. Mykistyin tämän verbaalisen lahjakkuutesi edessä.

Vierailija
56/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei tarvitse antaa. Lakisääteisillä tauoilla saa tehdä mitä haluaa, vaikka rukoilla. Mutta jos se ei riitä niin ei tarvitse. Tässä tapauksessa ongelma oli siinä, että rukousinnosta kuultuaan työnantaja perui palkkaamisen ja niin ei saa tehdä, koska uskonnon perusteella ei saa syrjiä.

Vierailija
57/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen esimiehenä alaisilleni sanonut, että kunhan työt tulee hyvin hoidettua, en nillitä joutavista. Ja mulla on upea tiimi. Paiskivat hommia tosissaan kun tarvitaan, ja kun on helpompia hetkiä, otetaan rennommin. Istutaan vaikka yhdessä kahvilla kauemmin kuin 10 min, tupakanpolttajat saa savunsa käydä vetämässä, ihastellaan lastenlapsista otettuja kuvia tai katotaan vaikka söpöjä kissavideoita. Niin siinä kohden, jos meillä olisi töissä joku joka haluais rukoustaukonsa pitää, niin siitä vaan. Ketä nyt haluaisikaan rukoilla. Ukko Ylijumalaa tai ketä vaan.

Se mikä toimii sinun nyrkkipajallasi ei toimi isommissa yrityksissä.

Vierailija
58/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin myös hyödyntää erillisiä rukoilutaukoja. Saako luterilaisetkin sellaisia?

Vierailija
59/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suojatyöpaikka velvoittaa pitämään tuollaista kpäätä hetkeäkään parin varoituksen jälkeen töissä?

Vierailija
60/116 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on työntekijä, joka rukoilee aina ruokarukouksen, kun alkaa syömään. Ei ole tullut kenellekään mieleen, ettei saisi tehdä niin tai että se pitäisi kieltää.

Onko hän vaatinut ylimääräistä ruokarukoustaukoa normaalin ruokatauon lisäksi?

Sanottiinko tuossa jutussa, että työntekijä vaati ylimääräisiä taukoja rukouksia varten?

Kyllä ja perjantaina tunnin rukoushetken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän