Miksi miehen pitäisi osallistua synnytykseen?
Minusta naisella ei ole velvollisuutta tehdä lapsia, kun hän pelkää synnytystä.
Minusta myöskään miehellä ei ole velvollisuutta osallistua synnytykseen, kun hän on alusta asti kertonut, että pelkää verta, eritteitä, kipua ja yleensä sairaalaympäristöä, eikä siksi tahdo osallistua.
Niin on kuitenkin meidän perheessämme käynyt, että synnytyksen lähestyessä vaimoni on ruvennut syyttämään minua siitä, etten tahdo synnytykseen, vaikka mielipiteeni on ollut selvillä jo hyvissä ajoin ennen raskautumista.
Mitä iloa vaimollenikaan olisi epävarmasta, pelokkaasta ja tilannetta inhoavasta miehestä? Minusta ei ole tueksi vaan pikemminkin vain kiihdytän tilanteen kaaottisuutta.
Hirveästi puhutaan siitä, että miehet eivät uskalla näyttää tunteitaan, mutta kun mies kertoo, ettei kykene, niin sillä lyödään.
Kommentit (129)
Siksi koska 99 prosenttia miehistä haluaa nähdä lapsensa syntymän ja olla rakkaansa tukena.
Luvassa on parikymmentä vuotta ei-kivoja juttuja niiden kivojen ohella. Voit aloittaa siedättymisen jo nyt.
Aikuisen äiti
Avautumisvaihe on pitkä ja siinä nainen yleensä haluaa seuraa ja tukea. Jos samaan aikaan syntyy paljon lapsia, voi nainen joutua olemaan pitkiä aikoja yksin. Se olisi kurjaa.
Meillä se ainakin toimi niin, että mies tajusi, kuinka paljon synnyttäminen sattuu eikä halunnut enää toista lasta.
Minunkin mies inhoaa ja verta ja eritteitä. Silti halusi nähdä lapsensa syntymän. Napapuoraa ei pystynyt leikkaamaan, mutta eipä se haitannu. Oli onnellinen mies ku vauva tuli maailmaan.
Hoitovirheiden ja asiattomuuksien välttämiseksi ja todisteiden hankkimiseksi.
Ei niitä verta ja eritteitä edes näy suurimman osan ajasta. Avautumisvaiheessa ennen tositoimiin pääsemistä menee kauan ja siinä synnyttäjä voi joutua olemaan yksin, kun kätilöt käy tsekkaamassa muita välillä. Silloin kyllä kaipaa seuraa ja jonkun, joka vahtii kutsunappia.
Vierailija kirjoitti:
Etkö välitä vaimostasi yhtää?
Ällöttävän itsekkäitä miehiä voi ollakkaan "iik veri pelottaa apua apua" heti karkuun ku vastuuta pitäs ottaa ja olla tukena elämän tärkeimmässä tapahtumassa
mihin kuvottaviin tilanteisiin itse menisit miehen puolesta? -ei ap
Mitä ihmeen neitejä teillä on puolisona 😳 pelkää sairaalaympäristöä, verta. Wtf.
Jos sen helvetin läpi on toisen valmis laittamaan niin tulee edes katsomaan sen vierestä.
Sellaista se on vanhempien elämä. Nainen synnyttää ja mies on tukena. En minäkään naisena olisi halunnut synnyttää mutta pakko oli kun lapsen halusimme. Mies ei ollut synnytyksessä siellä alapäässä vaan oli yläpäässä minun tukena ja turvana toivottamassa oman lapsensa maailmaan. Ei se mitään juhlaa ole vaan raakaa hommaa. Oli kyllä meille yksi yhdistävä yhteinen iso kokemus. Mies oli muutenkin alusta asti todella osallistuva isä eikä mikään vastuun pakoilija. Vauvasta muuten niitä eritteitä irtoaa tasaiseen tahtiin yötä päivää...pissaa, kakkaa ja puklua.
Muutama mies pyörtyy viikottain synnytystä katsellessa eli älkää pakottako miehiä mukaan.
On ihan ok pelätä ja sanoa se ääneen, mutta on kyllä erittäin huolestuttavaa, että pelkosi on voimakkaampi kuin rakkautesi vaimoasi ja lastasi kohtaan. En tiedä onko enää tarpeeksi aikaa, mutta jokin terapia noiden pelkojen voittamiseksi olisi erittäin tarpeellista, veri, eritteet ja sairaalat kun tulevat olemaan osa elämääsi vielä useaan otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävän itsekkäitä miehiä voi ollakkaan "iik veri pelottaa apua apua" heti karkuun ku vastuuta pitäs ottaa ja olla tukena elämän tärkeimmässä tapahtumassa
Voin ohiksena vastata, että aivan mihin vain mikä on tarpeellista miehen hyvinvoinnin kannalta. Niinhän se Jackie Kennedykin yritti keräillä miehensä kallon palasia konepelliltä. Rakkaus voittaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule vaikka nyt siihen prkleen synnytykseen!!!
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok pelätä ja sanoa se ääneen, mutta on kyllä erittäin huolestuttavaa, että pelkosi on voimakkaampi kuin rakkautesi vaimoasi ja lastasi kohtaan.
Tuo on epäreilua. Vaarinikin oli minulle valtavan rakas ja minulla oli häneen läheinen suhde koko elämäni, mutta silti en halunnut mennä katsomaan häntä sairaalaan, vaan jätin hänelle hyvästit vielä silloin, kun hän pystyi elämään kotona.
Miksi juuri synnytyspelko olisi se, jota ei tulisi ymmärtää? Suhtaudutteko samalla tavalla muihinkin pelkoihin? Onko suhtautumisenne mielenterveysasioihin yleensäkin kielteinen? Ovatko ihmisten päiden sisäiset esteet teistä vain surkeaa heikkoutta? Esimerkiksi itsensä tappava masentunut on vain heikko?
Yleensäkin se, että mies tulee mukaan synnytykseen, on maailmassa poikkeus eikä normi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin ohiksena vastata, että aivan mihin vain mikä on tarpeellista miehen hyvinvoinnin kannalta. Niinhän se Jackie Kennedykin yritti keräillä miehensä kallon palasia konepelliltä. Rakkaus voittaa kaiken.
Montako Yhdysvaltojen salamurhattua presidenttiä sinulla on ollut miehenäsi ?
Jos kykenee tökkimään siittiöt naiseen, on kyettävä katsomaan kun lopputulos tulee ulos. Ja elättämään sitä 18 vuotta.
Vaihtoehtoja on. Ei ole pakko niitä siittiöitä laskea mihin sattuu. Voi ihan käteensä tyytyä.
Mulle on ok jos mies ei halua olla läsnä kun lapsi tulee maailmaan. Hänen on vain sitten syytä hyväksyä se, ettei hän ole läsnä myöskään silloin kun lapsi laitetaan alulle.
Sinulla on täysi oikeus tunteisiisi, ja olla olematta synnytyksessä. You go bro!