nuhassa ja yskässä salille
Hei, olen 21v nuori nainen jolla on nyt muutaman päivän kovaa yskää ja kurkku kipua ja muutenkin voimatonolo ja olen hullu salitreenaaja enkä malttaisi olla poies sieltä. Uskaltaako salille lähteä kurkku kivun ja yskän kanssa? Vai pitäisikö jäädä lepäämään? Mitä te tekisitte? Ja kuumetta ei siis ole. Kun mittasin näytti 37.7.
Kommentit (65)
Eikös kuumeen raja ole 37.5 eli sulla on kuumetta! Joten lepäile nyt vaan.
Kuumessa EI SAA treenata joten pysy nyt paikallasi
Lähde vaan treenaamaan!Ei kukaan sua estä, älä kuuntele näitä tyyppejä
Tässä on syyt, miksi ei salille:
kovaa yskää
kurkku kipua (tää olis muuten yhdyssana)
voimatonolo (tää taas ei ole yhdyssana)
37.7
LÄHDE VAAN. NÄÄ EI MUUTA KU VITTUILE SULLE. TREENAAMAAN..
Ei sulla kuumetta oo et siitä vain
Sulla on vaik kui paljon aikaa treenailla ja liikkua mut just nyt sun kehosi TARVITSEE LEPOA.
37,7 on kuumetta. Ei missään nimessä salille.
Eihän 37.7 ole paljoakaan ei se silloin estä reenaamista?.
Älä mene. Oikeasti, älä mene. Muutama päivä lepoa, niin pääset luultavasti heti ensi viikolla treenaamaan kunnolla. Jos menet nyt, saatat olla puolikuntoinen viikkokausia. Tai hankkia sen sydänlihastulehduksen.
Haloja 37.7 ei oo melkeen mitään joten kauhea paniikki. Mene vain koska OIKEASTI 37.7 on vaan mitätön melkein lämpölukema!
Oma periaatteeni on, että jos tuntee, että on tulossa kipeäksi esim. on karhea kurkku ja voimaton olo, kannattaa mennä salille ja vetää rauhallinen treeni. Se voi joskus taittaa flunssan niskan, joskus ei. Jos on kuumeinen olo, en mene salille. Jos on kova kipu tai yskä, en mene salille. Keho tarvitsee silloin lepoa ja lepään niin kauan kuin olo on aidosti terve. Sitten menen rauhalliselle tunnille esim. venyttely tai yinjooga, sitten sisäpyöräilemään niin että ottaa treenin aidosti rennosti. Vasta tämän jälkeen siirryn normaalirytmiin. Välillä voi käydä niin, että juuri kun olisi aikaa treenata tuleekin kipeäksi. Pitää vain malttaa pitää myös taukoja ja olennaista on sanoa itselleen, että jatkaa kyllä treeniä heti kun on terve. Sitten voi palkita itseään oikein kunnon treenillä tai lempitunnilla. Usein pidempi tauko esim. viikko tekee itse asiassa hyvää ja kunto kasvaa sen jälkeen kohisten.
Haluatko olla flunssainen muutaman päivän, max viikon, vai olla mahdollisesti vakavammin sairas viikkoja? Mietipä sitä. Kroppaa kannattaa kuunnella, vaikka kuinka rakastaisi treenaamista.
Itse pelaan futista ja en mene treeneihin jos on vähäänkään flunssainen tai kuumeinen olo suosittelen sitä sinullekin. Nyt otat vain rauhassa ja lepäilet. kyl se siitä :)
Sen ku menet. 37.7 Se on vain kuumeen raja ei se tarkota etteikö saisi reenailla
Lepo tekee sinulle vain hyvää en todellakaan suosittele et lähet nyt mihinkään treenaamaan.
KUUME EI TODELLAKAAN ESTÄ TREENAAMASTA! HÖLMÖT
Näköjään moni on hikoillut aivonsa pihalle salilla. Älä mene.
Miksi ei voi vaan lepuuttaa jos selkeesti sen aika on vaan pitää silti lähteä salille tai jonnekin toipilaana riehumaan..