Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5. lapsi tulossa. Ainoastaan vanhempani onnittelivat

Vierailija
19.09.2019 |

Muut kommentit ovat olleet tyyliin:
"OK"
"heheh, en usko"
"Eikö mikään riitä"
"Oliko vahinko"
"Miten te jaksatte"
"Miksi"
"Joko olis viimenen"

Ettekö häpeä?

Kommentit (518)

Vierailija
361/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan ekaa lasta ja onnitteleminen tuntuu ja kuullostaa typerälle. Varsi väkinäiselle. 

Niinpä.

Vierailija
362/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon!

Iso perhe on rikkaus, paras lahja mitä lapselle voi antaa.

T: suurperheessä kasvanut (yli 10 lasta)

Ei ole.itse jouduin alakouluikäisenä olemaan pois koulusta koska alle kouluikäinen nuorin meistä oli sairaana. Sekö on rikkaus ettå pieni lapsi jää itku kurkussa kotiin eikä pääse kouluun kun pitää olla lapsenvahtina? Oli meillä pari poikaakin mutta eihän heitå voinut lapsenvahdiksi määrätä.

Kuulostaa kamalalta ja epäreilulta, mutta kai ymmärrät, että vanhempasi aiheuttivat sen eikä suurperhe itsessään?

Ihmiselle on helpompaa syyttää olosuhteita kuten suurperhettä, uskontoa, varallisuutta tms. kuin myöntää, ettei vanhemmat välittäneet.

Vanhemmat valitsivat lisääntyä ja perustaa sen suurperheen. Monessa suurperheessä vanhempien voimavarat eivät vaan riitä huomioimaan lasten tarpeita. Herkästi sitä vastuuta pienemmistä sysätään isompien lasten niskoille ja lapset joutuu tilanteisiin, joissa heillä on aivan liian suuri vastuu. Lasten pitää saada olla lapsia ja vailla huolia.

Kylläpä tällä palstalla on hihhulit liikkeellä. Elävässä elämässä täälläpäin on muutama nelilapsinen perhe ja vain yksi lestaperhe, jolla on seitsemän lasta. Viisi lasta tai enemmän on tilastollisesti harvinaisuus. Varsinkin ei-lahkolaisten keskuudessa.

Tuo kaikki on vaan sun mutuilua. Ensin haukut suurperheet ja kerrot minkälaista elämä on suurperheessä ja seuraavassa kappaleessa kerrot ettet edes tunne suurperheitä.

Mistä ihmeestä sulle on tullut noin kauhea viha suurperheitä kohtaan? Sinäkö se saat päättää moneenko lapseen toisten voimavarat ja resurssit riittää?

Itse olen kasvanut t esikoisensa ja joutunut kantamaan aivan liikaa vastuuta pienistä sisaruksista, kodinhoidosta muista töistä. Onneksi nykyään ihmiset ovat pääsääntöisesti järkevämpiä lisääntymisen suhteen. Tästä syystä tiedän NYKYISIN vain nuo muutamat perheet jotka eivät hallitse ehkäisyä.

Eli sulla on huono kokemus, joten voit yleistää sen koskemaan kaikkia suurperheitä. Ei se ihan niin mene.

Mulla on viisi lasta ja kiitos vaan, hallitsen ehkäisyn loistavasti. Jos en olisi ehkäissyt koskaan niin lapsia olisi varmasti toiset viisi lisää, mutta tämä määrä on meidän perheelle sopivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon!

Ei ole.itse jouduin alakouluikäisenä olemaan pois koulusta koska alle kouluikäinen nuorin meistä oli sairaana. Sekö on rikkaus ettå pieni lapsi jää itku kurkussa kotiin eikä pääse kouluun kun pitää olla lapsenvahtina? Oli meillä pari poikaakin mutta eihän heitå voinut lapsenvahdiksi määrätä.

Kuulostaa kamalalta ja epäreilulta, mutta kai ymmärrät, että vanhempasi aiheuttivat sen eikä suurperhe itsessään?

Ihmiselle on helpompaa syyttää olosuhteita kuten suurperhettä, uskontoa, varallisuutta tms. kuin myöntää, ettei vanhemmat välittäneet.

Vanhemmat valitsivat lisääntyä ja perustaa sen suurperheen. Monessa suurperheessä vanhempien voimavarat eivät vaan riitä huomioimaan lasten tarpeita. Herkästi sitä vastuuta pienemmistä sysätään isompien lasten niskoille ja lapset joutuu tilanteisiin, joissa heillä on aivan liian suuri vastuu. Lasten pitää saada olla lapsia ja vailla huolia.

Kylläpä tällä palstalla on hihhulit liikkeellä. Elävässä elämässä täälläpäin on muutama nelilapsinen perhe ja vain yksi lestaperhe, jolla on seitsemän lasta. Viisi lasta tai enemmän on tilastollisesti harvinaisuus. Varsinkin ei-lahkolaisten keskuudessa.

Tuo kaikki on vaan sun mutuilua. Ensin haukut suurperheet ja kerrot minkälaista elämä on suurperheessä ja seuraavassa kappaleessa kerrot ettet edes tunne suurperheitä.

Mistä ihmeestä sulle on tullut noin kauhea viha suurperheitä kohtaan? Sinäkö se saat päättää moneenko lapseen toisten voimavarat ja resurssit riittää?

Itse olen kasvanut t esikoisensa ja joutunut kantamaan aivan liikaa vastuuta pienistä sisaruksista, kodinhoidosta muista töistä. Onneksi nykyään ihmiset ovat pääsääntöisesti järkevämpiä lisääntymisen suhteen. Tästä syystä tiedän NYKYISIN vain nuo muutamat perheet jotka eivät hallitse ehkäisyä.

Eli sulla on huono kokemus, joten voit yleistää sen koskemaan kaikkia suurperheitä. Ei se ihan niin mene.

Mulla on viisi lasta ja kiitos vaan, hallitsen ehkäisyn loistavasti. Jos en olisi ehkäissyt koskaan niin lapsia olisi varmasti toiset viisi lisää, mutta tämä määrä on meidän perheelle sopivasti.

Lastesi kokemus voi olla täysin eri. Vanhemmat ovat sokeita omille vioilleen.

Vierailija
364/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon!

Lastesi kokemus voi olla täysin eri. Vanhemmat ovat sokeita omille vioilleen.

Tottakai voi olla ja se koskee ihan jokaista perhettä lapsiluvusta riippumatta. Jokaisella lapsella on oma kokemuksensa, vaikka sitten olisi ainokainen.

Vierailija
365/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ison perheen lapsi. Vihaan itsekkäitä vanhempia, jotka eivät ymmärtäneet ehkäistä Mulla ei ollut lapsuutta, koska jouduin jo hyvin nuorena auttamaan äitiä kodinhoidossa, pikkusisrten vahtimisessa jne.

Ainoa hyvä puoli on se, että osasin laittaa ruokaa ja siivota, kun menin naimisiin.

Olen kahden lapsen perheestä ja tein noi samat asiat koska isä oli yh.

Vierailija
366/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut jaksavat kuluttaa niin paljon aikaa vihan levittämiseen?

En ikinä jaksaisi tai edes haluaisi tykittää nettiin valtaväestöä halveksuvia ja pilkkaavia viestejä, vaikka minulla onkin traumat heistä ja tällaisten ketjujen lukeminen vain syventää niitä.

Ja tekee entistä vahvemmin sellaisen olon, etten välitä edes yrittää integroitua tähän yhteiskuntaan sellaisena kuin se suurimmalle osalle sen jäsenistä näyttäytyy, ns. tavisten joukkoon siis.

Vaikuttavat suorastaan joltain ääriainekselta vihansa ja ilkeytensä kanssa. Toisista ihmisistä ei ilmeisesti ainakaan juurikaan välitetä?

T: ex-lesta

Vierailija
367/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan on niin, että pitäisi olla rikos synnyttää yli kaksi lasta. Suurperheet elävät tuilla, vanhimmilla lapsilla ei ole lapsuutta koska piikovat ja kuuraavat, lapset elävät köyhinä ryysyläisinä, jonka takia päätyvät mielisairaalan kautta itsemurhaan. Sisarukset eivät ole rikkaus, ei todellakaan, kärttävät vain perintöä ja vihaavat toisiaan. Suurperheen vanhemmat ovat yhdessä vain koska ovat pakko.

Näin on närhen munat!

Vierailija
368/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan on niin, että pitäisi olla rikos synnyttää yli kaksi lasta. Suurperheet elävät tuilla, vanhimmilla lapsilla ei ole lapsuutta koska piikovat ja kuuraavat, lapset elävät köyhinä ryysyläisinä, jonka takia päätyvät mielisairaalan kautta itsemurhaan. Sisarukset eivät ole rikkaus, ei todellakaan, kärttävät vain perintöä ja vihaavat toisiaan. Suurperheen vanhemmat ovat yhdessä vain koska ovat pakko.

Näin on närhen munat!

😁

Vierailija
369/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kerran luin, että suurperheissä parisuhteet yleensä kestävät, koska sekä mies että nainen tietävät, että uuden puolison löytäminen ison lapsilauman kanssa tulisi olemaan vaikeaa. 

Eiköhän yksi syy ole vilkas seksielämä.

Vierailija
370/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella isosta perheestä. Keskimmäisiä lapsia. Olen niin onnellinen rakkaasta perheestäni, että itkettää kun täällä niin rumasti kirjoitetaan perheistä joissa on monta lasta. Toivon saavani joskus lapsia itsekin, nyt oon vasta 14v

Vierailija
371/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnee vaan. Itse panostan lapsissani määrän sijaan laatuun. :D

Vierailija
372/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella isosta perheestä. Keskimmäisiä lapsia. Olen niin onnellinen rakkaasta perheestäni, että itkettää kun täällä niin rumasti kirjoitetaan perheistä joissa on monta lasta. Toivon saavani joskus lapsia itsekin, nyt oon vasta 14v

Olen pahoillani puolestasi. Muista kuitenkin, että läheskään kaikki eivät ajattele noin kuin nuo ilkeilijät.

Ole kiitollinen perheestäsi ja niinhän tunnut olevankin. Toivottavasti saat hyvän elämän.

Mutta nuori ihminen, nyt nukkumaan, kello on jo paljon ja huomenna varmaan koulupäivä ; )

Vierailija
373/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Muista kuitenkin, että läheskään kaikki eivät ajattele noin kuin nuo ilkeilijät.

Ole kiitollinen perheestäsi ja niinhän tunnut olevankin. Toivottavasti saat hyvän elämän.

Mutta nuori ihminen, nyt nukkumaan, kello on jo paljon ja huomenna varmaan koulupäivä ; )

Joo kiitos ja joo meen

Vierailija
374/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon teille! Kiitos sinulle/teille että teette lapset minunkin puolestani. Nyt voin rauhassa jatkaa vela-elämääni ilman mitään tunnontuskia suomen lapsivajeesta kun tiedän että minun "lapseni" on jo tehty. Toivottavasti heistä kasvaa kunnon kansalaisia ja täysijärkisiä ihmisiä.

Vierailija
375/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on närhen munat!

Oliko tämä joku vitsi? 5 lasta ei ole mikään suurperhe ja lasten ei tarvitse piikoa yhtään mitään. Tuon määrän lapsia voi tehdä sopivalla ikäerolla, että vanhemmat jaksavat ja lapset saavat huomiota. Tuo määrä on vielä ihan ok ja vielä mukava sitten vanhempana, kun lapset on isoja ja tuovat puolisoita ja lapsenlapsia kylään. Ei tarvi olla mikään ryysyinen yksinäinen stadilainen, joka lapsentekoaikana itki luonnonvarojen perään.

Vierailija
376/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naiset osaavatkin olla häijyjä toisilleen! Ihminen on ihmiselle susi.

Vierailija
377/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ison perheen lapsi. Vihaan itsekkäitä vanhempia, jotka eivät ymmärtäneet ehkäistä Mulla ei ollut lapsuutta, koska jouduin jo hyvin nuorena auttamaan äitiä kodinhoidossa, pikkusisrten vahtimisessa jne.

Ainoa hyvä puoli on se, että osasin laittaa ruokaa ja siivota, kun menin naimisiin.

Myös pienen perheen vanhemmat voivat olla huonoja kasvattajia. Itse olen isosta perheestä (yli 10 lasta) ja olen äärettömän onnellinen perheestäni

Ap:lle paljon onnea odotukseen

Vierailija
378/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja ennenkaikkea kaikkien elämänlaatun. Ehkäisy on keksitty.

Vierailija
379/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja ennenkaikkea kaikkien elämänlaatun. Ehkäisy on keksitty.

On se hienoa aina kun voi nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Vaikka vain lapsien määrällä.

Oot sä vaan niin paljon parempi äiti ja ihminen.

Vierailija
380/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaankin kannattaa olla näiden takia pahoillaan. Lapsiparat. Mutta kyllä kissanpennuilta silmät vielä maailmassa aukeaa. Harva lapsi ymmärtää lapsena ,mitä omassa perheessä on pielessä. Se oivallus tulee vasta myöhemmin. Toki jotkut jäävät toistamaan samaa sairasta kuviota omassa elämässään.