Voiko lasta antaa adoptioon niin ettei lapsi saa koskaan tietää biologisia vanhempiaan?
Koska en halua että lapsi ilmestyy 18 vuoden päästä yhtäkkiä oven taakse ja pilaa kaiken sen, mitä olen siihen menneessä saavuttanut. Olen antamassa lapsen adoptioon, ellei sen isä aio ryhtyä sen täyshuoltajaksi (en usko, ei vaikuta kovin isälliseltä ihmiseltä) niin, että minä en tee muuta kuin korkeintaan maksan elatusmaksuja. En halua olla missään yhteydessä lapseen, joka sai alkunsa yhdenyönjutusta (virhe), ehkäisystä huolimatta sellaisen pojan kanssa jota inhoan. Ikää minulla 17v hänellä joku 18 tai 19v.
Olen venyttänyt päätöstä liian kauan joten en voi tehdä aborttia, muutenkin olen suurimmaksi osaksi aborttia vastaan.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tuota "pilaa kaiken mitä olen saavuttanut". Mitä sellaista aiot saavuttaa, jonka 18-v lapsesi pilaisi? Et ole siinä vaiheessa enää edes elatusvelvollinen, vaikka lapsi tulisikin oven taakse.
No esim. jos menen naimisiin ja saan (toivottuja) lapsia niin en halua että yhtäkkiä joku ilmestyy oven taakse noin vaan ja yhtäkkiä toivotut lapset saavat tietää että heillä on puolisisarus ja mahdollinen aviomies saa tietää että minulla on aiemmin ollut lapsi. Jos olisin itse kokonaan kantasuomalainen ei olisi ongelmaa mutta oon puoliksi ulkomaalainen (en sano maata mutta todella ns perinteinen maa) ja todnäk menen naimisiin isäni maalaisen miehen kanssa niin siitä tulisi tosi paljon ongelmia minulle.
No sitä olisi kannattanut miettiä jo ennen kuin aloit harrastaa yhden yön suhteita.
Suosittelen hommaamaan aviomiehen, jolle voit olla rehellinen.
No kun valitettavasti sille asialle ei voi tehdä enää mitään vaan se on tapahtunut jo :)
Ja jos olet kokonaan suomalainen ilman minkäänlaista kontaktia esim sellaisiin ihmisiin joiden alkuperä on tosi erilaisessa kulttuurissa niin en kehottaisi tuollaiseen "hommaa sellainen aviomies, joka blablabla" koska tosi monelle meistä ei toimi noin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tuota "pilaa kaiken mitä olen saavuttanut". Mitä sellaista aiot saavuttaa, jonka 18-v lapsesi pilaisi? Et ole siinä vaiheessa enää edes elatusvelvollinen, vaikka lapsi tulisikin oven taakse.
No esim. jos menen naimisiin ja saan (toivottuja) lapsia niin en halua että yhtäkkiä joku ilmestyy oven taakse noin vaan ja yhtäkkiä toivotut lapset saavat tietää että heillä on puolisisarus ja mahdollinen aviomies saa tietää että minulla on aiemmin ollut lapsi. Jos olisin itse kokonaan kantasuomalainen ei olisi ongelmaa mutta oon puoliksi ulkomaalainen (en sano maata mutta todella ns perinteinen maa) ja todnäk menen naimisiin isäni maalaisen miehen kanssa niin siitä tulisi tosi paljon ongelmia minulle.
No sitä olisi kannattanut miettiä jo ennen kuin aloit harrastaa yhden yön suhteita.
Suosittelen hommaamaan aviomiehen, jolle voit olla rehellinen.No kun valitettavasti sille asialle ei voi tehdä enää mitään vaan se on tapahtunut jo :)
Ja jos olet kokonaan suomalainen ilman minkäänlaista kontaktia esim sellaisiin ihmisiin joiden alkuperä on tosi erilaisessa kulttuurissa niin en kehottaisi tuollaiseen "hommaa sellainen aviomies, joka blablabla" koska tosi monelle meistä ei toimi noin..
Jaa, no kuuluuko teidän kulttuuriin sitten yhden yön suhteet 17-vuotiaana ja lasten hylkääminen?
Kovin valikoivasti tunnut noudattavan kulttuurisi tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen hommaamaan aviomiehen, jolle voit olla rehellinen.No kun valitettavasti sille asialle ei voi tehdä enää mitään vaan se on tapahtunut jo :)
Jaa, no kuuluuko teidän kulttuuriin sitten yhden yön suhteet 17-vuotiaana ja lasten hylkääminen?
Kovin valikoivasti tunnut noudattavan kulttuurisi tapoja.
No ei kuulu eikä se ole MINÄ joka haluaa noudattaa sen kulttuurin tapoja mutta suvussani on paine noudattaa niitä ja oikeasti siinä on tosi iso riski jos sen maalainen tuleva aviomies tai isäni/hänen sukunsa saisi tietää, siis ihan oikeasti olen vaarassa siinä vaiheessa.
Onko kellään keinoja, miten pakottaa lapsen isä ryhtymään sen täyshuoltajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin valikoivasti tunnut noudattavan kulttuurisi tapoja.No ei kuulu eikä se ole MINÄ joka haluaa noudattaa sen kulttuurin tapoja mutta suvussani on paine noudattaa niitä ja oikeasti siinä on tosi iso riski jos sen maalainen tuleva aviomies tai isäni/hänen sukunsa saisi tietää, siis ihan oikeasti olen vaarassa siinä vaiheessa.
Joopa joo. Meinaatko esittää viatonta neitsyttä vai? Voi olla ettei mene läpi synnyttäneenä naisena. Kannattaa ainakin toivoa ettet joudu sektioon, siitä jää arpi.
Kylhän tommonen ovelle tuleva entinen lapsi on iso ongelma myös suomessa jos ei ole mikään marjatta persaukkinen.
Tuskin jakaa siinä vaiheessa keiltä, kulttuuria, perinteitä tai mitään muutakaan.
Mutta eikö sille ovella koputtelevalle lapselle voi sanoa, että ei halua olla yhteydessä koska kulttuurissa on tapana tehdä hengenvaarallisa asioita jos juttu paljastuu?
Ja ehkä se lapsi ei tule käymään vaan lähettää kirjeen tai soittaa.
Tai ei ota yhteyttä ollenkaan.
Minun on vaikea kuvitella, että en kertoisi miehelleni että olen saanut lapsen aiemmin.
Tietysti kulttuurisyistä voi olla toisenlainen tilanne.
No olet jo pilannut elämäsii kun et keskeyttänyt raskautta. Miksi ihmeessä et? Odotat vahinkolasta pojalle jota inhoat, eihän tuossa ole mitåän järkeä.
Keskeytys on juuri tuollaisia tapauksia varten eikä kyse ole muusta kuin raa asta biologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin valikoivasti tunnut noudattavan kulttuurisi tapoja.No ei kuulu eikä se ole MINÄ joka haluaa noudattaa sen kulttuurin tapoja mutta suvussani on paine noudattaa niitä ja oikeasti siinä on tosi iso riski jos sen maalainen tuleva aviomies tai isäni/hänen sukunsa saisi tietää, siis ihan oikeasti olen vaarassa siinä vaiheessa.
Joopa joo. Meinaatko esittää viatonta neitsyttä vai? Voi olla ettei mene läpi synnyttäneenä naisena. Kannattaa ainakin toivoa ettet joudu sektioon, siitä jää arpi.
No jäähän alatiesynnytyksestäkin arpi ja monesti ihan monta arpea ja kyllähån mahastakin näkee ettå venynyt on ja mahdolliset raskausarvet.
Lapsen oikeus menee tässä edelle, mutta itsekin veikkaan, että tämä käytäntö lisää aborttien määrää. Samoin sukusolujen luovuttajia olisi enemmän, jos sen saisi tehdä niin, ettei tuleva lapsi saa oikeutta tietää biologisen vanhemman henkilöllisyyttä. Itsekin voisin luovuttaa munasoluja, jos sen saisi tehdä nimettömänä. Toki terveystietoni luovuttaisin.
Vierailija kirjoitti:
No olet jo pilannut elämäsii kun et keskeyttänyt raskautta. Miksi ihmeessä et? Odotat vahinkolasta pojalle jota inhoat, eihän tuossa ole mitåän järkeä.
Keskeytys on juuri tuollaisia tapauksia varten eikä kyse ole muusta kuin raa asta biologiasta.
Koska minulla oli ristiriitainen olo abortista koska mielestäni se on väärin. Koska vaikka vihaan sitä poikaa (=lapsen isää) niin en silti vihaa/halua tappaa sitä lasta, en vaan halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Tässäkin ketjussa joku sanoi että on iloinen siitä ettei hänen äitinsä tehnyt aborttia vaan antoi nimettömänä adoptioon.
Käske pojan kasvattaa lapsi, luulisi että elarit kelpaisivat.
Miten sun isä tai sukulaiset eivät saa tietää tästä? Etkö aio tavata niitä seuraavaan vuoteen?
Vierailija kirjoitti:
Miten sun isä tai sukulaiset eivät saa tietää tästä? Etkö aio tavata niitä seuraavaan vuoteen?
Suurin osa asuu eri maassa ja loputkin eri kaupungissa (kaukana). En asu isäni kanssa eikä olla läheisiä, jos menen joku 5-6kk näkemättä sitä niin ei se ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Jos inhoat lapsen isää, miksi antaisit lapsesi hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos inhoat lapsen isää, miksi antaisit lapsesi hänelle?
Koska se ei ole mitenkään vaarallinen, inhoan sitä siksi vaan koska se on h*lvetin ärsyttävä ja ylimielinen yms.. en osaa selittää kunnolla.
Kun en tiedä onko tämä vaan lapsellinen provo tai tositilanne, vastaan viimeisen mukaan.
SIIS jos suunnitelmasi on antaa lapsi adoptioon, tee se. Jos lapsi edes koskaan ottaa yhteyttä sinuun, se tapahtuu kun hän on täysi-ikäinen ja sinäkin olet kypsynyt aikuiseksi. Myös perheesi asenteet ovat voineet muuttua. Eli vaikka lapsi ottaisikin yhteyttä, ei se tule välttämättä olemaan mikään järkyttävä tapaus, jos se edes tapahtuu. Yleensä sulla voi olla mahdollisuus viestittää lapselle että et halua olla yhteydessä.
Minusta sinun tärkeimmät huolenaiheesi ovat paljon kiireisemmät: miten aiot peittää raskauden ja miten synnyttää ilman että suvun miehet saavat sen selville? Entä onko tuo vihaamasi lapsen isä edes luotettava ettei kerro asiasta kellekään?
Otapa yhteys sosiaaliviranomaisiin, sinulla on oikeus saada maksutonta adoptioneuvontaa.
https://adoptioperheet.fi/tietoa/lapsestaan-luopuvalle/
Toiseksi tarvitset keskusteluapua, joten ehkä voit soittaa Naisten linjalle, sinähän olet kenties uhkaavassa tilanteessa, jos tilasi tulee kotona ilmi.
Suosittelen hommaamaan aviomiehen, jolle voit olla rehellinen.