Voiko lasta antaa adoptioon niin ettei lapsi saa koskaan tietää biologisia vanhempiaan?
Koska en halua että lapsi ilmestyy 18 vuoden päästä yhtäkkiä oven taakse ja pilaa kaiken sen, mitä olen siihen menneessä saavuttanut. Olen antamassa lapsen adoptioon, ellei sen isä aio ryhtyä sen täyshuoltajaksi (en usko, ei vaikuta kovin isälliseltä ihmiseltä) niin, että minä en tee muuta kuin korkeintaan maksan elatusmaksuja. En halua olla missään yhteydessä lapseen, joka sai alkunsa yhdenyönjutusta (virhe), ehkäisystä huolimatta sellaisen pojan kanssa jota inhoan. Ikää minulla 17v hänellä joku 18 tai 19v.
Olen venyttänyt päätöstä liian kauan joten en voi tehdä aborttia, muutenkin olen suurimmaksi osaksi aborttia vastaan.
Kommentit (59)
Onko tämä jatkoa siihen lapsen ihonväri ketjuun?
No ei Suomessa oikein voi. Onneksi.
Tietysti teoriassa, jos et käy raskauden aikana lääkärissä ja synnytät yksin ja salaa, niin että raskautesi ei tule viranomaisille tietoon, ja sitten jätät lapsen johonkin paikkaan jossa se on turvassa ja löydetään pian, niin voi olla pieni mahdollisuus onnistua. Todennäköisesti sinut kuitenkin löydetään ja sitten oletkin kusessa ja rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole eikä sen isä ole mikään afrikkalainen.
Ei voi. Kyllä lapsi saa tietää biologiset vanhempansa. T. Lapsensa adoptioon antanut
Vierailija kirjoitti:
No ei Suomessa oikein voi. Onneksi.
Tietysti teoriassa, jos et käy raskauden aikana lääkärissä ja synnytät yksin ja salaa, niin että raskautesi ei tule viranomaisille tietoon, ja sitten jätät lapsen johonkin paikkaan jossa se on turvassa ja löydetään pian, niin voi olla pieni mahdollisuus onnistua. Todennäköisesti sinut kuitenkin löydetään ja sitten oletkin kusessa ja rikollinen.
No joko lapsen isä ottaa sen sitten kasvatettavaksi kun se syntyy tai sitten menen Saksaan synnyttämään ja vien sen tuollaiseen vauvaluukkuun..
En oikein ymmärrä tuota "pilaa kaiken mitä olen saavuttanut". Mitä sellaista aiot saavuttaa, jonka 18-v lapsesi pilaisi? Et ole siinä vaiheessa enää edes elatusvelvollinen, vaikka lapsi tulisikin oven taakse.
Miten se lapsi 18-vuotiaana sun elämän voisi pilata?
Alle 18-v pitäisi kieltää seksi kokonaan.
Anteeksi nyt, mutta minusta et ole tuon ikäisenä valmis päättämään, haluatko ikinä olla yhteyksissä lapsen kanssa. Siihen on vielä pitkä aika, koko tämänastisen elämäsi pituinen, että lapsesi olisi 18 ja tulisi ovellesi. Siihen mennessä saatatkin kaivata kontaktia lapseen. Paras olisi, jos se mahdollisuus olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Vauvaluukku
Kunpa Suomessa olisi tällaisia.
Saksasta löytyy. Joten eiku pienelle turistimatkalle.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tuota "pilaa kaiken mitä olen saavuttanut". Mitä sellaista aiot saavuttaa, jonka 18-v lapsesi pilaisi? Et ole siinä vaiheessa enää edes elatusvelvollinen, vaikka lapsi tulisikin oven taakse.
Tuskinpa tulee. Mun aikuinen lapseni ei ainakaan halua olla tekemisissä kanssani. T. Lapsensa adoptioon antanut
Vierailija kirjoitti:
No esim. jos menen naimisiin ja saan (toivottuja) lapsia niin en halua että yhtäkkiä joku ilmestyy oven taakse noin vaan ja yhtäkkiä toivotut lapset saavat tietää että heillä on puolisisarus ja mahdollinen aviomies saa tietää että minulla on aiemmin ollut lapsi. Jos olisin itse kokonaan kantasuomalainen ei olisi ongelmaa mutta oon puoliksi ulkomaalainen (en sano maata mutta todella ns perinteinen maa) ja todnäk menen naimisiin isäni maalaisen miehen kanssa niin siitä tulisi tosi paljon ongelmia minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole eikä sen isä ole mikään afrikkalainen.
Viittauksena tähän ja ap:n edelliseen viestiin, onko lapsen isä suomalainen?
Niin ja vaikka haluaisikin tavata sinut, niin aina voit lähettää kuvakaappauksen lapsellesi tästä aloituksestasi, niin tokkopa hänellä enää mitään haluja onkaan tavata sinua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksasta löytyy. Joten eiku pienelle turistimatkalle.
Jos pienellä matkalla meinaa selvitä, on mentävä laivalla tai autolla. Lentämään ei huolita enää loppuraskaudessa.
No toivon ettei ikinä halua tavata.
Valitettavasti saa. Tuossa yksi syy, miksi minua harmittaa, etten ehtinyt tehdä aborttia.
-lapsen adoptioon antanut-
On se tavallaan kurjaa ettei voi. Olen itse ulkomailta adoptoitu, ja tällainen tapaus. Siellä maassa oli mahdollista, että nainen voi kirjautua synnytyssairaalaan ilman nimeä, synnyttää lapsensa ja jättää laitokselle. Tapa oli otettu siellä siksi, että aiemmin jotkut aviottomana raskaaksi tulleet jopa tappoivat vauvojaan, että olisivat vapaita avioliittomarkkinoille, ilman taakkaa lapsesta. Nyt lapsesta pystyi pääsemään eroon niin, ettei mihinkään kirjoihin jäänyt tietoa että sellaista oli saanutkaan, ja voi olla varma että lapsi saa hyvän kodin.
Hienoa tietysti että Suomi on kehittyneempi yhteiskunta ja täällä yleensä ihmiset ei koe, että lapsen oikeus tietää vanhempansa pilaa heidän elämänsä. Mutta jotkut voi edelleen kokea. Joka tapauksessa elämäni tällaisena nimettömän äidin synnytyslaitokselle hylkäämänä ei ole ollut mitenkään kurjaa, ja olen iloinen että äiti kumminkin synnytti minut eikä abortoinut tai jättänut jonnekin kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti saa. Tuossa yksi syy, miksi minua harmittaa, etten ehtinyt tehdä aborttia.
-lapsen adoptioon antanut-
Siis valitettavasti ei saa annettua adoptioon ilman että lapsi saa siitä tietää.