Mitä ihminen, joka katkaisee välit, luulee saavuttavansa?
Siis en puhu rajojen asettamisesta tai itsensä suojelemisesta, silloin on syytäkin katkaista välit johonkin. Nyt tarkoitan niitä herneen vetäjiä, joka suuttuessaan poistaa toisen facesta yms.
Minulle tapahtui näin. En haukkunut enkä mitään. Sanoin vain, että asia ei kuulu hänelle, syyni oli perustektu. Yhtäkkiä huomasin, ettei viestini mene enää perille.
So...? Mitä se minua haittaa, olenko hänen kaverinsa vai en? Mitä tällainen ihminen luulee saavuttavansa? Ei hän minua sillä satuta, eikä elämääni haittaa. Yritän vain ymmärtää, mitä siinä pääkopassa tapahtuu. Itse kun en ole koskaan moista tehnyt.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mua ei haittaa olenko hänen kaverinsa vai en."
Niin miksi piti tehdä oikein aloitus asian puimiseksi tänne, jos kerran se ja sama?
Tein aloituksen, koska olen ihmetellyt hänen motiiviaan. Ja koska av:lla törmää aika ajoin neuvoihin, että välit pitää katkaista. Täältä voisi löytyä vastaaja, joka pystyy avaamaan tuota ajatusmaailmaa.
Minä tulen näkemään tuota ihmistä korkeintaan häissä ja hautajaisissa.
Ap
Hän ei halua olla sinun kanssa tekemisissä. Mitä kohtaa et asiassa ymmärrä? Ei halua kuulla niitä juttuja mitkä liittyy sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Saavuttaa sen, ettei tarvitse olla enää yhteydessä ihmiseen, johon ei halua olla yhteydessä. Ei se ole mikään rangaistus tai kosto vaan halu jättää joku ihminen elämässään menneisyyteen ja jatkaa elämäänsä ilman tätä.
Menneisyyttä ei voi paeta. Ei kannata katkaista välejä kun voit tarvita joskus kyseistä ihmistä. Kaikki ei aina ole oikeassa elämässä niin mustavalkoista.
outo keskustelua. kaikki tietävät, että toiset ihmiset ovat mielensäpahoittajia. kosto siinä on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavuttaa sen, ettei tarvitse olla enää yhteydessä ihmiseen, johon ei halua olla yhteydessä. Ei se ole mikään rangaistus tai kosto vaan halu jättää joku ihminen elämässään menneisyyteen ja jatkaa elämäänsä ilman tätä.
Menneisyyttä ei voi paeta. Ei kannata katkaista välejä kun voit tarvita joskus kyseistä ihmistä. Kaikki ei aina ole oikeassa elämässä niin mustavalkoista.
Höpöhöpö. Jos eivät ole 30 vuoteen tarvinneet toisiaan, niin tuskin tarvitsevat jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Jos eivät ole 30 vuoteen tarvinneet toisiaan, niin tuskin tarvitsevat jatkossakaan.
On minulla liuta ihmisiä, joita en ole vuosikymmeniin tarvinnut. Ei minulla silti ole syytä ”katkaista välejä” ja tehdä valintoja, ettei joku ihminen saa minuun mitään yhteyttä. Vai oletteko te kaikki muut blokanneet puhelimesta esim. kaikkien vanhojen koulukavereiden numerot ”ettei kukaan vaan ota minuun yhteyttä, kun ei eivät ole aiemminkaan minua tarvinneet”?
Vierailija kirjoitti:
Eli uudestaan:
En ole häneen henkilökohtaisesti oikeastaan koskaan yhteydessä ennen kuin nyt. Yleensä näemme vain sukujuhlissa. Meillä on muodolliset ”mitä kuuluu” - välit.
Saan viestitellä puolison kanssa.
Ihminen itsessään on minulle samantekevä. En menetä mitään. Yritän vain YMMÄRTÄÄ hänen motiivejaan. Mitä tällainen ihminen haluaa saavuttaa? Miksi hän toimii niin kuin toimii?
Kysyn yleisellä tasolla. Ei liity häneen, vaan tämäntyyppiseen käyttäytymiseen.Miksi minua kiinnostaa? No, minua kiinnostaa ihminen ja tämän käyttäytyminen ja meitä liikuttavat tekijät.
Ap
Miksi teillä pitäisi lla mitkään välit facessa tai muualla somessa? Ette ole selvästi toisillenne mitään. Itse en olisi alunperinkään sinulle laittanut kaveripyyntöä tai hyväksynyt sinun pyyntöä.
Ap kuulostat rasittavalta. Mistä joku palstalainen tietää miksi katkaisi välit sinuun tai siskoonsa.
Vaikka olisi kuinka läheinen ihminen, jos minua loukkaa niin katkaisen välit. Läheinen ihminen ei tee toiselle pahaa. Tietenkään jokainen virhe ei johda välien katkaisuun, sillä kaikki riitelee ja mokaa joskus. Ehkä enemmänkin se, jos joku tekee niin törkeän teon etten pysty enää luottamaan häneen tai hän ei kadu tekoaan.
Ja sinun kohdallasi, hän ei varmaan yksinkertaisesti halua olla tekemisissä kanssasi. En minäkään jaksaisi tuollaista jankkaajaa joka mietiskelee muiden motiiveja kaikkien muiden paitsi tämän henkilön itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
outo keskustelua. kaikki tietävät, että toiset ihmiset ovat mielensäpahoittajia. kosto siinä on kyseessä.
Niin tarkoitatko, että ap on mielensäpahoittaja, koska suuttui siitä, että hänet poistettiin yhteystiedoista? Koska jos he eivät ole olleet tekemisissä toistensa kanssa moneen vuosikymmeneen moikkausta enempää, niin miksi säilyttää ap FB-kaverina? Ja miksi suuttua, jos toinen poistaa kontakteista, kun se poistaja on sellainen henkilö, johon ei ole edes yhteydessä? Monet haluavat pitää FB:n vain sellaisille ihmisille, joiden kanssa on tekemisissä.
Minä katkaisin kahteen kaveriin välit sen takia, koska joka ikinen perjantai tuli viesti lainaa rahaa. Heillä ei ollut koskaan mitään muuta asiaa. Itse, kun kyselin kuulumisia niin eivät vastanneet yhtään mitään. Perjantaina he muistivat ruikuttaa rahaa. Mitä saavutin tällä. Ei tarvitse lukea lainaa rahaa viestiä enää ja minusta ei ollut mitään muuta arvoa heille. Miksi olisin tekemisissä sellaisten kanssa, jotka ei ole kiinnostunut minusta muuten kuin, että pelastaisin vklopun juomiset jne. Kun kerroin yhdelle toiselle kaverille tästä välien katkasusta, niin hän sanoi että on itse katkassut ajat sitten niihin kahteen. Hän oli myös heille pelkkä rahapussi.
Vierailija kirjoitti:
Siis korostan, että hän on sukulaiseni puoliso. Olen sukulaiseeni yhteydessä, en häneen. Olen nähnyt häntä parin vuoden välein.
Tiedän, että hän on katkaissut välit yhteen sun toiseenkin.
Ap
Teknisesti ottaen hän ei ole siis sinulle mitään sukua, eikä näinollen ole mitään syytä pitää kanssasi mitään yhteyttä. Jos on jotain asiaa, ota yhteys siihen sukulaiseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla liuta ihmisiä, joita en ole vuosikymmeniin tarvinnut. Ei minulla silti ole syytä ”katkaista välejä” ja tehdä valintoja, ettei joku ihminen saa minuun mitään yhteyttä. Vai oletteko te kaikki muut blokanneet puhelimesta esim. kaikkien vanhojen koulukavereiden numerot ”ettei kukaan vaan ota minuun yhteyttä, kun ei eivät ole aiemminkaan minua tarvinneet”?
Olen. Tai en varsinaisesti ole blokannut, mutta puhelinta vaihtaessani en ole siirtänyt kaikkia numeroita seuraavaan puhelimeen. Tosin kännykässäni ei ole koskaan ollut koulukavereideni numeroita, koska olen käynyt kouluni lankapuhelinteen aikaan ja kännykät tulivat vasta 20 vuotta myöhemmin. Mutta en siirrä uuteen puhelimeen numeroita, joita en vanhassakaan ole tarvinnut moneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FB on mielestäni eri asia. Osa laittaa sinne aika henkilökohtaisiakin juttuja. Päivittää esim. mitä on tehnyt perheensä kanssa. Jos ap juoruilee (mitä todennäköisesti tekee irl, koska vauvapalstallakin haluaa juoruilla ja spekuloida sukulaisensa ja tämän siskon välejä tuntemattomien ihmisten kanssa), niin eihän sellaisten halua katselevan omaa FB-sivuaan.
Ja on aika luonnollista, että ihmisiä karsiutuu matkan varrella yhteystiedoista, jos heidän kanssaan oikeasti ei ole tekemisissä useisiin vuosikymmeniin. Ei siihen liity välttämättä mitään draamaa. Jos joku haluaa ottaa yhteyttä, niin eiköhän hän keinot keksi. Ei se FB-kaveruus ole ainut keino ottaa yhteyttä.
Lähtökohtaisesti typerä kysymys? Sillä tietenkin saavuttaa sen minkä haluaakin, eli ei tarvitse olla tekemisessä kyseisen ihmisen kanssa, ainakaan somessa.
Mikä vaivaa ihmisiä jotka häiriköi muita kaikkia mahdollisia kanavia hyväksikäyttäen, puhuvat pahaa ja valheita selän takana ja sitten ihmettelevät mikä MUITA vaivaa kun he joutuvat estetyiksi.
Oma kokemukseni.
Ap paikalla.
Onpa keskustelu mennyt oudoksi! Joku kysyi, miksi jankkaan täällä. No, jankkaan, koska te viette asiaa sivuraiteille. Puhutte facesta tai turhanpäiväisten ihmisten poistamisesta elämästä.
Ihmettelen, miksi on vaikea ymmärtää, etten puhun tästä kyseisestä ihmisestä ja minusta, vaan ihmisryhmästä, joka katkaisee välejä.
No, minun vikani. Mitäs annoin esimerkin omasta elämästäni. Olisi pitänyt jättää se väliin ja puhua asiasta yleisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ap paikalla.
Onpa keskustelu mennyt oudoksi! Joku kysyi, miksi jankkaan täällä. No, jankkaan, koska te viette asiaa sivuraiteille. Puhutte facesta tai turhanpäiväisten ihmisten poistamisesta elämästä.
Ihmettelen, miksi on vaikea ymmärtää, etten puhun tästä kyseisestä ihmisestä ja minusta, vaan ihmisryhmästä, joka katkaisee välejä.
No, minun vikani. Mitäs annoin esimerkin omasta elämästäni. Olisi pitänyt jättää se väliin ja puhua asiasta yleisemmin.
No ei se asiaa muuta miksikään. Jos joku ihminen poistaa facesta tai yhteystiedoista, on se sen merkki, ettei halua enää kuulla kyseisestä ihmisestä mitään. Ihmisen ei tarvitse olla yhtään kenekään kanssa tekemisissä, kenen kanssa ei halua, vaikka joskus olisikin oltu vaikka parhaimmat kaverit. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Ap paikalla.
Ihan sama puhutko juuri tästä vai yleisesti. Välit katkaistaan kun ei haluta olla missään tekemisissä toisen kanssa. En tajua mikä tässä on sulle vaikeaa käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Ap paikalla.
Kerros nyt joku hyvä syy, miksi elämässään pitäisi roikottaa ihmisiä, jotka eivät merkitse yhtään mitään ja joiden kanssa ei olla oltu yhteyksissä kolmeenkymmeneen vuoteen? Mitä itse kuvittelet saavuttavasi roikottamalla sulle merkityksettömiä ihmisiä elämässäsi?
Ap:n aloitus oli hyvästä aiheesta. Minuakin kiinnosti. Mutta vastaukset ovat aikamoisen töksähtäviä ja ilman perusteluja. Ehkä nämä vastaajat ovat sitten juuri niitä välien katkaisijoita, jotka eivät osaa keskustella asioista, vaan töksäytetään välit poikki.
Eikä se ole niin yksinkertaista, ettei tarvitse olla tekemisissä jonkun kanssa, jos ei halua. Näitä välien katkaisijoita kun on jonkun työkavereissa, naapureissa, lähisukulaisissa, jne. Yhteistyön on joka tapauksessa jatkuttava, vaikka toinen yrittää katkoa välejä. Siksi monia kiinnostaa, että mitä se välienkatkoja toiminnallaan tavoittelee.
Aika ajoin useimmat putsaavat ylimääräiset ihmiset somesta. Ihan ilman vihaa ja raivoa. Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää?
Enemmän ihmetyttää ap, jota tuo nyt tuntuu haittaavan ihan kauheasti.