Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valmistaudut tulevaan suurtyöttömyyteen

Vierailija
11.10.2025 |

Miten valmistaudut kun keinoäly ja robotisaatio syrjäyttää suuren osan ihmisistä työttömiksi ja jäljelle jäävät työt ajetaan niin pieni palkkaisiksi, ettei niillä elä? Itse en mitenkään. Elele  elämää ja nautin siitä mitä teen nyt. Sitten kun työttömyys koittaa ja talolainaa en pysty maksamaan ( ja talosta ei enää saa edes sen vertaa, että maksaisi 10 vuotta lyhennetyn laina pois) niin poltan talon. Ja jos sitten, kuten epäillä saattaa, ei ole mitään sosiaaliturvaa tai vastaavaa, niin sitten on omaltakin kohdalta lopullisen ratkaisun aika. Fakta on kuitenkin se, että tulevaisuus on kurjaa kaikille muille paitsi rikkaimmalle prosentille. Kaikki omaisuus tullaan siirtämään heille kun suurin osa ihmisistä tullaan syöksemään kurjuuteen ja köyhyyteen.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro omat vinkkisi ensin.

Vierailija
2/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro omat vinkkisi ensin.

Kuten sanoin. En mitenkään. Elän elämää ja nautin mistä pystyn. Sitten kun korttitalo kaatuu, niin poltan omaisuuteni ennenkuin se pakkolunastetaan rikkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi uskoa tuollaiseen tulevaisuuteen. Haluaisin uskoa, että hyvinvointi jaetaan tasaisemmin. Mutta luultavasti käy juuri noin. Eliitti rikastuu ja kaikki muut ajetaan köyhyyteen.

Vierailija
4/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olette venäjällä tajunneet kohtalonne.

Vierailija
5/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pimeitä töitä on aina jollain tarjolla. Minulla on paljon tuttuja ja entisiä työnantajia jotka soittelee ja pyytää töihin. Viimeisen 5 vuoden aikana olen tehnyt lähes joka kuukausi pimeitä hommia.

Vierailija
6/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pimeitä töitä on aina jollain tarjolla. Minulla on paljon tuttuja ja entisiä työnantajia jotka soittelee ja pyytää töihin. Viimeisen 5 vuoden aikana olen tehnyt lähes joka kuukausi pimeitä hommia.

Juu tulee olemaan. Mutta tekijöitä on tarjolla niin paljon, että siitä ei tarvitse juuri mitään maksaa. Tyyliin pitkä päivä raskasta työtä ja leipä palkaksi.

Vierailija
7/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä töitä.

Vierailija
8/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin vanhempani 1970-luvulla, kun kerrottiin, että ATK vie työapaikat. Eli tekemällä töitä.

Vierailija
9/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen velaton, joten miten minun omaisuuteni siirtyy rikkaille? Vaikka en saisi tästä eteenpäin euroakaan, eläisin melko mukavasti loppuikäni silti antamatta rahojani muille.

Vierailija
10/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen velaton, joten miten minun omaisuuteni siirtyy rikkaille? Vaikka en saisi tästä eteenpäin euroakaan, eläisin melko mukavasti loppuikäni silti antamatta rahojani muille.

Aina kun ostat jotain, niin rahaa siirtyy rikkaille. Oli se sitten työsuorite, ruokaa tai tavaraa. Olet onnellisessa asemassa, jos sinulla on riittävästi rahaa loppuelämäksesi. Pikkuhiljaahan se siirtyy rikkaille kun käytät elämiseen.

Vierailija
11/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään,olen ollut kaksi vuotta työttömänä,joten mikään ei muutu.

Vierailija
12/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä helsingissä työt tehdään konttoreissa ja tekoäly varmasti korvaakin osan, mutta suuri osa työstä on jotain ihan muuta. 

Teollisuuden linjastoilla robotit pikkuhiljaa korvaa osan työstä, mutta sekin on kannattavaa vain valtavan mittakaavan laitoksessa jossa on vakaa tulevaisuus ja rahoitus.

Sen sijaan työn tehokkuus on kasvanut jo ja aiheuttanut työttömyyttä. Ratkaisu löytyy politiikan puolelta eli saman työmäärän jakaminen useampien kesken. 

Vierailija
13/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vie mun duuneja.

- nuorisokodin ohjaaja

Vierailija
14/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä helsingissä työt tehdään konttoreissa ja tekoäly varmasti korvaakin osan, mutta suuri osa työstä on jotain ihan muuta. 

Teollisuuden linjastoilla robotit pikkuhiljaa korvaa osan työstä, mutta sekin on kannattavaa vain valtavan mittakaavan laitoksessa jossa on vakaa tulevaisuus ja rahoitus.

Sen sijaan työn tehokkuus on kasvanut jo ja aiheuttanut työttömyyttä. Ratkaisu löytyy politiikan puolelta eli saman työmäärän jakaminen useampien kesken. 

trendi on, että entistä harvemmat ihmiset tekevät työtä , mutta merkittävästi enemmän. Poliitikothan ajavat palkkojen laskemista ja ihmisten irtisanomista. 

Vierailija
15/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vie mun duuneja.

- nuorisokodin ohjaaja

Vie. Ei tulevaisuudessa ole nuorisokoteja - ei niihin ole varaa, kun ei ole keskiluokkaa mitä verottaa ja rikkaat ei maksa veroja. Kaikki yhteiskunnan palvelut tullaan ajamaan alas.

Vierailija
16/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään,olen ollut kaksi vuotta työttömänä,joten mikään ei muutu.

No sen verran muuttuu, että tuet tulee loppumaan.

Vierailija
17/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varustautunut siihen jo. Ikää on, ja jouduin kortistoon - haen töitä kyllä, mutta, tein isot kasvimaat, pottumaat, raivasin viinimarjapuskia, on omenapuita - teen hilloja mehuja pakkaseen. Jonkunlainen omavaraisuusasteen kasvattaminen tähtäimessä. Maaseutu on tyhjillään upeita vanhoja taloja. Sinne

Vierailija
18/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan myymään peukkua ja ryöstämään vanhoja mummoja. 

Vierailija
19/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotille ei tarvitse syöttää viinereitä ja kahvia.

Kansanterveyskin kiittää ja naisetkin ovat enemmän sopusuhtaisissa mitoissa.

Vierailija
20/42 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis.

T. M56, työtön keväästä 2022.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi