Voiko hirvikärpäsiä muka olla keskellä kerrostaloaluetta olevassa pienessä metsässä?
Viereisessä talossa asuva tuttava laittoi juuri fb-päivityksen ettei koiraakaan enää uskalla lenkittää ellei laita huppua päähän ja kehotti kaikkia alueella asuvia tarkistamaan lastensa hiukset mikäli leikkivät metsässä.
Kommentit (5)
Voi. Täällä ainakin pyörii metsäkauriita keskellä asutusta kaikissa pienissäkin metsissä. Välillä olen koirastakin löytänyt hirvikärpäsen lähiömetsässä käytyäni. Omista hiuksista en onneksi vielä. Hyi.
Kysytkö nyt ihan tosissasi? Luuletko, että esim metsän koko määrittelee onko niitä vai ei ?
Jos niitä ei siellä kukaan häiritse niin kyllä hirvet viihtyy yllättävän lähellä ihmistä. Lähin tapaus minkä itse olen todennut on ollut noin 100 metrin säteellä ihmisasumukssesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä ei siellä kukaan häiritse niin kyllä hirvet viihtyy yllättävän lähellä ihmistä. Lähin tapaus minkä itse olen todennut on ollut noin 100 metrin säteellä ihmisasumukssesta.
Kyllä ne prklt tunkevat ihan pihalle, syövät omenat ja muut hedelmät puista, kai nuo hirvikärpäset viihtyvät peuroissakin ja niitä on vielä enemmän kuin hirviä.
Eihän hirvikärpäset ole järin vaarallisia, mutta inhottavia toki.