Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi optikot aina tyrkyttävät kehyksiä, jotka eivät yhtään sovi asiakkaalle?

Vierailija
17.09.2019 |

Tää tapahtuu joka kerta! Eikö niillä ole tyylitajua taikka asiakaspalveluhenkisyyttä? Kun sanon, että etsin tällaista muotoa, tätä materiaalia, tämän tyyppisiä ja tämän värisiä kehyksiä, niin he tarjoavat täysin päinvastaisia. Kaiken lisäksi usein vielä väärää kokoa olevia. Miksei voi kuunnella asiakasta? Tiedän, mitkä värit sopivat kasvoilleni ja olen itse todennut sekä monesta oppaasta katsonut kasvojenmuodolleni sopivan kehysmuodon. Raivostuttavaa! Jättäisivät rauhaan. Luulisi, että optikoilta vaadittaisiin esteettistä silmää.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat uudet kaupaksi nopeammin, kun ne eivät sovi. Business!

Vierailija
2/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle esitetään aina erilaisia kuin vanhat on. Ei käy, tykkään tästä samasta mallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se oletkin sinä jolla ei ole tyylitajua? Poloiset ammattilaiset yrittävät hyväntahtoisesti esittää pukevampia vaihtoehtoja.

Vierailija
4/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaakaan silmäasemalla optikot eivät edes myy linssejä vaan muu henkilökunta, joka hakee oppia pitkin maailmaa erilaisissa tapahtumissa.

Vierailija
5/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olet oikein oppaista katsonut. Jos sulla oikeasti olisi silmää, et tarvitsisi mitään oppaita, vaan osaisit aivan itse nähdä mikä sopii.

Vierailija
6/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin saanut hyvää palvelua melkein joka paikassa. Ostin kesällä rillit ja mietin miten ammattilaiset osaavatkin nähdä heti mikä asiakkaan naamalle sopii.

Vierailija
7/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaakaan silmäasemalla optikot eivät edes myy linssejä vaan muu henkilökunta, joka hakee oppia pitkin maailmaa erilaisissa tapahtumissa.

Ja miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
8/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olet oikein oppaista katsonut. Jos sulla oikeasti olisi silmää, et tarvitsisi mitään oppaita, vaan osaisit aivan itse nähdä mikä sopii.

Olen itse todennut ja sen jälkeen myös oppaissa nähnyt saman.

Vierailija
9/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se oletkin sinä jolla ei ole tyylitajua? Poloiset ammattilaiset yrittävät hyväntahtoisesti esittää pukevampia vaihtoehtoja.

Tyrkyttävät aina sitä, mikä on muodissa. Olen useamman vuosikymmenen käyttänyt silmälaseja ja joutunut katsomaan omaa naamavärkkiäni. Enköhän minä jo tiedä, mikä minulle sopii.

Vierailija
10/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, totta. Tarkoitin tietysti kehyksiä :D

Vierailija
11/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin päättelinkin, muttei silti oikeen sovi aiheeseen. Valtaosassa optikkoliikkeistä henkilökunta on optikkoja.

Vierailija
12/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne oppaat sitten laatii?

Vierailija
13/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen haastava asiakas silmälasiliikkeille siinä mielessä, että mulla on todella outo naama. Siis näyttää ihan tavalliselta kyllä, mutta mulla on hyvin tyttömäiset, kulmikkaan pyöreähköt ja nuoret kasvot sekä oon lyhyt ja ihan keskivertohoikka. Mutta mun pää on ihan saakelin iso, koko mun olemus huutaa jotain ihan muuta, mutta mulla on jokin halvatun XL-koon naama pienessä ruumiissa. Liikkeissä mulle yritetään aina tyrkyttää niitä kaikkein naisrllisimpia ja sirohkoja kehyksiä ja joka kerta lopputurnaus on järkyttävän näköinen tursunaama. Pikkuriikkiset, feminiiniset kehykset keskellä mun lärviä, jäätävät naamajenkkakahvat ohimoilla. Oikeasti aivan käsittämättömän huvittava näky, jolle repeän joka ikinen kerta.

Annan kuitenkin työntekijöiden aina sovituttaa mulla näitä lemppareitaan, koska saan siitä huvia itselleni ja toivottavasti heitäkin naurattaa edes vähän. Lopulta olen valinnut kehykseni aina miesten puolelta, mitä leveämmät ja "hipstertyylisemmät", sitä sopivammat. Käytän joka tapauksessa piilareita 99% ajasta.

Vierailija
14/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*naisellisimpia ja lopputulos

Vierailija
15/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen joskus miettinyt, kun olen etsinyt vaikka aurinkolaseja. Liikkeissäsä esitellään jotain ihan kamalia jättikokoisia, kirkkaan värisiä tai ihan muuten ihan karsean muotoisia kehyksiä. Siinä vaiheessa olen sanonut, että kiitos, katselen ja kokeilen itse, että tiedän suurinpiirtein mitä haen.

Olen päätynyt siihen, että ne heidän esittelemät mallit eivät kelpaa kenellekään, joten he yrittävät saada niitä puolivahingossa myytyä jollekin pällille ja pois kaupan valikoimista.

Vierailija
16/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mustat paksut sangat olla pitää, hyi stana!

Vierailija
17/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin päättelinkin, muttei silti oikeen sovi aiheeseen. Valtaosassa optikkoliikkeistä henkilökunta on optikkoja.

Joo, mutta Silmäasemalla on myös siis toki optikot , joten kannattaa ottaa yhdeski varteenotettavaksi vaihtoehdoksi, kun lähtee lasikaupoille.

Vierailija
18/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen haastava asiakas silmälasiliikkeille siinä mielessä, että mulla on todella outo naama. Siis näyttää ihan tavalliselta kyllä, mutta mulla on hyvin tyttömäiset, kulmikkaan pyöreähköt ja nuoret kasvot sekä oon lyhyt ja ihan keskivertohoikka. Mutta mun pää on ihan saakelin iso, koko mun olemus huutaa jotain ihan muuta, mutta mulla on jokin halvatun XL-koon naama pienessä ruumiissa. Liikkeissä mulle yritetään aina tyrkyttää niitä kaikkein naisrllisimpia ja sirohkoja kehyksiä ja joka kerta lopputurnaus on järkyttävän näköinen tursunaama. Pikkuriikkiset, feminiiniset kehykset keskellä mun lärviä, jäätävät naamajenkkakahvat ohimoilla. Oikeasti aivan käsittämättömän huvittava näky, jolle repeän joka ikinen kerta.

Annan kuitenkin työntekijöiden aina sovituttaa mulla näitä lemppareitaan, koska saan siitä huvia itselleni ja toivottavasti heitäkin naurattaa edes vähän. Lopulta olen valinnut kehykseni aina miesten puolelta, mitä leveämmät ja "hipstertyylisemmät", sitä sopivammat. Käytän joka tapauksessa piilareita 99% ajasta.

Hyi kamala! Vaikka tekstisi oli ihan kamala, niin minua nauratti! 😄 En usko, että olet ollenkaan niin kamala kuin kirjoitat.

Vierailija
19/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he yrittävät saada sinut kokeilemaan jotain erilaista vaihteluksi, jos vaikka huomaisit että tällainenkin sopii ja olisi kiva. Itse ainakin tykkään kokeilla reippaasti kaikkia erilaisia, ihan vaan koska mitäpä siinä menettääkään. Samaan tyyliin ikuisesti jumiutuminen ei ole koskaan hyväksi.

Vierailija
20/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ongelmana leveä otsa. Tai ei se nyt ongelmakaan ole, mutta useimmat naisten mallit ovat liian kapeita ja puristavat. Joskus olenkin ostanut miesten malleja, koska niiden sangat ovat tilavampia.