Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi optikot aina tyrkyttävät kehyksiä, jotka eivät yhtään sovi asiakkaalle?

Vierailija
17.09.2019 |

Tää tapahtuu joka kerta! Eikö niillä ole tyylitajua taikka asiakaspalveluhenkisyyttä? Kun sanon, että etsin tällaista muotoa, tätä materiaalia, tämän tyyppisiä ja tämän värisiä kehyksiä, niin he tarjoavat täysin päinvastaisia. Kaiken lisäksi usein vielä väärää kokoa olevia. Miksei voi kuunnella asiakasta? Tiedän, mitkä värit sopivat kasvoilleni ja olen itse todennut sekä monesta oppaasta katsonut kasvojenmuodolleni sopivan kehysmuodon. Raivostuttavaa! Jättäisivät rauhaan. Luulisi, että optikoilta vaadittaisiin esteettistä silmää.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen haastava asiakas silmälasiliikkeille siinä mielessä, että mulla on todella outo naama. Siis näyttää ihan tavalliselta kyllä, mutta mulla on hyvin tyttömäiset, kulmikkaan pyöreähköt ja nuoret kasvot sekä oon lyhyt ja ihan keskivertohoikka. Mutta mun pää on ihan saakelin iso, koko mun olemus huutaa jotain ihan muuta, mutta mulla on jokin halvatun XL-koon naama pienessä ruumiissa. Liikkeissä mulle yritetään aina tyrkyttää niitä kaikkein naisrllisimpia ja sirohkoja kehyksiä ja joka kerta lopputurnaus on järkyttävän näköinen tursunaama. Pikkuriikkiset, feminiiniset kehykset keskellä mun lärviä, jäätävät naamajenkkakahvat ohimoilla. Oikeasti aivan käsittämättömän huvittava näky, jolle repeän joka ikinen kerta.

Annan kuitenkin työntekijöiden aina sovituttaa mulla näitä lemppareitaan, koska saan siitä huvia itselleni ja toivottavasti heitäkin naurattaa edes vähän. Lopulta olen valinnut kehykseni aina miesten puolelta, mitä leveämmät ja "hipstertyylisemmät", sitä sopivammat. Käytän joka tapauksessa piilareita 99% ajasta.

Hyi kamala! Vaikka tekstisi oli ihan kamala, niin minua nauratti! 😄 En usko, että olet ollenkaan niin kamala kuin kirjoitat.

sama

naamajenkkakahvat 🤭

Vierailija
22/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ongelmana leveä otsa. Tai ei se nyt ongelmakaan ole, mutta useimmat naisten mallit ovat liian kapeita ja puristavat. Joskus olenkin ostanut miesten malleja, koska niiden sangat ovat tilavampia.

Miksi pidät laseja otsalla? Laita nenälle, näetkin paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen haastava asiakas silmälasiliikkeille siinä mielessä, että mulla on todella outo naama. Siis näyttää ihan tavalliselta kyllä, mutta mulla on hyvin tyttömäiset, kulmikkaan pyöreähköt ja nuoret kasvot sekä oon lyhyt ja ihan keskivertohoikka. Mutta mun pää on ihan saakelin iso, koko mun olemus huutaa jotain ihan muuta, mutta mulla on jokin halvatun XL-koon naama pienessä ruumiissa. Liikkeissä mulle yritetään aina tyrkyttää niitä kaikkein naisrllisimpia ja sirohkoja kehyksiä ja joka kerta lopputurnaus on järkyttävän näköinen tursunaama. Pikkuriikkiset, feminiiniset kehykset keskellä mun lärviä, jäätävät naamajenkkakahvat ohimoilla. Oikeasti aivan käsittämättömän huvittava näky, jolle repeän joka ikinen kerta.

Annan kuitenkin työntekijöiden aina sovituttaa mulla näitä lemppareitaan, koska saan siitä huvia itselleni ja toivottavasti heitäkin naurattaa edes vähän. Lopulta olen valinnut kehykseni aina miesten puolelta, mitä leveämmät ja "hipstertyylisemmät", sitä sopivammat. Käytän joka tapauksessa piilareita 99% ajasta.

Minulla on ollut lasit yli 40 vuotta. Ja olen kyllä lukemattomia kertoja ollut tuskastunut kehyksien valintaan. Minulla myös iso pää ja neliönmalliset kasvot. Aina on juuri nyt löytynyt se oikea malli, mikä on sillä hetkellä muodissa. Hassua, että se juuri nyt sinulle sopiva on aina se, mitä suurin osa kehyksistä on. Harmi vain, kun ne yleensä ovat minulle aina liian pienet. Mutta on tyrkytetty aikoinaan värjättyjä linssejä, joissa oli vain yläsangat. Sitten oli pyöreämpää ja oi, juuri sinulle sopivaa. Sitten tuli tätä samaa mallia, mikä on nyt muotia eli laskeutuu poskille ja ylhäältä reuna nousee. Upeaa, aivan muotoiltu sinun kasvoille. Laatikkomallisetkin oli just sulle sopivia, sun kasvonpiirteisiin.

Yleensä kaikkein paras on ihan tavallinen perusmallin kehys, mitä saa etsiä aina jostain nurkasta, kun ne juuri nyt muotikehykset, jotka sopii just sun kasvonpiirteisiin on siinä esillä. Niin ja sangat painaa tosiaan juomut ohimoihin, kun ne on niin pieniä, mutta silti kritiikittömästi kehuvat, että oi, kun ihanaa, kun nyt on tullut muotiin, tää pyöreä, laatikko, ylöspäin nouseva malli, joka sopii just sun kasvoille

Vierailija
24/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tyrkytetään aina jotain räväkkää ja kissamaista. En tajua. Olen hiirulainen ja haluan olla tällainen, miksi hitossa haluaisin räväyttää laseilla tai miksi edes pitäisi?!

Vierailija
25/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niissä liikkeissä joissa ei ole erilliä malleja vaan valitsemasi kehykset tulevat sulle, niin niissä yrittävät myydä ne kaikista kauheimmat jotka eivät meinaa mennä millään kaupaksi. Yksi kollega oli tällainen huijattu asiakas, antoi aina optikon valita kehyksensä ja yhdet olivat kuin pellen lasit "väärinpäin" olevine kehyksineen.

Vähän sama kun eräs hääpukukauppias naureskeli että uutteran työn jälkeen saivat myytyä jollekin jonkin puvunkammotuksen jonka olivat erehdyksissä ostaneet ja sittemmin ajatelleet ettei mene ikipäivänä kaupaksi

Vierailija
26/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt laseja kohta 40 vuotta ja aika monet kehykset on tullut ostettua. Kertaakaan en ole kokenut, että minulle tyrkytetään jotain eikä kertaakaan ole edes ehdotettu mielestäni täysin epäsopivia kehyksiä.

Kannattaa ehkä vaihtaa optikkoa.

Vierailija
27/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainaakaan silmäasemalla optikot eivät edes myy linssejä vaan muu henkilökunta, joka hakee oppia pitkin maailmaa erilaisissa tapahtumissa.

Ja miten tämä liittyy aiheeseen?

Joo, totta. Tarkoitin tietysti kehyksiä :D

Näin päättelinkin, muttei silti oikeen sovi aiheeseen. Valtaosassa optikkoliikkeistä henkilökunta on optikkoja.

Itseasiassa ei ole, optikot hoitaa näöntarkastukset ja myyjät sitten kehysvalinnat ja mitoitukset yms

Vierailija
28/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optinen myyjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainaakaan silmäasemalla optikot eivät edes myy linssejä vaan muu henkilökunta, joka hakee oppia pitkin maailmaa erilaisissa tapahtumissa.

Näin päättelinkin, muttei silti oikeen sovi aiheeseen. Valtaosassa optikkoliikkeistä henkilökunta on optikkoja.

Itseasiassa ei ole, optikot hoitaa näöntarkastukset ja myyjät sitten kehysvalinnat ja mitoitukset yms

Mulle on aina sama ihminen tehnyt näöntarkastuksen, auttanut kehysten valinnassa, tehnyt tilauksen ja muokannut kehykset mulle sopiviksi. Olen käynyt monissa eri ketjujen optikkoliikkeissä.

Vierailija
29/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan huvittaa kun tarjotaan kehyksiä joita ollut kun itse ollut nuori ja tuolloin niin olleet makeet vaan kun paljon muutakaan ollut?

Vierailija
30/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optinen myyjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yleensä pidä paikkaansa. Useimmiten sama henkilö on sekä näöntarkastuksen että kehysasiat hoitanut, kun itse olen laseja ostanut.

Vierailija
31/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt laseja kohta 40 vuotta ja aika monet kehykset on tullut ostettua. Kertaakaan en ole kokenut, että minulle tyrkytetään jotain eikä kertaakaan ole edes ehdotettu mielestäni täysin epäsopivia kehyksiä.

Sama juttu. Ihmettelen missä nämä keskustelijat oikein käy laseja hankkimassa? Mä valitsen itse kehykset, sovittelen niitä mieluisia ja lähinnä siinä katsotaan mittasuhteet nenänvarteen ja sangan pituudet ym. ei ole koskaan tyrkytetty mitään. Olen käyttänyt laseja 35 vuotta. 

Vierailija
32/40 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne myy varaston loppuun. Vähän kuin Kekäleessä myyjä myi miehelle ihan hirveitä vaatteita - loput piti myydä ja äijä tietysti osti.::

Vierailija
33/40 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne myy varaston loppuun. Vähän kuin Kekäleessä myyjä myi miehelle ihan hirveitä vaatteita - loput piti myydä ja äijä tietysti osti.::

JSS.

Vierailija
34/40 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt vuosia samalla miesoptikolla. Hän suosittelee mulle kehyksiä jotka aina sopivat mulle tosi hyvin. Luulen että hän on homo, homoillahan on usein silmää estetiikalle.

Vierailija
35/40 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoavat senhetkistä muotia mutta välttämättä kaikille ei vaan sovi kehykset vaikka kuinka olisi muodissa. Nyt naisilla on isot pilottilasit mutta aika harvalle ne oikeasti sopii 🤔

Vierailija
36/40 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Ihmettelen missä nämä keskustelijat oikein käy laseja hankkimassa? Mä valitsen itse kehykset, sovittelen niitä mieluisia ja lähinnä siinä katsotaan mittasuhteet nenänvarteen ja sangan pituudet ym. ei ole koskaan tyrkytetty mitään. Olen käyttänyt laseja 35 vuotta. 

Ovesta sisään astut, niin heti kysymässä miten voi auttaa... Kun sanot, että haluat itse katsella, alkaa vaivihkaa kysely ja tyrkytys. Tai sitten jää siihen metrin päähän tuijottamaan.

Vierailija
37/40 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaikea asiakas. En voi sietää, että joku katsoo kanssani niitä rillejä. Valitsen ne itse ja otan ne, mistä pidän. Minulle sopivat monen malliset sangat, mutta makuni on outo.

Vierailija
38/40 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadita esteettistä silmää.

Optikko on kuin vaatekaupan myyjä tai kampaaja, tyrkyttää sitä mikä nyt on muotia. Ts. esteettinen silmä ulottuu juuri siihen asti, että huomaa, mikä nyt on in. Se sitten on se hyvännäköisen määritelmä, ihan riippumatta siitä kuka niitä rillejä käyttää.

Vierailija
39/40 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina hämilleni optikolla, kun yleensä aina joku itseäni selvästi nuorempi hauskan näköinen nainen katselee läheltä silmiin.

Vierailija
40/40 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös teidän kanssanne samoilla linjoilla. Tosin mulla on ollut lasit vasta 32 vuotta.

Hyvä optikko katsoo, että sangat istuvat oikeasti, ja osaa tarjota oikean kokoisia eri tyyleistä, jos tarvis. Jos tämä ei toteudu, vaihtakaa liikettä.