Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynsisieni - kokemuksia?

Vierailija
17.09.2019 |

Minulla todettiin laboratorionäytteessä kynsisieni.

Aloitettiin sisäinen lääkekuuri joka tulee kestämään vuoden ja 4 varpaankynttä poistettiin haudehoidolla.
Kaikki vanhat kengät roskikseen ja uusia tilalle.
Kylpyhuoneen lattian pesen kloritella 2 x viikossa.

Melkoinen projekti!

Kokemuksia muilla?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt tulee vähän myöhässä mutta kesäisin kannattaa ottaa jaloille paljon aurinkokylpyjä.

Mulla lievenee kynsisieni aina kun olen paljon paljain jaloin auringossa. Kynsisieni ei selvästikään pidä auringonpaahteesta (mikään sieni ei pidä). Myös jalkasilsan sain pois kun jalkapohjat ja varvasvälit sai paljon aurinkokylpyjä.

Vierailija
42/74 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt pihkalakkaa. Varmaan liki vuoden sitä sivelin kummankin ison varpaan kynsiin. Kynnet tervehtyivät, mutta ei sitä iloa kauaa kestänyt. Ihme riesa sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lievän kynsisienen pysymään kurissa etikalla. Suihkuttelen raakaa etikkaa pienellä suihkepullolla. Varpaat haisevat etikalle, mutta se on pieni haitta.

Vierailija
44/74 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei etikka toiminut, ei oikeastaan mitään vaikutusta, ehkä hieman pehmeämpi kynsi hetken etikan laittamisen jälkeen. Mutta paranemaan ei lähtenyt.

Vierailija
45/74 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa pitää käyttää pitkään. Päivittäin,useita kuukausia

Vierailija
46/74 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha ketju, mutta kokeilen olisiko joku kuulolla. Elikäs. Mulla kynsisieni ukkovarpaan kynnessä, labralla varmistettu. Aloitin terfinafiinin käytön 27.2 eli nyt käyttänyt sitä hiukan yli 3 kk. Tehonnut, tervettä kynttä kasvaa onneksi jo. Kuinka kauan tuota lääkettä käytän? Eli onko sieni kuollut jo ja se kuollut kasvaa hiljalleen ulos vai pitääkö lääkettä käyttää niin kauan, että kynsi normaali? Tämä jäi kysymättä lääkäriltä. 

Vierailija
47/74 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vanha ketju, mutta kokeilen olisiko joku kuulolla. Elikäs. Mulla kynsisieni ukkovarpaan kynnessä, labralla varmistettu. Aloitin terfinafiinin käytön 27.2 eli nyt käyttänyt sitä hiukan yli 3 kk. Tehonnut, tervettä kynttä kasvaa onneksi jo. Kuinka kauan tuota lääkettä käytän? Eli onko sieni kuollut jo ja se kuollut kasvaa hiljalleen ulos vai pitääkö lääkettä käyttää niin kauan, että kynsi normaali? Tämä jäi kysymättä lääkäriltä. 

Minun pitäisi aloittaa Fungorin tänään. Kuulisin mielelläni, oliko kuurista sinulle hyötyä, tuliko haittavaikutuksia ja onko sieni pysynyt poissa? Niin paljon tästä lääkkeestä kerrottu vain huonoja kokemuksia, joten jännittää aloittaa, varsinkin kun olen kovin herkkävatsainen...

Vierailija
48/74 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsisienen hoito - https://tonzes.com/kynsisieni.htm Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon.

Vierailija
49/74 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla tavalla etikkaa käytetään kynsisieni häätämisessä?

Vierailija
50/74 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin netistä FUNGADOL nimistä lääkettä kynsisieniin, vakuutettiin että toimii.

Minulla paha vain vasemman jalan "ukkovarpaassa" muissa vain vähän.

Olen nyt käyttänyt lääkettä aamuin illoin vähän yli puoli vuotta ja kaikista muista kynsistä on sieni hävinnyt pois ja ukkovaraskin on jo 2/3 osaltaan terve. 

Viime viikonloppuna avasin uuden pullon  (30ml) eli yhdellä pullolla on tultu tämän päivään. Ostin vartulta kolme pulloa että varmasti riittää. 

Uskon vahvasti, että Juhannukseen mennessä olen kynsisienestä täysin vapaa: Vahva, kokemusperäinen suositus: FUNGADOL

https://www.facebook.com/fungadol

Vierailija
51/74 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsisieni  ei  parane  muulla  kuin suun  kautta  otettavalla lääkekuurilla.   Mikään  käsikauppalääke, etikka,  pihkasalva  ei  siihen  tehoa.

Vierailija
52/74 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynsisieni  ei  parane  muulla  kuin suun  kautta  otettavalla lääkekuurilla.   Mikään  käsikauppalääke, etikka,  pihkasalva  ei  siihen  tehoa.

Noinhan se useimmiten on. Lääkkeet ovat aikamoista myrkkyä, ja iholääkärini pohti pitkään, kannattaako aloittaa. Kynsisieni hävisi kuurilla, mutta olisi varmaan pitänyt jatkaa uudella kuurilla, koska kynsisieni uusiutui muutaman kuukauden kuluttua.

Vierailija
53/74 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealaiset kuorivat sukat, hyvät ihmiset. Netistä. Glycolic and lactic acid foot peel. Maksaa muutaman euron.

Kynsisienen hoito:

Kuoriiko varmasti  kynnet   irti?  En usko.

Vierailija
54/74 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus täältä av:lta sain vinkin kokeilla apteekista saatavaa 3-prosenttista vetyperoksidiliuosta. Sitä hölvätään ja taputellaan kynsiin ja niiden alle joitain kertoja päivässä. Minusta sieni lähti pikku hiljaa paranemaan, mutta laiskistuin. Ei ole ihmelääke, mutta rasittanee elimistöä selvästi vähemmän kuin syötävät lääkkeet.

Vierailija
55/74 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia laserista? Nyt saisi kotiinkin laitteita.

Vierailija
56/74 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkettä syöt? Vuosi on aika pitkä aika.

Lääke tuhoaa maksan. Eipä kannattaisi syödä.

Vierailija
57/74 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varvasgiljotiini on nopein tapa päästä eroon kynsisienestä.

Vierailija
58/74 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sivelin vanupuikolla kerran tai kaksi päivässä väkiviinaetikkaa kynsisienen vaivaamille kynsille. Tein sitä hyvin pitkään, monta kuukautta, kunnes kynnet olivat kasvaneet niin, että näyttivät terveiltä. Siitä on jo monta vuotta, eikä kynsisieni ole uusinut.

Vierailija
59/74 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nähnyt vakuuttavia tuloksia etikan käytöstä. En takaa 100 prosenttista toimivuutta, mutta vahva suositus tälle aineelle kokemuksen perusteella.

Siis tavallinen ruokaetikka? Ja ohje?

Mistä tuota etikkaa saa ostaa. Onko apteekissa vai pitääkö tilata netistä. Linkkejä, please. 

Vierailija
60/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjasto Fungirolista: "Lääkkeen vaikutus säilyy pitkään ihossa ja kynsissä lääkehoidon loppumisen jälkeen ja lopullinen paraneminen ja oireiden täydellinen häviäminen saattaa tapahtua vasta jopa kuukausien kuluttua. Tämä vastaa sitä ajanjaksoa, joka tarvitaan terveen kynnen kasvuun."
Samoin sanoi dermatologi joka määräsi minulle Fungirolin varpaankynsien sieneen. Hän puhui alustavasti 3 kk:n hoitoajasta mutta kirjoitti tuplareseptin ja vinkkasi, että jos sienimuutokset näyttävät olevan poissa 3 kk kuluttua, voin silti halutessani jatkaa hoitoa varman päälle siten, että käytän lääkettä vielä muutaman viikon annoksella tabletti kahdesti viikossa.
Nyt on lääke mennyt noin kuukauden, ja mahdolliset sivuvaikutukset ovat ilmeisesti vilkkaan mielikuvituksen aiheuttamia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan