Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkailmoitus: ”ylioppilastutkinto vaaditaan”

Vierailija
17.09.2019 |

Osui silmiini erän avoin sihteerin tehtävä.

Ilmoituksessa mainittiin, että ylioppilastutkinto vaaditaan. Hieman jäin hämmästelemään sitä näin ei-ylioppilaana, mutta mm. AMK ja yliopistotutkinnon suorittaneena.

Mitä työssä vaadittavia taitoja ylioppilastutkinto tarjoaa, jota ei saisi esim kauppaoppilaitoksessa tai ammattikorkeakoulussa hankittua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty älykkyyden taso.

Vierailija
2/9 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoista. Minkälainen paikka kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Siinä on joku aivopieru ilmoituksen laatijalla.

Vierailija
4/9 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo tarkoita tavallaan ninimitasoa, joten ei ole pakko olla ammattikoulutusta ko. alalle. Kyllä sihteerin työ on yleensä sen verran vaativaa ja monipuolista, että AMK ja yliopistotutkinto ovat ehdottomasti plussaa. Arvostavat hyvää suomen kielen taitoa ja kielitaitoa muutenkin varmasti. Kysy työpaikasta.

Vierailija
5/9 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ymmärrän sen niin, että vaaditaan vähintään samantasoinen yleissivistävä tutkinto.

Vierailija
6/9 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että hakevat suomalaista työntekijää, eivätkä ole keksineet muuta tapaa ilmaista sitä ilman r a s i s m i kohua.

Vierailija
7/9 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pff - lienee joku trolli. Ylioppilastodistuksella voi pyyhkiä persettä työpaikkaa hakiessa. Joo - olen itse laudaturin ylioppilas, mutta tiedän sen todistuksen arvon. Sillä on ainoastaan merkitystä kun hakee yliopistoon opiskelemaan, mutta ei muuten.

Vierailija
8/9 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on todennäköisesti ajateltu merkonomeja. Jos pohjalla on yo-tutkinto, niin kielitaito on todennäköisesti parempi kuin merkonomilla ilman yo-tutkintoa. Tämä tuli minulle mieleen, sillä töissä ehdotin kerran, että henkilö x olisi hyvä avoimeen paikkaan. X ei kelvannut, koska oli merkonomi ilman yo-tutkintoa ja perusteena, ettei kielitaito ole riittävä.

Vierailija
9/9 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat jonkun, jolla on ylioppilastutkinto suoritettuna. Työnantaja saa vaatia tiettyä osaamista eikä tarvitse sanoa, että "ylioppilastutkinto tai vastaava". Todennäköisesti halutaan joku, joka puhuu suomea äidinkielenä.