Syöttekö aina haarukka oikeassa ja veitsi vasemmassa kädessä, vai vain silloin kun muut näkevät?
Itse syön kotona yleensä ilman veistä haarukka oikeassa kädessä. Jos on sellainen ruoka että tarvii veitseä, niin sitten.
Kommentit (71)
Jos ruokaa pitää paloitella, pidän veistä oikeassa kädessä, mutta vaihdan sitten toisinpäin kun alan lapata ruokaa suuhun. Jäänyt tavaksi kun olen kärsinyt kahvikuppineuroosista, niin oikea käsi ei tärise yhtä paljon kuin vasen.
Vierailija kirjoitti:
Aina. Olen vasenkätinen, se käy luonnostaan.
Korjaus: aina haarukka vasemmassa, veitsi oikeassa..pystyn leikkaamaan oikealla, mutten usko, että mikään edes pysyisi haarukassa, jos se olisi oikeassa kädessä.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön melkein kaiken pelkällä haarukalla tai lusikalla sohvalta käsin :D Muutkin kuin keitot ovat usein helpompi syödä lusikalla kuin haarukalla esim kana ja riisi kulhossa. Todella harvoin on ruokaa, mihin kotona tarvitsee veistä. Tuntemattomien seurassa tai ravintolassa sitten toki etiketin mukaan veitsi oikeassa kädessä ja haarukka vasemmassa.
Ohi aloituksen: onko sinulla kuitenkin ruokapöytä, vai miksi syöt sohvalla? Etkö pelkää että se likaantuu? Syövätkö lapset ja puoliso myös kanssasi siinä sohvalla? Vai onko sohvan edessä joku korkea pöytä tms? Oletko aina syönyt sohvalla? Teitkö niin myös lapsena?
Itselleni tuo sohvaruokailu on tosi outo ajatus, ja olen hämmästynyt siitä, että se taitaakin olla tämän ketjun perusteella melko yleistä.
Mulle kanssa kuulostaa aika oudolta. TV-meals ja silleen..?
No okei, mekin kylla "ruokaillaan" sohvalla yleensa perjantaisin, tai siis katetaan sohvapoydalle jotain "sormiruokia" joita sitten napostellaan viininmaistelun ohella. :) Ja joskus jos on mennyt vahan tarkoitettua enemman viihteelle, niin saatetaan tilata pizzat ja syoda ne leffaa katsellessa kanssa siita sohvapoydalta, suoraan niista pahvilaatikoista tietty. Kuuluu vahan niinkuin konseptiin..? :D
Muuten kylla ihan ruokapoydan aaressa ruokailuhuoneessa, kivempi istua vastapaata ja jutella kuin tuijottaa zombina telkkaria.
Meillä syödään aina sohvalla ja katsellaan telkkaria, mutta ei todellakaan zombina! Kommentoidaan ohjelmaa oikeastaan jatkuvalla syötöllä. Lähes kaikki ohjelmat saa ihan uuden tason kun niitä katsoo sellaisen kanssa joka on samalla aaltopituudella ja jolla on samankaltainen huumorintaju.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Meilla ei varsinaista TV:ta katsota ollenkaan (en ole viela loytanyt kiinnostavaa ohjelmaa nykytarjonnasta), ainoastaan Netflixia, ja silloin yleensa keskitytaan itse elokuvaan/sarjaan/dokumenttiin eika holoteta siihen paalle. Tarvittaessa toki laitetaan pauselle jos haluaa keskustella erityisesti jostain leffan/dokkarin osasta. Tietty meilla sekin etta tekstitys ei ole kummankaan aidinkielella (vaan englanniksi), ja jos katsoo ohjelmaa, joka on kielella, jota ei osaa, pitaa vahan keskittya lukemaankin.
Mita ohjelmia te sitten katsotte joihin voi tuolla lailla "jatkuvalla syotolla" puhua paalle ilman, etta putoaa itse karryilta?
syön yleensö pelkällä haarukalla ja pidän sitä oikeassa kädessä. Näin minulle aikoinaan opetti eräs sivistyneistöön kuuluva vanha rouva joka on ajat sitten edesmennyt.
Jos on lihaa käytän veistä ja leikkaan oikealla kädellä, haarukka vasemmassa.
Vaikka olen pääasiassa oikeakätinen, on joitain asioita missä mulla ei ole vahvaa kätisyyttä. Veistä ja haarukkaa pystyn käyttämään luontevasti kummallakin kädellä, eikä perheessäni/lähipiirissäni ole ikinä ruokailuhetkien aikana takerruttu etikettiin, joten haarukka ja veitsi saattavat aterian aikana vaeltaa mulla kädestä käteen sen mukaan mikä sillä hetkellä parhaalta tuntuu. En ole vielä huomannut ulkopuolisten tuijottavan. Johtuneeko siitä että aterialla keskityn pöytäseurueeseeni ja tarjolla olevaan ruokaan sen sijaan että kiehnään ja kääntyilen kytäten mitä muut ympärillämme tekevät?
Lusikalla syön, paljon helpompaa. Ravintolassa ja katetussa pöydässä syön kuin kuuluu.
Miten moni oikeasti edes katsoo, kummassako kädessä jonkun toisen ruokailuvälineet ovat? Jos syöminen sujuu siististi, en kyllä huomaa onko väärin päin vai oikein päin.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön melkein kaiken pelkällä haarukalla tai lusikalla sohvalta käsin :D Muutkin kuin keitot ovat usein helpompi syödä lusikalla kuin haarukalla esim kana ja riisi kulhossa. Todella harvoin on ruokaa, mihin kotona tarvitsee veistä. Tuntemattomien seurassa tai ravintolassa sitten toki etiketin mukaan veitsi oikeassa kädessä ja haarukka vasemmassa.
Ohi aloituksen: onko sinulla kuitenkin ruokapöytä, vai miksi syöt sohvalla? Etkö pelkää että se likaantuu? Syövätkö lapset ja puoliso myös kanssasi siinä sohvalla? Vai onko sohvan edessä joku korkea pöytä tms? Oletko aina syönyt sohvalla? Teitkö niin myös lapsena?
Itselleni tuo sohvaruokailu on tosi outo ajatus, ja olen hämmästynyt siitä, että se taitaakin olla tämän ketjun perusteella melko yleistä.
Mulle kanssa kuulostaa aika oudolta. TV-meals ja silleen..?
No okei, mekin kylla "ruokaillaan" sohvalla yleensa perjantaisin, tai siis katetaan sohvapoydalle jotain "sormiruokia" joita sitten napostellaan viininmaistelun ohella. :) Ja joskus jos on mennyt vahan tarkoitettua enemman viihteelle, niin saatetaan tilata pizzat ja syoda ne leffaa katsellessa kanssa siita sohvapoydalta, suoraan niista pahvilaatikoista tietty. Kuuluu vahan niinkuin konseptiin..? :D
Muuten kylla ihan ruokapoydan aaressa ruokailuhuoneessa, kivempi istua vastapaata ja jutella kuin tuijottaa zombina telkkaria.
Meillä syödään aina sohvalla ja katsellaan telkkaria, mutta ei todellakaan zombina! Kommentoidaan ohjelmaa oikeastaan jatkuvalla syötöllä. Lähes kaikki ohjelmat saa ihan uuden tason kun niitä katsoo sellaisen kanssa joka on samalla aaltopituudella ja jolla on samankaltainen huumorintaju.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Meilla ei varsinaista TV:ta katsota ollenkaan (en ole viela loytanyt kiinnostavaa ohjelmaa nykytarjonnasta), ainoastaan Netflixia, ja silloin yleensa keskitytaan itse elokuvaan/sarjaan/dokumenttiin eika holoteta siihen paalle. Tarvittaessa toki laitetaan pauselle jos haluaa keskustella erityisesti jostain leffan/dokkarin osasta. Tietty meilla sekin etta tekstitys ei ole kummankaan aidinkielella (vaan englanniksi), ja jos katsoo ohjelmaa, joka on kielella, jota ei osaa, pitaa vahan keskittya lukemaankin.
Mita ohjelmia te sitten katsotte joihin voi tuolla lailla "jatkuvalla syotolla" puhua paalle ilman, etta putoaa itse karryilta?
Suosittelen katsomaan ohjelmaa nimeltä sohvaperunat. Se vastaa kysymykseesi, jos sosiaalisuus tv:n katselussa on täysin vieras käsite.
kannattaa huomioida ... että ihmisiä on oikea-/vasenkätisiä ja sitten vasta esittää kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö sohvalla, koska en katso TV:tä, mutta minusta sohvasyömistä paljon oudommalta kuulostaa se, että aikuinen söisi niin sottaisesti että saisi pelätä sohvan likaantumista.
No pyyhitäänhän ruokapöytäkin monta kertaa päivässä. Entäs sohva?
Ei kait se ruoka siinä sohvalla ole, vaan esim sohvapöydällä tms?
Vaihdoin aikuisena ammattia, töissä opin, että lautanen leuan alle ja nopeasti lapat ruokaa suuhun, nopeammin kun ehdit niellä.
Kotona harjoittelen normaalin ihmisen syömätapoja.