Onko mitään ammattia, jossa saisi olla töissä vain/miltei vain yöllä?
En pidä ihmisistä. Olen aina tuntenut oloni kotoisammaksi öisin, ja unirytminikin pyrkii luonnostaan luisumaan sellaiseksi että nukun päivisin ja olen hereillä öisin. Auringonvalo saa minut tuntemaan oloni ikäväksi.
Olen nyt abi, ja koen, että minulla on valmiudet päästä melkein mihin vain koulutukseen. Poislukien kaikkein vaikeimmat kuten lääkis.
Ehdoton vahvuuteni on matematiikka, olen jo kirjottanut pitkästä matematiikasta L:n. Toinen vahvuuteni on englanti, siitä löytyy E, aion tosin vielä kokeilla syksyn tai kevään kirjoituksissa saada sen ällän. Muut kirjoitukset ovat vasta edessä abivuonna, enkä edes tiedä vielä mitä ne tulisivat olemaan, koska haluan kirjoittaa siten, että se tukee sitten sitä alavalintaa. Matikka ja englanti ovat niin yleismaailmallisia että otin ne pois alta.
Lähes kaikki alat tuntuvat painottuvan päivätyöhön, eli sellaisia etsin, joissa työ tapahtuu yöllä tai sen ajankohdan saa itse päättää. Niitä tuntuu olevan vähän, vai onko niitä ensinkään.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aihetta sopeutua ELÄMÄÄN joka tapahtuu normaalisti päivällä, ihan niin kuin miten meidät on tajunnaltamme luotu ja tarkoitettu. Kaikki muu hörhöily on aivojen luuloteltua mielihyväkeskuksen tuottamaa harhaa.
Ihminen oppii todella nopeasti normaaliin, kun itse haluaa. Myös elämässä menestys on kiinni ns. normaalista. laiskoja ei maailma elätä!
Pystyn kyllä sopeutumaan jos on tarvis, ei se siitä ole kiinni. Lukiota olen käynyt ihan suhteellisen menestyksekkäästi.
Tämä rytmi tekee minut kuitenkin väsyneeksi, ajoittain suorastaan sairaaksi. Lomilla ajaudun aina normaaliin rytmiini, eli olemaan hereillä yöllä, ja voin paljon paremmin ja saan nukuttua enemmän. Siksi ammattia valitessa haluan ottaa tämän huomioon jos se on mahdollista.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aihetta sopeutua ELÄMÄÄN joka tapahtuu normaalisti päivällä, ihan niin kuin miten meidät on tajunnaltamme luotu ja tarkoitettu. Kaikki muu hörhöily on aivojen luuloteltua mielihyväkeskuksen tuottamaa harhaa.
Ihminen oppii todella nopeasti normaaliin, kun itse haluaa. Myös elämässä menestys on kiinni ns. normaalista. laiskoja ei maailma elätä!
Pystyn kyllä sopeutumaan jos on tarvis, ei se siitä ole kiinni. Lukiota olen käynyt ihan suhteellisen menestyksekkäästi.
Tämä rytmi tekee minut kuitenkin väsyneeksi, ajoittain suorastaan sairaaksi. Lomilla ajaudun aina normaaliin rytmiini, eli olemaan hereillä yöllä, ja voin paljon paremmin ja saan nukuttua enemmän. Siksi ammattia valitessa haluan ottaa tämän huomioon jos se on mahdollista.
-Ap
Hanki joku hyvä peruskoulutus (yliopistotason), sellainen joka mahdollistaa monenlaiset työt. Sitten on lähinnä työnantajasta kiinni, että millaiset työajat sovitte, esim. vapaat etätyö -työajat tms. Mutta älä valitse alaa, jossa kaikki työ on pelkkää suoraa asiakaspalvelua, koska sitä ei voi tehdä etänä eikä yöllä.
Edelleen suosittelen koodariksi.
Eikö hoitoalalla ole kielletty vakiyököt?
Anoppi teki sairaalan labrassa pelkkää yövuoroa monta vuotta. Siinä tuskin hirveästi joutuu ihmistenkään kanssa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa paikoissa on kielletty.
Alat vääntämään koodia. Ketää ei kiinnosta milloin sitä teet, kunhan koodi on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa paikoissa on kielletty.
Mikä tämän kiellon taustalla on?
-Ap
Pitkän matikan L ja pitkän enkun E (jonka ehkä saat nostettua L:ksi). Eikö niillä pääse jo suoraan ilman pääsykokeita esim. tietojenkäsittelytieteisiin opiskelemaan Hki yliopistoon?
Jos on noin vahva matikassa ja kielissä niin koodariksi.