Apua, luottamuksellisten papereiden hukkaaminen
Apua, olen hukannut työpaikkani luottamuksellisia papereita. Vielä pari paikkaa, josta niitä voi hakea, mutta mitä ihmettä tapahtuu, jos ei löydy. Mitään henkilötunnuksia niissä ei ole onneksi, eikä osoitteita. Mitä tekisit, jos olisit minä?
Kommentit (3)
Käy huolellisesti kaikki paikat läpi ja jos ei löydy, niin ilmoita pomollesi. On mahdollista, että joku on ottanut ne sinulta, et siis välttämättä ole hukannut.
Työpaikkanne tietosuojakäytännöt eivät ole ajan tasalla, jos tuollaista on tapahtunut. Työssäni ei tulostella turhaan ja paperit säilytetään lukituissa kaapeissa. Niitä ei siis saa viedä työpaikalta mihinkään. Hyvä puoli asiassa on siis se, että työpaikkanne huonot käytännöt korvataan paremmilla tämän jälkeen. Syy ei siis ole yksin sinun - ellet sitten ole vienyt papereita kotiin luvatta. Silloin saat varmaankin varoituksen. On kuitenkin parempi, että kerrot asiasta itse.
Itse ainakin esimiehenä arvostan suunnattoman paljon rehellisyyttä. Mun tiimissä saa mokata rankastikin, kunhan vain myöntää virheensä reilusti. On paljon helpompaa alkaa selvittämään asiaa, kun faktat tuodaan heti nenän eteen ilman kiertelyä tai peittelyjä.
Eli jos et löydä papereita, pliis pliis kerro esimiehelle. Silloin teidän on paljon helpompi edetä.
Onko mahdollista, että paperit ovat jääneet junaan tms. vai tiedätkö varmasti, että paperit ovat kotona/toimistolla? Millaiset tietosuojaohjeet teillä on, toimi niiden mukaan, jos on mahdollista, että paperit ovat joutuneet vääriin käsiin.