Testaa oletko luustoltasi small, medium vai large!
https://medlineplus.gov/ency/imagepages/17182.htm
Ilmoita sitten ranteesi ympärysmitta ja luokitus (S, M tai L) tänne :)
Kommentit (89)
17cm
166/68
Ei tullut yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
I'm not fat, im big boned!
Good for you!
Sain tulokseksi S. Ranteen ympärys 14,5 cm.
Taitaapi olla tarkoitushakuinen ketju, kun on pari niin kummallista kommenttia (aloittajan?)
Testi sinänsä on ihan luotettava. Olen pieni, minkä tiesinkin. Ranteista ja rintakehästä huomaa selvimmin, myös kyynärpään yläpuolelta.
Alle 5,2 mittaluokassa olen S, ranteen paksuus 13,2cm ja sirorakenteinen olen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on paksu rasvakerros ranteen ympärillä. Ei ole kovin luotettava.
No ei kyllä ole, ellei sitten ole vauva :D tai vakavasti ylipainoinen.
Olen ollut ikäni normaalipainoinen. Mutta kun olin siellä asteikon alaosassa, ranteen ympärys oli peukalosta pikkurilliin. Nyt olen 10 kg painavampi, ja nyt ranteen ympärys on peukalosta nimettömään. Vanhat sormukset jotka olivat keskisormessa väljiä menevät nyt nimettömään. Ja toistan vielä, että olen normaalipainoinen, mutta nykyisin lähempänä ylä- kuin alarajaa.
Small tuli. Olen 168 cm pitkä, ja ranne on 13-14 cm mittauskohdasta riippuen. Kyynär- ja värttinäluun distaaliosien kohdalla 13 cm, mutta niiden päiden ja ranneluiden kohdalla 14 cm. Tarkoitetaanko tässä kapeinta kohtaa vai ranneluiden kohtaa? Joka tapauksessa kumpikin on reippaasti Small puolella. Hassua, koska olen aina pitänyt itseäni ihan normaaliluustoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha taas tällainen kilpailuketju.
Mistä tässä mielestäsi kilpaillaan?
No pieniluustoiset tietenkin tulevat tänne ylpeilemään ja romuluisten itsetunto romuttuu kun saavatkin tulokseksi L. Ihan samalla tavalla kuin jossain paino-keskusteluissa, kilpaillaan kuka on kevyin. Huoh.
Tai sitten joku ylipainoa omaava "mulla on vaan niin isot luut" huomaakin olevansa siro tai normaali luustoltaan ja inspiroituu laihduttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on paksu rasvakerros ranteen ympärillä. Ei ole kovin luotettava.
No ei kyllä ole, ellei sitten ole vauva :D tai vakavasti ylipainoinen.
Ylipainoisia ihmisiä on Suomessa ihan helvetisti. Kattelepa etenkin ylipainoisten naisten ranteita. Monella ei luut näy siitä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Small tuli. Olen 168 cm pitkä, ja ranne on 13-14 cm mittauskohdasta riippuen. Kyynär- ja värttinäluun distaaliosien kohdalla 13 cm, mutta niiden päiden ja ranneluiden kohdalla 14 cm. Tarkoitetaanko tässä kapeinta kohtaa vai ranneluiden kohtaa? Joka tapauksessa kumpikin on reippaasti Small puolella. Hassua, koska olen aina pitänyt itseäni ihan normaaliluustoisena.
Mitta otetaan ranteen kapeimmasta kohdasta.
Jaa-a.
Ranteen ympärys on 14 cm eli S. Olen 176 cm pitkä.
Hartiani ovat leveät. Laihimmillani nuorena olen ollut 96-74-98, ja sen pienemmäksi minua ei saa. Mutta kun nuo ranteet ja nilkat ovat pitkät ja kaposet, niin olen sitten small....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha taas tällainen kilpailuketju.
Mistä tässä mielestäsi kilpaillaan?
No pieniluustoiset tietenkin tulevat tänne ylpeilemään ja romuluisten itsetunto romuttuu kun saavatkin tulokseksi L. Ihan samalla tavalla kuin jossain paino-keskusteluissa, kilpaillaan kuka on kevyin. Huoh.
Mä olen ainakin ylpeä paksusta ja vahvasta luustostani. Kaikenlaista harrastusta se on hyvin kestänyt jo vuosikymmeniä ilman murtumia ja katkeiluja. Kai mulla on myös paksu kallo :D
Mä olen siroluustoinen, mutten ole koskaan murtanut mitään. Riippunee paljon myös elämäntavoista (extreme-urheilua?) luuston vahvuudesta, virheasennoista ja onko ylipainoa.
Jännää, että kun olen pituudeltani 157-159cm,niin on 157 pituudella large ja 159 small... Ei voi olla niin suuri ero
Vierailija kirjoitti:
Jännää, että kun olen pituudeltani 157-159cm,niin on 157 pituudella large ja 159 small... Ei voi olla niin suuri ero
Ei voikaan olla, eikä ole. Mistä tällaisen sait tulokseksi?
Tiedän testaamattakin, että olen pieniluinen. Mun rannekin on ohuempi kuin parikymppisellä tyttärelläni.
Mun vasen ranne on selvästi paksumpi kuin oikea. Olen vasenkätinen.
Kumpi mitta pätee?
En testannut, kun tiedän jo olevani tosi pieniluinen. Ranne alle 13 cm vaikka olen keskipituinen enkä edes laihimmasta päästä.
I'm not fat, im big boned!