Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO***

31.05.2006 |

Huomenta.

Viimeistä päivää toukokuulta vietetään. Se ois meidän kesäkuu huomenna.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAITTAKAAPA JOKU MUU EILISEEN PINOON LINKKI!!!!!!

Tää kuitenkin vaa sählää sen kohalla.

Huomenna ois tosiaan meidän kesäkuu. Ajatelkaa, ollaan kohta yhdeksän kuukautta täällä kirjoteltu. No ei nyt sillai tarkalleen, mutta tää raskausaika kuitenkin..

Ei taas oikein nukuta. Väsyttäis kyllä, mutta tälle iskeny aivan kaamee kutina.. Jotain ihottumaan? joka leviää koko ajan. Ja arvatkaa vaa kuin kutiaa. Oon niin ku ihan repsahtanut tässä kahen viikon sisällä. Raskausarpia ja tota ihottumaa/näppylää ilmestyy joka paikkaa. Viikko sitten neuvolalääkäri katto vähän ja oli vaa et no laita vaik cortisia siihen kerran päiväs. Ei auttanut. Pe soitin neuvolaa ja terkka käski laittaa cortisonia kaks kertaa päiväs. Ei auttanut. Eilen kävin päivystyksessä kun mä en enää kestäny hetkeäkään tätä kutinaa ni siel sit otettiin verikoe, tänään saan neuvolassa tulokset. Mut ei määränny mitää mikä vois helpottaa. Tänään kyl en lähe neuvolasta mihkää ennen kuin se tekee asialle oikeasti jotain, pistää jatkotutkimuksiin tai ihan mitä vaa. No riippuu tietenkin mitä siitä verikokeesta selviää. Sanoin eilen miehelle et jos ne ei muuta keksi ni saa sit vaikka käynnistää synnytyksen ja et pääsen syömää lääkkeitä, koska nyt raskaus estää sen. (ihan ku kaikki meniskin niin, siis että ne käynnistäs sen ton takia..)

Tänään täytyy mennä ostaa sit lisää cortisonia, pikkasen tullu sitä laiteltua. Helpottaa aina vähän aikaa. Mut johon se pikku tuubi menee kerralla kun sitä alan levittää joka paikkaan.

Joo, mutta sellaista. Tänään siis tosiaan se neuvola. No siellä nyt ei varmaan mitää uutta...

Ei täst kirjottamisesta tuu mitää. Kutiaa aivan järkyttömästi. Pakko lähtee tursuttaa vikat cortisonit.. Mutta muuten kaikki hyvin täällä..

Sanna ja mahdoton kutina, rv 37+5....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistus ajoi sängystä kuudelta ja sitten loogisesti suuntasin tähän koneelle...

Esittely ja syntyneet lista on päivitetty nyt aamun ratoksi, joten käykäähän rohkeesti kuittaamassa, jos mun tuli tehtyä jotain outoa tai jotain puuttuu=)

Eipä syntynyt meidän vesseli viimeyönä, vaikka supistukset herättelivätkin usein. No päätin sitkeästi vaan kääntää kylkeä, koska se isäukko ei ollut saatavilla. Eihän kukaan tiettävästi ole nukkunut oman synnytyksen ohi ;-) Ja nyt aamusta taas on olo sellanen, et katellaan tossa Juhannuksena...

[color=blue][size=3]Sitten onnittelut SiiriS ja perhe pienen pojan johdosta[/size][/color]

Täällä ei näin aamun ratoksi muuta, taidan suunnata kohti tiskejä ja kahvipannua...

Lytte ja Pikku-Ukko 37+4

Vierailija
4/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää pää voikin olla näin laho...

S@n, jos eivät ns. vikaa löydä ni pyydä reseptillä sitä kortisoonirasvaa. Tulee niin paljon halvemmaksi...

Vierailija
5/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin täällä jo viideltä kurkkimassa, että onko kukaan aloittanut pinoa. Sitten pyörin tunnin sängyssä, mutten vaan saanut hyvää asentoa ja sit tuli jo nälkäkin. Nukutaan sitten päikkäreitä!

Tuohon kutinaan: tosi ikävä kuulla, että noin kauheaa kutinaa on sanilla!

Kävin itse lueskelemassa kutinasta, kun yhdellä tuttavalla oli kans sitä raskausaikana. Aina siihen ei oo mitään syytä, esim. maksa, vaan sitä vaan kutisee ja kutisee. Sit oli yks versio, sillä joku lyhenne englanninkielellä, muistaakseni PUPPP..., kutisevia näppylöitä ja se alkaa yleensä raskausarvista. Mutta toivottavasti sulla selviää syy ja helpottaa. Luin, että monella auttaa erilaiset kylvyt, esim. minttukylpy tai kaurakylpy.

Vaaveli venyttelee vatsanahkaa...On yleensä aktiivinen aikaisin aamulla, kun herään eka kerran, mutt sit torkkuu aamut ja potkii illat.

Nyt alan laittaa aamupalaa ja suihkuunkin pitäs jaksaa raahautua...

Mukavaa keskiviikkoa kaikille kerttusille!

Vierailija
6/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#03A7FB]Kyllä tosiaankin alkaa vauvoja tulla maailmaan. =)

Tänään paistoi aurinko kun heräsin, ihanaa! Nyt on kyllä pakko lähteä kaupungille. Huomenna on luvattu, sadetta, eli ihan selkeä siivouspäivä. Pyrin tänään saamaan sen opinnäytetyön kansiin, niin ei sit tarvii miettiä sitäkään enää.

Menkkajomotteluja on ollut runsaasti, kun taas kunnon supistukset ovat väheneet. Nyt on pikkuhiljaa alkanut tuo häpyliitos kipeytyä. Jospa se tarkoittas että vauva on kiinnittymässä.

Jaa se olis kaksi viikkoa laskettuun aikaan. Hitsi kun se tuntuu niin pitkältä ajalta vielä. Toivottavasti se lääkäri olisi oikeassa, ettei tämän raskaus mene laskettuun aikaan asti.

Tytteli-83 rv 38+0

Vierailija
7/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa aikaisemmin pystyssä... supparit ajoivat sängystä pois. Tällä kertaa tuli jopa mieleen, että josko tänään joutus synnytyspuuhiin mutta nyt pystyssä ollessa eivät tunnu kipeältä. Keitin heti itelle teetä ja tein aamiaista niin nyt ovat taaas ilmeisesti rauhoittuneet.. ja voin mennä takaisin jatkamaan aamu-unosia.

Onnea hirmuisesti Siirille!!! Aikamoinen yllätys varmaan lopputulos tuon lääkärireissun jälkeen:D ... nythän se taas nähtiin, ettei sitä koskaan tiedä koska oma aika koittaa tavalla tahi toisella.

Ninni rv 36+0

Vierailija
8/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] [size=5] [b] PALJON PALJON ONNEA jokaiselle Kesäkerttun saaneelle!!! [/size] [/b]

Aivan ihana lukea että pikku-Kerttusia alkaa tulemaan maailmaan, ja näin monta heti alkuun... [/color]

Oma (.) neuvolassa eilen:

rr 106/68, pissa puhdas, pianoa 400g/vko, eli saldo nyt 14,2 kg koko raskaudesta lisää, sf 36 ja sydänäänet 153/min.

Raivotarjonnas edelleen kuten kuuluukin mutta laskeutunut ei ole. Tosin kuopuskaan ei laskeutunut ennen ku tositoimissa vasta.

Oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!

Marieela kera Palleron 36+3

Vierailija
9/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni on jo saanut vauvelin,mutta tosiaan huomenna on jo kesäkuu!! Ja oikein paljon onnnea kaikille vauvan saanneille!!!

Itse täällä vielä yhtenä kappaleena, mutta kylläpä se vaavi sieltä varmaan ensi viikolla tulee. Esikoinen meni 6 päivää yli, ja niin se tämkin menee, varmaan sen 3-6 päivää. Mutta niin tai näin, enää ei pitäs mennä kauaa aikaa : ) Vaunun kopan kankaat täytyy vielä pestä, ja pinnasänky hakea anoppilasta. Sängyn tosin ehtii sittenkin kun ollaan vauvan kanssa osastolla.

Näin muuten viime yönä unta, että vauva oli syntynyt, ja oltiin jo kotona. Ne pitivät vain yhden vuorokauden sairaalassa : 0 Sitten imetin vauvaa, ja sillä oli jo hampaat kasvaneet...ja rinnoista vuoti verta -tosi kummallinen uni...Mistähän nuo ihme unet tuleekaan. Esikoisen imetys lähti hyvin käyntiin, eikä silloin ollut mitään verenvuotoja, mitä nyt saattaa helposti aluksi ollaki.

Jeps, nyt täytyy lähteä aamupesulle ja valmistautumaan pojan 3v-neuvolaan. Pitääpä muistaa kysyä siitä calmetesta. Niin, ja huomenna on sitten vielä oma neuvola.

sokuri 39+3

Vierailija
10/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein suuret ja lämpöiset onnittelut kaikille vauvansa saaneille! Teitä oli niin monta sitten viime käynnin.

Nauttikaa vauva-arjesta!

*suunnattoman kade*

No, huomenna on onneksi kesäkuu, ja kesäkuulla viimeistään syntyy tämä meidänkin Rääpäle. Juhannus taitaa olla se takaraja.

Nyt täytyy kiiruhtaa pukemaan (suihkunraikkaana) ja sitten neuvolaan. Katotaan mitä siellä sanotaan. Ensi viikolla onkin sitten taas äityspolilla lääkäri käynti..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 38+4

Vierailija
11/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin eilisen pinon ja huomasin, että teitähän on jo monta!!!! IHANAA!!!

Toivottavasti tässä ei itselläkään enää kauaa menisi. Parisen viikkoa on vielä la:n. Esikoinen syntyi viikkoa ennen, toivottavasti tämäkin. Tänään muuten olisi minun ensimmäinen la, joka sitten ultrassa muutettiin myöhemmäksi. Saa nähdä kumpi on lähempänä.

t.susse 37+5

Vierailija
12/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Ihan ekaksi Onnea SiiriS1981 pienestä pojasta!!![/color]

[color=green]Täällä on vaihteeksi herätty ihan hyvällä tuulella :) Se onkin hassu tunne! Nukuin yön sohvalla ja sainkin nukuttua paaaljon paremmin kuin omassa sängyssä. On tuota painoo kertynyt sen verran että sängyssä on liian pehmoista. Sanoinkin miehelle, että nähdään sängyssä taas synnytyksen jälkeen :)

Tänään olis taas neuvola ja mua ei kylä napeksi yhtään, mutta mennään kuitenkin. On mulla ihan kysyttävääkin, kun aion selvittää miksi Vantaalla ei ole mitään esitietolomakkeita??? Mikäs meistä tekee erilaisia ettei sellasia tarvita. Sitten siitä Calmette-rokotuksesta tarttee hiukan tenttailla, kannattaako se vielä ottaa vai ei. Saas nähdä mikä

täällä on asiaan mielipide.

Marieela, tosi kiva " nähdä" sinuakin täällä, olet aina aikasta ajoin mielessä pyörinyt :)

Sitten eriteasiaa.... YÄK :) Millaista se limatulppa oikein on? MUlla tuli aamun veskireissulla sellainen kökkö punaruskeaa limaa. Vähän samanlaista koostumukseltaan kuin jos olis oikein paha limayskä... Sellainen höllyvä löllö, mietin että voihan se olla ihan " valkkariakin" , mutta kun se oli kyllä enemmän kiinteä ja sileä. No ehkä mä jutskaan asiasta nlatätin kanssa :)

Mulla tosiaan eka synnytys käynnistettiin 40+1 ja silloin alkoi vesien menolla, joten ei ole oikein noista tulpista yms. kokemusta.

Vaan oli tulppaa tai ei, olo ei kyllä ole yhtään sellainen että tarttis lähteä synnyttään, joten ootellaan vielä se hemmetin 5vkoa!!! Apua, silloin oon kyllä ainut kerttu jälellä, on senverran tiukka tahti jo alkanut tälle toukokuulle...

No eipä muuta :)

Helmis ja Onsku 36+5[/color]

Vierailija
13/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ja onea tasapuolisesti kaikille! Kiva oli lukea että moni on jo vaavin kanssa kotona mussuttamassa : )!!!!!!!!!!!!!!

Itse vielä (kin) yhtenä kappaleena. eilen olin keskimmäisen likan kanssa kaupungin orkesterin kummilapsikonsertissa illalla ja luulin että täytyy lähteä sieltä suoraan synnärille, mutta ei niin ei.

Tämä vaavi haluaa pitää vuokrasopimuksensa näemmä loppuun saakka tai sitten vielä pitempään...Ärsyttää kaikkien utelut, tuntuuko että jo kohta syntyy? ym.. mistähän #%&" !#¤%:sta minä sen voin tietää??

tänään neuvola ja aion samalla mankua itseni lääkäriin, että katsovat noi poskiontelot ja korvat, luulen et tulehdus molemmissa tän pariviikkoisen flussan jäljiltä. Mä oonki ajatelu et multa tulee se nk limatulppa tuolta sieraimista käsin pois ; ).

huomenna lasten ihan vika tarhapäivä ja pojallakaan ei ole montaa koulupäivää jäljellä. Sitt on täys sirkus päällä ja jos muutosta tilanteeseen ei tule synnytyksen muodossa niin voi olla että mitään erikoisohjelmaa ei kesäloman alkajaisiksi ole tarjolla.. Tuntuu suorastaan haasteelta vaappua edes leikkipuistoon saati sitten tulla sieltä pois väsyneiden kersojen kanssa ruokaa laittamaan.

viikkoja kasassa 39+1 ja huomenna se sitten alkaa -kesäkerttusten ihka oma kuukausi!!!Tsemppiä kaikille ja suppareita niitä toivoville!

Vierailija
14/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

S@n: Tosi inhottavaa toi kutina. Anopilla todettiin just pari päivää sit punajäkälä, sillä oli ihan hirveen näköstä ihottumaa jalat täynnä, kuulemma stressi laukassu sellasen..

Oma (.) Sain eilen sit ajan äippäpolille perjantaiks eli päivä ennen laskettua aikaa :) No ei sillä, en usko et tää viel on tulossa..

Jollain muullakin oli häpyliitos kipeytyny.. Viime yö oli niiiin tuskaa.. En oo koko raskauden aikana joutunu ravaamaan vessas, mut viime yönä heräsin kahen tunnin välein vessaan ja joka kerta kun vähänki liikautti itteesä ni jalkoväliin sattu niin pirusti.. Mut suppareista ei täällä viel tietoakaan, jotain pientä menkkamaista jomotusta mut siinä se.

Eilen huomasin suihkussa että mun jalat on turvonnu ihan törkeesti.. Ei kyllä oo mitään muita oireita että ei varmaan tarvi raskausmyrkytystä tms. pelätä..

Lueskelin tos eilisen pinonki ja joku reipas oli viel siivonnu karsinaa... Mul on oikeesti niin huono omatunto kun en oo varmaan kuukauteen ees käyny tallilla. Hepoilla kun on nyt vuokraajat ja tallille kymmenisen kilsaa matkaa, ei vaan tuu lähettyä..

Mutta nyt pitäis lähtee kusettaan koiraa...

Nazuli 39+4

Vierailija
15/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmis: Et varmaan ole ainoa viiden viikon päästä. ;) Mulla ei ole vielä ollenkaan sellainen olo, että tämä täältä vielä vähään aikaan syntyis, eikä tällä hetkellä ihan kauheasti vaivojakaan ole, joten juhannuksen jälkeen varmaan ainakin meidän pikkuinen syntyy... ens viikon mieskin on poissa koko viikon (tosin vain 100 km päässä ensiapukurssilla, mutta ilman autoa), joten toivottavasti ei silloin päätä syntyä.

ONNEA kaikille jo vauvan saaneille. Niitähän nyt putkahti kerralla enemmän. Jos tämä meneekin sellaisissa ryppäissä, että kerralla enemmän ja sitten taas hiljaisempaa. ;)

Vaaksa ja Tuutikki 37+1

Vierailija
16/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas onnea vauvansa lunastaneille! (Mulla menee oikeesti sinne joulukuuhun..)

Nazuli --> Se olin minä joka siivosin karsinan eilen. Huomasin, et kun oon nyt säännöllisesti syöny rautaa ja vitamiineja niin supistelut ovat hieman laantuneet. Ja pystyin siis sen karsinan siivoamaan :) Tuli hyvä olo..En kans oo oikeen keskittyny hevosen hoitoon tässä viime kuukausina, vaikka se tossa pihalla navetassa onkin.

Niin neuvolakuulumisia..

Hemppa oli 98 noussu 116! Jee! Painoa 500g ja sf pysyny samana tai jopa laskenut 0,5cm. Pissa yhä puhdas. Ja verenpaine oli alentunut..oisko ollu 124/68 tai jotain sellasta (neuvolakortti jäi autoon). Eli jäi hyvä mieli..sydänäänet yli 140 ja liikkeet ++. Jäiköhän jotain kirjottamatta?? Niin angiinan pikatestin ne otti, kun mun ääni tosiaan ihan poissa ja kurkku kipee. Mutta ei ollu angiinaa. Huomenna kuitenkin lääkäriin näyttämään kurkkua..

Yö meni kans tosi huonosti. Pyörii pyörii vaan..ei saa hyvää asentoa! Tarvis lähtee sinne mun vanhempien luokse..

Hanna*

Vierailija
17/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän alkaa tulla joka päivä pieni kasa vauvoja maailmaan :)

Olin aamulla siellä synnytystapa-arviossa tai mikä lie ja tuli vähän hönö olo, kun koko käynti kesti varman 5min ja tutkimus 30s. Siis miten teille muille se tehtiin? Mulle lääkäri laittoi nyrkin emättimen suulle ja sanoi, että kyllä mahtuu. Ja paikat oli kai kypsät ja kanavaa sentti jäljellä. Sanoi, että vois viitata siihen, että ei mene yliaikaiseksi. Vauva on tosi alhaalla, muttei pää vielä kiinnittynyt.

Itse sitten kysyin vauvan mahdollista painoa, kun sitä ei oo ikinä arvioitu ja lääkäri katsoi mun äitiyskortista ja sanoi käyrien näyttävän normaalia 3,5 kg vauvaa. Kyllähän mä tiedän, että kaikkia arvioita ja " lupauksia" on vaikea antaa, mutta noinko ne arviot tehdään? Ultraa ei ollu, mutta sen tiesin etukäteen. Mietin vain, kun joku kyseli sitä, että pitäiskö mennä yksityiselle tekeen se lantion mittaus, jos vauva ei sitten mahdukaan. Itse oon tuskin yksityiselle menossa, mutta toivottavasti kaikki menis sitten hyvin.

Peräpukamista oli kait jotkut muutkin kärsinyt ja lääkäri kehoitti yrittää hoitaa niitä ennen synnytystä. Rasvat ei oo toiminut, joten tarvis varmaan kokeilla puikkoa. Tää vaiva on musta ollut raskauden inhottavin..

Nyt tarvii alkaa pakata ja siivota, kun muutetaan tänään, puuh..

anninapa 35+6

Vierailija
18/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIRIS1981 onnea onnea pojan johdosta sinne isoon omenaan! Tämä alkaa tosiaan tuntua ihan hurjalle kun joka päivä kuuluu poks poks :)).

Anninapa, silleen se synntysapa-arvio mullekin tehtiin esikoisen kanssa ja niin kait se on ihan normaalikin tapa. Mulla silloi nla-täti epäili lantion ahtautta koska vauva ei laskeutunut eikä kiinnittynyt, mutta lääkäri oli sitä mieltä että kyllä mahtuu ja totesi vielä että noh, synnytyksessähän se sitten nähdään että mahtuuko!! No ei mahtunut ei mulla. Mutta jos vauvasi on laskeutunut niin uskoisin että kaikki on ihan ok. Paitsi että kaikille ensisynnyttäjille sanon vaan että jos on joskus häntäluu murtunut niin mainitkaa siitä!! Mä nimittäin en maininnut ja mullahan paitsi lantion ahtaus niin myös juuri se että häntäluuni oli nuorena luutunut murtuman jälkeen lantion " sisään" tukkeeksi oli syynä siihen että mun synnytys meni täysin penkin alle, eli ei tosiaan vauva päässyt ulos.

San, ikävää tuo kutina. Mulla oli esikoisen kanssa ihan loppusuoralla sama juttu ja jouduin hepatoosi-kokeisiin mutta ei ollut mitään, mikä lie kutina vaan sitten oli. Mutta tosiaan se oli niin helvetillistä että teki tosissaan mieli hakea juustohöylä ja sillä " raapia" , karseeta!!

Hoxa, mäkin olen miettinyt että voiko vitamiinien ym. tasapainolla olla yhteys ettei supistele? Mulla meinaan supisteli tosi paljon kun odotin kakkosta ja silloin mulla oli kaiketi kaikki " varastot" tyhjät kun vasta olin esikoisen synnyttänyt 5kk aiemmin ja olinkin tosi loppu ja huonokuntoinen muutoinkin. Lisäksi hiukset lähti läjittäin jne., nyt taas olen omaksi yllätyksekseni voinut tosi mainiosti tämän kolmannen odotuksen. Ja olen myös panostanut omaan hyvinvointiin ihan erilailla kuin aiemmin? En nyt sano että se menisi yks yhteen mutta samoja olen mäkin miettinyt, suorastaan ihmetellyt omaa hyvinvointiani :).

Marieela, sullahan on myös kiva tuo sf-mitta, me häntäpään pitäjät taidetaan loistaa noilla sf-mitoilla...siis viikkoihin nähden.

Lytelle, kun sanoit ettei kait kukaan voi nukkua oman synnytyksensä ohi, niin yks aamu musta tuntui ihan siltä että maha on kadonnut kertakaikkiaan ja jo puol unissani katsoin peiton alle :D. Sitten aloin jo nauraa itselleni, mutta tuntui ihan että onpa kevyt ja ketterä olo! Olishan se kiva jos vauva syntyis niin vaivatta :)).

Täälläkin odotellaan lasten lomien alkua, lauantaina pojan kevätjuhla, tytöllä olikin jo eilen vaikka eskari vielä jatkuukin tämän viikon. No, eipä tarvii kauan lomailla kun tuleekin sitten lisää käsitöitä kun vauva syntyy. Yritän nyt nauttia lasten kanssa täysillä pari viikkoa lomilla ja ennenkaikkea haluan nukkua aamuisin pitkääääääääään!!

t. mariadee 35+5

Vierailija
19/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa viestiä tännekin, vaikka en ole kuukausiin tänne vauvalehden puolelle enää kirjoitellut (aktiivisesti olen kirjoitellut tuonne yahoon kesämasujen sähköpostilistalle koko raskauden ajan).

Meille syntyi 22.5. poika, 4000g ja 51cm. Synnytys käynnistettiin kalvot puhkaisemalla ja kokemus oli postiivinen. Synnytyksen jälkeen poika kuitenkin joutui valohoitoon ja kotiin pääsimme vasta viikon sairaalassa olon jälkeen.

Pienokainen ja poika

sekä ylpeät sisarukset x4

Vierailija
20/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poika syntyi rv 37+4.

Pienokainen