Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenta Suomessa koulukiusaamisen asiantuntijan mukaan koulun tulisi puuttua jo pikkujuttuihn kuten ryhmän ulkopuolle

Vierailija
16.09.2019 |

sulkemiseen. Ei kiusaamista saada ikinä loppumaan kun asiantuntijoiden tuntemus on tuota luokkaa. Ryhmän ulkopuollel sulkeminen on pahinta kidustusta lapselle/nuorelle ja haavoittaa syvästi itsetuntoa. Ja taas sitä hymistelyä että tilanteet eivät ole mustavalkoisia ja vaikea nimetä kiusaajaa kun se on ryhmäilmiö, minkä vuoksi huono idea että kiusaaja vaihtaa koulua. Väitän kyllä että suurin osa kiusatusta osaa vuosikymmenienkin pasta nimetä ne kiusaajanasa. Huhhu mitä hymistelyä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ulkopuolelle suljetun pitäisi miettiä itseään. Ei kenenkään -- oli lapsi, nuori tai aikuinen -- tarvitse sietää vastenmielistä tyyppiä. 

Totta kai epämiellyttävä seura torjutaan. Se ei ole mitään kiusaamista. 

Joo, 8-vuotiaana olisi kyllä pitänyt vähän miettiä jotain silmälasien käyttämistä ja sitä, että olin ainoa luokallani joka oli eroperheen lapsi. Nämä asiat tekivät minusta niin vastenmielisen että muut luokkalaiset juoksivat piiloon välitunnilla ja nauraen katselivat ison kiven takaa miten istuin yksin ja itkin.

Vierailija
22/22 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet luokkakoot ovat varmasti hyvä asia opetuksen ja oppimisen kannalta, mutta ovatko ne muuten? Olen käynyt kouluni aikana, jolloin luokassa oli keskimäärin 40 oppilasta. Ei ollut vielä mitään yhtä ryhmää, johon kaikki luokan oppilaat kuuluivat ja jonka ulkopuolelle olisi voinut jättää yhden. Yhden ryhmän sijasta jokaisessa luokassa oli useita ryhmiä ja jokaiselle lapselle löytyi sopiva ryhmä. Lasten ja nuorten ei tarvinnut edes yrittää olla samanlaisia kuin kaikki muutkin samalla luokalla vaan pienempiin ryhmiin kuului keskenään samanlaisia ja toistensa kanssa hyvin toimeentulevia oppilaita. 

Sama oli minulla ja en muista mitään erityisiä klikkiytymiä, koska kaikille riitti kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi