Kannattaako lähteä yksin matkalle? ov
Eli loman tarpeessa olen. Moneen vuoteen en ole ulkomailla käynyt ja lapsistani en ole koskaan ollut 2vrk pidempään erossa. Ulkomaille halajaisin ja viikoksi reissuun. Tätä ehdotti lääkärinikin. Vaan..
Mieheni ei voi lähteä mukaan, täytyy jonkun hoitaa lapset. Ja suvusta eikä ystävistä kukaan voi lähteä.
Onko kukaan ollut?
Raha on myös tiukilla. Mutta lähinnä ajattelin ottaa lepäämisen kannalta ja kirjoja ahmien.
Kommentit (9)
Kyllä mä ainakin lähtisin jos olisi rahaa ja mahdollisuus.
Se on ihan eri asia lähteä kauemmas kotoa kuin että saisit omaa aikaa kotona yksin tms.
Ympäristön/ilmaton muutos tekee varmasti hyvää ja antaa ajatuksillesi uusia uria, vaikka kuluttaisitkin lomasi lukemiseen.
Ja jos alat kaivata seuraa niin ainahan siellä muita ihmisiä on niin saa tutustua:o) Mihin ajattelit mennä?
itse ollut yksin koskaan mutta jos lähdet yksin voisin suositella prahaa...siellä kaunista ja halpaa :) (itse yövyimme hostellissa joka maksoi 10e /yö ja oli ihan siisti ja todella hyvällä paikalla ydinkeskustassa)
mutta matkahan maksaa törkeesti enemmän, kun yksin menee. Melkein kahden ihmisen verran
..Marmariksessa yksin pari vuotta sitten just tollasella lepolomalla lapsesta, miehestä ja Suomesta.
Kohde vaan oli mulle väärä- inhoan tinkimistä ja sitä tapaa miten siellä huudellaan turisteille, väkisin vedetään sisään johonkin mattokauppaan ja aletaan myydä silkkimattoa vaikkei olisi kiinnostusta ostaa.
Mitään tavaraa ei saa katsoa rauhassa, aina myyjät tuli heti siihen pitämään myyntipuheita ja esittelemään- ei ole mun makuun.
Ennemmin suosittelen esim. Kreikan kohteita- Santorini on ihana, vehreä ja rauhallinen saari.
Kyproskin on mukava paikka, monipuolinen tarjonta kaikkeen makuun.
Miehen loman aikaan. Itse halajan ulkomaille lämpöisen ilman, meren, eksoottisten tuoksujen, basaarien, musiikin ja ihmisten vuoksi. Eli todella irtaantua arjesta. Varmaan budjetti ajaa välimeren maihin joista kreikka on tuttua.
Hieman vain jännittää, mutta pitää asennoitua että kulkee ihmisten aikaan ja yrittää tutustua muihin kanssa matkustajiin!
ap
Kiitos tiedosta. Olen siitä mutkallinen ihminen että haluan mutkattoman matkan. Eli kun olen Suomessa kaikki tilannut valmiiksi, haluan luksusta viikon verran. Eli tuo prahan 10e hotelli ei varmaan ollut ihan sitä.
Ei pahalla vaan haluan todella huone siivouksen ja aamiaisen valmiina.
ap
kyllähän prahasta luksustakin tietty löytyy...meillä toi budjetti vain oli aika pieni joten haimme sitten luksusta muusta kuin bunkkaamisesta :) Ruoka-annokset olivat todella halpoja ja taivaallisen hyviä ravintoloissa ja vltava-joen kupeessa oli kiva istukella terassilla nauttimassa kylmää juomaa :) SUOSITTELEN :)
Jos mietit Prahaa niin voin suositella kivaa hotellia:
Hotelli Ibis Karlin on kolmen tähden siisti, rauhallinen hotelli jossa oli hyvä aamiainen. Itse olin miehen kanssa siellä 5 yötä vuosi sitten, shoppailulomalla.
Googlaamalla löytyy kuvia- kannattaa tutustua. Hotellin vieressä oli ihana italialainen ravintola Vesuvio, jossa oli taivaallista ruokaa.
Terkuin seiska
onko kukaan ollut yksin ulkomailla? Rantalomakohteissa. Kannattaako? Hyviä/huonoja kokemuksia?