Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki pitäisi poistaa ja majoittaa tukea tarvitsevat maakuntien halpoihin asuntoihin.

Vierailija
15.09.2019 |

Näin saisimme säästöjä.

Miksi työttömän pitää asua Helsingissä muiden rahoilla? Sosiaalituki ei voi olla ylellistä elämää varten vaan auttaa ihmistä selviytymään kunnes saa elämänsä taas kuntoon.

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Täällä 10 000 asukkaan kaupungissa purettiin juuri 5 1980-luvun rivitaloa ja kaksi 1970-luvun kerrostaloa, kun kaikki tt-tuki asiakkaat muuttavat vain isoon kaupunkiin. Täällä yksiön vuokra 200 euroa. En ymmärrä, miksi esimerkiksi toimeentulotuella elävä saa asumistuen LISÄKSI vuokraerotuksen, eli pystyy ottamaan paljon kalliimman kämpän kuin kukaan muu. Tiedän paljon ex-luokkalaisiani, jotka muuttivat Helsingin keskustaan ja elävät todella hulppealla paikalla tt-tuella.

Vierailija
2/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki sitten katoaisi siivoajat ym. katukuvasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toimeentulotuella elävät saavat muuttaa Helsinkiin, Tampereelle tai Turkuun, vaikka eivät ole saaneet sieltä työpaikkaa tai kokouspaikkaa? Muuttavat sinne vain siksi, että siellä on isommat ympyrät norkoiluun. Kiva maksaa veronmaksajana.

Vierailija
4/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edes yrittäisivät kouluttautua tai mennä töihin, mutta ei. Asuvat isojen kaupunkien paraatipaikoilla. Itse olen laborantti, ja jouduin murtamaan pois Helsingistä, kun palkka ei riittänyt enää vuokraan ja elämiseen. Ex-asuintaloni on täynnä Kelan elättäjä.

Vierailija
5/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuspaikkaa, ei kokouspaikkaa.

Vierailija
6/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pikkupaikan Sossu auttaa niitä muuttamaan pois.

Mutta olisihan se hauskaa, jos pikkupaikat olisi täynnä sossun rahoilla eläviä. Entäs minä? Käyn töissä ja saan asumistukea? En sit kävisi enää töissä. Ja asun kaupungin vuokra-asunnossa, jotka ei tuota voittoa. Vuokra ei siis laske.

Vierailija
7/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mä saan palkan lisäksi asumistukea,koska tässä maassa halutaan ennemin kierrättää asumistukia valtiolle, kuin maksaa palkkaa jolla pystyt maksamaan asumisesi.

ja olen siis ihan kokoaikatyössä, täydellä palkalla, kaikilla mahdollisilla kokemuslisillä ja asun hyvin edullisessa vuokra-asunnossa taajama-alueella Jyväskylässä.

Vierailija
8/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni italialainen idea pelastaa autioituva kylä on hyvä, uusille muuttajille annetaan ilmainen asunto tai jopa maksetaan myös starttiraha, ja ainoa ehto on muuttaa kylään pysyvästi ja perustaa jonkinlainen yritys, esim. leipomo. Kaikki eivät tietenkään menesty, mutta jotkut käsityöläiset ja muut jotka voivat myydä myös netissä, saattavat onnistua.

Parempi tämä kuin pakottaa työtön sinne Kallion yksiöön pyörittelemään peukaloitaan, miljoonan muun helsinkiläisen sekaan. Ja suuri osa ihmisistä asuisi mielummin pikkukaupungissa jos voisi.

Vierailija
9/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsingistä Hollolaan ja elämänlaatu on kyllä paljon parempi. Teen etätöitä kylläkin.

Vierailija
10/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne maakuntiin voisivat muuttaa myös kaikki ne työssäkäyvät, jotka eivät pysty palkallaan maksamaan vuokraansa. Ottakoon potkut. Sieltä maalta varmasti löytyy joku työ, jolla voisi maksaa halvemmat asumiskulut.

Vierailija
11/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan itse aivan samaa. Työttömät ynnä muut tukea tarvitsevat asumaan kaupunkien laitamille ja muuttotappiokuntiin! Silloinhan nimenomaan ehkäistään kasvukeskusten ulkopuolisen Suomen autioitumista, mistä ollaan niin kovin huolissaan oltu ja lisäksi halvemmat vuokrat tietävät pienempiä tukimenoja valtion varoista, jolloin valtio säästää.

Ymmärrättekö, että asumistuen vuoksi työttömät ja muut tuilla elävät vääristävät vuokramarkkinoita ja jopa työllistymistilannetta? Vuokrat nousevat kasvukeskusten keskustoissa pilviin, kun tuetaan isojakin vuokria ja lisäksi se jarruttaa työvoiman muuttamista työn perässä sinne, kun työpaikan saatuaan ihmisellä ei ole kuitenkaan asuntoa.

Vierailija
12/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Edullisen asumisen pitäisi antaa toimia vetovoimatekijänä joka houkuttelee myös yrityksiä sivummas isoista kaupungeista. Kiinteistöjen arvo säilyisi paremmin ja tulisi valtavasti kokonaissäästöä kun ei niin kiihkeästi tarvitsisi keskuksiin uutta rakentaa

Vierailija
13/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mä saan palkan lisäksi asumistukea,koska tässä maassa halutaan ennemin kierrättää asumistukia valtiolle, kuin maksaa palkkaa jolla pystyt maksamaan asumisesi.

ja olen siis ihan kokoaikatyössä, täydellä palkalla, kaikilla mahdollisilla kokemuslisillä ja asun hyvin edullisessa vuokra-asunnossa taajama-alueella Jyväskylässä.

Vuokrat tippuisi kun pummit joutuisi muuttamaan muualle. Vuokranantaja voi pyytää ylihintaa kun sossu sen maksaa.

Vierailija
14/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tästä pitäisi enemmän keskustella.

Asumistuen alkuperäinen idea on pyyhkiytynyt pois aikojen saatossa ja siitä on tullut suora maksuautomaatti ja suora tulonsiirto sijoittajien tuottoihin.

Tarvittaisiin selvä katto vuokraan mitä ylittävää osaa ei asumistuki korvaa. Eikä mikään tuki. Minimi asumistaso pitää taata jokaiselle, mutta mikäli haluaa sen ruisleivän päälle myös voita, on se itse kustannettava.

Oikein puistattaa kun ahneet sijoittajat tekevät helppoa, ilmaista rahaa veronmaksajien rahoilla. Onneksi bileet alkavat olla jo ehtoopuolella, kun tähän asiaan herätään. Ahneella on se kuuluisa loppu.

Vierailija
15/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä ajattelit, että me ei täällä maakunnissa sitten saada asumistukea?

Vierailija
16/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan itse aivan samaa. Työttömät ynnä muut tukea tarvitsevat asumaan kaupunkien laitamille ja muuttotappiokuntiin! Silloinhan nimenomaan ehkäistään kasvukeskusten ulkopuolisen Suomen autioitumista, mistä ollaan niin kovin huolissaan oltu ja lisäksi halvemmat vuokrat tietävät pienempiä tukimenoja valtion varoista, jolloin valtio säästää.

Muuttoliike pienempiin paikkakuntiin synnyttäisi niille väkisinkin työpaikkoja, kun kasvava väestö tarvitsisi palveluja, olkoonkin kyse tukien varassa eläjistä. Kela ja sossu säästäisi pitkän pennin kun elinkustannukset olisi joka tapauksessa näillä pienemmät ja tukien määrä vähenisi. 

Vierailija
17/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/raha-nyt/a/20996557-8781-4518-8bf4-6effaaf75ec4

Juuri tuli uutinen, että asuntoja joudutaan tulevaisuudessa antamaan ilmaiseksi kun niille ei löydy käyttöä. Järjetöntä asuttaa ihmisiä valtion kustannuksella Helsingissä kun maaseudulla saisi asua melkein ilmaiseksi!

Vierailija
18/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia näyttää olevan, että osa väestöstä voitaisiin pakkokeinoin määrätä jonnekin. 

Vierailija
19/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oliskin hienoa kun teillä siellä Helsingissä ei olisi yhtään matalapalkka-alan työntekijää😂

Vierailija
20/172 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitkäaikaiset tuet pitäisi poistaa niin kantasuomalaisilta kuin muiltakin. Nettoveronmaksajana kuvottaa kaikki muiden varoilla elävät loiset. Ja puhun siis tietysti valtion ja kuntien palkkalistoilla olevista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän