Sinä Stockmannin entinen ystävä, missä nyt käyt ostoksilla?
Mun käynnit Stockmannilla vähenivät kun vaatteet sijoitettiin kauppaan merkeittäin. En jaksanut enää kävellä satoja metrejä eri merkkien ja sovituskoppien välillä.
Ehkä se oli myyjälle kivempaa, mutta asiakkaalle tosi ärsyttävää. Myös se että myyjät eivät enää tiennyt oliko tiettyä kokoa sen ja sen merkin rekissä...
Kommentit (81)
Tosiaan! Ne loputtomat remontit.
Ja mitähän se Stockan Pietarin keikka tuli maksamaan? Varmasti söi kassan tyhjiin ja siksi kuihtui Suomessakin palvelut.
Mun mies kaipasi uusia farkkuja. Mentiin tuttuun tapaan Stockmannin farkkuosastolle hakemaan ne 40/30 tai 40/32 farkut. Mutta eipä sellaisia kokoja siellä enää myytykään :(
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ole ollut kova stockan kävijä, mutta sillon tällön tuli ostettua jotain kanta-asiakastarjouksessa olevaa. Se lehti oli ainoo, mikä joskus houkutti käymään ostoksilla. Sitten stocka alkoi rajata sitä, että kantisstarjouslehti meni vaan niille, jotka käytti x-määrän rahaa tietyssä ajassa ja mä jäin ilman lehteä, kun opiskelijabudjetilla ei isoja osteltu. Ei sit jäänyt sellasta tapaa,, että olis edes käynyt koko kaupassa. Enää en oo vuosiin käynyt edes hullareilla. Nyt olis jo tuloja, millä ostella, mutta muihin kauppoihin ne tulee kannettua.
Eipä tätä lehteä ole tullut mullekaan vaikka olen kantanut Stockalle paljon rahaa. Kun kanta-asiakaslehti lakkasi tulemasta, lakkasi myös mun ostokset. Oli kiva lueskella kantislehteä ja käydä hakemassa tarjouksesta tarvitsemansa. Ei kiinnosta yhtään selata kantistarjouksia kenties huonoimmilta nettisivuilta ever
Vierailija kirjoitti:
Stocka on ihan pihalla merkkien kanssa. Nyt maailmalla jyllää esim Goatfashion ja LkBennet, mutta niitä ei näy Aleksanterinkadulla. Kuunnellaan enemmän nuorisoa kuin sitä ikäryhmää, joilla oikeasti on rahaa törsättäväksi.
Jotain nuorennusleikkausta varmaan tavoiteltu Tampereellakin, tavaratalon taustamusiikkina soitetaan räp/hiphoppia mikä nyt vaan kuulostaa tosi oudolta. Tavarat on hyllyissä sikin sokin, likaisia ja ilman hintalappuja. Ei ole enää pitkään aikaan huokutellut ostoksille.
Paljon tullaan näkemään nälkäänäkeviä. On nimittäin ihmisiä jotka eivät koskaan ole tehneet ruokaostoksiaan muualla kuin Stockmannilla ja heitä pelottaa kovasti voiko esim. S-marketissa tai K-kaupassa myytävää ruokaa syödä turvallisin mielin.
Valtion sopeutumistuki siirtymäajalle muihin myymälöihin voi tälle kielivähemmistölle olla tarpeen jos Stockmann lopettaa. Plus matkakustannukset siirtymisestä julkisilla liikennevälineillä niin kauas välittömästä ydinkeskustasta.
No mitä ihmettä nyt, 4 sivua täyttä kukkua.
Stockalla on aina olleet brändiosastot! Kaikkialla tavarataloissa on.
Onko joku ehdotus miten vaatteet pitäisi sijoittaa, ai värien mukaan vai?
Tuo merkeittäin sijoittelu on ihan viheliäistä. Se ehkä toimii jollekin shoppailunarkomaanille, mutta ei sellaiselle, joka ostaa tarpeeseen eikä tunne merkkejä.
Minä olin vaatteiden kanssa ihan hukassa kun oma lapsi siirtyi lastenosastolta naistenvaatteisiin. Aika pitkään pärjättiinkin Espritin ja Benettonin valikoimalla, mutta sitten kun tuli siirtymä naisten kokoihin, niin todella vaikea oli löytää vaatetta joka olisi asiallinen jollekin 13-14-vuotiaalle eikä liian paljastava. Ja kun itse ylipainoisena olin asioinut lähinnä Lorellassa, olin aivan hukassa mistä vaatteita voi yrittää etsiä. Toki Sokos oli tuttu, mutta ei sieltäkään löytynyt mitä haettiin.
Stockmannille mentiin suurin toivein, mutta se loputtomien merkkien plärääminen tuntui aivan toivottomalta kun ei tuntenut merkkejä ollenkaan. No pian siinä oppi, että pitää ensin katsoa mistä tahansa vaatteesta maksaako se 50€ vai 200€ että onko tämä merkki meidän hintaluokassa ollenkaan. Ihan äärettömän uuvuttavaa hakuammuntaa se oli. Kovan työn jälkeen löydettiin pari vaatetta mitkä ostettiin, sen koommin ei olla sinne palattu haahuilemaan.
Satunnaiselle ostajalle se pukeutumisneuvonta (?) lienee ainoa vaihtoehto. Sokoksella olen sitä kerran kokeillut ja se oli eri kätevä, kun myyjä heti tiesi missä merkissä on mitäkin kokoa ja kävi hakemassa niitä sovituskoppiin. Stockalla tämä palvelu on nimellä muotipalvelu.
Vierailija kirjoitti:
Tyypin mukaan. Takit, housut, hameet, paidat, jakut, topit jne.
Kun sinä menet vaatekauppaan, niin mitä oikein olet etsimässä? Oletko etsimässä housuja vai oletko etsimässä Hilfigeriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockan kannattaisi panostaa ns. Showroom palveluun. Kaikkia vaatteita vain pari kokoaan. Näitä asiakkaat sitten kokeilisivat, niistä tehtäisiin kaupassa tilaus ja tuote lähetettäisiin heille kotiin. Lisäksi ottaisivat Gigantin tarjoaman parhaan hinnan palvelun, jolloin asiakas saa tuotteen sillä hinnalla mikä on kilpailijan edullisin hinta. Näin eliminoituisi se, että asiakas käy heillä sovittamassa ja tilaa muualta.
Stockmannin tavaratalo valtakunnan kalleimmalla liikepaikalla ei todennäköisesti pärjäisi myymällä tavaraa kilpailijan edullisimmalla hinnalla.
Ihanko totta... mietippä uudestaan hieman kokonaisvaltaisemmin....
Ei taida liiketoimintaosaaminen olla sinun vahvin lajisi...
Paremmat vaatteet ostan muista maista matkoilla. Muutkin prheenjäsenet tuovat mukanaan niitä . Kirpputoreja on meillä päin tosi isoja, sinne voi mennä kuin tavarataloon. Aina olen saanut tarvitsemani tavarat ja vaatteet. Ostin pitkään takit aina stockalta kun sain usein sinne lahjakortteja. Tokmanilta löytyy aikuisten vaatteita aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockan kannattaisi panostaa ns. Showroom palveluun. Kaikkia vaatteita vain pari kokoaan. Näitä asiakkaat sitten kokeilisivat, niistä tehtäisiin kaupassa tilaus ja tuote lähetettäisiin heille kotiin. Lisäksi ottaisivat Gigantin tarjoaman parhaan hinnan palvelun, jolloin asiakas saa tuotteen sillä hinnalla mikä on kilpailijan edullisin hinta. Näin eliminoituisi se, että asiakas käy heillä sovittamassa ja tilaa muualta.
Stockmannin tavaratalo valtakunnan kalleimmalla liikepaikalla ei todennäköisesti pärjäisi myymällä tavaraa kilpailijan edullisimmalla hinnalla.
Ihanko totta... mietippä uudestaan hieman kokonaisvaltaisemmin....
Ei taida liiketoimintaosaaminen olla sinun vahvin lajisi...
Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sinä menet vaatekauppaan, niin mitä oikein olet etsimässä? Oletko etsimässä housuja vai oletko etsimässä Hilfigeriä?
Juuri näin. Ei mulla tule koskaan tilannetta, että toteaisin: "Kas, kaapissani on liian vähän Hilfigeriä ja GAPia, lähdenpä ostamaan yhdet molempia." Sen sijaan saatan huomata, että tarvitsen farkut tai jakun.
Hermo oli kerran mennä, kun piti ostaa kiireessä sukkahousut. En halua juosta kymmentä eri osastoa läpi, miksi ne kaikki M-koon mustat sukkahousut eivät voi olla samassa paikassa, jotta voin vertailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Stokkalta enimmäkseen kosmetiikkaa, mutta viime 5-10 vuotta olen ostanut tutut tuotteet netistä ulkomailta ja hinnat ovat ainakin 10-20 € halvemmat. Esimerkiksi Estee Lauderin Double Wear maksaa Stokkalla 50 euroa ja brittiläisestä nettikaupasta saan saman tuotteen 29 eurolla!!!!
Hassua toi mieltymys ulkomaan merkkeihin vaikka kotimaassa ois erittäin arvostettu maailman huippumerkki ja tunnettu luomu imagosta. Mutta esteenä lienee se että juuri Lumenella on tullut nolattua itseään teininä opetellessa meikkaamista :p
Lúmene on todella huonoa laatua luxushintaan. Ihan halvimmat noname tuotteet ovat useimmiten parempia kuin kymmenen kertaa kalliimpi Lúmene.
Stocka oli joskus jonkinlainen laadun tae, uskalsi ostaa melkein mitä vain niin tiesi että se on huolella valikoitu tuote heidän myymäläänsä, p**kaa siellä ei myyty. Tai sitten ei osunut vain omalle kohdalle. Jos joskus oli jotain huomauttamista tai kysymistä jne. niin myyjiltä tiesi saavansa aina apua, heidän ammattitaitonsa oli huippuluokkaa. Tästä syystä myös kaikista vaativimmat asiakkaat kävivät mielellään Stockmannilla asioimassa, kun tiesivät että sieltä löytyy tietämystä ja palvelua kaikkiin tarpeisiin, se oli jollain tavalla tosi luotettava ostospaikka. Monesti siellä kävi vain nauttimassa tunnelmasta. Herkusta tietysti puhumattakaan, siellä käytiin mm. siksi että se oli ainoa paikka koko Suomessa josta löytyi laaja valikoima kansainvälisiä ainesosia resepteihin, taas kerran sitä asiantuntemusta ja palvelua. Ilmaisten maistiaisten määräkin oli varsin kohtuullinen.
Nykyaikana ja jo noin 10v sitten on tapahtunut jotain. Stocka on unohtanut entiset asiakkaansa, asiakaspalvelunsa ja laatunsa. Asiakkaat ja heidän toiveensa eivät enää kiinnosta, tavoitellaan nuorempaa asiakaskuntaa, huonompaa laatua kuin aiemmin samoilla hinnoilla, kokematonta ja puutteellista asiakaspalvelua, myymälöissä hyllyt ammottavat tyhjyyttään, koko puljua ollaan jo vuosikausia oltu ajamassa alas ihan tarkoituksella.
Ei se ihme ole että se tapahtuu mitä ollaan vuosikausia tavoiteltu.
Mikäköhän liiketila Helsingin Stockmannin tilalle tulee kun se lähtee?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihme ole että se tapahtuu mitä ollaan vuosikausia tavoiteltu.
Tämä asia kiinnostaa itseänikin, seuraan mielenkiinnolla.
Kivijalkaputiikkeihin paljolti siirtynyt. Ruokaa K kaupoista tai Antonista. Hirveästi tullut krääsä merkkejä vaatepuolelle mutta myös astioihin. Etsin laakeita ohutreunaisia kahvikuppuja asetilla. Ei ollut. Laatua kaipaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ei mulla tule koskaan tilannetta, että toteaisin: "Kas, kaapissani on liian vähän Hilfigeriä ja GAPia, lähdenpä ostamaan yhdet molempia." Sen sijaan saatan huomata, että tarvitsen farkut tai jakun.
Hermo oli kerran mennä, kun piti ostaa kiireessä sukkahousut. En halua juosta kymmentä eri osastoa läpi, miksi ne kaikki M-koon mustat sukkahousut eivät voi olla samassa paikassa, jotta voin vertailla.
Ei ihan noinkaan. Aika moni katsoo tarjontaa ensin netistä (stockmann.com) ja löydettyään mieluisan mallin menee sovittamaan myymälään ja joko ostaa taikka sitten ei. On se nyt aika paljon helpompaa löytää katsomansa takki ko. brändin osastolta kolmen takkimallin joukosta, kuin etsiä noin 350 takkimallin seasta se haluamansa.
Ja lisättäköön edelliseen viestiin vielä, että verkkokaupassahan nimenomaan voi sortata tuotteet niin, että katsoo pelkkiä takkeja. Valitsee sitten mieleiset ja lähtee kauppaan sovittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Helsingin keskustan Stockmann lähtisi yhtään mihinkään? Osaatko yhtään arvata, paljonko se talo tekee myyntiä esim. Turun tai Tampereen Stockaan verrattuna?
Kieltämättä olen siirtänyt ostoksiani enemmän ja enemmän kivijalkaputiikkeihin ja kirpputoreille sekä tietenkin nettiin, koska Stockmannilla on aina jokin paikka remontissa ja esimerkiksi kanta-asiakastarjoustuotteet tuntuvat loppuvan heti kuun alussa. Lisäksi verkkokaupassa oli vuosia niin surkea valikoima, että en edelleenkään mielelläni mene sinne.
Komppaan edellisiä kirjoittajia siinä, että halpoja ja huonoja vaatteita saa muualtakin, joten Stockmann voisi heivata ne valikoimastaan (Vero Moda, Vila, Mango yms.) ja hankkia tilalle LAADUKKAITA ja LUONNONMATERIAALEISTA valmistettuja vaatteita. Alkaa jo alle kolmekymppisenä kyllästyttää huonosti istuvat muovikittanat...