Sinä Stockmannin entinen ystävä, missä nyt käyt ostoksilla?
Mun käynnit Stockmannilla vähenivät kun vaatteet sijoitettiin kauppaan merkeittäin. En jaksanut enää kävellä satoja metrejä eri merkkien ja sovituskoppien välillä.
Ehkä se oli myyjälle kivempaa, mutta asiakkaalle tosi ärsyttävää. Myös se että myyjät eivät enää tiennyt oliko tiettyä kokoa sen ja sen merkin rekissä...
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun käynnit Stockmannilla vähenivät kun vaatteet sijoitettiin kauppaan merkeittäin."
Siis vuonna 1966 vai?
Ei, kyl mä luulen että vielä 80-luvulla oli housut ja hameet etc erikseen omilla rekeillään. Ei tarvinnut esim hametta etsiessään kuin käydä pari pitkää tankoa läpi, ja löysit sen mallisen kuin halusit. Myyjiä parveili lähimaastossa, ja pyysit myyjiltä oikean koon. Myyjä huuteli sovituskoppiin, josko tarttet toista kokoa.
Vaikka maailmalla myydäänkin vaatteet merkeittäin, on myyjiä moninkertainen määrä palvelemassa. Nopeasti löydät haluamasi, kun ammattilainen on auttamassa. Eikä tavarataloissa ainakaan myyjän auttaminen merkitse ostopakkoa. Suomessa olet ypöyksin ja ostovaiheessa siirryt pitkään kassajonoon. Eipä ihme, että ihmiset siirtyvät verkkokauppaan.
Ok, voi olla että tuo 80-luku on lähempänä totuutta, ja uskon, että sinä olet sen ikäinen, että olet ollut kuluttavassa iässä jo silloin. Sen sijaan en usko että tässä ketjussa kovinkaan moni on edes syntynyt ennen 80-lukua, ja oikeasti muistaisi tuon kuvailemasi ajan. Täällä puhutaan ihan kuin kyse olisi jostain 5-10 vuotta sitten tapahtuneesta ilmiöstä.
Edelleen stockalla on havaittavissa vaatepuolellakin ns. halpispuoli, mummopuoli, ja alue jossa on vaatteita jotain siltä väliltä. Aivan kuten 10-20 vuotta sitten. Itse asiassa keskustassa ei ole brändit juurikaan vaihtaneet edes paikkaa. Varmaan ainoa radikaalein muutos oli jokunen vuosi sitten se, kun One Way lopetti ja nuorten vaatteet tien toiselta puolelta tulivat 3. kerrokseen.
En missään. Yksityisen sektorin jatkuvien YT-kierrosten myötä lopetin kuluttamisen jo kymmenisen vuotta sitte lähestulkoon kokonaan.
Ulkomailta, lentokentiltä ja pikkuputiikeista.
Ostaisin kyllä Stokkaltakin, mutta edes rahalla en saa haluamaani.
Olen ostanut Stokkalta enimmäkseen kosmetiikkaa, mutta viime 5-10 vuotta olen ostanut tutut tuotteet netistä ulkomailta ja hinnat ovat ainakin 10-20 € halvemmat. Esimerkiksi Estee Lauderin Double Wear maksaa Stokkalla 50 euroa ja brittiläisestä nettikaupasta saan saman tuotteen 29 eurolla!!!!
jeps, kauheeta esim Prismassa kun mustia housuja on rekkitolkulla! Ei erota milloin malli muuttuu ja ihmiset on sekoitelleen niitä vielä katselessaan. Heti häviää ostohalut, tosin en Prismassa yleensä asio ja etenkään vaatteita osta, suosin pienempiä kauppoja, mutta sen verran on tullut nähtyä.
Liian palapeli, myyjien tarrat, ihan kuin Forumissa asioisi esim. maksa tämä vaatemerkki tähän kasselle ja tuon toisen voit maksaa tuolla. Myyjä ei tiedä mistään mitään kun kysyt ja toinen myyjä auttaa ja vinkkaa hiljaa siitä omasta tarrasta sille toiselle. Maahantuojan merkkien liiallinen tila ja näkyvyys esim. Tiger of Sweden, Sand, Filippa K. Ne samat kaupat löytyy alhaalta isompina = + bloggarimerkkejä yms. Mihin on kadonnut lounge? Herkku on ok paitsi se ruokatilausosio on aina kiinni kuin käyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän verkkokauppoja. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi joku ostaa kalliimmalla Stockmannilta. Eikö ne ihmiset tiedä, että niissä on siellä ylihintaa? Vai muuttuuko sama tuote "hienommaksi", kun sen on ostanut Stockalta?
Ne on myös huonolaatuisia, esim. barbour stockalta on eri laatuinen kuin englannista ostettuna.
Hilfigerit on eri laatuisia usasta ostettuna kuin stockalta.
Kannattaa miettiä haluaako oikeasti ostaa jotain sekundaa.
Barbouria saa Kapteenskan myymälästä Helsingissä ja vähän muualla Suomessa.
Barbouria saa myös Sokokselta, mies osti juuri eilen takin.
En käy enää Stockalla koska vaatemerkkien omat osastot ovat pieniä ja niissä on huono valikoima. Mitä järkeä on pitää osastoja sellaisille merkeille, Gant Hilfiger, Marc o Polo, Vero Moda jne jne... joilla on omat lippulaivamyymälät vieressä. Lisäksi Stockalla suurin osa on näitä kuitenkin halpismerkkejä kuten juuri Vero moda, Vila... kuka niitä haluaa Stockalta ostaa. Lopetin käymästä myös siksi, että kangasosasto osaavinen sisustussuunnittelijoineen ajettiin alas. Siellä oli valtava osaaminen, oma ompelimo, tilauskankaita ja tapetteja mahtavat valikoimat. Nyt enää jotain lapsityövoimalla ommeltua Balmuiria, muka hienoa. Huonekaluosasto oli ennen laadukas, nyt aivan naurettava. Stockalla ei ole enää myöskään teini-ikäisille enää mitään vaatetta, aivan surkean pieni valikoima. Jos teinille haluaisi ostaa jotain MERKKIvaatetta, se pitää ostaa netistä. Akateeminen meni pilalle kun se myytiin, sieltä sai ennen kaikenlaista laadukasta piirustusvälineistä lähtien. Nämä ostokset olen siirtänyt suomalaiseen. Vielä 10v sitten Stockalla ja Akateemisessa käynti oli kiva elämys, nyt niissä kummassakaan ei ole mitään minulle. Hesarin jutussa jaoteltiin viisikymppiset jotenkin marginaaliryhmäksi . olen sitä janan loppupäätä, yli 50v nainen, jolla rahaa kyllä olisi, mutta eipä sitä ole enää stockalle tullut kannettua.
Ostan harvoin Stokkalta, viimeksi muistaakseni villatakin ja farkut. En pidä Stokkan nykyisestä tuotesijoittelusta, sieltä on vaikea löytää vaatteita, sillä en ole merkkiuskollinen. Ostan Cubukselta ja Vogliasta. Ja tosiaan; isoja kokoja (46-48) on vaikea löytää Stokkalta. Palvelu on ihan ok esim. Tapiolan Stokkalla.
Halpamerkkejä saa muualtakin. Ei niiden takia mennä Stockmannille.
Haluaisin laadukasta ja Keski-Eurooppalaista tai Italialaista muotia. Saa vähän maksaakin.
Marc Aurel ymv.
Kun edes Burberryssä olisi kunnollinen valikoima..
Inglesiin Espanjaan voisi Stokkan johto mennä opintomatkalle.
Sieltä saa ihania lasten merkkivaatteita. Siis aivan mielettömiä!
Netistä ja pienemmistä kaupoista, joskus sokokselta. Vaatteiden ostaminen on minulla kyllä vähentynyt ja aikanaan ostin stokkalta paljon lastenvaatetta mutta nyt ne ostaa vaatteensa itse. Parikymppisenä pikkukaupungista muuttaneena opiskelijana stokka oli kyllä jotain ihmeellistä. Ostin sieltä oikeastaan kaiken paitsi ruuan.
Stocka on ihan pihalla merkkien kanssa. Nyt maailmalla jyllää esim Goatfashion ja LkBennet, mutta niitä ei näy Aleksanterinkadulla. Kuunnellaan enemmän nuorisoa kuin sitä ikäryhmää, joilla oikeasti on rahaa törsättäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Stokkalta enimmäkseen kosmetiikkaa, mutta viime 5-10 vuotta olen ostanut tutut tuotteet netistä ulkomailta ja hinnat ovat ainakin 10-20 € halvemmat. Esimerkiksi Estee Lauderin Double Wear maksaa Stokkalla 50 euroa ja brittiläisestä nettikaupasta saan saman tuotteen 29 eurolla!!!!
Hassua toi mieltymys ulkomaan merkkeihin vaikka kotimaassa ois erittäin arvostettu maailman huippumerkki ja tunnettu luomu imagosta. Mutta esteenä lienee se että juuri Lumenella on tullut nolattua itseään teininä opetellessa meikkaamista :p
Vierailija kirjoitti:
Stockan kannattaisi panostaa ns. Showroom palveluun. Kaikkia vaatteita vain pari kokoaan. Näitä asiakkaat sitten kokeilisivat, niistä tehtäisiin kaupassa tilaus ja tuote lähetettäisiin heille kotiin. Lisäksi ottaisivat Gigantin tarjoaman parhaan hinnan palvelun, jolloin asiakas saa tuotteen sillä hinnalla mikä on kilpailijan edullisin hinta. Näin eliminoituisi se, että asiakas käy heillä sovittamassa ja tilaa muualta.
Stockmannin tavaratalo valtakunnan kalleimmalla liikepaikalla ei todennäköisesti pärjäisi myymällä tavaraa kilpailijan edullisimmalla hinnalla.
Ruoat tilataan kotiinkuljetuksella.
Ei jaksa etsiä myyjiä ja kierrellä kaikkia merkkejä läpi kun etsii vaikka jotain keittiötarviketta. Matto-osastolle on aivan ihmeellinen esteetön reitti eikä myyjiä näy missään. Sisustusosasto on mitäänsanomaton, samat merkit kuin joka paikassa muuallakin. Ne on helpompi tilata netistä halvemmalla. Lastenosasto on kummallinen sillisalaatti ja täyteen ahdettu.
Leikkasin joitain vuosia sitten kanta-asiakaskortin ja laitoin roskiin. Osakkeetkin onneksi myin kun niistä vielä sai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Stocka on ihan pihalla merkkien kanssa. Nyt maailmalla jyllää esim Goatfashion ja LkBennet, mutta niitä ei näy Aleksanterinkadulla. Kuunnellaan enemmän nuorisoa kuin sitä ikäryhmää, joilla oikeasti on rahaa törsättäväksi.
Stockmannin tähtäin on juuri siinä ikäluokassa joka osaa käyttää verkkokauppoja. Ei ihmekään ettei kauppa käy :)
Oon tehnyt tänä vuonna kaikki vaateostokset Haloselta. Viime vuonna vielä kävin Stokkalla.
En koskaan ole ollut kova stockan kävijä, mutta sillon tällön tuli ostettua jotain kanta-asiakastarjouksessa olevaa. Se lehti oli ainoo, mikä joskus houkutti käymään ostoksilla. Sitten stocka alkoi rajata sitä, että kantisstarjouslehti meni vaan niille, jotka käytti x-määrän rahaa tietyssä ajassa ja mä jäin ilman lehteä, kun opiskelijabudjetilla ei isoja osteltu. Ei sit jäänyt sellasta tapaa,, että olis edes käynyt koko kaupassa. Enää en oo vuosiin käynyt edes hullareilla. Nyt olis jo tuloja, millä ostella, mutta muihin kauppoihin ne tulee kannettua.
Äitini kävi kyselemässä Stockmannilta 60+ rouvalle sopivaasi juhlavaa mekkoa, kenkiä ja käsilaukkua. Ei löytynyt.
Suurennuslaseja saa kirjakaupoista. Tai lataa sovellus