Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä Stockmannin entinen ystävä, missä nyt käyt ostoksilla?

Vierailija
15.09.2019 |

Mun käynnit Stockmannilla vähenivät kun vaatteet sijoitettiin kauppaan merkeittäin. En jaksanut enää kävellä satoja metrejä eri merkkien ja sovituskoppien välillä.

Ehkä se oli myyjälle kivempaa, mutta asiakkaalle tosi ärsyttävää. Myös se että myyjät eivät enää tiennyt oliko tiettyä kokoa sen ja sen merkin rekissä...

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kesällä Wienissä. Olipa ihanaa käydä kaupoissa joissa oli paidat, housut, hameet ja mekot ihan omissa rekeissä, ei mitään brändijuttuja.

Peek & Clappenburgissa oli ale. Sielläkin merkit ihan sekaisin :)

Varmaan siksi ostinkin sieltä kaikkea kivaa :)

Vierailija
22/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä toisaalta ymmärrän sen, että eri merkit on erikseen, eikä kaikkien merkkien takit esimerkiksi roiku samoilla rekeillä. Brändeillä on kuitenkin omat tyylinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannin johto ei tajunnut että kilpailijat ryntäävät täyttämään nuo aukot ja kaappaavat 50+ asiakkaat. Sitten pomot irtisanoivat joukon myyjiä ja pahensivat kuolemankierrettä.

Ei se enää siitä selviä. Stockmann aivokuoli jo. Nyt se on joku vihannes.

Vierailija
24/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa koska Ranskaan ei voi mennä.

Vierailija
25/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolta.

Vierailija
26/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsisin vaatteet kokoa 46 tai 48. Stockan oma myyjä kehoitti minua etsimään netistä, heillä ei ollut urheiluvaatteita kokoiselleni. Voisi ajatella että hyvän palvelun tavaratalo suhtautuisi asiakkaan tarpeisiin vakavasti, ja jotain löytyisi pluskoon urheiluvaatettakin etsivälle asiakkaalle.

Suomessa 30 % naisista on lihavia BMI:n mukaan, mutta rohkeasti kaupat palvelevat vain normaalipainoisia.

Netti on paikka, missä voi vertailla mallistoja, tavaratalossa haluaisi vertailla itse tuotteita keskenään, eli takit yhdellä, ja housut toisella osastolla. Tämä on toinen syy, miksi en enää käy Stockalla.

Sama täällä. Ei löydy mitään koossa 48-50

Vierailija
27/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsisin vaatteet kokoa 46 tai 48. Stockan oma myyjä kehoitti minua etsimään netistä, heillä ei ollut urheiluvaatteita kokoiselleni. Voisi ajatella että hyvän palvelun tavaratalo suhtautuisi asiakkaan tarpeisiin vakavasti, ja jotain löytyisi pluskoon urheiluvaatettakin etsivälle asiakkaalle.

Suomessa 30 % naisista on lihavia BMI:n mukaan, mutta rohkeasti kaupat palvelevat vain normaalipainoisia.

Netti on paikka, missä voi vertailla mallistoja, tavaratalossa haluaisi vertailla itse tuotteita keskenään, eli takit yhdellä, ja housut toisella osastolla. Tämä on toinen syy, miksi en enää käy Stockalla.

Hyvä palvelu loppui stockalla ainakin 10v sitten. Siellä ei enää osata ruotsia ja muutenkin palveluhenki on jossain neuvostotasolla. En mää tiedä, oon vaan töissä. Ja sitten kun menee pakemaan muna reijittäjää että munat keittyisi tasaisesti saa vaan kuittailua.

Haistakoot paskaa.

Ja ostokseni teen lidlissä. Tai jossain muualla jos poikkeuksellisesti ei-ruokaa. Tarvitsisin suurennuslasin kaulanauhalla että näkee lukea kaupassa sisältöluetteloita muttei ole hajuakaan mistä moisen saisi. Vaatteita dressmanista, jotain uutta tulee ostettua ehkä 4v välein.

Vierailija
28/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vaatteet sijoitetaan isoissa tavarataloissa niin että yhden brändin vaatteet löytyvät samasta kohdasta.

Niin varmasti Venäjällä. Oletko käynyt katsomassa tilannetta länsimaissa?

Luultavasti Prismat, Tokmannit ym. lajittelevat vaatteet vaatetyyppien mukaan rekeille.

Mutta vähän laadukkaammissa paikoissa brändit ovat aina eriteltynä. Tavarataloista esmerkiksi Stockmann, Sokos, Aleksi 13.

Jokaisella brändillä on myös oma vastaava visualisti joka tekee esillepanon brändin toiveiden mukaan.

Vierailija
29/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden ostaminen Helsingin keskustan Stockalta loppui siihen, kun vaatteet sijoiteltiin merkeittäin. Ymmärrän kyllä, miksi niin tehtiin, mutta minä en pidä pitkänmatkankävelystä, jonka lopputuloksesta ei ole takuita. Kävin sitten Jumbon Stockalla, jossa valikoima oli paljon pienempi mutta selvästi hahmotettavissa. Vuosien mittaan vaatteiden laatu heikkeni sekä Stockalla että putiikeissa niin, että rahalleen ei saanut vastinetta.

Onneksi olen tosi hyvä ompelija. Keskustassa asuessani kävin sitkeästi Stockalla etsimässä ns. parempia kankaita, mutta verhokankaat valtasivat kangasosastosta pöydän toisensa jälkeen ja lopulta ei muuta ollutkaan. Toisaalta taas kangasosastolla oli niin vähän myyjiä ja nekin niin kä-sit-tä-mät-tö-män hitaita, että maksoin mieluummin pieniin kivijalkakauppoihin, jotka vuosituhannen vaihteessa valitettavasti kuolivat yksi toisensa jälkeen. Vuosien varrella ehdin kuitenkin kerätä mittavan varaston hyvälaatuisia pakanpäitä ja erikoisempia kangaslöytöjä, joten pärjään vuosikymmenen niillä, vaikka kaikki kangaskaupat meillä ja muualla katoaisivat.

Keskustan kosmetiikkaosaston jätin menneisyyteen, kun siellä alkoi olla venäläisiä asiakkaita enemmän kuin muita yhteensä. Aloin käydä yksinomaan Jumbon Stockalla, jossa myyjiä oli aivan liian harvassa, mutta jos sellaisen sai kiinni, oli yleensä luvassa erinomaista palvelua. Paitsi kodinkone- ja viihde-elektroniikkaosastoilla, joiden miespuolisille myyjille asiakas oli vihollinen.

Keskustan Stockmann Herkussa kävin kauan sitten muutaman kerran, mutta minun mielestäni siellä oli epämiellyttävä varastohallin haju. Jumbossa vastaava myymälä oli ihan hyvä, jos teki mieli jotakin erikoisempaa, mutta perusruoan raaka-ainevalikoima oli monipuolisempi ja edullisempi kauppakompleksin alakerrassa.

Muutama vuosi sitten lopetin shoppailemisen kokonaan. Päivittäistavaran ostan pienehköstä Prismasta ja satunnaisostokset sieltä, missä ne ovat helpoimmalla ja/tai halvemmalla saatavissa. Kun huomasin, että ihoni säilyy ihan yhtä kauniina tuoksuttomien perustuotteiden kuin entisten lemmikkieni Sensain ja Cliniquen avulla, rahan tuhlaaminen kosmetiikkaan sai jäädä, kuten retket Jumboonkin.

Muutama vuosi sitten myin pois Stockmannin osakkeeni. Ei niitä paljon ollut, mutta niiden pitäminen olisi ollut silkkaa rahanhukkaa. Terkkuja Ratialle: Stockmann ei enää nouse. Kymmenen vuoden kuluttua on kivilinnassa venäläinen tai kiinalainen isäntä.

Vierailija
30/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannin omien merkkien tuotteet ovat huonolaatuisia.

Tampereen tavaratalon remontti pilasi sen täysin.

Verkkokaupan toimitusmaksu on ollut korkea ja sivut toimivat kauan huonosti.

... Moni asia on mennyt pieleen.

Vierailija
31/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun käynnit Stockmannilla vähenivät kun vaatteet sijoitettiin kauppaan merkeittäin."

Siis vuonna 1966 vai?

Vierailija
32/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan kannattaisi panostaa ns. Showroom palveluun. Kaikkia vaatteita vain pari kokoaan. Näitä asiakkaat sitten kokeilisivat, niistä tehtäisiin kaupassa tilaus ja tuote lähetettäisiin heille kotiin. Lisäksi ottaisivat Gigantin tarjoaman parhaan hinnan palvelun, jolloin asiakas saa tuotteen sillä hinnalla mikä on kilpailijan edullisin hinta. Näin eliminoituisi se, että asiakas käy heillä sovittamassa ja tilaa muualta.

Vierailija
33/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän stockan rakennuksesta tule jonkin sortin asuntoyhtiö jolla erinäisiä kauppoja vuokralaisina. Ja yhtiö semmoisenaan likvidoidaan.

Vierailija
34/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tylsä, käyn edelleen stockkalla ja kivoja vaatteita löytyy koko perheelle. :)

Vierailija
35/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun käynnit Stockmannilla vähenivät kun vaatteet sijoitettiin kauppaan merkeittäin."

Siis vuonna 1966 vai?

Ei, kyl mä luulen että vielä 80-luvulla oli housut ja hameet etc erikseen omilla rekeillään. Ei tarvinnut esim hametta etsiessään kuin käydä pari pitkää tankoa läpi, ja löysit sen mallisen kuin halusit. Myyjiä parveili lähimaastossa, ja pyysit myyjiltä oikean koon. Myyjä huuteli sovituskoppiin, josko tarttet toista kokoa.

Vaikka maailmalla myydäänkin vaatteet merkeittäin, on myyjiä moninkertainen määrä palvelemassa. Nopeasti löydät haluamasi, kun ammattilainen on auttamassa. Eikä tavarataloissa ainakaan myyjän auttaminen merkitse ostopakkoa. Suomessa olet ypöyksin ja ostovaiheessa siirryt pitkään kassajonoon. Eipä ihme, että ihmiset siirtyvät verkkokauppaan.

Vierailija
36/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vuonna 1966 vai?

Ei, kyl mä luulen että vielä 80-luvulla oli housut ja hameet etc erikseen omilla rekeillään. Ei tarvinnut esim hametta etsiessään kuin käydä pari pitkää tankoa läpi, ja löysit sen mallisen kuin halusit. Myyjiä parveili lähimaastossa, ja pyysit myyjiltä oikean koon. Myyjä huuteli sovituskoppiin, josko tarttet toista kokoa.

Vaikka maailmalla myydäänkin vaatteet merkeittäin, on myyjiä moninkertainen määrä palvelemassa. Nopeasti löydät haluamasi, kun ammattilainen on auttamassa. Eikä tavarataloissa ainakaan myyjän auttaminen merkitse ostopakkoa. Suomessa olet ypöyksin ja ostovaiheessa siirryt pitkään kassajonoon. Eipä ihme, että ihmiset siirtyvät verkkokauppaan.

Olin siis eri ihminen jolta kysyit

Vierailija
37/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi muka huono, jos vaatteet merkittäin? Mielestäni tosi hyvä juttu. Osaa valita itselle sopivan osaston paremmin. En osta ökykallista.

Vierailija
38/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockan kannattaisi panostaa ns. Showroom palveluun. Kaikkia vaatteita vain pari kokoaan. Näitä asiakkaat sitten kokeilisivat, niistä tehtäisiin kaupassa tilaus ja tuote lähetettäisiin heille kotiin. Lisäksi ottaisivat Gigantin tarjoaman parhaan hinnan palvelun, jolloin asiakas saa tuotteen sillä hinnalla mikä on kilpailijan edullisin hinta. Näin eliminoituisi se, että asiakas käy heillä sovittamassa ja tilaa muualta.

Mistä alanuoli tähän?

Tämähän olisi todella hyvä vaihtoehto ja parantaisi kannattavuutta. Toki tavallisia vaatteita myös, jotka saa heti mukaan olisi hyvä olla. Mutta jos olisi 1kpl sovituskappaleita joitakin merkkejä, joita tilataan vasta kun asiakas ostaa tuotteet, näin mahtuisi tavarataloon enemmän merkkejä.

Vierailija
39/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani ihmiset, jotka usein asioivat stokalla aikoinaan, on jo kuolleet viimeisen 10-20v aikana.

Vierailija
40/81 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoilta ja merkkituottee Zalando Loungesta. Sääli sinänsä :(