Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (157)

Vierailija

Kyllähän jossain nykypeleissäkin haastetta löytyy, esim. From Softwaren pelit.

Sen sijaan olen kyllä sitä mieltä, että on ihan hyvä asia, että johonkin Last of Usin kaltaisessa tarinavetoisessa pelissä, on mahdollisuus valita peliä aloittaessa helpompi vaikeusaste, jos haluaa nauttia peliä pelatessa nimenomaan tarinasta. Ei se haaste ole kaikille itseisarvo.

Vierailija

Gamers rise up! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelithän on nykyään enemmänkin kokemuksia kuin "videopelejä" siinä perinteissä mielessä. Isot tuotannot ainakin. Silloin on oleellisempaa viedä juonta eteenpäin kuin se että jämähtäisi johonkin kohtaan aina tuntikausiksi vaikeuden taia. Tai että jatkuvasti joutuisi aloittamaan samaa kohtaa uudestaan. Enemmän menty juurikin siihen elokuvamaiseen suuntaan, mikä ei ainakaan minua haittaa.

Sua ei haittaa, koska et ole gamer. Jos haluaa elokuvan niin voi katsoa elokuvaa. Tyhmiä nämä nykyajan pelit missä on koko ajan joku välivideo ja sitten roikutaan kielekkeellä ja pitää rämpätä yhtä nappulaa että henkilö vetää itsensä siitä kielekkeeltä ylös. Minä haluan itse pelata sitä peliä. Minä haluan päättää mitä tehdään ja kuka olen. Minä haluan päättää miten tarina päättyy. Minä haluan maailman mikä muokkaantuu jokaiseen päätökseen minkä teen ja jokaisella päätöksellä on joku vaikutus.

Casuaalit pilasi pelit. Pysykää tosi tvssä ja elokuvissa. Älkää tulko tänne!

Eli väität, ettei kukaan "hc-pelaaja",  pelaa elokuvamaisia pelejä, vaan ainoastaan casuaalit? Hassu ajatus.

Toisaalta hyvin harva sellainen peli, joka on sinun kriteereilläsi hyvä, on toiminut hyvin nimenomaan tarinana osalta. Witcher 3 ehkä ainoana esimerkkinä. Suurin osa tarinoistaan kehuttuja pelejä ovat olleet niitä elokuvamaisia ja putkijuoksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Silent hill 4? Oletko tosissasi? Koko peli oli lähinnä puuduttavaa edestakaisin juoksemista. Olikohan peli vain sinulle liian jännä? 

Ei. Silent hill 4 the room pääsin läpi helpolla tasolla. Mutta sitten vaikeimmalla tasolla en päässyt peliä läpi vaan peli tyssäsi osaltani siihen loppuvastukseen. Syynä se että kaikki pitää tehdä täysin virheettömästi, ilman sekunninkaan viivettä ja itselleni aivan liian lyhyessä ajassa. En vain pystynyt olemaan tarpeeksi nopea ennen kuin aika loppui ja "Eileen" käveli kuolemaansa. Peli siis vaikeammalla tasolla ylitti kokonaan fyysisen pelaamiskykyni rajat. Jos sinä läpäisit pelin vaikeimmallakin tasolla niin hyvä, olet siis moninkertaisesti minua parempi videopelien pelaaja.

Kokeileppas seuraavaksi pelata läpi Soldier Of Fortune 1 sillä kaikista vaikeimmalla tasolla "Ridiculous". En tosin muista nyt ulkomuistista että pitääkö tämä peli läpäistä ensin helpoimmalla tasolla ennen kuin tuon vaikeustason saa käyttöön. Tuo "Ridiculous" taso moninkertaistaa vihollisten määrän normaalia suuremmaksi, melkein loputtoman suureksi. Seurauksena se että sinulta todennäköisesti loppuu aseista ammukset ja joudut joissakin tilanteissa pakenemaan paikalta ennen kuin saat läheskään kaikkia vihollisia surmattua. Jos ei peli toimi mahdollisella tietokoneellasi, niin varmista ensin että pelin versio on 1.07f versio. Sitten kopioi ja uudelleen nimeä tiedosto "SoF.exe" muotoon "mohaa.exe".Tämä uudelleen nimeäminen on tarpeellista siksi että peli toimisi mahdollisimman hyvin koska tämä peli oli alunperin kehitetty nimellä Mohaa, mutta oli sitten aivan pelin julkaisuhetkellä muutettu mohaasta soldier of fortuneksi.

Vierailija

Olen onneksi niin vanha että uskallan pelata pelejä omaksi huvikseni enkä todistaakseni jollekin kuvitteelliselle toiselle taholle jotain. Jotkut varmaan hakee peleistä jotain muuta kuin minä. Toisaalta minäkin haen eri asioita eri peleistä. Joskus on mukava vaan seurata tutuhkoa tarinaa hyvällä musiikilla, toisinaan ratkoa ongelmia miettien ja välillä mennä reflekseillä riuhtoen vihollisten keskellä koittaen selvitä kentän loppuun jne. Jos joku saa siitä jotain että menee pelit läpi vaikeimmalla asetuksella niin siitä vaan.

Ei tule mieleen erityisen vaikeaa peliä viimevuosilta mutta enpä sellaista ole hakenutkaan pelikirjastooni. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
AP:ta varmaan harmittaa Death Stranding.

Pelissä ei pysty edes kunnolla kuolemaan, vaikka yrittäisi :-D

Tämä peli on kuulemma ameeboille ja fanipojille, en kylläkään edes tiedä kuka koko kojima on. Mutta peli pelkkää paikasta toiseen kävelemistä ja välipätkien katsomista. Sellaisille ihmisille, joista maalin kuivumisen katsominenkin on jännää, kun joku pelistä pitävä mainitsi että wowissa tykkäsi kytätä jossain paikassa 45m että pääsee lahtaamaan jonkun hahmon saadakseen yhden esineen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä peli on kuulemma ameeboille ja fanipojille, en kylläkään edes tiedä kuka koko kojima on. Mutta peli pelkkää paikasta toiseen kävelemistä ja välipätkien katsomista. Sellaisille ihmisille, joista maalin kuivumisen katsominenkin on jännää, kun joku pelistä pitävä mainitsi että wowissa tykkäsi kytätä jossain paikassa 45m että pääsee lahtaamaan jonkun hahmon saadakseen yhden esineen.

Ilmeisesti olet ulkoistanut ajattelusikin muille?

Silti, jos peliharrastajaksi itseään kutsuva ei tiedä kuka on kojima niin se on vähän kuin klassista musiikkia kuunteleva ei tietäisi kuka on sibelius tai bach. Ehkä kannattaa edes tutustua aiheeseen vaikkei tuon peleistä pitäisikään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Silti, jos peliharrastajaksi itseään kutsuva ei tiedä kuka on kojima niin se on vähän kuin klassista musiikkia kuunteleva ei tietäisi kuka on sibelius tai bach. Ehkä kannattaa edes tutustua aiheeseen vaikkei tuon peleistä pitäisikään. 

Tiedätkö itse muka oletettavasti peliharrastamisen Bachina kaikki peliteollisuudessa mukana olevat henkilöt nimeltä, hieman epäilen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö itse muka oletettavasti peliharrastamisen Bachina kaikki peliteollisuudessa mukana olevat henkilöt nimeltä, hieman epäilen.

Puhuin todella erityisistä supertähdistä ja sinä kuittaat että tunnenko muka kaikki alalla olevat? Tosi laadukasta settiä.

Vierailija

Jos nillittää pelien helppoudesta eikä kuitenkaan tiedä kuka on Hideo Kohima se on ihan kuin nillittäisi miten huonoja nykyelokuvat ovat eikä tiedä kuka on Stanley Kubrick.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta miksei aloittajan kaltainen sitten ala tahkoamaan miljoonia ammattipelaajana, kun on niin helppoa?

Luulen että hän ajatteli lähinnä yksinpelejä, moninpeleissähän vaikeusaste riippuu pitkälti kanssapelaajista.

Vierailija

Hideous kojimalta nyt tulee sellasta teko taiteellista tuubaa niinkun death stranding aka. Postimies simulaattori perus duunarille.

Ja hienoa yleistämistä hermanni. Nykyään kuitenkin on melkein joka pelissä ne hard ja ultra hard vaikeustasot

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat