Nykyvideopelit liian helppoja
Miksi nykyiset videopelit on niin järkyttävän helppoja ja elokuvamaisia? Niissä pidetään kädestä kuin pelaaja olisi 2-vuotias lapsi. Tehdään kaikki että pelaaja ei vaan vahingossakaan kuole ja varmasti pääsee eteenpäin.
Mitä järkeä on pelissä joissa ei ole mitään haastetta?
Itse aloitin pelaamisen jo 1980-luvun lopulla.
Kommentit (163)
Nykypelit on kaikin puolin liian helpotettuja, yksinkertaistettuja, tyhmennetyjä, riskittömiä ja tuotteisteja.
Järkyttävän huonoa ulosantia porukalla täällä. Tsempatkaa vähän.
Terkut 80-luvulta
Vierailija kirjoitti:
Noista tehdään koko ajan helpompia ja helpompia.
Esim. juuri witcher, joka ei ole ALUNPERIN tarkoitettu miksikään avoin maailma helppopeliksi.
-witcher 1, todella vaikea, eikä mitään kädestä pitämistä
-witcher 2, ei niin vaikea enää, mutta edelleenkään ei mitään kädestä pitämistä, taistelut vaikeita huonon toimivuuden takia
-witcher 3, uberhelppo, helppoakin helpompi helppo, jatkuvaa kädestä pitämistä, sivutehtävät helppoja, eredin lähinnä vitsi jne.
Witcher 1 oli susipaskaa hiirinakuttelua, jossa oli pari hyvää ideaa. Ja ne tissikuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska et osaa säätää valikosta vaikeustasoa ultra hardiksi.
Hah, esim. witcher 3 death march on ihan älyttömän helppo ja se vakiotaso...
vittuako pelaat jotain witcheria jos ultravaikeutta haluat?
witcher on tarkoitettu nauttimaan pitkästä tarinasta ja isosta maailmasta.
Niin ja?
Itse kirjoitit, että säädä vaikein taso ja nauratti se, koska se vaikeinkin taso on nykyään juuri tuota death march tasoa 98% peleistä.
Opettele lukemaan.
pelistä ei ollut puhetta siinä vaiheessa, vit.un retardi
UUUH! En olekaan kuullut "retardi"-sanaa käytettävän sitten 90-luvun! Silloinkin sitä käyttivät 13-vuotiaat finninaamat! Ihan huikeaa, ihan kuin olisi yläasteella taas! VERI EXTRIIM! KUUL! AMERIKA FACK JAAH!
Vierailija kirjoitti:
Nykypelit on kaikin puolin liian helpotettuja, yksinkertaistettuja, tyhmennetyjä, riskittömiä ja tuotteisteja.
Juu. Ennen oli ihan eri juttu. Silloin, kun pelit olivat yhden ruudun paukutteluja päälleliimatulla liitoksella johonkin elokuvaan.
Kaikki oli paljon paremmin. Eiiiiiiku.
Gamers rise up! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelithän on nykyään enemmänkin kokemuksia kuin "videopelejä" siinä perinteissä mielessä. Isot tuotannot ainakin. Silloin on oleellisempaa viedä juonta eteenpäin kuin se että jämähtäisi johonkin kohtaan aina tuntikausiksi vaikeuden taia. Tai että jatkuvasti joutuisi aloittamaan samaa kohtaa uudestaan. Enemmän menty juurikin siihen elokuvamaiseen suuntaan, mikä ei ainakaan minua haittaa.
Sua ei haittaa, koska et ole gamer. Jos haluaa elokuvan niin voi katsoa elokuvaa. Tyhmiä nämä nykyajan pelit missä on koko ajan joku välivideo ja sitten roikutaan kielekkeellä ja pitää rämpätä yhtä nappulaa että henkilö vetää itsensä siitä kielekkeeltä ylös. Minä haluan itse pelata sitä peliä. Minä haluan päättää mitä tehdään ja kuka olen. Minä haluan päättää miten tarina päättyy. Minä haluan maailman mikä muokkaantuu jokaiseen päätökseen minkä teen ja jokaisella päätöksellä on joku vaikutus.
Casuaalit pilasi pelit. Pysykää tosi tvssä ja elokuvissa. Älkää tulko tänne!
Suurin osa pelaajista arvostaa nykyään sitä, että pelien tarinoihin panostetaan. Ja suurin osa niistä viime vuosien peleistä, joita on kehuttu tarinoistaan, ovat olleet niitä elokumamaisia putkijuoksuja. Ei sinun ole niitä pakko pelata, jos ne eivät sinua kiinnosta, mutta ei se tee sinun pelimieltymyksistäsi muita parempia.
Itse ainakin pelaan paljon mielummin jotain putkimaista ja välivideoilla höystettyä Unchartedia, Devil May Cryta tai Last Of Usia, kuin jotain todella vaikeaa peliä, jossa joutuu yhtä kohtaa tahkoamaan useita tunteja, ennekuin pääsee eteenpäin, jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen pelien vaikeustaso perustui siihen kun sisältöö ei ollut nimeksikään niin korvattiin se laittamalla vaikeustaso sadistiseksi, ei jatkoon
Tismalleen. Ja suuri osa oli vielä käännetty kolikkopeleistä, joiden koko idea oli syödä ihmisen irtorahat.
Ainakin Super Mario-tasohyppelyt ovat helpompia. Vanhoissa peleissä pääsin läpi vain muutamat ekat tasot. Luovutin kun tuli game over, ei kiinnostanut aloittaa koko peliä alusta. Uudet ovat kaltaiselleni huonolle pelaajalle hyviä, pienellä vaivalla pääsen koko pelin läpi.
Minulle casuaali on sellainen, joka hakkaa samaa peliä vuodesta toiseen. Esim CS tai Starcraft. Ei kyllä pää kestäisi, sen verran puuduttavaa touhua, mikään ei muutu, samaa pskaa uudelleen ja uudelleen. Ei, ei, ei.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Super Mario-tasohyppelyt ovat helpompia. Vanhoissa peleissä pääsin läpi vain muutamat ekat tasot. Luovutin kun tuli game over, ei kiinnostanut aloittaa koko peliä alusta. Uudet ovat kaltaiselleni huonolle pelaajalle hyviä, pienellä vaivalla pääsen koko pelin läpi.
Sehän siinä onkin se juttu: aikaisemmin lapsen koordinaatiokyvyllä pärjäsi peleissä pitkälle. Todellista aivojenkäyttöä niissä ei juuri ollut. Nykyään aivot saavat kuin vahingossa aktiviteettia, varsinkin "rooli"peleissä. Se ei välttämättä tarkoita jatkuvaa rubikinkuution ratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Dark Soulsia tai Bloodbornea. Hyviä pelejä joissa mukavasti haastetta, eikä tarinankaan suhteen turhia selittelyjä.
Pelattu on. On vaikeita, mutta opettelemalla jokaisen vihollisen liikerata peli on helpompi.
No voi sun... Sehän on se koko idea!
Älykkyyden romahdus on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita vaikeita pelejä tehty myös nyt, pitää osata vaan vaikeustaso valita 😂
Monet pelit on liian helppoja vaikeimmallakin tasolla nykyään tai ns dumbed down vaikeita eli vihollisilla on isompi health pooli etc. Että peli on vaikeampi oikeasti niin pitää vaikeuttaa vihollisen ja maailman tekoälyä.
"Dumped down"? "heath pooli"? "etc,"?
Vinkki: vietä vähän vähemmän aikaa amerikkalaisilla sivustoilla. Typeryys tarttuu.
Nääh sinä et vain ymmärrä. Haluat liukuhihnalta nykyisiä pelejä missä on tekoäly tehty 10v lapsia varten.
Metal Geareissa oli kyllä haastetta kerrakseen, mgs 5 on avoin maailma-tyylinen peli eikä putkijuoksu niinkuin ne aiemmat. Harmi että sarjan teko tyssäsi kun Kojima lähti, vaikka oli se MG Survivekin ihan hyvä. Kohta Kojima-fanit pääsee pelaamaan hänen oman tuotannon ensimmäistä peliä ai että <3
Vierailija kirjoitti:
Gamers rise up! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelithän on nykyään enemmänkin kokemuksia kuin "videopelejä" siinä perinteissä mielessä. Isot tuotannot ainakin. Silloin on oleellisempaa viedä juonta eteenpäin kuin se että jämähtäisi johonkin kohtaan aina tuntikausiksi vaikeuden taia. Tai että jatkuvasti joutuisi aloittamaan samaa kohtaa uudestaan. Enemmän menty juurikin siihen elokuvamaiseen suuntaan, mikä ei ainakaan minua haittaa.
Sua ei haittaa, koska et ole gamer. Jos haluaa elokuvan niin voi katsoa elokuvaa. Tyhmiä nämä nykyajan pelit missä on koko ajan joku välivideo ja sitten roikutaan kielekkeellä ja pitää rämpätä yhtä nappulaa että henkilö vetää itsensä siitä kielekkeeltä ylös. Minä haluan itse pelata sitä peliä. Minä haluan päättää mitä tehdään ja kuka olen. Minä haluan päättää miten tarina päättyy. Minä haluan maailman mikä muokkaantuu jokaiseen päätökseen minkä teen ja jokaisella päätöksellä on joku vaikutus.
Casuaalit pilasi pelit. Pysykää tosi tvssä ja elokuvissa. Älkää tulko tänne!
Suurin osa pelaajista arvostaa nykyään sitä, että pelien tarinoihin panostetaan. Ja suurin osa niistä viime vuosien peleistä, joita on kehuttu tarinoistaan, ovat olleet niitä elokumamaisia putkijuoksuja. Ei sinun ole niitä pakko pelata, jos ne eivät sinua kiinnosta, mutta ei se tee sinun pelimieltymyksistäsi muita parempia.
Itse ainakin pelaan paljon mielummin jotain putkimaista ja välivideoilla höystettyä Unchartedia, Devil May Cryta tai Last Of Usia, kuin jotain todella vaikeaa peliä, jossa joutuu yhtä kohtaa tahkoamaan useita tunteja, ennekuin pääsee eteenpäin, jos silloinkaan.
Last of us on hyvä peli kyllä, mutta siinä on hyvä tekoäly vihollisella sekä hyvä tarina tietysti. Tällainen peli on poikkeus enkä laske mukaan näihin nykyajan tyhmennettyihin peleihin. Last of usissa on myös todella hyvä moninpeli. Ainoa synti tällä pelillä on se että se ei ole tietokoneella saatavilla.
Kojima fani kirjoitti:
Metal Geareissa oli kyllä haastetta kerrakseen, mgs 5 on avoin maailma-tyylinen peli eikä putkijuoksu niinkuin ne aiemmat. Harmi että sarjan teko tyssäsi kun Kojima lähti, vaikka oli se MG Survivekin ihan hyvä. Kohta Kojima-fanit pääsee pelaamaan hänen oman tuotannon ensimmäistä peliä ai että <3
Tuo vitonenhan on helppo peli. Vihollisilla on tyhmä tekoäly. Näkevät 5m päähän. Peli vaikeutuu siten että alkavat pitämään kypäriä ja luotiliivejä päällä = bullet sponge.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Dark Soulsia tai Bloodbornea. Hyviä pelejä joissa mukavasti haastetta, eikä tarinankaan suhteen turhia selittelyjä.
Pelattu on. On vaikeita, mutta opettelemalla jokaisen vihollisen liikerata peli on helpompi.
No voi sun... Sehän on se koko idea!
Älykkyyden romahdus on totta.
Kuulostat itse hirveän fiksulta. Tuot keskusteluun puhtaan nollan ja hölmöt yläpeukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita vaikeita pelejä tehty myös nyt, pitää osata vaan vaikeustaso valita 😂
Monet pelit on liian helppoja vaikeimmallakin tasolla nykyään tai ns dumbed down vaikeita eli vihollisilla on isompi health pooli etc. Että peli on vaikeampi oikeasti niin pitää vaikeuttaa vihollisen ja maailman tekoälyä.
Vinkki: vietä vähän vähemmän aikaa amerikkalaisilla sivustoilla. Typeryys tarttuu.
Nääh sinä et vain ymmärrä. Haluat liukuhihnalta nykyisiä pelejä missä on tekoäly tehty 10v lapsia varten.
Olen 40.
Ne sinun kaipaamasi "vaikeat" pelit menneisyydestä oli tehty nimenomaan 10 vuotiaille lapsille. Ei aikuisilla ole aikaa eikä kiinnostusta tehdä samaa asiaa uudelleen ja uudelleen, toivoen parempaa tulosta.
Sitä kutsutaan hulluudeksi. Tai lapsuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 40.
Ne sinun kaipaamasi "vaikeat" pelit menneisyydestä oli tehty nimenomaan 10 vuotiaille lapsille. Ei aikuisilla ole aikaa eikä kiinnostusta tehdä samaa asiaa uudelleen ja uudelleen, toivoen parempaa tulosta.
Sitä kutsutaan hulluudeksi. Tai lapsuudeksi.
Käy reliikki nukkumaan. Et vieläkään ymmärrä.
Vanhojen pelien vaikeustaso perustui siihen kun sisältöö ei ollut nimeksikään niin korvattiin se laittamalla vaikeustaso sadistiseksi, ei jatkoon