Vierailija

Miksi nykyiset videopelit on niin järkyttävän helppoja ja elokuvamaisia? Niissä pidetään kädestä kuin pelaaja olisi 2-vuotias lapsi. Tehdään kaikki että pelaaja ei vaan vahingossakaan kuole ja varmasti pääsee eteenpäin.

Mitä järkeä on pelissä joissa ei ole mitään haastetta?

Itse aloitin pelaamisen jo 1980-luvun lopulla.

Sivut

Kommentit (157)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Riippuu sitä, mitä peleiltä hakee.

Pelaaja joka haluaa seurata tarinaa, lopettaa pelin jos joutuu samaa kohtaa hinkkaamaan kerta toisensa jälkeen. Tarinavetoisten pelien ei tarvitse olla siksi niin vaikeita.

Sitten on niitä jotka on tarkoituksella haasteellisia, esim. Dark Souls-sarja. Varmaan noissa pikkupeleissäkin on niitä vanhantyylisiä joissa saa samaa leveliä hinkata loputtomiin että pääsee seuraavalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska et osaa säätää valikosta vaikeustasoa ultra hardiksi.

Hah, esim. witcher 3 death march on ihan älyttömän helppo ja se vakiotaso...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

vittuako pelaat jotain witcheria jos ultravaikeutta haluat?

witcher on tarkoitettu nauttimaan pitkästä tarinasta ja isosta maailmasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin ja?

Itse kirjoitit, että säädä vaikein taso ja nauratti se, koska se vaikeinkin taso on nykyään juuri tuota death march tasoa 98% peleistä.

Opettele lukemaan.

Vierailija

Noista tehdään koko ajan helpompia ja helpompia.

Esim. juuri witcher, joka ei ole ALUNPERIN tarkoitettu miksikään avoin maailma helppopeliksi.

-witcher 1, todella vaikea, eikä mitään kädestä pitämistä

-witcher 2, ei niin vaikea enää, mutta edelleenkään ei mitään kädestä pitämistä, taistelut vaikeita huonon toimivuuden takia

-witcher 3, uberhelppo, helppoakin helpompi helppo, jatkuvaa kädestä pitämistä, sivutehtävät helppoja, eredin lähinnä vitsi jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin ja?

Itse kirjoitit, että säädä vaikein taso ja nauratti se, koska se vaikeinkin taso on nykyään juuri tuota death march tasoa 98% peleistä.

Opettele lukemaan.

pelistä ei ollut puhetta siinä vaiheessa, vit.un retardi

Sori, en keskustele joidenkin 4chan, ulilauta mt-ongelmaisten kanssa.

Vierailija

Pelithän on nykyään enemmänkin kokemuksia kuin "videopelejä" siinä perinteissä mielessä. Isot tuotannot ainakin. Silloin on oleellisempaa viedä juonta eteenpäin kuin se että jämähtäisi johonkin kohtaan aina tuntikausiksi vaikeuden taia. Tai että jatkuvasti joutuisi aloittamaan samaa kohtaa uudestaan. Enemmän menty juurikin siihen elokuvamaiseen suuntaan, mikä ei ainakaan minua haittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Esim. juuri witcher, joka ei ole ALUNPERIN tarkoitettu miksikään avoin maailma helppopeliksi.

-witcher 2, ei niin vaikea enää, mutta edelleenkään ei mitään kädestä pitämistä, taistelut vaikeita huonon toimivuuden takia

-witcher 3, uberhelppo, helppoakin helpompi helppo, jatkuvaa kädestä pitämistä, sivutehtävät helppoja, eredin lähinnä vitsi jne.

witcher 1, ap on ihan aloitteleva vuohennussija eikä osaa mitään joten peli tuntuu vaikealta

witcher 2, ap jo muistaa osan ohjaimen nappien toiminnoista, peli tuntuu helpommalta

witcher 3, ap pääsee pelissä eteenpäin ilman jatkuvaa kuolemista, byääh ihan liian helppoa

Omg, jos tietäisit jotain tuosta koko pelisarjasta, tietäisit, että suurimmaksi ihmiset pelaa sitä toisinpäin, eli ensin witcher3, sitten toka ja sitten se vika...

Myöskään nuo ohjaimet ei ole samat...ja ykköstä ei edes pelata ohjameilla, eli et ole koskaan edes pelannut ekaa ja tokaa noista.

Vaikeus tarkoittaa noissa mm. kartan toimivuutta ja tehtävien suorittamiseen tarvittavia ohjeita, ei mitään kuolemista, eli et tiedä mistään mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Witcher 3 enhanced edition tekee vaikeammaksi eli modi. Kaikki pelit pitää nykyään modata aikuiselle miehelle sopivaksi jos niitä meinaa pelata. Esim skyrimiin en koske pitkällä tikullakaan jos se on vakio muodossa, mutta 60 gigaa modeja siihen sontakasaan niin siitä syntyy yksi parhaimpia pelejä. Combat modet on tärkeitä eli että kuolee parista iskusta. Inhoan eniten olla joku supersankari peleissä mikä on lähes kuolematon. Haluan olla nobody joka on heikko tai korkeintaan tavallinen. Jokaiseen taisteluun pitää varautua. Jos on iso joukko bandiitteja niin joutuu ehkä juoksemaan karkuun ja hylätä taistelu.

Tykkään eniten pelata magella joka kuolee parista iskusta pelkkä kaapu päällä.

Sitten on morrowind, oblivion ja fallout new vegas joista saa modattuina hyvän kokemuksen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska nykyään ihmiset ei kestä vastoinkäymisiä. Armeijakin nykyään henkisesti liian raskas paikka vaikka kaikkea kuria on löysätty roppakaupalla.

Mulla on toisteperin. Olen masokisti. Jos en kuole tarpeeksi pelissä niin kyllästyn ja peli jää kesken.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

witcher 1, ap on ihan aloitteleva vuohennussija eikä osaa mitään joten peli tuntuu vaikealta

witcher 2, ap jo muistaa osan ohjaimen nappien toiminnoista, peli tuntuu helpommalta

witcher 3, ap pääsee pelissä eteenpäin ilman jatkuvaa kuolemista, byääh ihan liian helppoa

Omg, jos tietäisit jotain tuosta koko pelisarjasta, tietäisit, että suurimmaksi ihmiset pelaa sitä toisinpäin, eli ensin witcher3, sitten toka ja sitten se vika...

Myöskään nuo ohjaimet ei ole samat...ja ykköstä ei edes pelata ohjameilla, eli et ole koskaan edes pelannut ekaa ja tokaa noista.

Vaikeus tarkoittaa noissa mm. kartan toimivuutta ja tehtävien suorittamiseen tarvittavia ohjeita, ei mitään kuolemista, eli et tiedä mistään mitään.

Sekoitat huonon pelisuunnittelun ja toteutuksen vaikeuteen. Harva nauttii vaikeasti ajettavasta autosta ja ammattilaisetkin haluaa ohjauksen täsmällisyyttä eikä haastetta siitä että ohjauksessa on esim. aivan järjetön klappi ja auto seilaa suoraankin ajettaessa kaistalla ees taas.

Uudemmissa peleissä on otettu opiksi vanhojen suunnittelu- ja toteutusongelmista. Ei joku toimiva questi-kartta ole pelinautinnosta pois paitsi jos tarkoitus on tehdä suunnistuspeli. 

Gamers rise up!

Vierailija kirjoitti:
Pelithän on nykyään enemmänkin kokemuksia kuin "videopelejä" siinä perinteissä mielessä. Isot tuotannot ainakin. Silloin on oleellisempaa viedä juonta eteenpäin kuin se että jämähtäisi johonkin kohtaan aina tuntikausiksi vaikeuden taia. Tai että jatkuvasti joutuisi aloittamaan samaa kohtaa uudestaan. Enemmän menty juurikin siihen elokuvamaiseen suuntaan, mikä ei ainakaan minua haittaa.

Sua ei haittaa, koska et ole gamer. Jos haluaa elokuvan niin voi katsoa elokuvaa. Tyhmiä nämä nykyajan pelit missä on koko ajan joku välivideo ja sitten roikutaan kielekkeellä ja pitää rämpätä yhtä nappulaa että henkilö vetää itsensä siitä kielekkeeltä ylös. Minä haluan itse pelata sitä peliä. Minä haluan päättää mitä tehdään ja kuka olen. Minä haluan päättää miten tarina päättyy. Minä haluan maailman mikä muokkaantuu jokaiseen päätökseen minkä teen ja jokaisella päätöksellä on joku vaikutus.

Casuaalit pilasi pelit. Pysykää tosi tvssä ja elokuvissa. Älkää tulko tänne!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan noita vaikeita pelejä tehty myös nyt, pitää osata vaan vaikeustaso valita 😂

Monet pelit on liian helppoja vaikeimmallakin tasolla nykyään tai ns dumbed down vaikeita eli vihollisilla on isompi health pooli etc. Että peli on vaikeampi oikeasti niin pitää vaikeuttaa vihollisen ja maailman tekoälyä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat