Kun mies "siivoaa", joudun siivoamaan uudelleen hänen perässään
Mies imuroi, mutta jättää imuroinnin jälkeen siirtämänsä huonekalut pois paikoiltaan; tuolit ympäri keittiötä, ei laita pöydän ympärille takaisin, eteisen jakkara jää keskelle lattiaa, jne.
Mies siivoaa vessan, jättää vessaharjan ja vessan roskakorin keskelle vessan lattiaa.
Mies siivoaa keittiön, mutta jättää Fairy -pullon keskelle keittiön tasoa, yhdessä tiskiharjan kanssa, tiskiklneeseen laittaa vai osan astioista, altaaseen ja pöydille jää aina muutama likainen juomalasi, haarukka tai lusikka, tiskiklnetta tyhjentäessä tasoille jää muutama puhdas astia, mitä ei ole laittanut kaappiin.
Mies ripustaa pyykit kuivamaan, mutta jättää pyykkikorin keskelle lattiaa lojumaan, eikä vie paikoilleen.
Mies ottaa kuivat pyykit narulta, mutta jättää muutaman kuivan sukan pyykkitelineeseen, joka jää taas niille sijoilleen, eikä laita minne kuuluu.
Mikä on, miksei voi tehdä asioita kunnolla. Minä joudun kulkemaan perässä ja viemään tavaroita paikoilleen. Jos en tee sitä, koti on kuin sikolätti. Olen huomauttanut asiasta satoja kertoja, mutta mikään ei muutu.
Kommentit (96)
Kun mies toimii noin, annan kaiken jäädä silleen. Tämä on miehen koti ja jos hänen mielestään tuo riittää, niin sitten se riittää. Myös minulle.
Koti on kuin sikolätti SINULLE. Aika kova ilmaisu parille sukalle, lasille ja keskelle huonetta jääneelle pyykkikorille.
Jos olet pyytänyt miestä lukuisia kertoja, että olisi kiva jos veisit tavarat takaisin paikalleen, eikä tilanne ole muuttunut, niin pystyisitkö elämään miehen siivoustavan kanssa? Onko tämä tapa se "deal breaker"?
Vai onko taustalla jotain muuta, koetko että miehen tapa kertoo välinpitämättömyydestä. Onko turhautuminen tästä, keino purkaa turhautumista jostain syvemmästä? Jos ei, niin kannattaisi antaa olla ja keskittyä elämässä tärkeisiin asioihin. Parempi olla onnellinen kuin oikeassa.
Blaablaablaa.
Siivoa itse sitten jo suoriltaan, kun miehen jälki ei kelpaa.
Jos sinä olet neurootikko, säälin miestäsi. En sinua.
siis mies siivoaa, ja sinä makaat av-palstalla? montako tuntia päivässä?
Kannattaisiko jo uskoa että on tullut tehtyä virhe puolison valinnassa.
Ehkä sinä voisit alkaa tehdä samaa. Jos viet miehen pyykkejä paikoilleen, levität joka sukan eri puolelle kämppää. Ja muut tavarat vastaavasti. Miehen kengästä toisen muualle jne. Tiskiharja miehen kännykän päälle. Sekslaiset tavarat miehen tyynylle.
Ap. Ole onnellinen, että mies tekee noinkin paljon. Hänhän hoitaa hommat 90%:sti. Se on paljon enemmän kuin ettei tee mitään. Minun mieheni ei tee mitään, paitsi maksaa.
Mitä mies on sanonut, kun olet sanonut asiasta?
Voi olla, että ehdottaisin itse asumuseroa, jos asia ei ratkea.
Vierailija kirjoitti:
siis mies siivoaa, ja sinä makaat av-palstalla? montako tuntia päivässä?
Se on ainakin meillä oikein toimiva työnjako. Vähän häiritsee kun mies siirtelee tavaroita minun tielleni.
Parisuhteessa mies elää naisen ehdoilla.
Kannattaa miehen ottaa tuo huomioon ennen ratkaisevaa askelta.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Ole onnellinen, että mies tekee noinkin paljon. Hänhän hoitaa hommat 90%:sti. Se on paljon enemmän kuin ettei tee mitään. Minun mieheni ei tee mitään, paitsi maksaa.
Kuule kotityöt kuuluvat molemmille, ei ole oikein, että nainen joutuu korjaamaan miehen jälkiä. Tuossahan mies tekee noin tahallasn, ellei ole jälkeenjäänyt. Protestoi passiivis-aggressiivisesti sitä, että joutuu tekemään mielestään naistentöitä.
Kuulostaa ihanalta parisuhteelta. Mies siivoaa omalla tyylillään, akalle ei kelpaa ja menee valittamaan keskustelupalstalle. Mitähän hyötyä? Jos et miestäsi kestä sellaisena kuin hän on, ota ero. Ai et uskalla? No älä valita sitten. Ei käy kateeksi miestäsi. Miltä sinusta tuntuisi ajatella, että miehesi kirjoittaisi jonnekin esimerkiksi siitä, kuinka pahanmakuista ruokaa teet?
Kumma kun ette osaa huutaa niille miehillenne. Ei ne muuten opi.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun ette osaa huutaa niille miehillenne. Ei ne muuten opi.
Henkinen väkivaltahan se onkin ratkaisu. Jota aloittajakin jo nalkuttamisellaan harrastaa.
Onko teillä pihaa tai autoja? Vaihdat autoon talvirenkaat, vaihdat max kolme neljästä, jätät auton tunkille ja kaikki renkaat ja yms levälleen.
Pihatöissä haravat sun muut jää juuri siihen mihin sattuu kädestä tippumaan yms.
Ylisiisti koti kertoo henkisestä tyhjyydestä.
Miehesi on amatööri.
Vain amatöörit siirtelevät huonekaluja siivouksen vuoksi. Pääsette molemmat vähemmällä, kun niitä ei siirrellä.
Vetäset hameen ylös, kun miehesi siivoaa ja sanot, että viimeisen sukan jälkeen ois herkkua tarjolla.eipä tarvi sen jälkeen valitella onko sukka nyt väärässä paikassa.
I feel you. Meillä asuu yksi tuollainen myös. Olen tullut siihen lopputulokseen ettei tuo piirre muutu koskaan. Helpompaa, kun olen vain hyväksynyt asian, minunkaan jatkuva rankuttamiseni ei tuottanut tulosta.