Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa halutaan asua pienissä asunnoissa?

Vierailija
15.09.2019 |

Joka toinen kertoo miten rakastaa 30 neliön yksiötään eikä kaipaa yhtään enempää tilaa ympärillään, jopa huikean iso 40 neliötä olisi ahdistavaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä enkä ymmärrä. Pienet asunnot ahdistaa, tuntuu että seinät kaatuu päälle. 

Opiskelijalla tai muuten nuorilla pieni asunto on järkevää mutta aikuisella työssäkäyvällä on muutakin tarvetta asunnolle kuin vain paikkana nukkua tai säilyttää vaatteita. 

Olen 40-vuotias,ja käytän asuntoani nukkumiseen, syömiseen ja vaatteiden sekä kirjojen säilytykseen. Käyn töissä. Mitä muuta tarvetta minulla pitäisi olla ikäni ja työpaikkani takia?

Vierailija
42/46 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 67 neliön asunto ja asun yksin. Itse ainakin tarvitsen tilaa, ja olen kotona paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella on kylmä ja lämmitys maksaa.

Ja kesällä kuuma ja valitatte palstalla kenen kuuluu maksaa viilennyslaitteet siihen minikokoiseen vuokrakämppään

Vierailija
44/46 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset epäsosiaaliset, moniongelmaiset_ämmät_haaveilevat jostain ”pikku pesästä” jossa voivat sitten kieriskellä angsteissaan ja katsoa Frendejä sängyssä, koska olohuonetta ei ole :)))))

Jos on epäsosiaalinen, ei ole frendejä joita voisi kutsua kotiinsa, miksi koti ei silloin voisi olla pienempi?

Kirjoitustyylisi vaikuttaa muuten siltä, että sinulla on ainakin yksi paha ongelma. Oletko itse mielestäsi sosiaalinen, vai onko ongelma enemmän käytöksen puolella?

Vierailija
45/46 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudiskohteita kun katsoo, niin näyttäisi siltä, että asukkaiden ei oleteta tarvitsevan lainkaan huonekaluja tai säilytystilaa. Asunnoista tehdään niin pieniä, että yksiöön mahtuu korkeintaan kahden hengen ruokapöytä, jopa jotkut kaksiot suunnitellaan myös näin; pohja on muuten sama kuin yksiössä, lisänä vain makuuhuone, jonka keskelle mahtuu parisänky, mutta sen molemmin puolin tarvitsee ovet, koska sänky osuu molemmista päädyistään seinään. Säilytystilaa ei sitten kuitenkaan ole kahdelle ihmiselle, eikä makuuhuoneeseen mahdu sen parisängyn lisäksi enää lipastoa tai kaappia.

Ruokapöydälle ei ehkä suunnitella tilaa, koska ajatellaan, että asunnon ostaa ihminen, joka syö enimmäkseen ulkona. Tällaisia asuntoja kuitenkin rakennetaan myös kaupunginosiin, joissa ravintolatarjonta on tyyliä Mäkkärin autokaista ja yksi pizzeria. Ilmeisesti myös ajatellaan, ettei yksiössä/kaksiossa asuvalla käy koskaan ketään kylässä...

Vierailija
46/46 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, etten ole törmännyt tällaiseen ilmiöön.

Minun suvun ja tuttavien piirissä kaikki asuvat yli 100 m2:n asunnoissa. Monilla on vielä samankokoinen vapaa-ajan asunto.

Mutta emme kyllä ole ihan tavallisia sukankuluttajia.