Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten onnistutte pesemään naaman niin, ettei vettä loisku ympäriinsä?

Vierailija
15.09.2019 |

Mulla kastuu aina koko kylppärin lattia ja sukat ja paita ja kaikki.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teidän joidenkin kannattaisi ensiksi ottaa paita ja sukat pois, niin ne eivät ainakaan kastu naamaa pestessä. En oikein ymmärrä miksi pidätte noita päällä peseytyessä?

Minä osaan pestä naaman niin, ettei kaikki paikat kastu ja siis tietenkin olen ilman paitaa, ehkä satunnaisesti ovat sukat jääneet jalkaan, mutta nekään eivät ole koskaan kastuneet. Toki vesi valuu hieman kaulaan, rinnalle ja käsivarsia pitkin, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Ehkä "salaisuus" on siinä, että kumarrun tarpeeksi alaspäin ja otan kouriin vettä ja siitä rauhallisesti siirrän veden naamalle, enkä roiskauta ympäriinsä.

Tästähän koko ongelma johtuukin, jos allas on käyttäjään nähden liian korkealla, vesi valuu käsivarsia pitkin alaspäin ja ympäriinsä.

Ehkä tästä syystä on olemassa sellaisia naurettavan pieniä 10cm korkeita muovisia minijakkaroita kylpyhuoneisiin. Olenkin aina ihmetellyt miksi niitä on. Eivät ne hyödytä jos tarvitsee kurottaa korkealle, ei niiden päälle voi istua, ei niistä ole mitään hyötyä. Paitsi että ilmeisesti niiden avulla pääsee juuri sopivalle korkeudelle lavuaariin nähden.

Ja olen myös ihmetellyt miksi joissain rakennuksissa lavuaarit on naurettavan alhaalla. Ehkä siksi että silloin ihminen on sopivalla korkeudella lavuaariin nähden jopa ilman jakkaraa.

Vierailija
22/26 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tää sitä porukkaa jolla ei selkä tai niska taivu ollenkaan? kumartukaa lähemmäs ja loppu onkin sitten sitä ettei oteta enempää vettä kuin tarvitsee ja tähdätään :)

Naama siis hanan yläpuolelle ja hanavettä nostetaan naamalle niin suurin osa roiskeista tippuu takaisin alaspäin lavuaariin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan tunsin kiinalaisen nuoren opiskelijamiehen joka suihkun sijaan pesi päänsä lavuaarilla. Käytti shampoota, pesi hiuksensa tosi huolellisesti ja hyvin. Tippaakaan vettä ei saanut paidalle tai lattialla tms. Eli hallitsi tuon lavuaaripeseytymisen täydellisesti. En mä silti ymmärrä miksei se vaan ottanut suihkua, eikö se kuitenkin olisi ollut helpompaa?

Mä taas en lavuaaripeseytymistä hallitse yhtään. Ikinä en pystyisi kasvojani lavuaarilla pesemään. Kädetkin kun pesen niin seinät kastuu. Turhaan nyt sanotte että "aikuistu ja harjoittele". Ei se harjoittelulla parane. Kun on tumpelo niin on tumpelo. Eli en pese kasvojani lavuaarilla. Miksi ihmeessä pesisin? Otan suihkun.

Miksi te itseänne kiusaatte lavuaaripeseytymisellä vaikka vain kastelette vaatteenne?

Kaikkien iho ei vaan kestä kokosuihkua vaikka kuinka mieli tekisi. Itse käytän pesuliinaa silloin harvoin kun naamaani kastelen. 

Mikä estää kokosuihkun?

Vesi on ihottumien ystävä. Samoin kun haavaumien ym.

Joka päivä nopea suihku ja pesu vaikka pesuöljyllä. Sen jälkeen puhtaalle iholle voiteet.

Miehelläni oli paha atooppinen iho ja peseytyi kerran viikossa! Iho ihan karseassa kunnossa tietysti, sellaisia raapimisesta tulleita palluroita jalat täynnä. Ihan kun ontelosyyliä koko jalat ylhäältä alas.

Vihdoin on tässä vuosien varrella oppinut että suihku useammin. Nyt käy kolmisen kertaa viikossa (mikä liian harvoin vieläkin) ja iho parantunut huimasti! Pääsisi varmaan kokonaan ihottumastaan jos kävisi joka päivä.

Myös pojalla oli koko selkä kun hiekkapaperia kun oli niin kuiva ja punoittikin (atopia myös) ja vajaassa viikossa oli selkä parantunut täysin kun aamuin illoin nopea suihku, pesu apteekin suihkuöljyllä ja rasvaus aamuin illoin puhtaalle iholle. Tuon jälkeen siis mieskin tajusi peseytymisen tärkeyden.

Vierailija
24/26 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama ja sit ärsyttää kun kaikki paikat märkänä.

N26

Vierailija
25/26 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain yhtä kättä niin ei roisku. Laitan naaman lavuaarin päälle mahdollisimman alas ja siitä sitten yhdellä kädellä valelen vettä hanasta naamalle. Kahdella kädellä jos yrittää sitä kauhoa niin vesi menee kaikkialle ja valuu kyynärpäihin.

Vierailija
26/26 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

veden alla