Pystyykö pitkän matkan linkassa nukkumaan yön?
Säästäisin 17 euroa jos en mene majapaikkaan vaan istun bussissa kuusi tuntia yöllä.
Onko hullua ja saako siellä nukuttua?
Kommentit (33)
Vedä huikalla litran vodkapullo ennen bussiin menoa. Nukkumatti tulee nopeasti.
Pakkohan se on nukkua jos väsyttää?
Ap.
Riippuu niin ihmisestä. Itse nukun missä vaan vaikka siis istualtaan bussissa mutta esimerkiksi kukaan ystävistäni ei nuku junassa, bussissa, lentokoneessa. Vaikea siis sanoa, tiedät itse varmasti parhaiten omat unenlahjasi.
Unenlahjat on yleensä hyvät mutta ei ole kokemusta tämmösestä että nukkuisin aamuseitsemään autossa.
Ja pitää yöllä lähteä yöbussilla keskustaan ja sitten varsinaiseen matkaan.
Kyllä bussissa pystyy nukkumaan, jos on pienikokoinen ja 2 penkkiä tai enemmän käytössä, jotta pääsee makuuasentoon. Istuallaan ei pysty kovin montaa tuntia nukkumaan. Takamus puutuu..
Vierailija kirjoitti:
Vedä huikalla litran vodkapullo ennen bussiin menoa. Nukkumatti tulee nopeasti.
En todellakaan. Olutta voisin harkita mutta sen juomisesta tulee nälkä.
Onnibussin penkit on kovemmat ja ahtaammat kuin muiden, joten niissä on ainakin minun vaikeampi nukkua.
Jos bussissa on tyhjää niin, että pääsee penkille makuulleen, niin silloin luulisi useimmilta onnistuvan. Yöbusseissa pidetään valot pimennettyinä, ja kokemukseni mukaan (kokemusta lähinnä Helsinki-Jyväskylä ja Jyväskylä-Oulu-väleistä) kanssamatkustajat ovat enimmäkseen hiljaisia, koska yrittävät itsekin nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä bussissa pystyy nukkumaan, jos on pienikokoinen ja 2 penkkiä tai enemmän käytössä, jotta pääsee makuuasentoon. Istuallaan ei pysty kovin montaa tuntia nukkumaan. Takamus puutuu..
Niinpä. Olen pitkä ihminen. Saas ny nähdä miten käy jos meen.
Säästäminen tärkeää mutta järjetöntä.
Nuorena nukkuu missä vaan. Bussissa on hyvä nukkua, kun on tasainen hurina ja lämmintä. Penkit ovat mukavammat istuvillaan nukkumiseen kuin esim junassa. Yhden yön pärjää bussiunilla.
Vierailija kirjoitti:
Onnibussin penkit on kovemmat ja ahtaammat kuin muiden, joten niissä on ainakin minun vaikeampi nukkua.
Jos bussissa on tyhjää niin, että pääsee penkille makuulleen, niin silloin luulisi useimmilta onnistuvan. Yöbusseissa pidetään valot pimennettyinä, ja kokemukseni mukaan (kokemusta lähinnä Helsinki-Jyväskylä ja Jyväskylä-Oulu-väleistä) kanssamatkustajat ovat enimmäkseen hiljaisia, koska yrittävät itsekin nukkua.
Joo, en menis Onnibussilla noin pitkää matkaa yöllä.
Kannattaa hommata niskatyyny, niin ei mene niskat jäykäksi.
Riippuu ihmisestä. Moni nukkuu. Minä useimmiten en.
Bussissa matkustaminen ei tilojen puolesta paljoa eroa lentokoneessa matkustamisesta. Lenkokoneessa nukkuminen on yleistä eikä sitä pidetä mitenkään ihmeellisenä. Joten miksi ei voisi matkustaa bussissakin nukkuen.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena nukkuu missä vaan. Bussissa on hyvä nukkua, kun on tasainen hurina ja lämmintä. Penkit ovat mukavammat istuvillaan nukkumiseen kuin esim junassa. Yhden yön pärjää bussiunilla.
En oo nuori, mutta liika istuminen mietityttää.
Mä oon joskus yrittänyt nukkua bussissa yöllä, mutta tosi katkonaista ja kevyttä unta onnistun vaan saamaan (jos sitäkään) ja seuraavana päivänä on sitten kaamean unikrapulainen olo.
Ja jokaiseen bussiin on yleensä ainakin yksi puhelimeen tuntikausia kovaan ääneen jaaritteleva ihminen mahtunut.
Eli jos on jotain tärkeää ja odotettua menoa luvassa päivällä, niin en pilaisi sitä pihistelemällä vajaata pariakymmenentä euroa. Mutta jos yhdentekevää ohjelmaa, niin varmaan ihan sama, vaikka nuokkuukin päänsärkyisenä ja pahantuulisena koko päivän.
Minulla on vaikeuksia pysyä hereillä edes lyhyellä matkalla bussissa. Joudun aina varalta laittamaan herätyskellon soimaan vähän ennen sitä aikaa kun bussin pitäisi olla perillä.
Ota jotain rauhoittavaa, niskatyyny, korvatulpat, silmäsuoja ja jokin lämmin vaate, johon voi kietoutua piiloon.
Voisin ottaa varuiksi särkylääkettä jos tulee kivistyksiä.
Ostin lipun.
Vierailija kirjoitti:
Ota jotain rauhoittavaa, niskatyyny, korvatulpat, silmäsuoja ja jokin lämmin vaate, johon voi kietoutua piiloon.
Kiitos.
En pystyisi. Ja se seuraava päivä ois ihan hirvee.