Miksi Suomalaiset ovat niin lihavia?
Euroopan kolmanneksi lihavia. Vain Unkari ja Britit ovat lihavampia. Mistä johtuu.
Kommentit (63)
Suomalaiset kirjoitetaan pienellä. Kaikella ystävyydellä.
Miksi suomalaiset eivät osaa omaa äidinkieltään?
Ehkä yksi osasyy on Suomen uskomattoman laaja karkkivalikoima.
Karkkihyllyt ovat aivan tajuttoman laajoja. Siitä myös näkee, että täällä on markkinoita herkuille.
Mutta siitä huolimatta se on jokaisen oma syy. Vaikka kauppojen herkkuhyllyt houkutteleekin, niin ei niihin silti tarvitse sortua. Ei kukaan osoita aseella ja pakota sinua ostamaan niitä.
Syödään ja juodaan paljon eikä liikuta juuri yhtään. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi:
”Euroopan kolmanneksi lihavia.” p.o. Euroopan kolmanneksi lihaviMPIa.
- Toinen pilkunviilaaja
Lukekaa vaikka mammuttimarkkinoiden tämänhetkiset tarjoukset.
Oikeesti, cocista, suklaata, karkkeja yms tarjouksena, vain muutama järkevämpi juttu. Sama noissa euron päivissä, jätskejä ja limsoja saa edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Karkkihyllyt ovat aivan tajuttoman laajoja. Siitä myös näkee, että täällä on markkinoita herkuille.
Rehellisesti sanottuna tämä on kyllä surkein selitys ikinä. En edes tiedä, mitä isoissa marketeissa on karkkikäytävillä tarjolla, koska en ikinä kulje sieltä, ja pienemmissä kaupoissa (joissa karkkihylly on yleensä kassan tuntumassa) en katsele sinnepäin - ei siksi että yrittäisin välttää kiusausta vaan siksi, että karkit eivät kiinnosta.
Miksi näin?
Kasvoin aikuiseksi.
Mä luulen, että täällä syödään aika pitkälle samalla tavalla kuin USA:ssa. Ja siellähän lihavuusepidemia on karannut jo kokonaan käsistä. Siis paljon eineksiä, pika- ja "streetfoodia", jatkuvasti napostellaan jotain välipaloja, pullaa, leipää, pizzaa, burgereita, limsaa, makeita leivoksia, karkkia, suklaata, jne jne jne. Eikä todellakaan kannata vähätellä tämän maan lobbausta siitä, miten vilja (ja sokeri) ja kasvisöljyt on ne pakolliset osat jokaisen ruokavaliota.
http://worldpopulationreview.com/countries/most-obese-countries/
Tuon mukaan Suomessa on "vain" reilut 22% lihavia ihmisiä koko väestöstä. Suomalaisten keskimääräinen BMI on 25.9.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa vaikka mammuttimarkkinoiden tämänhetkiset tarjoukset.
Oikeesti, cocista, suklaata, karkkeja yms tarjouksena, vain muutama järkevämpi juttu. Sama noissa euron päivissä, jätskejä ja limsoja saa edullisesti.
JOOO, 6, siis KUUSI fazerin sinistä kympillä.
Meinasin itsekin, että ehkä voisin käydä ostamassa. Mutta sitten tulin järkiini, kun ajattelin kuinka paljon se määrä aiheuttaa minulle oksettavaa vatsarasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna tämä on kyllä surkein selitys ikinä. En edes tiedä, mitä isoissa marketeissa on karkkikäytävillä tarjolla, koska en ikinä kulje sieltä, ja pienemmissä kaupoissa (joissa karkkihylly on yleensä kassan tuntumassa) en katsele sinnepäin - ei siksi että yrittäisin välttää kiusausta vaan siksi, että karkit eivät kiinnosta.
Miksi näin?
Kasvoin aikuiseksi.
Jokuhan noita ostaa, kun suomalaiset ovat tehneet Fazerista ja Orklasta (Panda) niin suuria yhtiöitä.
Ja ei, lapset ei todellakaan tee karkkien ostoista kuin ehkä pari prosenttia. Kyllä ne aikuiset niitä pääasiassa ostaa.
Ai miksi? Mun ei tarvii miellyttää ketään sen takia, että kelpaisin miehille ja olisin sen tietyn muottiin sopiva jotta kelpaisin muille. Jos en kelpa tälläisena, niin se on ok mulle. On yhtä vaarallista mainostaa niin anokreksiaa, kuin ylipainoa. Ja anoreksia voi olla loppupisteessä yhtälailla hengenvaarallinen, ei ainoastaan ylipaino tietyssä pisteessä. Enempää minun ei tarvitsekkaan omia asioitsni ja niitä niin sanottuja syitä selitellä, koska loppujen lopuksi sun elämäntapas on sun omalla vastuulla ei muiden. Itse voit vaikuttaa asioihin, ja muiden ei tarvitse olla jatkivasti hiomaittelemassa asiasta ellet itse kuitenkaan ole tekemässä asialle mitään eikä ole aikomista. Voin sanoa, että itse en ole lihonut, enkä laihtunut suuntaan jos toiseen, joka kertoo siitä että en päästä samaan malliin itseäni kuten jotkut että ei itse edes pystyisi nousemaan sängystä.
En ruvs kennekään kanssa vänkäämään asioista, koska mulla on oma mielipide ja muilla oma joihin jokaisella on oikeus. Valittakaa ja v*ttuilkaa mulöe ihan rauhassa, aivan sama se mulle kun ette itsekkään huomattavasti normipainoisina sen tyytyväisempiä itseenne ole näköjään. Että voitte kuulkaas normipainoiset pysyä suutsupussa tiukasti.
Suomessa on niin haluttu pois Euroopan malli. Tehdään mitä vain että Suomesta tulee entistä jenkki maa.
Suomi ollut maailman paras maa ja olisi vaurastunut entisestään näyttämällä muille mallia mutta ei kun piti mennä pilaa omaa maata ottamalla kaikkeen mallia kehitysmaasta nimeltä Amerikka.
Pakko lopettaa!
Suomalaiset eivät suinkaan ole Euroopan lihavin kansa. Ketjuun linkitetystä tilastosta löytyy tieto.
Esimerkiksi syitä ovat, että syödään liian suuria annoksia, hoikemmille tuputetaan lisää ruokaa, jokaisessa sosiaalisessa tilaisuudessa juodaan ja syödään, juodaan liikaa alkoholia, moni ei ymmärrä, että alkoholikin lihottaa ja yksi tärkein syy on, että hoikkien vertailuryhmä puuttuu, kun ei näe koskaan hoikkia, ei pysty havaitsemaan, että se on normaalia ja alkaa pitämään lihavaa ulkomuotoa normaalina.
Liikunnan puute ei sinällään aiheuta lihavuutta, vaan saattaa jopa edistää sitä. Liikuntaa ei jaksa hoikkana. Millään liikuntamäärällä ei saa laihdutettua, jos syö liikaa. Erittäin reipas kävely kuluttaa noin 50 kcaloria 15 minuutissa. Suklaassa on 450-500 kcal 100 g:ssa. 50 g:n pientä suklaapatukkaa kulutat yli tunnin reippaalla kävelyllä. Mieti sitä.
Minua ihmetyttää miksi varsinkin miehet päästää itsensä lihoamaan, vaikka varsin hyvin tietävät että se on yksi eniten naisia luotaan työntävä piirre miehessä?
Ovat lihavia:
Jotta sisemmät häpyhuulet eivät roikkuisi häpyraosta kuten hoikilla.
Miehistä en sano mitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi:
”Euroopan kolmanneksi lihavia.” p.o. Euroopan kolmanneksi lihaviMPIa.- Toinen pilkunviilaaja
Tää palsta on täynnä pilkunnussijoita.
Syövät roskaruokaa,juovat alkoholia usein ja liikkuvat liian vähän.