Miksi lähes jokaisella vegaanilla on lihansyöjä kissa? Eikö siinä ole jonkinsortin ristiriita?
Oletteko huomanneet samaa?
Asiasta huomautetaan tässä "Slave Diet" videossa:
Kommentit (93)
Kissatkin voi olla vegaaneja #vegancat.
Joe Rogan kertoo asiasta lisää.
Mun vegaani sisko perusteli tätä aikoinaan sillä, että lemmikeille syötetään ihmisten lihateollisuuden ylijäämät eli ns. roskiin menevät palat
Vegaanin lemmikki vois olla ainostaan joku kani tai marsu. On epäeettistä jos niillä on lihansyöjä lemmikkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanin lemmikki vois olla ainostaan joku kani tai marsu. On epäeettistä jos niillä on lihansyöjä lemmikkinä.
Mutta sekasyöjällä lihansyöjälemmikki on taas arvatenkin sallittu? Eli lihankulutus on koko taloudessa joko poistettava tai maksimoitava, mitään siinä välissä ei ole :D en tajua miten pärjäätte elämässä noin vaikealla mielenmaisemalla.
Itse en hanki lemmikkiä osittain tuon takia. En ole vegaani mutta vältän lihansyöntiä. Mutta että "lähes kaikilla"?
Ajattele kuristajakäärmettä.
Käärmeen ruokavalio koostuu eläimen kuristamien eläinten syömisestä. Käärme voi tuskin muuttaa juurikaan ruokavaliotaan, tai mahdollinen muutos tulee kestämään kauan.
Ajattele ihmistä.
Ihminen on eläin. Mutta ihmisen ei tarvitse enää kuristaa muita eläimiä elääkseen, koska ihminen voi hankkia ruokansa myös muutoin.
Mikä tässä logiikassa on epävarmalla pohjalla?
BTW, olen lihansyöjä, mutta en pidä siitä että kasvissyöjiä mollataan idioottimaisella logiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei voi valita lihansyöntiä, mutta ihmiselle se on valinta!
t. 5 lihaa syövän kissan omistava vegaani :)
Ironista että lemmikittömänä sekasyöjänä kulutan luultavasti vähemmän lihaa kuin sinä kissojesi kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Mun vegaani sisko perusteli tätä aikoinaan sillä, että lemmikeille syötetään ihmisten lihateollisuuden ylijäämät eli ns. roskiin menevät palat
Ei se kyllä mene. Ja niin kauan kun on lihaa syöviä lemmikkejä, on myös lihateollisuutta.
Koirien ja kissojen syömä liha aiheuttaa jopa kolmanneksen lihan aiheuttamista päästöistä:
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.01813…
Vegaanisempi lemmikki olisi joku jyrsijä, tai vaikka lintu.
Vierailija kirjoitti:
Kissatkin voi olla vegaaneja #vegancat.
Joe Rogan kertoo asiasta lisää.
En tiedä onko tämä joku trolli vai ei, mutta kissat eivät TODELLAKAAN voi olla vegaaneja. Kissat tarvitsevat eläinperäistä tauriinia, ja sokeutuvat ja kuolevat ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä mene. Ja niin kauan kun on lihaa syöviä lemmikkejä, on myös lihateollisuutta.
Koirien ja kissojen syömä liha aiheuttaa jopa kolmanneksen lihan aiheuttamista päästöistä:
Niin kauan kun on lihaa syöviä ihmisiä on myös lemmikinruokaa, ei sitä teurasjätettä kannata roskiinkaan laittaa
Vierailija kirjoitti:
Veganismi on hyvästä, koska sen kautta meidän muiden lihansyöjien ei tarvitse maksaa 40e/kg hintoja lihoistamme.
Älkää te ostako lihaa, syökää sitä pinaattia vaan jatkossakin että me saamme halpaa lihaa :D
Vegaanius ja kasvissyönti onkin varmaan eliitin keksintö, että saa pidettyä laatulihat itsellään ja harvennettua maailman populaatiota.
Yleensä tuotannon lisääminen laskee hintoja. Ilmeisesti oletuksesi hintojen noususta perustuu käsitykseen, että lihantuotantoa ei voida lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun on lihaa syöviä ihmisiä on myös lemmikinruokaa, ei sitä teurasjätettä kannata roskiinkaan laittaa
Siitä teurasjätteestä voisi tehdä ruokaa ihmisille?
Niin, ja lemmikki on tullut aikuisena kodinvaihtajana.