Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh... Luuletko syöväsi terveellisesti? Minuuttitesti eli Laatikaisen lista paljastaa nopeasti totuuden!

Vierailija
13.09.2019 |

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/0ee6acea-5c08-4c0f-998b-3c6bc…

Eikö nämä suositukset ole jo ihan täyttää skeidaa... itse täytän kuusi kohtaa ja olen elämäni kunnossa ja laihtunut näin 20 kg.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, saatan saada kahdeksan.

Ap

Vierailija
2/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule. Eikä tunnu missään, koska olen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en sitten syö terveellisesti. En siis elä ikuisesti. Pahus.

Vierailija
4/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 11 kohtaa mutta voin myöntää etten todellakaan syö terveellisesti, opiskelijabudjetilla mennään

Vierailija
5/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vitamiinitutkimuksista Laatikainen teki täysin vääriä johtopäätöksiä.

Vierailija
6/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen matala palkka-alalla, ja syön sen mukaan, mitä rahat riittää.

Vaikka sanottaisiin mitä, niin vege ruokavalio kallis.

Itse joudun olemaan erityisruokavaliolla sairauteni takia, ja se maksaa, ja maksaa paljon.

Terve ihminen voi syödä melko terveellisesti normaali ruokavaliolla, perustuitteet ovat usein tarjouksessa ja muutenkin kohtuu edullisia.

Nyt syksyllä saa kaikki juureksia mukavaan ja kannattavaan hintaan.

Erityisruokavaliolla olevan kaupassa käynti on hidasta, kun tuoteselosteet pitää tutkia tarkkaan, eikä koskaan ole tarjouksia.

Joten älkää tyrkyttäkö niitä ruokajuttujanne, tulotkin määrittää mitä voi syödä, ja sairaudet vielä enemmän.

Nykyisin saa niin paljoa tietoa ruuasta, ettei kenenkään enää kannata aukoa päätänsä millään keskustelupalstalla.

Vierailija
7/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön terveellisesti. Omasta mielestäni kohtuullinen annos on kilo sikaa lautasella yhden porkkanan kera. Päälle syön pari kiloa banaaneita ja viisi palaa kokojyväleipää. Kaikki hyvin.

Vierailija
8/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 sain, melkonen listaus kyllä.

Vierailija
9/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdat mitkä osuu silmään sellaisina, joita en seuraa:

6. Syöt papuja, linssejä, soijaa tai herneitä pääruokana vähintään kolme kertaa viikossa.

8. Syöt kananmunia maksimissaan seitsemän kappaletta viikossa.

9. Käytät voita säästeliäästi.

15. Ruokasi näkyvä rasva on pääasiallisesti rypsiöljyä

Koska ensinnäkin kananmunissa ei ole mitään pahaa. Eikä myöskään voissa.

Ja rypsiöljy on helvetistä, Suomen rypsipropagandatehtaan toimesta tuota yritetään puskea. Ei ihmisen ravintoa.

Papuja linssejä soijaa en juuri syö, ellei joskus jossain lounasravintolassa satu noita olemaan. Pakasteherneitä voin kyllä alkaa syömään useammin, ne ovat ihan hyviäkin.

Listan yksi kohta josta olen erittäin samaa mieltä saa kuitenkin kiitosta:

17. Punaista lihaa, jauhelihaa, makkaroita ja leikkeleitä syöt maksimissaan 500 grammaa viikossa.

En tiedä mitään epäterveellisempää, kuin syödä 500g viikossa leikkeleitä ja muita prosessoituja lihoja. Ihan alkaen miesten erektio-ongelmista lähtien. En kyllä tunne ketään, kuka söisi näitä prosessoituja lihoja 500g viikossa. Ja ei, en laske jauhelihaa tai puhtaita lihoja tuohon prosessoituun lihaan. Vain leikkeleet ja makkarat jne.

Olenkin 90% ajasta kasvissyöjä mies. Joo, kasvissyöjä syö paljon kananmunia, voita, kalaa, oliiviöljyä.

Tiedän syöväni terveellisesti.

Vierailija
10/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön terveellisemmin kuin tuossa listalla. Eli en syö sokeria ollenkaan, en myöskään rypsiöljyä, enkä minkäänlaista viljaa. Syön reippaasti voita ja päivittäin pienen annoksen punaista lihaa, kalaa monta kertaa viikossa. Hedelmistä syön vain omenoita ja kotimaisia silloin kun on saatavilla, mutta marjoja syön pari-kolme desiä joka päivä. Ruokavalioni on hyvin kasvispainotteinen ja syön mahdollisimman paljon luomua, lisäaineita kartan kuin ruttoa. Tuoreita vihanneksia syön tietysti joka aterialla, eli kolme kertaa päivässä, neljä on liikaa, koska ainakin minulle neljä ateriaa on päivässä liikaa ja välipaloja aikuinen ei tarvitse. 

Papuja tai soijaa en tietenkään syö juuri ollenkaan, eiväthän ne ole terveellisiä Soijaa tulisi syödä vain, jos se on fermentoitua ja sitä ei pahemmin täällä ole saatavilla ja lisäksi sen tulisi olla ehdottomasti luomua. 

Mihin Laatikainen unohtaa probiootit? Eli hapanvihannekset, kombutsa, kefiiri, pastöroimatttomasta maidosta valmistetut juustot, graavikala..? Entä prebiootit? Eli parsa, purjo, palsternakka, latva-artsokka ja maa-artisokka..? Entä sen, että ruokavalion tulee sisältää mm. klorofylliä ja polyfenoleita? Entä happo-emästasapaino? Entä rasvahappotasapaino? Hänhän suosittelee ruokaa, joka sisältää liikaa omega kuutosta ja aivan liian vähän omega kolmosta. Huh, huh, mitä "asiantuntemusta". Eipä ihme, että ihmiset eivät saa näiltä "laatikaisilta" mitään apua oikein mihinkään. 

Vierailija
11/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on aika paljon tulkinnanvaraa. Mikä on kenenkin mielestä turha lisäravinne? Entä mitä on kohtuullinen maitotuotteiden käyttö? Sain 12. Olen perusterve, sairastelen harvoin, veriarvot ovat aina viiterajoissa, verenpaine ja leposyke ovat matalia. Ainoa negatiivinen puoli on, että olen alipainoinen. Syön mielestäni terveellisesti. Vältän punaista lihaa ja maitotuotteita. Syön paljon pehmeitä rasvoja ja kasviksia. Ruokani on suolaista matalan verenpaineen takia. Lisäravinteina otan talvella D-vitamiinia ja vuoden ympäri kalanmaksaöljyä. Käytän niitä, koska ne tutkitusti edistävät terveyttä.

Vierailija
12/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa on aika paljon tulkinnanvaraa. Mikä on kenenkin mielestä turha lisäravinne? Entä mitä on kohtuullinen maitotuotteiden käyttö? Sain 12. Olen perusterve, sairastelen harvoin, veriarvot ovat aina viiterajoissa, verenpaine ja leposyke ovat matalia. Ainoa negatiivinen puoli on, että olen alipainoinen. Syön mielestäni terveellisesti. Vältän punaista lihaa ja maitotuotteita. Syön paljon pehmeitä rasvoja ja kasviksia. Ruokani on suolaista matalan verenpaineen takia. Lisäravinteina otan talvella D-vitamiinia ja vuoden ympäri kalanmaksaöljyä. Käytän niitä, koska ne tutkitusti edistävät terveyttä.

Turhia lisäravinteita ei ole olemassakaan, koska jos jollain on puutos juuri siitä tietystä aineesta niin se lisäravinne voi pelastaa hänet.

Mutta eihän niitä tule syödä pimeästi tietämättä, mutta jos tiedät että olet puutostilassa sen asian suhteen niin sehän on täydellistä syödä sitä. Suomalaisille D-vitamiini hyvä esimerkki tulevan talven aikana.

Vierailija
13/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina syö. Tiedän tämän kyllä.

Vierailija
14/14 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 2 pistettä vaan sen takia kun en noita sokeriherkkuja/juomia käytä. Sinkkumiehen elämä kovin rankkaa ravinnon suhteen nähtävästi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi