Onko epäkohteliasta vaatia vieraita viemään itse intiimiroskansa?
Mielestäni on todella ällöttävää, että jotkut vieraat ajattelevat voivansa laittaa tamponinsa, siteensä tai vauvan likaisen vaipan meidän vessan tai keittiön roskikseen. Näitä on tapahtunut onneksi harvoin. Kerran yksi laittoi vauvansa kakkavaipan vessaroskikseen, jonka jälkeen asiasta heti huomautimme (haju ei jättänyt epäselvyyttä). Tämä äiti sitten korjasi vaipan pois roskiksesta ja vei sen mukanaan. Nyt sitten yksi naisvieras oli heittänyt tamponinsa meidän vessaroskikseen. Hyi helvetti! Jouduin sen sieltä poimimaan pois heti tyypin lähdettyä. Yök. En siitä tuolle naiselle maininnut, mutta tuon jälkeen päätin poistaa jatkossa roskiksen vessasta jos tulee naisvieraita.
Meillä kahden hengen taloudessa ei jätettä tule paljon eikä roskiksia tyhjennetä usein, eikä meillä ole vessassa edes roskapussia. Vessassamme oleva roskis on vain kuivajätteitä varten. Kuvatun kaltaista oksettavaa intiimijätettä meiltä ei tule lainkaan, kun itse käytän kuukuppia eikä lapsia ole (eikä tule).
Itse en ikinä laittaisi intiimijätteitä jonkun yksityisroskikseen! Enkä laittanut silloinkaan, kun vielä käytin tamponeja. Mielestäni on itsestään selvä asia, että jokaisen pitäisi viedä tuollaiset omat intiimijätteet mukanaan vähin äänin pois, jos ollaan toisten kotona! Esim. kääriä paperiin ja laittaa Minigrip-pussissa käsilaukkuun. Julkisten vessojen roskikset ovat eri asia, niihin voi tuollaiset jätteet laittaa.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kupin käyttäjillä ei ole tällaista ongelmaa
Kyllä minua inhottaa ajatella, että joku naikkonen viruttelee kuukuppiaan vessamme lavuaarissa.
Niin minuakin, vaikka käytän kuppia itsekin. Ajoitan tyhjennykset niin ettei tarvitse toisten vessoissa viruttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kupin käyttäjillä ei ole tällaista ongelmaa
Ilmoitan täten että minun vessassani ei kaadeta veriä eikä pestä kuppeja lavuaarissa.
Minäkin pitäisin inhottavana ja epähygieenisenä, jos vieraat pesisivät kuppeja meidän vessan lavuaarissa. Itse kyllä omani pesen siinä ja sen jälkeen pesen usein lavuaarinkin. Onneksi kuppi tarvitsee tyhjentää vain aamulla ja illalla, niin ei sitä vieraiden vessoissa joudu tyhjentämäänkään jos ei yötä ole.
Vietät sitten 12 tuntia päivässä samat veret mojuen kuukautiskupissasi? *oksentaa*
Lunetten sivuilla sanotaan, että riittää kun kupin tyhjentää 12 tunnin välein. Katso itse.Enemmän minua inhottaa haisevat siteet muiden naisten housuissa. Jos sidettä ei tuntiin vaihdeta, haju on jo aika hirveä.
Vieraat varmaan vetää ne sitten pöntöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään epäillyt että kuukuppihulluilla kupin alipaine vetää aivotkin alakertaan. Se fanaatisuus ja julistaminen jasyyllistäminen on hullua, samoin väite että jokainen voi käyttää kuppia.
Toedättekö mitä, ei voi! Minulla gyne on erityisesti KIELTÄNYT kupin käytön, johtuen laskeumasta, kuppi pahentaa tilannetta. Kuppi ei käy laskeumapotilaille (oli se sitten vitsarskon, peräsuolen, emättimen tai kohdun laskeuma) eikä silikoniallergisille, ja joillain ei käy anatomian takia (voimakkaasti kallistunut kohtu, lyhyt ”emättimen kanava”.Siis VMP että kuppihullit syyllistää kertakäyttösiteiden käytöstä. Mulle ei käy kuppi eikä kierukka eikä tamponi pysy laskeuman takia vaan tippuu ulos. Siteet ainoa vaihtoehto. En ala minkään kuppihullun vaatimuksesta käyttämään sammalta ja jäkälää kuukautissuojana.
Kuppi on hyvä keksintö mutta saanut jotku vähän vauhkoontumaan liikaa!
Täällä on väitetty, että jokainen TERVE KAKSIKÄTINEN NAINEN voi käyttää kuppia, ei että jokainen voi käyttää kuppia. Edellinen väittäjäkin totesi että jotkut terveydelliset ongelmat voivat joskus muodostaa vasta-aiheen kupin käytölle. Niitä terveyssyitä voi olla monenmoisia eikä kaikkia varmaan voi osatakaan luetella ellei ole lääkäri.
Kertissiteiden käytöstä syntyy hurja määrä jätettä. Niiden käyttämisestä syyllistäminen on oikeutettua, jos niitä käytetään ilman pakottavia terveydellisiä syitä. Sinulla on pakottava terveydellinen syy enkä syyllistä sinua, mikäli kaikki voitava on jo tehty laskeuman korjaamiseksi.
Itse hakeutuisin tilanteessasi kohdun poistoon.
Oot ihan tärähtänyt, ei muuta kuin yleisanestesiaan ja isoon leikkaukseen joka on aina iso riski jotta voisi käyttää kuukuppia. ???
Kohdun poisto ei poista peräsuolen laskeumaa.
Jotkut jopa käyttää kestositeitä, ootkos kuullut niistä?
Puhuin itseni vähän pussiin, jos kohtu poistetaan ei kuukautisia ole, mutta aika pölvästimäistä on kuitenkin moista ehdottaa jotta ei tarvitsisi kertakäyttösiteitä, varsinkin kun ainoa syy moiseen on ehdottajan ällötys. Miksi itse ei mene nenänpoistoon, minua näes ällöttää ylenpalttisesti ihmisten räkä ja räkäiset nenäliinat, eikö hänen logiikallaan niin pitäisi tehdä. Siis miettikää nyt, kaikki se räkä joka valuu flussassa. Silikonitulppa vaan kaikille nenään, kyllä se kaikille sopii!
Just joo, kohdunpoisto ettei vaan loukkaa vierailuemäntää kuukautissuojalla. Mistä näitä sikiää :D
Oot ihan tärähtänyt, ei muuta kuin yleisanestesiaan ja isoon leikkaukseen joka on aina iso riski jotta voisi käyttää kuukuppia. ???
Kohdun poisto ei poista peräsuolen laskeumaa.
Jotkut jopa käyttää kestositeitä, ootkos kuullut niistä?