Mitkähän tuotteet katoavat kaupanhyllyiltä, kun nykyiset vanhat kuolevat pois?
Tuli mieleen, kun kassajonossa oli n. 80-vuotias muori ostamassa Kantolan keksejä. Sellaisia, missä ilmeisesti jokin murotaikinatyyppinen reunus ja vadelmasydän keskellä. Jotenkin sellaisisa mummolakeksejä :)
Ostaako tuollaisia kukaan nuorempi?
Kommentit (209)
Vihreät kuulat,
läskisoossi,
Lemon juice käsivoide,
Ällömakeat liköörit,
jalostetut kissat ja koirat,
Prinsessakakku,
setsuuri,
Lihakeitto
Marmeladihyytelökarkit.
Vohvelit
Tosca hajuvesi
Illodin suuvesi
Aladoopi
Princesstee
Vierailija kirjoitti:
En usko että silakat, sisäelimet, niskapaistit, kyljykset yms. on katoamassa. Pikemminkin päin vastoin. Ihmiset haluaa taas oppia kokkaamaan muutakin kuin jauhelihaa ja broilerisuikaleita oranssissa liemessä. Ruoanlaitto on muodikas harrastus.
Pullotettu veri saattaa kadota. En tiedä ketään, joka sitä ostaa. Harvoin sitä tosin bongaankaan.
Keksin Vademecum suuvedelle uuden käytön. Muutama pisara löylyveteen on aivan ihanaa.
Just se vihreä Sunlight -saippua on kaikkein puhtaimman tuoksuinen saippua kuin mikään muu! Toivon ettei se ainakaan minun elinaikanani mihinkään katoa. Se on rexonan ohella pitänyt pintansa vuosikymmenestä toiseen. Kun olin nuori, sai kaupasta Camey-nimistä saippuaa ja se oli ihanan ylellisen tuoksuista. Vaan kadonnutpa on.
Katoaakohan sellaiset tuotenimet kuin Pepsodent ja Nivea koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palasaippua. Ei kukaan tämän päivän nuori sitä ala käyttää ”vanhana”, vai onko joku ikä kun pitää siirtyä suihkugeelistä pois?
Samaa mieltä myös sokerikorpuista, vaari tarjoaa lapsille ja kelpaavat kyllä mut kamala sotku.Palasaippuasta jää vähemmän jätettä.
Mä olen nyt wanhana alkanut käyttää vallan palasaippuaa suihkussa.
Ihan näitä Lux, Dove, Imperial Leather ym, eli harvemmin mitään muodikasta käsintehtyä vuohenmaitosaippuaa.
Palasaippua on paljon riittoisampaa kuin suihkugeelit, ja tulee huomattavan edulliseksi käytössä. Ja tosiaan, pakkausjätettä vähemmän.
Euron kaupassa täällä Helsingissä on ihanaa appelsiini Lux palasaippuaa. Se on niin suloisen väristäkin.
Liköörikonvehdit!
Kuka näitä syö?
Sokeripaloja käytän itse, en ole oppinut juomaan kahvia ilman. Enkä juo kuin kupillisen päivässä, aamulla, niin ei liene niin suuri pahe. Palana sokeri on nopea ja helppo heittää kuppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse näin eilen kaupassa vanhuksen etsivän ruissihtijauhoja. Kauppojen valikoimissa kun on vain niitä jotka menevät kaupaksi, niin yhä harvemmassa kai näitä tällaisia on, ja jos vielä on jossain tälläkin pikkupaikkakunnalla niin ehkä asiakas ei jaksa etsiä niitä jokaisesta kaupasta, joten jäävät vähitellen pois tuotannostakin.
Mitä niistä tehdään 😳
Ruissihtijauho on tavallista ruisjauhoa. Tehdään karjalanpiirakoita, leipää, kalakukkoa, ruispuolukkapuuroa, leivitetään silakoita...
Kankaiset nenäliinat,
wienerit, joissa on niitä sokerivesiraitoja päällä,
Vitalisvoide,
veriletut,
Lipeäkala
Pikku karitsa eläinparkaruoka pääsiäisenä.
Ballerina keksit
Karnevaalikeksit,
Weetabix
Voi! Ensimmäisen kerran sitä huomaa vanhenevansa kun oma luottomeikki katoaa! Mulle kävi jo aikaa sitten.
Nyt viimeksi kun tilasin Alepasta kamaa, oli palarexona poissa! Valitin asiakaspalveluun, mutta niin vaan vastasivat, että tuote ei enää ole valikoimassa. Kyllä sitä vielä muista kaupoista saa, ja jos se ei palaa Alepani valikoimaan, vaihdan kauppaa. Tuntuu, ettei millään muulla tule puhtaaksi! Palasaippuaa olen käyttänyt aina. Mun mielestä käsisaippuana kaikki nestelitukut on jotenkin "rasvaisia". Suihkugeelit on hupaa kamaa, pullo ei kauan kestä (olen kokeillut).
Kyllähän se totta on, että vanhemmilla ihmisillä on erilaiset kulutustottumukset. Katselen tässä mummon perintöä olevaa kirjoituspöytää jonka kannessa on mustepullon jättämä tahra...
Toivon tosin, että perusruoka-aineet pitävät pintansa. Ei niistä marinadisuikaleista oikein karjalanpaistia tule.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kankaiset nenäliinat,
wienerit, joissa on niitä sokerivesiraitoja päällä,
Vitalisvoide,
veriletut,
Lipeäkala
Pikku karitsa eläinparkaruoka pääsiäisenä.
Ballerina keksit
Karnevaalikeksit,
Weetabix
Kaikkea muuta käytän paitsi lipeäkalaa. Ikää 39 v. Veriletut on meidän lasten herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Liköörikonvehdit!
Kuka näitä syö?Sokeripaloja käytän itse, en ole oppinut juomaan kahvia ilman. Enkä juo kuin kupillisen päivässä, aamulla, niin ei liene niin suuri pahe. Palana sokeri on nopea ja helppo heittää kuppiin.
Mulle saa lähettää kaikki liköörikonvehdit kiitos. Tykkäsin näistä jo lapsena, vaikka ei ehkä sais. 😂
Vihreät Sun light palasaippuat. Marie keksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse näin eilen kaupassa vanhuksen etsivän ruissihtijauhoja. Kauppojen valikoimissa kun on vain niitä jotka menevät kaupaksi, niin yhä harvemmassa kai näitä tällaisia on, ja jos vielä on jossain tälläkin pikkupaikkakunnalla niin ehkä asiakas ei jaksa etsiä niitä jokaisesta kaupasta, joten jäävät vähitellen pois tuotannostakin.
Mitä niistä tehdään 😳
Ruissihtijauho on tavallista ruisjauhoa. Tehdään karjalanpiirakoita, leipää, kalakukkoa, ruispuolukkapuuroa, leivitetään silakoita...
En ole ruissihtijauhosta koskaan kuullut, mutta ruisjauho on kylläkin käytössä. Teen ruisleipäsiä ja joskus ruispuolukkapuuroa, se tosin palaa AINA pohjaan. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no niitä ostaa sitten tulevat vanhat ihmiset.
Eihän se noin mene, pösilö.
Ai kun täyttää 70v. niin ruokailutottumukset muuttuvat ja alatkin kastaa pullapitkoa kahviin?
Tietenkin sitä syödään loppuun asti, mihin on tottunut. Ehkä jotain texmexiä syövät vielä vanhanakin nykyiset kolmekymmpiset.
Ja nuoret sitten jotain ihan muuta.
Minulla ainakin kuutustottumukset ja maku on muuttneet, kun olen vanhentunut. Ennen en tykännyt lainkaan pullasta vaan enemmän kakuista ja leivoksista. Ja ajattelin toisaan niin, että se pullapitko on vanhojen juttu. Nykyisin pulla on mielestäni kaikkein parasta ja ostankin kaupan pullapitkoja. En edes selliasta hillotettua kreemattua pitkoa vaan taikinapitkoa. Ja hyvää on. Itse en osaa leipoa niin hyvää, joten kaupasta on ostettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korput? Vai ostaako niitä joku nuorempi? TAvalliset palasaippua, ehkä. Sellaiset "vihreät saunasaippuat".
Mun teinipoika rakastaa dipata korppuja kahviin.
Minä myös, olen 31-vuotias. Kanelikorput on parhaita! Toki mummulta pienenä opittu tapa ja olen tästä (ja muutamasta muustakin syystä) saanut kuulla olevani mummomainen :D Jos katoaisivat, pitäisi kai opetella tekemään itse, kun en ilmankaan osaisi olla.
Marie-keksit ovat oma veikkaukseni katoavaksi, niitä oli myös aina mummolassa ja vanhemmilla sukulaisilla tarjolla, mutta sen jälkeen en ole missään nähnyt (paitsi kaupan hyllyllä).
Vierailija kirjoitti:
Palasaippua. Ei kukaan tämän päivän nuori sitä ala käyttää ”vanhana”, vai onko joku ikä kun pitää siirtyä suihkugeelistä pois?
Samaa mieltä myös sokerikorpuista, vaari tarjoaa lapsille ja kelpaavat kyllä mut kamala sotku.
Palasaippua on ekologinen vaihtoehto. Miksi ihmeessä se poistuisi markkinoilta kun nimenomaan nuoret kuluttajat kiinnostuvat ympäristöasioista? Itse olen ollut palasaippuoiden ystävä reilun vuosikymmenen verran enkä tunne tarvetta muuttaa tapojani. Ikää mulla toki on päälle 40 vuotta eli kaiketi minua ei lasketa, koska en ole nuori.
Mä käytän suihkussa vihreää SunLight-saippuaa aina. Millään muulla ei puhdistu niin hyvin. Jos pesen kainalot suihkugeelillä, niin dödö pettää.
Sisko katsoi kaupassa SunLighteja, että kukahan noitakin muka ostaa. No minä ja mun mies ainakin, harmaan tappiin saakka.
Mä olen nyt wanhana alkanut käyttää vallan palasaippuaa suihkussa.
Ihan näitä Lux, Dove, Imperial Leather ym, eli harvemmin mitään muodikasta käsintehtyä vuohenmaitosaippuaa.
Palasaippua on paljon riittoisampaa kuin suihkugeelit, ja tulee huomattavan edulliseksi käytössä. Ja tosiaan, pakkausjätettä vähemmän.