Mitkähän tuotteet katoavat kaupanhyllyiltä, kun nykyiset vanhat kuolevat pois?
Tuli mieleen, kun kassajonossa oli n. 80-vuotias muori ostamassa Kantolan keksejä. Sellaisia, missä ilmeisesti jokin murotaikinatyyppinen reunus ja vadelmasydän keskellä. Jotenkin sellaisisa mummolakeksejä :)
Ostaako tuollaisia kukaan nuorempi?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Korput? Vai ostaako niitä joku nuorempi? TAvalliset palasaippua, ehkä. Sellaiset "vihreät saunasaippuat".
Mun teinipoika rakastaa dipata korppuja kahviin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan just esim. noi pullapitkot.
Vai ostaako joku (sanotaan nyt alle nelkyt) niitä muuta kuin ehkä siksi, että mummo tulee kylään.
Minä olen näin ”vanhemmiten” tykästynyt pullapitkoihin ja tavalliseen pullaan. Maku on alkanut muuttua, kun ikää on tullut lisää.
Vierailija kirjoitti:
Oma havaintoni on, että nuorten perheissä ei osteta keksejä, niissä on tarjolla artesaanipiparkakkuja eli juuri tuollaisia murotaikina-vadelmasydän jne. -kehitelmiä.
Vanhukset on aika lailla järkyttäviä kahvin- ja suolakurkkujen ostajia. Eiköhän niistä sitten vähitellen luovuta.
Suolakurkut on parasta maksamakkaraleivällä ja läskisoosin kanssa.
N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korput? Vai ostaako niitä joku nuorempi? TAvalliset palasaippua, ehkä. Sellaiset "vihreät saunasaippuat".
Meillä on koko perhe hulluina korppuihin. Mutta useammin niitä on kyllä vanhuksia samaan aikaan kärryyn hyllystä ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
No itse näin eilen kaupassa vanhuksen etsivän ruissihtijauhoja. Kauppojen valikoimissa kun on vain niitä jotka menevät kaupaksi, niin yhä harvemmassa kai näitä tällaisia on, ja jos vielä on jossain tälläkin pikkupaikkakunnalla niin ehkä asiakas ei jaksa etsiä niitä jokaisesta kaupasta, joten jäävät vähitellen pois tuotannostakin.
Kyllä minäkin ruisjauhoja ostan. Niitä tarvii uunimuikkuihin. Joskus paistan muikut pannulla.
Juu ja olen muuten 24-vuotias nainen.
Liha, kala, munat ja maitotuotteet
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä sokeripaloja? Me ainakin ostetaan vain johonkin mummojuhliin enää.
Tuntuu, ettei juuri kukaan ylipäänsä käytä sokeria kahvissa tai teessä meistä nuoremmista. Ja jos käyttää, niin sille laitetaa vain tavallista sokrua kippoon ja lusikka eteen.
Juhlapöytään tarvin sokeripaloja, koska hopeiset sokerinottimet.
Vierailija kirjoitti:
Kunto-näkkäri on jo hävinnyt. Siis se tumma rukiinen näkkäri, jonka isoista levyistä murrettiin pienempiä paloja.
Valitettavasti. Puoliso kaipailee ja aina välillä käy kaihoisasti läpi jonkun ison kaupan näkkärihyllyä, että jos löytyis jotain vastaavaa. Ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
No itse näin eilen kaupassa vanhuksen etsivän ruissihtijauhoja. Kauppojen valikoimissa kun on vain niitä jotka menevät kaupaksi, niin yhä harvemmassa kai näitä tällaisia on, ja jos vielä on jossain tälläkin pikkupaikkakunnalla niin ehkä asiakas ei jaksa etsiä niitä jokaisesta kaupasta, joten jäävät vähitellen pois tuotannostakin.
Mitä niistä tehdään 😳
Täysin ohiksena, yksikään ei ole vielä kirjoittanut Fazerin Parhain -pussin nimeä oikein... Veikkaan myös, että kyseinen karkkipussi jossain vaiheessa katoaa. Toisena sanoisin talkkunajauhot ja helmisuurimot. Harmi sinänsä, helmivelli on hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Purutupakka, Rizlat ja irtofiltterit
pectus-ja eucalyptus-pastillit
Korput
Fazerin parhaat
Possunkylkisiivut
Naudan kieli
Punainen viili
Säilykehedelmät sokeriliemessä
Talkkuna
Kotikaljauute
Olen alta komekymmentä ja teen läskisoosia mummon reseptillä. Punainen viili on talkkunan kanssa hyvää ja säilykehedelmät on parhaita kakkukiilteen alla.
Maito.
Eihän kukaan täysjärkinen aikuinen juo vasikoiden juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne hyvät vadelmatäytemuroreunuspikkuleivät ole kadonneet jo aikapäivää sitten, joskus 90-luvulla oli niitä.
Herrasväen pikkuleivät. Semmoiset tomusokerilla päällystetyt pyöreät pikkuleivät, joita oli kaksi vastakkain ja välissä vadelmamarmeladia. 😀
Muistan jo kauan sitten eksyneeni Turussa K-Market Puhakkaan, jossa kyselin rinkeleitä, kun en löytänyt itse. Kauppias vastasi napakasti: Meidän asiakaskunta ei osta rinkeleitä.
Ymmärsin poistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä. Korput nimenomaan ostetaan tälle teinille. Kukaan muu ei niitä syö. Joskus ostin 5 kilon säkin korppuja.
Vierailija kirjoitti:
Talkkunajauho.
Eeiiiiiii!!!! Lempiruokaani!
Paljon kivaa in jo kadonnut, mitä kaipaan, kuten hyllypaperit ja ne paperipitsit, joita laitettiin nastoilla astiakaapin hyllyihin. Liimapaperi, kun tilkittin syksyisin ikkunoita, laittamalla pumpulia veitsellä ikkunanpokiin.
Ne tulevat katoamaan sellaiset pastellinsävyiset pienet pumpulipallot. Vaxtuuki katoaa.
Eucamentholpasrillit, sellaiset, missä on papukaijan kuva pussissa. Lontoon lakut.
Lankapuhelimet ja sen tyyppiset sim-korttipuhelimet.
Monet asiat tulevat taas muotiin, niin kuin tuulipuku tai palasaippua, yksinkertaiset mekaaniset koneet. Pesukoneet yms.joita voi sitten helposti korjata ja vaihtaa osia.
Jauhoiset anispastillit