Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkähän tuotteet katoavat kaupanhyllyiltä, kun nykyiset vanhat kuolevat pois?

Vierailija
13.09.2019 |

Tuli mieleen, kun kassajonossa oli n. 80-vuotias muori ostamassa Kantolan keksejä. Sellaisia, missä ilmeisesti jokin murotaikinatyyppinen reunus ja vadelmasydän keskellä. Jotenkin sellaisisa mummolakeksejä :)

Ostaako tuollaisia kukaan nuorempi?

Kommentit (209)

Vierailija
21/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aladobi.

Vierailija
22/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto-näkkäri on jo hävinnyt. Siis se tumma rukiinen näkkäri, jonka isoista levyistä murrettiin pienempiä paloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan peruspullapitkoja (leivon sen itse), mutta Pullavalla on ihana voisilmäpitko ja muitakin täytettyjä kokeilen joskus.

Vierailija
24/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunto-näkkäri on jo hävinnyt. Siis se tumma rukiinen näkkäri, jonka isoista levyistä murrettiin pienempiä paloja.

En usko, että tuo nyt on mikään ikäkauteen liittyvä. Uusia tuotteita tulee markkinoille ja vanhat, vähemmän myyvät, jäävät pois tuotannosta. Näkkileipiä on omanakin aikanani ollut jos minkälaista ja kauppaketjustakin riippuu, mistä leipomosta otetaan.

Vierailija
25/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa ei aina ole lähikaupassa.  Tosin se on pieni kauppa. Varmaan ns. hyvinvarustetuissa sitä aina on. 

Maksaruokien suosio lienee vähentynyt tosi paljon.  Lapsuudessani syötiin ainakin pari kertaa kuussa 60- ja 70-luvulla. Ja muistan usein kavereillakin olevan maksakastiketta tms. 

Mutta onko se ihan häviävä tuote vanhimman sukupolven myötä, niin tuskinpa. 

Vierailija
26/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasaippua. Ei kukaan tämän päivän nuori sitä ala käyttää ”vanhana”, vai onko joku ikä kun pitää siirtyä suihkugeelistä pois?

Samaa mieltä myös sokerikorpuista, vaari tarjoaa lapsille ja kelpaavat kyllä mut kamala sotku.

Minä ainakin käytän palasaippuaa käsisaippuana. Korppuja okrn aina inhonnut. Olen 39v.

Vierailija
27/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

forever young kirjoitti:

Vanhus ei edes osaa SYÖDÄ oikein

MUMMO haisee kuselle ja on ANTI-seksuaalinen

VANHA on RUMA

Sinun sydämesi on PIKIMUSTA ja se on vasta PAHA JUTTU! Ja aivot näköjään kokonaan pehmenneet.

Vierailija
28/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että tuo nyt on mikään ikäkauteen liittyvä. Uusia tuotteita tulee markkinoille ja vanhat, vähemmän myyvät, jäävät pois tuotannosta. Näkkileipiä on omanakin aikanani ollut jos minkälaista ja kauppaketjustakin riippuu, mistä leipomosta otetaan.

Helppous on kuitenkin trendi. 

Valmiiksi viipaloituja leipiä ei juuri ollut muutamia vuosikymmeniä sitten ja viipaloimattomia tuntuu olevan vähemmän ja vähemmän. 

Klassisesta Oululaisten jälkiuunileivästäkin (se pyöreä reikäleipä) on tullut "laiskojen" versioita eli on leikattu halki.  

Vierailija
29/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse näin eilen kaupassa vanhuksen etsivän ruissihtijauhoja. Kauppojen valikoimissa kun on vain niitä jotka menevät kaupaksi, niin yhä harvemmassa kai näitä tällaisia on, ja jos vielä on jossain tälläkin pikkupaikkakunnalla niin ehkä asiakas ei jaksa etsiä niitä jokaisesta kaupasta, joten jäävät vähitellen pois tuotannostakin.

Vierailija
30/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v, ja ostan säännöllisesti pullapitkoa, silakoita, aladobia, Kantolan keksejä ja palasaippuaa.

Ostan myös palasokeria ja punajuurisalaattia, joita tosin itse pidän enemmän vanhojen ihmisten herkkuina.

Vierailija
31/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkkunajauho.

Punainen viili.

Sipuliteemakkara (kamalinta ikinä).

Verileipä (ei hääviä tämäkään).

Possun kylkiviipaleet (läskisoosiin).

Vierailija
32/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 31v, ja ostan säännöllisesti pullapitkoa, silakoita, aladobia, Kantolan keksejä ja palasaippuaa.

Ostan myös palasokeria ja punajuurisalaattia, joita tosin itse pidän enemmän vanhojen ihmisten herkkuina.

Siis ihan leetaako? Sitä kuivahkoa lettipullapitkoa rusinoilla tai ilman?

Vierailija
33/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummeli

Meillä Tummelia käyttää nimen omaan alle 20 vuotiaat. Minä (50v) tai äitini (kohta 80v) emme ole koskaan käyttäneet Tummelia. Tiedän, että lapsuudessani Tummelia käytettiin maatiloilla eläinten hoidossa, mutta tyttäreni (joka hoitaa myös eläimiä) käyttää Tummelia myös omaan ihoonsa.

Vierailija
34/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne valkoiset, jauheiset jääkarhukarkit ja Pihlajakarkit. Mummot niitä kai ostaa.

Oikeat Pihlajanmarjakarkit ovat hävinneet kaupoista jo vuosikymmeniä sitten. Ne "Pihlajanmarjakarkit" mitä viimeisen parinkymmenen vuoden aikana olen kaupoissa nähnyt, ei ole pihlajanmarjaa nähneetkään. Katsokaapa vaikka tuoteseloste.

Jos haluaa oikeita pihlajakarkkeja, pitää käydä itse etsimässä hyvän makuisia pihlajanmarjoja (joo, useimmat ovat kitkeriä. Älä poimi niistä puista.) ja poimia niitä, ja keittää itse niistä marmeladikarkkeja.

Vierailija
35/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen sukupolven jälkeen hävisivät lihoista sisäelimet ja veri käytännössä kokonaan.

Seuraavaksi katoavat perusjauhot (vehnäjauho jne.) ja lihoista maustamattomat ruhon osat kuten vaikka niska.

Sipulia, porkkanaa ja perunaa saa enää valmiiksi pilkottuna/kuutioituna/siivutettuina pakasteina.

Vierailija
36/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aladobi.

Joo, edesmennyt mummoni osti aina ”Tytinää”. 😁

Vierailija
37/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan leetaako? Sitä kuivahkoa lettipullapitkoa rusinoilla tai ilman?

Sitä juuri, mutta ei se omasta mielestäni ole kuivaa 😄

Vierailija
38/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no niitä ostaa sitten tulevat vanhat ihmiset.

Eihän se noin mene, pösilö. 

Ai kun täyttää 70v. niin ruokailutottumukset muuttuvat ja alatkin kastaa pullapitkoa kahviin?

Tietenkin sitä syödään loppuun asti,  mihin on tottunut. Ehkä jotain texmexiä syövät vielä vanhanakin nykyiset kolmekymmpiset. 

Ja nuoret sitten jotain ihan muuta. 

Aivan ei se ihminen miksikään kehity.

Syö pelkkää ranskalaisia ja naurava nakkeja koko ikänsä.

Ja kotiintuloajoista ja nukkumaanmenosta on kinaa vielä 8-kymppisenä.

Vierailija
39/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole ikäkysymys, pikemminkin se, että minkälainen ihminen on, miten kasvatettu ja koulutettu. Tunnen useitakin ikäihmisiä, jotka kokeilevat jatkuvasti uusia ruokia, etnisiäkin, aivan innoissaan. Sitten taas on vastaavasti nuorempiakin, jotka suhtautuvat hyvin ennakkoluuloisesti kaikkeen uuteen ja syövät aina sitä "yhtä ja samaa".

Vierailija
40/209 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkött. 

Ne ihmeelliset, isohkot halppis-täytekeksit.

Fazerin parhaat.