Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä persoonallisuustyyppi olet?

Vierailija
12.09.2019 |

testi löytyy täältä : https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti

Mikä persoonallisuustyyppi olet?

Vaihtoehdot

Kommentit (404)

Vierailija
141/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan mielialasta riippuen joko ENFP aktivistin tai ENTP väittelijän. Myös ektrovertti olen vain niukin naukin. Ainoa pysyvä ja vahva on toi N intuitio ja se pitää paikkansa.

Vierailija
142/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten toi huomioi ihmisen mielenterveyden?

Tuskinpa mitenkään. Persoonallisuus ja mielenterveys ovat kaksi eri asiaa.

Niin, mutta eipä näytetty huomioivan sitä.!?

No miksi huomioida asiaankuulumattomia asioita? Ei siinä huomioitu flunssaa tai äidinkieltäkään.

Mutta kysyttiin asioita, joihin mielenterveys vaikuttaa. Jos on vaikka huono itsetunto, niin vastaukset ei kuvasta luonnetta. Aika harhaanjohtavaa. 

Aika harva täällä taitaa pelkän luontaisen persoonansa varassa elää. Se mitä olemme tässä ja nyt riippuu kaikista pienistä osasista. Mielenterveys iso tekijä. Onko jossain sanottu että tämä testi toisi ainoastaan sen puhtaan luonteemme esille? Ja mihin sellaista tietoa oikeastaan edes tarvitsisimme?

Toisen luonteisen ihmisen luontainen ominaisuus voi eri luonteisen käytöksessä kieliä mielenterveysongelmasta. 

Jep. Lisäksi tyyppien sisällä esiintyy vaihtelua riippuen siitä, kuinka tasapainoinen ja kypsä tyypin edustaja on. Esimerkiksi oman persoonallisuustyyppini INFJ:n henkisesti terveellä ja kehittyneellä edustajalla on sisäinen draivi tehdä tästä maailmasta ja yhteiskunnasta parempi paikka omalta osaltaan. Tulevaisuuteen suuntautuvana ja ennakointikykyisenä persoonallisuutena hän kykenee visioimaan pitkällä tähtäimellä ja pitää fokuksen tiukasti kiinni siinä ratkaisussa, mikä on mahdollisimman paljon eduksi kaikille. Samalla hän osaa pitää omista rajoistaan kiinni ja ottaa säännöllisesti omaa aikaa ladatakseen akkujaan ja leikitelläkseen visioillaan. Vaativaa hommaa siis tämä maailmanparannus ;)

Kehittymätön ja epävakaa INFJ sen sijaan yrittää venyä kaikkien mieliksi kaikkiin suuntiin eikä oikein tahdo onnistua siinä. Kun jatkuva sosiaalinen ylikuormitus ja tunne siitä, että hänen ajatuksiaan ei ymmärretä eikä arvosteta käyvät liian raskaiksi, INFJ saattaa äkkiarvaamatta potkaista useita ihmisiä pois elämästään ilman ennakkovaroitusta. Kypsymättömät INFJ-tyypit ovat tavallisesti uniikin lumihiutaleen prototyyppejä. Auts. Ei tunnu kivalta kirjoittaa tätä mutta nuorempana olin erittäin ahkera välien katkoja siksi, että "noi tyhmät ei tajuu mua kun oon niin spesiaali".

t.10

Tämä on mielestäni niin kovin totta ja osuvaa. Olin siis parisuhteessa INFJ-miehen kanssa ja vieläkin harmittaa että hän oli jäänyt harmillisesti hyvin pitkäksi aikaa junnaamaan tuohon uniikki lumihiutale -vaiheeseen - niin pitkäksi aikaa että se oli alkanut kääntyä jo ihmisvihan suuntaan. :/ Hän on erittäin älykäs ja lahjakas mies, ja hänestä näkee että kypsempänä versiona omasta itsestään hän pystyisi vaikka mihin. Toivoin kovasti että hän olisi pystynyt kasvamaan kypsempään suuntaan, mutta en lopulta jaksanut enää olla sen ihmisvihan maalitauluna ja lähdin suhteesta. Hänellä olisi ollut aivan valtava potentiaali hyvään ja edelleen toivon, että se joku päivä vielä realisoituu. Toivon mukaan hänelle löytyisi kumppani, joka jaksaisi olla hänen rinnallaan ja osaisi olla ottamatta myrkyllistä käytöstä niin vakavasti. Omia huonoja puoliani on juuri tämä, että otan asiat kirjaimellisesti ja yritän sovittaa kaiken yhteen ja samaan, loogisesti koherenttiin kehykseen. Emme vain sopineet toisillemme.

t. 25

INFJ on MBTI-systeemin kenties romantisoiduin persoonallisuustyyppi. Kyseisen tyypin edustajat eivät automaattisesti ole selvänäköisiä maailmanparantajia, vaan voivat kehittymättöminä olla hyvin minäkeskeisiä ja pöyhkeitä. Kaikki INFJ:t eivät myöskään käytä tunneälyään ja intuitiotaan puhtaasti hyvien tarkoitusperien ajamiseen: Adolf Hitlerin on arveltu olleen INFJ.

Myers-Briggs -piireissä onkin pistänyt ikävästi silmään se, kuinka joitain persoonallisuustyyppejä nostetaan jalustalle ja toisia typistetään yksiulotteisiksi, suorastaan karikatyyrisiksi hahmoiksi. Tämä näkyy etenkin eri nettiyhteisöissä. ISTJ:t ovat mielikuvituksettomia nipoja, joiden mielestä on olemassa vain yksi oikea tapa elää. ESFP:t ovat pelleileviä ja jekkuilevia bilehileitä, joita kukaan ei voi ottaa vakavasti. ESFJ on tyypillinen frenemy: edessä halii ja hymyilee, takanapäin tulee puukkoa selkään. INTJ on kylmä, laskelmoiva ja itseään paljon todellista älykkäämpänä pitävä besserwisser. Jos MBTI:lle halutaan luoda aiempaa uskottavampi imago, niin heti ensimmäisenä pitäisi tunnustaa se fakta, että kaikki persoonallisuustyypit ovat yhtä hyviä ja arvokkaita. Lisäksi, kuten jo mainitsin, tyyppien sisälläkin esiintyy suurta vaihtelua eivätkä yleistävät tyyppikuvaukset sovi suurimpaan osaan sen edustajista.

t.10

Miten niin romantisoiduin? Ihan hyvin INFJ-tyypeistä voi sanoa samalla tavalla kärjistetysti, että he ovat "perfektionisteja, joille ei koskaan mikään riitä ja jotka eivät kykene ottamaan kritiikkiä vastaan". Tuolla tavalla kärjistät noita muitakin tyyppejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä muuten, että Adolf Hitler on uskottu olevan ENTJ, EI INFJ.

Vierailija
144/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aktivisti, ja samalla linjalla on myös toinen persoonallisuustesti enneagrammi jossa saan tulokseksi aina 8, joka myös on joissain kuvailuissa sanottu olevan vaikuttaja eli sama kuin aktivisti tässä. Ja sitä minä toki olen. Yritän vaikuttaa tiettyihin asioihin monella eri tavalla, taistelen monella rintamalla. 

Yleisesti ottaen jos pitäisi yhdellä sanalla luonnehtia niin se on se vaikuttaja.

Vierailija
145/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt ton useasti tässä vuosien aikana ja saan aina loogikko INTP-T.

N22

Vierailija
146/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tulokseksi johtajan. Se on hämmentävä tulos.

Selasin eri vaihtoehdot, ja mielestäni oma työroolini muistuttaa enemmän logistikkoa.

Tämä lause kuvaa työrooliani täysin: Logistikot ovat taipuvaisia luomaan sääntöjä ja ohjeita millä hinnalla hyvänsä, ilmoittamaan omista virheistään ja kertomaan totuuden vaikeista seurauksista huolimatta.

En täysin tiedä, miksi sain johtajan logistikon sijaan. Voi johtua siitä, että töissä pidän oman pääni ja en välitä välttämättä muiden mielipiteistä tai oletan, että ne on perusteltu (mutta tämä on juuri logistikon piirre?). Olen myös töissä auktoriteettiasemassa (en kuitenkaan esimies), tämä on voinut näkyä vastauksissani. Työni on käytännöllistä, olisi ehkä mielenkiintoista, jos saisin lottovoiton ja alkaisin taitelijaksi, kuinka vastaukset muuttuisivat. Käytännöllisyys ei ole mikään peruspiirre minussa, se on vain sopeutumista siihen, että voin tehdä nykyistä työtäni.

Jos taas ajatellaan tosielämän johtajan roolia, niin mielestäni en ole mikään uudistajatyyppi. Mutta taas, työroolissani olen enemmän tuollainen "vanhojen käytäntöjen vartija". En myöskään tykkää riskeistä, mutta toisaalta saatan nauttia tilanteista, joissa riskiä tuntuu olevan sopivasti. Ehkä minun pitää vielä pohtia käsityksiä itsestäni.:)

Vierailija
147/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ protagonisti.

Kuvaa minua todella hyvin👍🏻

Vierailija
148/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tyypityshän kertoo ihmisestä yhtä paljon kuin horoskooppimerkki... Ihmiset, jotka ovat taipuvaisia uskomaan hömppään, mutta haluavat edes jotenkin vaikuttaa fiksummilta kuin ennustuksiin ja enkelihoitoihin hurahtaneet, puhuvat tästä.

Minä pyydän aina horoskooppi-ihmisiä arvioimaan oma merkkini sen perusteella, minkälainen olen luonteeltani, mutta kukaan ei ole onnistunut arvioimaan sitä oikein. Minä puolestani arvioin melko usein ihmisten MBTI-profiilin oikein. Kyllä tässä enemmän on johdonmukaisuutta ja perusteita kuin horoskoopeissa.

t. Tähän vanhaan ketjuun jo ekalla sivulla vastannut INTP-nainen

Vierailija
149/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

INFJ protagonisti.

ENFJ*

Vierailija
150/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

INFJ protagonisti.

ENFJ*

Tuu mun miehekseni! (paitsi jos oot nainen)

Vierailija
151/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän testin mukaan olen INFP-T - Sovittelija. Tulokseni tällaisista testeistä vaihtelevat. Olen saanut eri testeistä tuloksiksi ainakin ISFP, ISFJ ja ISTJ.

Olen aika sekalainen henkilö. Introvertti/ekstrovertti-akselilla on selkeää, mutta muissa piirteissä ei.

Mun kohdalla ei edes  introvertin/ekstrovertin kohta ole selvä.

Olen  introvertti ekstrovertti.   Olen kuin kala vedessä ja jopa mielelläni ihmisten kanssa, mutta en kestä sitä kauaa. Tarvitsen aika paljon yksinäisyyttä,

Sain luonnehdinnakseni väittelijän. 

Vierailija
152/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen INFJ ja saanut näistä testeistä aina saman tuloksen. Tuo asianajaja kuvaa kyllä minua todella hyvin, vaikka luonnontieteilijä olenkin ;)

153/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittelijä. Vasta tämän testin myötä sen huomasin. Mutta ammattini on lähinnä juristi, niin tuleehan siinä vastapuolen sanomisista aina väiteltyä. Mutta muussakin elämässä tämä piirre näyttää seuraavan.

Oletteko te muut tämän testin myötä päättäneet muuttaa käyttäytymistänne ? Oliko tulos teistä ikävä ?

Vierailija
154/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain INTJ:n, mutta tuntuu, että tuo tulos on nettitesteissä yleisempi kuin kyseisen persoonallisuustyypin pitäisi olla oikeasti. En luota tähän tulokseen.

Omalla kohdallani neurologinen poikkeavuus varmasti myös vaikuttaa vastauksiin. En koe sopivani näihin persoonallisuustyyppeihin.

Introvertit ovat yliedustettuina kaikkialla internetissä. XNTX-tyypit miesvaltaisilla keskustelupalstoilla ja XNFX-tyypit naisvaltaisilla keskustelupalstoilla, koska T on vähän yleisimpi miehillä ja F vähän yleisempi naisilla. Suurin osa ihmisistä on XSXX, mutta he ovat aliedustettuja keskustelupalstoilla, koska heitä kiinnostaa enemmän kanssakäynti "oikeiden" ihmisten kanssa. He elävät hyvin konkreettisessa maailmassa. S-tyypit myös todennäköisemmin pitävät MBTI:tä huuhaana, koska he eivät ole kiinnostuneita luonteeltaan yleistävistä ja spekulatiivisista teorioista. 

Vierailija
155/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ENTP, olen aikoinaan saanut saman tuloksen firman maksamalla kurssilla ja hauska nähdä että se toteutui myös nyt. Silloin pohdin olisiko oikea INTP, mutta ehkä tämä sitten meni niin kuin pitikin.

INTP ja ENTP ovat lähellä toisiaan, koska heillä on samat kognitiiviset funktiot, mutta eri järjestyksessä (mihin tämä MBTI-teoria perustuu). Molemmat tyypit ovat "älykkäitä" ja pitävät syvällisestä ajattelusta. Molemmat tyypit pyrkivät loogisuuteen. Ero on lähinnä se, että INTP usein salaa nämä pohdiskelut muilta, mutta ENTP taas nauttii väittelemisestä ja teorioidensa testaamisesta muiden ihmisten kanssa keskustelemalla. ENTP:tä kuitenkin kutsutaan kaikkein introverteimmäksi ekstroverttityypiksi, eli he eivät yleensä ole mitään stereotyyppisia bilehileitä tai suupaltteja. 

Vierailija
156/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tyypityshän kertoo ihmisestä yhtä paljon kuin horoskooppimerkki... Ihmiset, jotka ovat taipuvaisia uskomaan hömppään, mutta haluavat edes jotenkin vaikuttaa fiksummilta kuin ennustuksiin ja enkelihoitoihin hurahtaneet, puhuvat tästä.

Minä pyydän aina horoskooppi-ihmisiä arvioimaan oma merkkini sen perusteella, minkälainen olen luonteeltani, mutta kukaan ei ole onnistunut arvioimaan sitä oikein. Minä puolestani arvioin melko usein ihmisten MBTI-profiilin oikein. Kyllä tässä enemmän on johdonmukaisuutta ja perusteita kuin horoskoopeissa.

t. Tähän vanhaan ketjuun jo ekalla sivulla vastannut INTP-nainen

Asiaan perehtymättömät tollot vertaa horoskooppeihin. Näissä on ihan pieni ero:

Horoskoopissa planeettojen asento syntymähetkellä kertoo, millainen ihminen on luonteeltaan.

MBTI-persoonallisuustestissä ihminen monivalintakysymyksiin vastaamalla kertoo, millainen hän on luonteeltaan.

Jos ihminen ei osaa kertoa oikeita vastauksia paremmin kuin planeetat, niin se on sitten ihan puhtaasti oma vikansa.

Vierailija
157/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja. Kuvaa minua hyvin, haluaisin todellakin oikaista maailman vääryyksiä ja epätasa-arvoa!

Vierailija
158/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään introvertit mieluummin tekevät näitä testejä. ;)

Ekstrovertit on juhlimassa juhannusta 

Vierailija
159/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ-T - arkkitehti. Tunnistan itseni kuvauksesta.

N32

Vierailija
160/404 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP (-A)

Olen INTROVERTTI, INTUITIIVINEN, F - TUNTEVA, P - TARKKAILEVA, en ole J - niinkuin JUDGING tuomitseva.

Ja ilmeisesti joskus olen myös A niin kuin ASSERTIVE eli itsevarma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi