Hellehullu! Syksyä ja talvea pukkaa. Miten jaksat 9kk kunnes taas kesä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Äiti sai vakavan aivovaurion liukastuttuaan metsässä ja lyötyään päänsä. Hänelle kehittyi Alzheimer johon hän kuoli.
Isäni oli sydänleikkausjonossa, mutta liukastui koiraa kävelyttäessään talvella ja löi päänsä. Aivoihin tihkuva veri esti leikkauksen ja hän kuoli sydämen pettäessä.
Että on se talvi vaan EHANAAAA!
Äitini sai helteestä johtuen sydänkohtauksen ja menehtyi siihen.
Ystäväni leikkaushaava tulehtui helteen vuoksi, hän sai infektion, joka levisi aivoihin ja menehtyi siihen.
Että on se kesä vaan EHANAAAA!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on se onni, että hellehulluuden lisäksi mulla on jouluhulluus, sitä oon alkanut tässä pikkuhiljaa suunnitella ja valmistella lahjoja, ja erilaisia suunnitelmia.
Joulun jälkeen voikin alkaa suunnitella pikkuhiljaa istutuksia, ja tammikuun lopulla ekat istutuksetkin.
Ja jos onni suosii, tulee paljon lunta ja pakkasta. Oon myöskin pakkashullu.
Pahinta on pimeä ja märkä🙄
Minä myös, pakkasin muutaman valmiiksi.
Jatkuva sade on hankalaa, mutta paremmin sen kestän kuin helteen. Valo taas on sellainen asia, josta pitää alkaa nauttia jo tammi-helmikuussa, muuten kesä menee ohi, Suomessa kun valoisuus tulee kuukausia ennen lämpöä. Kun vielä töissä (sisällä) saataisiin lämpö alemmas, mikä ihme kun Suomessa on niin paljon rakennuksia, joissa on ympäri vuoden liian kuuma, se vaikuttaa huonontavasti viihtyvyyteen ja työtehoon.
Aika heikosti pärjään. Lähinnä istun sisällä ja katselen suruissani ikkunasta ulos (räntä)sateeseen tai pakkaseen ja odotan päivien kulumista. Onneksi joulukussa ja maaliskuussa on kummassakin kahden viikon Kanarian-matka jolloin voi elää hetken patikoiden ja nauttien ulkoilmasta.
Ja minusta vuodenajoissa ei ole mitään hyvää vaan parasta olisi ikuinen kesä.
Mulla iskee syysmasennus pikkuhiljaa. Ahdistaa kun illat pimenee koko ajan vaan aikasemmin. Sit kun vielä on sateisia päiviä, aurinkoa ei näy ja on vaan tasasen harmaata... Huoh.
Kun joskus taloudellinen tilanne on optimi, lähden mielelläni joka syksy etelän lämpöön.
Vierailija kirjoitti:
Kevääseen ei ole 9kk :)
Kiitos tästä positiivisesta ajatuksesta. Yritän pitää sen mielessä. 🌼
Inhoan talvea liukkaiden ajokelien takia. Olen kohtuu taitava kuski, mutta pelkään aina äkkitilanteita talvisin. Kesällä on niin paljon helpompaa äkkijarrutuksien ynnä muiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti sai vakavan aivovaurion liukastuttuaan metsässä ja lyötyään päänsä. Hänelle kehittyi Alzheimer johon hän kuoli.
Isäni oli sydänleikkausjonossa, mutta liukastui koiraa kävelyttäessään talvella ja löi päänsä. Aivoihin tihkuva veri esti leikkauksen ja hän kuoli sydämen pettäessä.
Että on se talvi vaan EHANAAAA!
Kukaan ei saa nauttia talvesta, koska sun vanhemmille kävi ikävästi?
Paljon ihmisiä kuolee myös helteeseen ja muihin kesään liittyviin asioihin.
Meinaatko, ettei kukaan ole koskaan palstalla aiemmin torunut helteistä tykkääviä ja valistanut, että kuumuuteen menehtyy ihmisiä? Että olit ihan ensimmäinen tässä asiassa?
Ihan samalla tavalla voisin vastata sinulle: Eikö kukaan saa nauttia kesästä, koska jollekin toiselle kävi ikävästi?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Ensi tiistaina Thaimaahan ja takaisin vasta jouluksi. ❤️
Miksi palaat Suomeen vuoden pimeimpään aikaan?
Vierailija kirjoitti:
mikä ihme kun Suomessa on niin paljon rakennuksia, joissa on ympäri vuoden liian kuuma, se vaikuttaa huonontavasti viihtyvyyteen ja työtehoon.
Mikä ihme kun Suomessa on niin paljon rakennuksia, joissa on ympäri vuoden liian kylmä, se vaikuttaa huonontavasti viihtyvyyteen ja työtehoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän vaikka pitää joulusta täällä eikä Aasiassa? Olisitko voinut mitenkään keksiä tällaista syytä ihan itse, vai meneekö liian haastavaksi?
Muuttaisin mielelläni lämpimään maahan marraskuun alusta maaliskuun alkuun asti, jos se vain olis mahdollista. Toistaiseksi ei ole.
Kyllähän tämä märkä ja pimeä keli ketuttaa kuin pientä oravaa. Pidän kyllä talvesta, jon on kunnolla pakkasta ja lunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän vaikka pitää joulusta täällä eikä Aasiassa? Olisitko voinut mitenkään keksiä tällaista syytä ihan itse, vai meneekö liian haastavaksi?
Mikset antanut hänen vastata itse? Vai syyhyttikö liikaa päästä kuittailemaan?
En sinänsä inhoa talvea vaan pimeyttä, kaamosta. Tykkään esim. lasketella ja aurinkoiset talvipäivät on ihan kivoja. Mutta se Suomen loka-marras-joulu-tammikuun pimeys ja synkkyys käy päälle.
Säästämme miehen kanssa ahkerasti ja määrätietoisesti, jospa 60-vuotiaana voitaisi jäädä pois työelämästä ja viettää nuo kuukaudet jossain kaukana.
Mä en oo vielä luopunut kesästäkään. Kuljen edelleen paljain säärin. Maanantaina uin järvessä saunomatta ja mereen sastan mennä hyvällä fäällä lokakuussakin.
Sukkahousuihin pukeutumista lykkään niin pitkälle kuin voin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on se onni, että hellehulluuden lisäksi mulla on jouluhulluus, sitä oon alkanut tässä pikkuhiljaa suunnitella ja valmistella lahjoja, ja erilaisia suunnitelmia.
Joulun jälkeen voikin alkaa suunnitella pikkuhiljaa istutuksia, ja tammikuun lopulla ekat istutuksetkin.
Ja jos onni suosii, tulee paljon lunta ja pakkasta. Oon myöskin pakkashullu.
Pahinta on pimeä ja märkä🙄
Turha toivo. Talvesta on ennustettu hyvin lämmintä, kuten ilmastonmuutokseen sopii.
Pitäisi alkaa vähitellen jo ymmärtää, että lumiset pakkastalvet alkavat olla jo historiaa.
Toukokuu on käytännössä jo kesää, huhtikuussa valoisaa ja lumet lähtee, ne ovat omassa mielessäni jo niitä ihania valon kuukausia ja liitän ne kesään. Samoin syyskuu usein lämmin ja vielä tunnelmallinen. Karmeita kuukausia jää siis max. 6, eikä niistäkään pahimpia ole kuin kolme.
Kohtalaisesti pärjään, kun on jo kaksi matkaa etelään varattu täksi talveksi, ja tuskin jää siihen.
Kukaan ei saa nauttia talvesta, koska sun vanhemmille kävi ikävästi?
Paljon ihmisiä kuolee myös helteeseen ja muihin kesään liittyviin asioihin.