Muistatko missä olit, kun World Trade Centeriin iskettiin tasan 18 vuotta sitten
Kommentit (143)
Olin kotona pakkaamassa reissua varten, jolle olin lähdössä vielä samana päivänä. Tv oli auki, ja siellä alkoi ylimääräinen uutislähetys omituisesta "lento-onnettomuudesta" New Yorkin keskustassa. Lähetyksessä näytettiin ensimmäisen tornin romahdus, joka näytti ihan epätodelliselta: yhtenä hetkenä torni oli pystyssä, ja parin sekunnin päästä se oli romukasana maassa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Muistan. Asuin silloin Yhdysvaltojen länsirannikolla. New Yorkiin nähden 3 tuntia aikaeroa. Jäi aamukahvit juomatta. Mielen valtasi pysähtyneisyyden tila. Sitä järkytystä ja uutisvyöryä ei voi sanoin kuvailla. Lamaannuin täysin... sitten tuli suru ja kyyneleet.
- ulkosuomalainen
Olin kotona silloisella paikkakunnalla, olin tullut juuri koulutuksesta ja katselin televisiota täpinöissäni että missäpäin maailmaan USA iskee ensinmäisenä. Eihän se lälly tahtonut edes ymmärtää mitä on tapahtunut ja hyökkäsi sitten vallan väärään maahan joka sai toimia USAn vihan sijaiskärsijänä.
Olin töissä päiväkodissa ja odotin toista lastamme. Töissä ei tietty pystynyt mitään uutisia seuraamaan ja sit melkein suoraan töistä lähdettiin kylään ystäville. Siellä sit kuultiin asiasta ja seurattiin porukalla cnn-uutisia. Tuntui tosi pahalta ja mietin, minkälaiseen maailmaan olen lasta synnyttämässä.
Huittisten linja-autoaseman kahviossa.
Olin Citymarketissa ja tv:stä tuli uutiset. Epäuskoisena katsoin ja luulin että näyttivät jotain leffapätkää.
Olin kotona koulusta, ja katsoin Oprahia televisiosta (asuin ulkomailla). Yhtäkkiä ruudussa alkoi mennä tekstit, että USA:ssa matkustajakone on tullut alas. Kohta tekstit muuttui, ja niissä luki, että kaksi lentokonetta on törmännyt toisiinsa. Jonkun ajan päästä alkoi ylimääräinen uutislähetys, jossa asian oikea laita selvisi.
Sää oli silloin samanlainen kuin tänään, ulkona oli aurinkoista, ja oikein kiva syksyn tuntu. Ajattelin, että käyn kävelyllä Oprahin päätyttyä. No, en käynyt, vaan jäin seuraamaan uutisia ja etsiä netistä lisätietoa asiasta.
Huutokaupassa, juuri jokunen minuutti aiemmin ostanut senkin, jota raijasin salin poikki autoa kohti. Jotain kummaa hälinää tuli ja ilman sen kummempia selityksiä huutokauppa lopetettiin, vaikka myytävää jäi vaikka kuinka paljon. Himassa sitten selvisi mitä oli tapahtumassa.
Istuin bussissa, kuuntelin radiosta jotain "teinikanavaa" (Kiss FM?) korvanapeilla. Siellä sanottiin lentokoneen törmänneen World Trade Centeriin, enkä uskonut ennen kuin kanavalla tuli uutiset, jossa kerrottiin samaa. Luulin, että juontajat vitsailee jotain. Ehdin kotiin telkkarin ääreen näkemään, kun toinen kone osui toiseen torniin.
Juuri tullut kesäasunnolle ja kuulin radiosta.Ensin luulin onnettomuudeksi,sitten aloin ihmetellä kun toinen kone tuli heti perään.
Kotona hoitovapaalla. Kuopus oli vähän päälle kaksivuotias. Seurasin uutisia koko päivän, onneksi lapset eivät vielä tajunneet asiaa.
Sellaisia uutisia, mitä sitten jo joutuikin lasten kanssa käsittelemään olivat ainakin tsunami ja Konginkankaan onnettomuus.
Olin töistä palaamassa ja asioin juuri Kirkkonummen Prismassa. Oli muistaakseni aika vasta avattu.
Kakkostornissa olin töissä ja panin sihteeriä varastossa kun järjetön tärinä ja vapina yllätti.
Olin kotona tekemässä tietokoneella töitä, televisiossa jokin amerikkalainen uutiskanava tuotti taustameteliä. Havahduin omituisiin ääniin ja näin savua ja repeytyneen tornin. Ensimmäinen ajatukseni oli "no, tuotahan ne ovat kerjänneetkin". Siirryin sohvalle katsomaan ja kuvittelen nähneeni toisen koneen törmäämisen, mutta tämä voi olla valemuistokin. Työnteko jäi siltä päivältä.
Kakkostornissa olin töissä ja panin sihteeriä varastossa kun järjetön tärinä ja vapina yllätti.
Muistan. Olin just tullut töistä kotiin ja avannut vauva-palstan. :D
Taisin tulla kotiin lukiosta, kun avomies oli katsomassa telkkua ja yritti selostaa tapahtumat. Vasta jälkikäteen koko kauhistus selvisi minulle.
Tällä palstalla. Sad but true. Kuulin asiasta teini-ikäiseltä lapseltani tultuani töistä, sitten seurasin tilannetta netistä ja keskustelin siitä tällä palstalla. Myöhemmin illalla oli seksitreffit.
(Täytyy kuitenkin todeta, että välissä on ollut toistakymmentä vuotta niin, että en tällä palstalla käynyt. Aloin käydä uudestaan vasta kun em. lapselta kuulin vauvauutisia ja eksyin lukemaan jotain artikkelia vauvalehdestä.)