Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni joi synttäreillä kahvia, muiden asenteet ärsyttää

Vierailija
11.09.2019 |

Lasten synttärit. Täynnä täydellisiä mammoja.. poikani pyysi kahvia kakun kanssa kun muut lapset joivat limsaa. Eka kommentti vieressä istuvalta mummolta ”etkai nyt herranjumala juota lapselle kahvia” siitä lähti hyvin syyllistävä keskustelu muilta äideiltä... olimme juhlissa joten olin ihan hiljaa ja mietin vain mielessäni, että oikeastikko kahvi on limsoihin verrattuna jotain myrkkyä?! Olen tietoisesti antanut lasteni juoda kahvia aina juhlissa ja välillä lomalla kahvilassa ym. Meillä suvussa on paljon diabetestä ja dementiaa, olen joskus lukenut että kahvi vähentää riskiä sairastua em. Minun tiedossa ei ole mitään kahvin suurempia haittavaikutuksia muutakuin närästys eikä kummatkaan esiinny pojallani, eikös kahvin kofeiini määräkin ole sellainen että viisi kuppia saisi päivässä juoda ennenkö alkaa oikeasti aiheuttaa riippuvuutta? Kun taas limsat jota näiden muiden lapset joivat, jokainen varmaan tietää mitä ne sisältää ja aiheuttaa, voin mainita kumminkin jos joku ei tiedä -> psykiatriset sairaudet
Lihominen
Ikäännyttää nopeasti
Laskee luiden tiheyttä
Syövyttää hampaita ja aiheuttaa munuaisongelmia, diabetestä ja maksahäiriöitä. Toki jos joku haluaa vedota kofeiiniin niin sitäkin löytyy Limsasta. Voiko joku nyt kertoa mikä siinä on niin arvosteltavaa kun olen itse ollut enemmänkin tyytyväinen että kahvi maistuu.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kommentoida kun et kerro pojan ikää. Alle kouluikäinen ei ainakaan tarvitse kahvia eikä limsaa.

Vierailija
2/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tietysti 19 vee äiti vie synttäreille :) hah haa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummipoika on juonut kahvia kuusivuotiaasta lähtien. Nykyään ihan terve, mukava nuorimies, 21v. 

Vierailija
4/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden kannalta kai tuossa on valinta suoritettu ruton ja koleran välillä, mutta mitä siellä syntymäpäivillä sitten saisi juoda jos sokeri ja kofeiini on pannassa? Kraanavettä täytekakun kyytipojaksi?

Vierailija
5/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kommentoida kun et kerro pojan ikää. Alle kouluikäinen ei ainakaan tarvitse kahvia eikä limsaa.

Vai ei limsaakaan saisi synttäreillä juoda..Huoh..

Vierailija
6/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kahvi monta kertaa parempi ku limsat ja mehut! Itekki oon juonu kahvia varmaan jostain kahdeksan vuotiaasta asti ja pienempänäkin sain maistaa aina kun halusin

Vierailija
7/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on varmasti itsekin juottanut lapsille kahvia aikoinaan 0/5

Vierailija
8/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo on varmasti itsekin juottanut lapsille kahvia aikoinaan 0/5

Samaa mieltä. Mummot kyllä yleensä vähät välittää juottaako lapsille mehua ja kahvia. 

Vierailija
9/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin alotin kahvinjuomisen alle kouluikäisenä, olisinko ollut 5-6. Yhden kupillisen join aina aamuisin. Enpä ole tuosta kyllä kokenut mitään haittaa olleen elämässäni ainakaan tähän asti, nyt olen siis 29. En edes ollut mitenkään ylivilkas lapsena vaan päinvastoin hyvinkin rauhallinen.

Vierailija
10/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, kahvi on ihan ok.

Vierailija
11/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ei limsaakaan saisi synttäreillä juoda..Huoh..

Eikä mitään hyvääkään saisi tarjota. Joitain itsetehtyjä siementikkuja vaan saisi nakerrella.

Vierailija
12/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe kummassakaan pahaa, jos juo juhlissa. Kumpaakaan ei lapsi tarvise arkena!

Vierailija
13/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu!

Vierailija
14/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kofeiini pitäisi kieltää lapsilta, ei hyväksi. Aiheuttaa unettomuutta ja levottomuutta ja ahdistustakin kun sydän hakkaa kun lasten elimistö ei kestä kofeiinia eikä eliminoi sitä yhtä hyvin kuin aikuisten.

Joten yhtälailla olisi pitänyt kaikkia moittia ja haukkua niitä jotka juottivat ja antoivat juoda pepsi/kokislimsaa, niissä on yhtäpaljon kuin kahvikupillisessa kofeiinia.

Vierailija
15/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä! Ehkä lapsen kahvinjuonti on edelleen niin harvinaista, että ihmiset eivät osaa siihen suhtautua neutraalisti. Itse olisin ainakin tyytyväinen jos lapseni valitsisi limpsan sijaan kahvin.

Vierailija
16/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha, haa, minä join kahvia ihan pienenä. Sekaan laitettiin maitoa, pikkusen sokeria ja pullaa. Oli muuten hyvää. Puuro ei maistunut.

Edelleenkin on aamuisin saatava kahvia tilkkasen ja pullasiivu . Olen aina ollut hoikka ,terve ja energinen ,,,,nyt ikää 73v.

Ei pidä olla huolissaan.

Vierailija
17/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyden kannalta kai tuossa on valinta suoritettu ruton ja koleran välillä, mutta mitä siellä syntymäpäivillä sitten saisi juoda jos sokeri ja kofeiini on pannassa? Kraanavettä täytekakun kyytipojaksi?

Ei mitään täytekakkuja, Herranen aika.

Kraanavettä ja kaurahiutaleita niin ei kenenkään terveys vaarannu.

Vierailija
18/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kofeiini pitäisi kieltää lapsilta, ei hyväksi. Aiheuttaa unettomuutta ja levottomuutta ja ahdistustakin kun sydän hakkaa kun lasten elimistö ei kestä kofeiinia eikä eliminoi sitä yhtä hyvin kuin aikuisten.

Joten yhtälailla olisi pitänyt kaikkia moittia ja haukkua niitä jotka juottivat ja antoivat juoda pepsi/kokislimsaa, niissä on yhtäpaljon kuin kahvikupillisessa kofeiinia.[/

Minäkin olen juonut kahvia läpi elämän, kylläkin vain pienen kupposen. Koskaan en ole ollut uneton,levoton tai ahdistunut,. Eikä mitään tykytyksiä ole ilmaantunut.

Vierailija
19/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää on olla nostamatta kissa pöydälle siitä akuutissa tilanteessa ja tulla tänne purkautumaan.

Anyway, ihan yhtä haitallisia taitavat olla sekä limu että kahvi. Kumpaakin mielellään kohtuudella.

Vierailija
20/44 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kummipoika on juonut kahvia kuusivuotiaasta lähtien. Nykyään ihan terve, mukava nuorimies, 21v. 

Olet väärässä, katso nyt peukutuksia.

Oikeasti hän on ikävä ihminen josta kukaan ei pidä ja syy on kahvin!

Kyllä me tällä palstalla tiedämme asian paremmin kuin sinä, älä edes yritä väittää muuta.